Mulla oli muutama kuukasi sitten sama valinta edessä, lähinnä ehdolla oli noista kahdesta Elias-sarja kun olin laittanut itselleni hintakaton tonnin kieppeille. En päässyt kuuntelemaan Eliasta missään rinnakkain QSC:n kanssa, mutta kiersin kaupasta toiseen tutun verrokkikaapin kanssa (RCF ART300). Lopulta ostin QSC:n k10:t ja tyytyväisiä ollaan oltu. Tarkoitus olisi ostaa noita vielä pari lisääkin heti kun kukkaro antaa myöden. Elias putosi vertailusta pois aika pian. QSC hakkasi sen lähes kaikessa: äänen laatu (perustuen vertailuun tuohon RCF-vertailuun), roudattavuus (QSC on pienempi ja puolet kevyempi), hinta, monikäyttöisyys (toimii myös kulmamonitorina, paremmat liitännät) jne. Itse asiassa tiukempi kilpailu käytiin QSC vastaan dB-Technologies Flexsys F12, mutta viime kädessä tosiaan K10 vei voiton. Puhtaassa soundi/hinta vertailussa kisassa roikkui mukana myös RCF:n 700-sarja, mutta ulkomusiikillisena kommenttina täytyy sanoa että mun silmää häiritsee niiden (niinkuin useimpien muidenkin muovipurkkien) futuristinen muotoilu, näyttävät enemmän pölynimurilta kuin kaiuttimelta. |