Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 584 85 86 87 88122 123 124 125 126
VeKrio
31.08.2010 11:13:38

Niq: Huomasiko kukaan muu keneltä on haettu raskaasti vaikutteita ihan kaikessa? Tai itseasiassa yhdeltä 80's (vai 90's) opetusvideolta taitaa olla ripattu ihan kaikki aina kengistä lähtien, fraseerauksen kautta komppeihin. Ei puutu kuin kiharat ja Tama-spandexit. :D

Kerro keneltä? Portnoy? En o paljo sen videoita kattellu. Epätodellinen video muuten. Haihattoo.
Epämuusikko
31.08.2010 11:16:09
Villi veikkaus että Simon "lyhyttukkainen groovekone" Phillips.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
JanneO
31.08.2010 11:48:35 (muokattu 31.08.2010 11:49:09)
Niq: Huomasiko kukaan muu keneltä on haettu raskaasti vaikutteita ihan kaikessa? Tai itseasiassa yhdeltä 80's (vai 90's) opetusvideolta taitaa olla ripattu ihan kaikki aina kengistä lähtien, fraseerauksen kautta komppeihin. Ei puutu kuin kiharat ja Tama-spandexit. :D

Taitaa olla tuokin video tuolta 90-luvun alkupuolelta, joten siinä on oltu vahvasti ajan hengessä.
Mutta aikamoista kulttikamaa tuo on...

edit: näyttää muuten siltä että äijällä olisi nuo shortsit "puolitangossa"
VeKrio
01.09.2010 01:10:11

Phillips. Joo, se oli yks veikkauksista...

Löysin tämmösen Tony Williamsin, eli herran kvintetti ja beasy My Michelle: http://www.youtube.com/watch?v=0pO87HdDGFY&feature=related

En ymmärrä jaskasta oikeen mitään, mutta tätä on sikakiva kuunnella. Tykkään ton Williamsin hulvattomasta soitosta. Ensinnäkin siinon musta oikee draivi. Sit tavallaan se soittaa niinkun jatsia soitetaankin, mut sit se jotenki rikkoo sitä kaavaa koko ajan sopivasti. Se tuntuu niinkuin aika epäsovinnaiselta soittajalta, mut silti se toimii kuin häkä.

Toi napsusaundikin on kiva, liekö pistekalvoista vai ihanko käsistä. Paksut kapulat. Myös hauska havainto, että mä kuulin tossa Colaiutaa. Se jätkä on bongannu tota paljon.
-Dr.DW-
01.09.2010 01:54:28 (muokattu 01.09.2010 02:14:28)
http://www.youtube.com/watch?v=QLODHFrQxic&feature=related

Kyllä tämä mies on sisäistänyt rumpujen syvimmän olemuksen.
Eikä sitten millään uskoisi, että sama bändi on tehnyt South parkkiin tunnarin=P
Mutta, Tim "the Herb" Alexander osaa kyllä kannuttaa.
Ainakii sitä ns. "dainamiikkaa"=P

E: Ja perään samalta herralta ihan kunnollinen live/improvisaatio soolo! =D
Fak jaa!

http://www.youtube.com/watch?v=SqbBvAEUaYo&feature=related
jazzmies
01.09.2010 17:36:35
VeKrio: Se tuntuu niinkuin aika epäsovinnaiselta soittajalta, mut silti se toimii kuin häkä.

Hyvä VeKrio, jätkä on hiffanut nyt jotain tosi olennaista jazzista. Tony Williams oli jazzin ruumiillistuma ja Elvin Jonesin ohella maailman kaikkien aikojen merkittävin jazzrumpali, ja siitä huolimatta molemmat soittivat jazzrumpuja sillä tavalla, mikä saattaa tuntua jazzin perinteestä poikkeavalta ja radikaalilta soittotyyliltä. Kyllähän nuo molemmat poikkesivatkin ollen muita parempia, mutta nyt ollaankin ydinkysymyksen äärellä: mitä jazz on? Se on epäsovinnaista ja toimii kuin häkä :D
Pottery Is Gay!
VeKrio
01.09.2010 18:36:06

jazzmies: Hyvä VeKrio, jätkä on hiffanut nyt jotain tosi olennaista jazzista. Kyllähän nuo molemmat poikkesivatkin ollen muita parempia, mutta nyt ollaankin ydinkysymyksen äärellä: mitä jazz on? Se on epäsovinnaista ja toimii kuin häkä :D

WTF oho häh! No kiva. Ei muutakuin Tuubia kahlaamaan. Mä en Tony Williamsista tienny mitään muutakuin että on arvostettu jätkä (kuulostaa niin laimeelta toi mut silti) ja että kun luin vajaa parikymppisenä uutisia ja memorialeja sen kuolemasta Modern drummerista ni ihmettelin että mitä mitä. No tätä.
jazzmies
01.09.2010 19:08:22
VeKrio: WTF oho häh! No kiva. Ei muutakuin Tuubia kahlaamaan. Mä en Tony Williamsista tienny mitään muutakuin että on arvostettu jätkä (kuulostaa niin laimeelta toi mut silti) ja että kun luin vajaa parikymppisenä uutisia ja memorialeja sen kuolemasta Modern drummerista ni ihmettelin että mitä mitä. No tätä.

Aikoinani tein lopputyöni Pop & Jazz Konservatoriolle Tony Williamsista, missä konserttiosuus oli hänen sävellyksiään ja kirjallinen työ analyysi hänen 1960-luvun soitosta. Just go for it!
Pottery Is Gay!
hollmi-5
01.09.2010 20:34:20 (muokattu 01.09.2010 20:35:24)
Tämän katselin ihan mielelläni: http://www.youtube.com/watch?v=8DzBtJX4mD4&feature=player_embedded
Ludwig on hienoin rumpumerkki ikinä! Tai ainakin heti Sonorin (saksalaiset...) jälkeen. Yamaha tekee hyviä laskettelusuksia, jousipyssyjä ja perämoottoreita ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
sahkuifk
01.09.2010 20:41:57
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
hollmi-5
01.09.2010 20:47:11
sahkuifk: http://www.youtube.com/watch?v=RccdlMag5pk&feature=related

Kaveri on tuossa vasta jotain 84 v. Aika kiva juttu, että Louis jaksoi tosi pitkään. Tosin ihan viitisen vuotta aikaisemmin meininki oli vielä melkoisen paljon parempaa... kevyet mullat.
jazzmies
01.09.2010 21:47:22
hollmi-5: Ludwig on hienoin rumpumerkki ikinä!

Tarkoitatko merkillä badgea tai brändiä? Badge on ihan söpö, mutta brändinä menneen talven lumia tyyliin Toyota. Ludwig onkin sellainen rumpumaailman Toyota, joka aikoinaan oli kovin arvostettu, mutta sittemmin pudonnut kelkasta. Sonor on taas rumpumaailman Saab, joka tavoittelee erikoisuutta ja toimii moitteettomasti omalla kummallisella tavallaan kuitenkaan säväyttämättä itse perustarkoituksessa. Yamaha on taas rumpumaailman kuningas, koska ne kuulostavat parhailta, uusiutuvat harkitusti, kestävät käytössä ja ovat hyvin saatavissa kilpailukykyisin hinnoin.
Pottery Is Gay!
Speedy
01.09.2010 22:11:56

Jos Hollmi ja Jazzmies ja ritariässä ja ihmemies tappelis, niin kuka voittas..?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
01.09.2010 22:15:25 (muokattu 01.09.2010 22:16:11)
Yamahalla ei ole kato minkään valtakunnan glooriaa vielä. Puuttuu se kuninkaallisuus ihan kokonaan. Se on se plasma-TV, joka kannetaan uutuudenviehätyksen jälkeen uuden mallin tieltä kaatikselle. Supraphonic ja Imperial-lugit. Black Beauty ja Supersensitive-koneisto... Buddy Rich, John Bonham, Ringo...

Silloin, kun Jazzmies syntyi, duunasi Yamaha melko lapsellisia rumpuja. Ludwig oli iso :-) Legacy ;-)
hollmi-5
01.09.2010 22:18:12
Speedy: Jos Hollmi ja Jazzmies ja ritariässä ja ihmemies tappelis, niin kuka voittas..?

Se olis varmaan ritariässä, koska olisi hampurilaisen kanssa lattialla kontallaan ja me ei saatais Jazzmiehen kanssa sattumaan yhtään osumaa, väsähdettäis ja annettais periksi...
jazzmies
01.09.2010 22:18:54
hollmi-5: Silloin, kun Jazzmies syntyi, duunasi Yamaha melko lapsellisia rumpuja. Ludwig oli iso :-) Legacy ;-)

Juuri näin! Vaan nykyisin Yamaha on iso ja Ludwig oli joskus muinoin iso.
Pottery Is Gay!
markkuliini
01.09.2010 22:29:05 (muokattu 01.09.2010 22:30:46)

Haaste: keskustelkaa aiheesta Ludwig vs Yamaha ilman yhtäkään rinnastusta ja vertauskuvaa. Puhukaa konkreettisista asioista.

Veikkaan että on aika hiljaista sillä rintamalla, senkin mielikuvarun-q:t. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
01.09.2010 22:52:59 (muokattu 01.09.2010 23:00:49)

hollmi-5:. Laita Markku tähän joku fakta :-)

Fakta #1: Mulle ei "hyvä soundi" riitä. Sen soundin pitää olla erinomainen, jotta se inspiroisi mua. Ja Mun kokemusten perusteella eri merkkiset ja malliset rummut kuulostavat hyvin erilaisilta. Harvasta saan niin hyvän soundin, että se riittää mulle.
Mielikuvat vaikuttavat toki myös fiilikseen, mutta korvat ovat silti ne jotka päättävät.
Edit: Sitäpaitsi, mä en vaatinut "faktoja", vaan jotain konkreettista pelkkien auto-vertauskuvien sijaan. Esim. sekin, että sanoisi soittavansa Tamoilla siksi koska Larskin, on rehellisempää ja konkreettisempaa ja mun mielestä ihan ok. Nyt käytävä vertauskuvaviidakko, ja muiden merkkien dissaus taas on minusta ihan hölöhölöä. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
01.09.2010 22:56:17
markkuliini: Fakta #1: Mulle ei "hyvä soundi" riitä. Sen soundin pitää olla erinomainen, jotta se inspiroisi mua. Ja Mun kokemusten perusteella eri merkkiset ja malliset rummut kuulostavat hyvin erilaisilta. Harvasta saan niin hyvän soundin, että se riittää mulle.
Mielikuvat vaikuttavat toki myös fiilikseen, mutta korvat ovat silti ne jotka päättävät.

Niin. Olet ihan oikeassa. Toiselle tosin sinun hyvä soundisi ei ole se paras. Joku muu on. Siksihän meillä on näitä eri merkkejä, malleja ja materiaaleja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)