Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mallintavat putkivahvistimet
1 2 3 4
Kvesti
31.08.2010 20:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko oikea termi, mutta kyseessä on Marshallin JMD ( http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=31 ), Line6:n Spider valve ( http://line6.com/spidervalve/ ) ja Peaveyn Vypyr tube ( http://www.peavey.com/products/Vypyr/index.cfm ). Onko noista kokemuksia ja missä noita pääsisi pääkaupunkiseudulla kokeilemaan? Nettisivujen mukaan Marsuja olisi täällä päin, mutta muita en ole löytänyt.
 
Onko noissa saatu kahden maailman parhaat puolet yhteen vai onko kyseessä vain kalliimpi versio mallintavista vahvistimista?
 
jniska
31.08.2010 20:20:02 (muokattu 31.08.2010 20:20:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMD, mun mielestä hyvä putkivahvistin pilattu elektroniikalla. Vieläpä keskinkertaisella elektroniikalla.
 
Laiha Lissu oli paras.
Kvesti
31.08.2010 23:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä JMD:ssä ei olla menty tarpeeksi pitkälle. Spider Valvea pääsee säätämään tietokoneella ja netistä voi ladata presettejä ja päivityksiä. JMD on vain digitaalinen pre-amp ja MG:n efektit putkivahvistimessa. Vypyr on netin perusteella jossain noiden välissä. Tällä hetkellä Line6 kiinnostaa eniten monipuolisuutensa puolesta. Pitäisi vaan päästä kuulemaan jossain. Ja mielellään kuulla kokemuksia.
 
Antti1
31.08.2010 23:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spider Valve vaikutti mun mielestä yllättävänkin käyttökelpoiselta hiljaksiin soitellessa. Se oli melko tumman oloinen ja rajoittunut säädöiltään mallintavaksi, mutta toisaalta se ei välttämättä kaikille ole negatiivinen pointti.
 
Mä en osaa yhtään sanoa miten se reagoi dynamiikkaan ja kovempiin äänenpaineisiin bändikontekstissa. Makkaripeliksi hyvä ja melko smooth, joskin aika tyyris.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
duc
31.08.2010 23:20:44 (muokattu 31.08.2010 23:22:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Spider Valve vaikutti mun mielestä yllättävänkin käyttökelpoiselta hiljaksiin soitellessa. Se oli melko tumman oloinen ja rajoittunut säädöiltään mallintavaksi, mutta toisaalta se ei välttämättä kaikille ole negatiivinen pointti.
 
Mä en osaa yhtään sanoa miten se reagoi dynamiikkaan ja kovempiin äänenpaineisiin bändikontekstissa. Makkaripeliksi hyvä ja melko smooth, joskin aika tyyris.

 
Käytettynä tuollaisen löytää halvalla, vaikkapa mnetin torilta. Kovin dynaaminen peli tuo ei ole, smoothi todellakin, mutta monipuolinen, ja soundiltaan transistoriversiota selvästi terveempi.
Antti1
31.08.2010 23:26:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Käytettynä tuollaisen löytää halvalla, vaikkapa mnetin torilta. Kovin dynaaminen peli tuo ei ole, smoothi todellakin, mutta monipuolinen, ja soundiltaan transistoriversiota selvästi terveempi.
 
Mun mielestä se oli soundeiltaan selkeästi eri vahvistin, kuin saman sarjan trankut. Mielipideasia toki.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
Kvesti
01.09.2010 00:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torin Spider Valvet näytti olevan ykköstä. Olen itse kiinnostunut enemmän kakkosesta ( http://line6.com/spidervalvemkii/ ). Näköjään meni aloitusviestiin linkki vanhempaan versioon. En ole varma onko ekassa versiossa mahdollisuutta kytkeä vahvistinta koneeseen. Tokassakin se vaatii pedaalin.
 
Antti1
01.09.2010 00:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Olen itse kiinnostunut enemmän kakkosesta
 
Ei hätää, niin se BB:n tyyppikin uutislööpin mukaan oli.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
Kvesti
01.09.2010 00:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heko heko...
 
Kun sanoitte, ettei Spider ole dynaaminen, tarkoittiko se sitä, ettei sillä saa soitettua samalla lailla kuin tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=IQHC1I_a_14&feature=related ekalla minuutilla soitetaan?
 
Antti1
01.09.2010 08:15:57 (muokattu 01.09.2010 08:16:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Heko heko...
 
Kun sanoitte, ettei Spider ole dynaaminen, tarkoittiko se sitä, ettei sillä saa soitettua samalla lailla kuin tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=IQHC1I_a_14&feature=related ekalla minuutilla soitetaan?

 
On se dynaaminen, vaan ei kamppaile samassa sarjassa markkinoiden parhaimpien laitteiden kanssa. Sitä tarkoitimme. Sama pätee myös ton videon perusteella tohon Vypyriin, se on hiljaisellakin säröillä siinä missä huomattavan paljon kalliimmat vehkeet puhdistuvat jopa täysin paljon suuremmiltakin säröiltä soittotatsia ja kitaran volaa muuttamalla. Dynaamisuuteen nyt liittyy paljon muutakin, mutta tota reagointia mä tarkoitin tällä kertaa lähinnä.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
Kvesti
01.09.2010 17:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin Voxin VT-sarjaan ( http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/ ). Vaikuttaa hinnan puolesta erittäin mielenkiintoiselta kapistukselta vaikka ominaisuudet eivät yllä marsun tasollekaan. Tuota ilmeisesti pääsisi vielä kokeilemaan kauppaan.
 
Ziggy Bubba
01.09.2010 18:02:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Törmäsin Voxin VT-sarjaan ( http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/ ). Vaikuttaa hinnan puolesta erittäin mielenkiintoiselta kapistukselta vaikka ominaisuudet eivät yllä marsun tasollekaan. Tuota ilmeisesti pääsisi vielä kokeilemaan kauppaan.
 
Tuo ei kyllä ole putkivahvari, vaikka siellä yks etuasteputki jossain välissä onkin. Kannattaa käydä testaamassa, kyllä noista ihan passelia soundia saa.
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
trih
01.09.2010 20:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Tuo ei kyllä ole putkivahvari, vaikka siellä yks etuasteputki jossain välissä onkin. Kannattaa käydä testaamassa, kyllä noista ihan passelia soundia saa.
 
Ei siellä ole yhtäkään etusputkea. Joku lamppu leikkii päätemuuntajan reaktiokykyä.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
jussimus
01.09.2010 21:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli yhessä vaiheessa ykkössarjan putki-Hämis. Kotikäytössä se oli aivan loistava, mutta pändikäytössä soundimaailma ainakin säröjen tapauksessa oli jotenkin digitaalisen kuuloista, liian kompressoitunutta mössöä.
Mutta kyllä sillä pändikäytössäkin varmasti pärjää, riippuu hiukan soitettavasta musiikista sekä tottakai säädöistä.
 
Ziggy Bubba
01.09.2010 21:33:12 (muokattu 01.09.2010 21:36:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Ei siellä ole yhtäkään etusputkea. Joku lamppu leikkii päätemuuntajan reaktiokykyä.
 
12AX7 on perinteisesti etusputki, joka on laitteessa "jossain välissä". Tiiän kyllä, että tossa se ei normi etuslamppu ole.
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
trih
01.09.2010 23:19:13 (muokattu 01.09.2010 23:20:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: 12AX7 on perinteisesti etusputki, joka on laitteessa "jossain välissä". Tiiän kyllä, että tossa se ei normi etuslamppu ole.
 
Joo mut joku voxin vt ei ole putkietuastetta nähnytkään. Tai, no, voi se olla, että Kiinassa näyttävät putkivahvistimelle vt:n piirilevyä. Mutta vt:llä ei ole silmiä. Sama pätee näihin marshallin valve(lamppu)valve(lamppu)stateihin(trankkuvahvareihin)putkietus...(trankkuvahvareihin). Putkivahvari ei käytä trankkuja mut nythän haettiin trankkua putkilla eli h&k switchblade ylivoimaisesti paras hybridi äänestysten mukaan. Switzari tekee soundit diginä, ei mallinna mitään olemassaolevaa ja vahvistaa putkilla.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Mr. Speed
01.09.2010 23:21:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Joo mut joku voxin vt ei ole putkietuastetta nähnytkään. Tai, no, voi se olla, että Kiinassa näyttävät putkivahvistimelle vt:n piirilevyä. Mutta vt:llä ei ole silmiä. Sama pätee näihin marshallin valve(lamppu)valve(lamppu)stateihin(trankkuvahvareihin)putkietus...(trankkuvahvareihin). Putkivahvari ei käytä trankkuja mut nythän haettiin trankkua putkilla eli h&k switchblade ylivoimaisesti paras hybridi äänestysten mukaan.
 
Eikös tuo Switchblade ole ihan täysputkivahvari? Etunen ja pääte on toteutettu putkilla? tietty tasasuuntaus voi olla putkella tai sitten jollain muulla tehty... Mutta siis pääpointtina on, että tuo HukkaKEttunen ois putkistyge, missä on sisään rakennettu efektiprossu, aye?
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
trih
01.09.2010 23:25:26 (muokattu 01.09.2010 23:45:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Eikös tuo Switchblade ole ihan täysputkivahvari? Etunen ja pääte on toteutettu putkilla? tietty tasasuuntaus voi olla putkella tai sitten jollain muulla tehty... Mutta siis pääpointtina on, että tuo HukkaKEttunen ois putkistyge, missä on sisään rakennettu efektiprossu, aye?
 
Tutki speksejä niin huomaat ;).
Juu on se täysputkivahvistin, digisoundille.
 
Mesa Road King, 4 kanavaa, 6 etusputkea
H&K Switchblade, 4 kanavaa, 2 etusputkea + digi (ei mallinnus)
Marshall JCM800 2203, 1 kanava, 3 etusputkea
 
Switchblade:
 
Channels_Clean: Californian, Crunch: Classic British, Lead: British Hi Gain, Ultra: American Hi Gain
Power_100 Watts
Poweramp_4x EL34
Preamp_2x 12AX7
Modeling_No
Effects_3 independant Digital-FX processors: Reverb, Delay, Modulation (Chorus, Flanger, Tremolo)
Effects Loop_serial/parallel
MIDI_built in
Footswitch/Stageboard_MIDI-Board FSM-432 included
Switching Functions_4xPreset, Bank up, Bank down, Tap
Special Features_All Controls are fully programmable, included MIDI-Board
Presets_128 user presets
 
http://www.noisefx.com/images/produ … s/tbossmz2digitalmetalizer_5401.jpg
Boss Digital Metalizer: Modeling No
 
Go figure...
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Kvesti
02.09.2010 01:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Switchblade vaikutti klippien perusteella mielenkiintoiselta. Torilla näytti olevan yksi myynnissä. Se olisi vielä siinä hintahaarukassa, jota ajattelin. Uutena menisi vähän liian kalliiksi. Tosin Spider on kuitenkin enemmän sitä mitä olen hakemassa. Sitä kun pääsisi kokeilemaan jossain.
 
Kvesti
02.09.2010 18:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Retki rakkaan isänmaamme pääkaupunkiin toi kokemuksia noista vahvareista. JMD ei oikein iskenyt. En ilmeisesti osannut käyttää sitä tai jotain. Yleensä Marsut kuulostaa hyville, kun tökkää vaan piuhan kiinni. Switchblade kuulosti hyvälle. Siihen kun saisi vielä gaten ja virittimen pedaaliin. Hiukan kalliimpi kuin suunnittelin eikä mallinna, mutta muuten asiallinen peli. Spider Valven vanhempi versio kuulosti aika hyvälle. En vain päässyt kunnolla kokeilemaan, kun se oli preset modessa enkä keksinyt miten siitä pääsee pois. Vypyr tube kuulosti oikeastaan parhaimmalta. Siitä sai aika helposti sellaiset soundit joita olen hakemassa.
 
Pitää vielä miettiä ja nukkua ainakin yön yli ennen kuin käy hakemassa Vypyrin poies. Spiderin uutta versiota olisi kiva testata. Ei viitsisi sitä ihan sokkona tän päivän presettien kelailun perusteella tilata mistään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «