Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lemonator
1 2
HaloOfFlies
31.08.2010 21:01:43 (muokattu 31.08.2010 21:02:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomenna pitäisi olla uuden Lemonator-albumin Shake Shake Shake kaupoissa. Onko kukaan päässyt vielä kuulemaan uutta, samannimistä singleä? Youtubesta ei ainakaan löydy.
 
Saa nähdä, mitä neljän vuoden levytystauko on saanut aikaan. Lemonator on aina ollut loistava bändi ja kaikki pitkäsoitot löytyvät hyllystä. Parhaat kokonaisuudet löytyvät akselilta Yellow - Grandpop, hienoja levyjä kaikki. Harmillisesti eivät ole koskaan lyöneet ns. isosti läpi, mutta jospa tällä uutukaisella sitten. Yellow on parhaita kesälevyjä ikinä ja esim. The Waltz ja Grandpop sopivat alkusyksyn fiilistelyyn kuin nenä päähän.
 
Mitä mieltä Lemonatorista?
 
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
aivokuolio
31.08.2010 21:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tylsää. Ei haise, ei maistu.
 
Gardiner
31.08.2010 21:05:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno poporkesteri, ansaitsisi kyllä paljon isomman "statuksen" Suomen musaeetterissä.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
HaloOfFlies
31.08.2010 21:10:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myspacessa näitä uusia biisejä on:
 
http://www.myspace.com/lemonatortheband
 
Ainakin Keep Yourself Alive kuulostaa ihan hyvältä.
 
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
jussimus
31.08.2010 21:13:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka pändi paperilla ihan jeppis onkin, niin jokin siinä mättää. Ei vaan jotenkin lähe. Aika leimii shittii.
 
DJKaaos
31.08.2010 21:41:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno poppispändi ja olen myös sitä mieltä, että olisi aikoinaan ansainnut suuremman menestyksen. Hienoa kuitenkin, että ovat jatkaneet hommaa ja levyjä ilmestyy tasaisesti.
 
Tuosta uudesta Shake-singlestä tulee paikoitellen mieleen joku perus-biitles-ralli, mutta mitäs sen väliä.
 
Minä olen minä.
Lähikauppias
31.08.2010 22:42:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua, mä oon aina pitänyt Lemonatoria varsin menestyneenä bändinä. Tarkemmin ajatellen saatatte kuitenkin olla oikeassa - eipä se kai esim. festareiden päälavoja täyteen ole koskaan vedellyt.
 
Uus biisi ei juuri sytyttänyt täälläkään.
 
www.johnnysuperhero.com
www.koriakittenriot.com
Rock over London, rock on Chicago.
Simo78
31.08.2010 23:09:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko poiketa linjasta. Ainakin keep yourself alive kuullostaa mun korvaan yllättävänkin hyvältä. Mukavan leppoisaa musaa, soittimet kuullostaa soittimilta jne.jne. Beatles haisee ja maistuu vahvasti ja sekin on ihme, että tää kuullostaa hyvältä, koska beatles ei ole mulle toiminut ikinä...
 
krautio
01.09.2010 07:31:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritystä ja asennetta on, mutta kaatuu samaan mihin kaatuu 99 prosenttia suomalaisista enganniksi laulavista pop-bändeistä. Laulajaan.
 
Hey Ho, Let's Go!
M.Paisley
01.09.2010 10:51:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levy on muuten kuultavissa kokonaisuudessaan Levykauppa Äx:n sivuilla, http://www.levykauppax.fi/artist/lemonator/shake_shake_shake/.
 
Ehdottomasti piristävä lätty muuten niin köyhään kotimaiseen musiikkikenttään mikä hienointa levystä tulee myös LP-versio.
 
Saattaahan Lemonatorissa kaikua myös Beatlesin sävyt, mutta itse nostaisin enemmän esille yhtyeet kuten Left Banke, Badfinger, Beach Boys, Teenage Fanclub, Posies..
 
Shake Shake Shake vaikuttaa oikein toimivalta kokonaisuudelta parin kuuntelun perusteella. Aika näyttää tuleeko siitä Lemonator levyn laista klassikkoa. Bändi kyllä ansaitsisi enemmän huomiota, suomeksi laulavat aikalaiset kuten Don Huonot, Tehosekoitin, Neljä Ruusua ovat olleet parrasvaloissa Lemojen soitellessa Semifinaaleissa.
 
Hassua, mä oon aina pitänyt Lemonatoria varsin menestyneenä bändinä. Tarkemmin ajatellen saatatte kuitenkin olla oikeassa - eipä se kai esim. festareiden päälavoja täyteen ole koskaan vedellyt.
 
Päälavoilla yhtyettä ei ole nähty, mutta jos ajattelee bändin alkutaivalta ja sen keikkapaikkoja kuten Tavastia, Lepakko, Provinssirock, Nummirock, Olympiastadion ja Kaivopuisto niin pizzerioissa ei ole tarvinnut kyntää. Ja kaikki nämä kun keikkoja on takana alle 20.
 
Lisäksi yhtye on lämmitellyt artisteja kuten Bon Jovi, Posies, Paul Young ja kokonaisen kiertueellisen mainiota Weakerthansia.
 
Yritystä ja asennetta on, mutta kaatuu samaan mihin kaatuu 99 prosenttia suomalaisista enganniksi laulavista pop-bändeistä. Laulajaan.
 
Mitä 99 prosenttiin suomalaisiin yhtyeisiin kohdistuneista kritiikeistä tulee niin laulaja voittaa. Itse en ainakaan kuule mitään moitittavaa laulussa, Lasse Kurjen kanssa englantia puhuneena voin sanoa että ainakin puhetta voisi kuvailla sanalla sujuva.
 
Hienoa poppista toivottavasti myös keikkailevat.
 
HaloOfFlies
01.09.2010 11:30:49 (muokattu 01.09.2010 11:33:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuulostaa uusi albumi! Mukavan kesäinen soundimaailma.
 
Suosikeiksi ekalla kuuntelulla nousivat Into The Unknown, A Beautiful Sun ja Hold Me Now.
 
Hankintaan menee.
 
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
krautio
01.09.2010 12:58:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä 99 prosenttiin suomalaisiin yhtyeisiin kohdistuneista kritiikeistä tulee niin laulaja voittaa. Itse en ainakaan kuule mitään moitittavaa laulussa, Lasse Kurjen kanssa englantia puhuneena voin sanoa että ainakin puhetta voisi kuvailla sanalla sujuva.
 
Sen verran täsmennän kritiikkiäni eli en ole hirveän innostunut suomalaislaulajien tulkinnasta ja äänenmuodostuksesta (vaikka itse en osaa laulaa tippaakaan). Aika paljon lauletaan nenään ja honotetaan. Onhan tätä havaittavissa myös briteissä ja jenkeissä, mutta jos poppisosastolta otetaan vertailuun esim. Kings of Leonin laulaja, niin ei suomalaisista pääse kukaan lähimaillekaan tuon bändin laulajaa tyylissä ja tulkinnassa. Lisäksi monet suomi-pop-laulajat ovat hirveän persoonattomia ja menevät ylitulkinnan puolelle kuulostaen siten kornilta. Esim. Lapkoa en voi tämän vuoksi kuunnella pätkääkään vaikka varmasti on muuten pätevä bändi.
 
Hey Ho, Let's Go!
Simo78
02.09.2010 16:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

krautio: mutta jos poppisosastolta otetaan vertailuun esim. Kings of Leonin laulaja, niin ei suomalaisista pääse kukaan lähimaillekaan tuon bändin laulajaa tyylissä ja tulkinnassa.
 
Tämä nyt ei ole kuin vain ja ainoastaan hyvä asia!!. Ton ärsyttävämpää laulajaa ja bändiä saa kyllä hakea kissojen ja koirien kanssa;-)
 
krautio
02.09.2010 17:16:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta hyvin on Kings of Leonin levyt käyneet kaupaksi maailmalla... mites Lemonatorin laita...
 
Simo78: Tämä nyt ei ole kuin vain ja ainoastaan hyvä asia!!. Ton ärsyttävämpää laulajaa ja bändiä saa kyllä hakea kissojen ja koirien kanssa;-)
 
Hey Ho, Let's Go!
jussimus
02.09.2010 17:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

krautio: Mutta hyvin on Kings of Leonin levyt käyneet kaupaksi maailmalla... mites Lemonatorin laita...
 
Nigga pliiz...vertailu ei ole nyt ihan reilu. KOL:lla on takanaan jenkkilän skene miljoonine ihmisineen ja resurssit miljoonabudjetteineen, Lemonatorilla on takanaan...öö...noniinno. :)
 
Moni suomalainen pändi olisi varmasti myynyt miljoonia levyjä, jos olisi lähtöisin jenkeistä.
 
krautio
02.09.2010 18:07:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No entäs meidän naapuri Ruotsi (vain pari miljoonaa ihmistä enemmän) ja esim. The Cardigans. On popmusaa ja myy miljoonia...
 
Se mitä mä ajan tässä takaa on se, että käsittääkseni tähänkään päivään mennessä yksikään suomalainen pop-bändi ei ole noussut maailman listoille. Metalli ja dance on onnistunut siinä. Korjatkaa jos olen väärässä. Väitän tämän johtuvan siinä, että yksikään suomalainen popbändi ei ole tehnyt vielä isoa hittiä. Tai oisko Sunrise Avenue, ne vissiin myyvät hyvin ainakin Saksassa?
 
Tämä menee nyt vähän sivuraiteille, mutta mulla on ärsyttänyt Soundissa viime aikoina se, että lehti tekee juttuja siitä, kun a) suomalainen popbändi menee tekemään levyä ulkomaille (hoh hoi...) ja b) suomalainen popbändi on kiertueella maailmalla ja esiintyy 50 ihmiselle per ilta (hoh hoh hoijaa...). Missä on se juttu suomalaisesta pop-bändistä, että "nyt meni noustiin listoille ja salit täynnä".
 
Anteeksi harha-askeleeni...olisi varmaan pitänyt avautua jossain muussa forumissa...
 
jussimus: Nigga pliiz...vertailu ei ole nyt ihan reilu. KOL:lla on takanaan jenkkilän skene miljoonine ihmisineen ja resurssit miljoonabudjetteineen, Lemonatorilla on takanaan...öö...noniinno. :)
 
Moni suomalainen pändi olisi varmasti myynyt miljoonia levyjä, jos olisi lähtöisin jenkeistä.
 
Hey Ho, Let's Go!
HaloOfFlies
02.09.2010 18:35:16 (muokattu 02.09.2010 18:37:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä Lemonatorin musiikki on vähän vääränlaista että se uppoaisi suomalaiseen mielenlaatuun. Täällä käy sellainen musa kaupaksi, mikä on synkkää ja melankolista ja tuo nyt kuitenkin on tuollaista aurinkoista ja positiivista poppia (vaikka on bändillä kyllä melankolisempaakin tavaraa, mutta sekään ei ole myynyt hirveitä määriä). Jos Lemonator olisi ruotsalainen bändi, se olisi kotimaassaan megasuosittu.
 
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
DJKaaos
02.09.2010 19:01:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

krautio:
 
Tai oisko Sunrise Avenue, ne vissiin myyvät hyvin ainakin Saksassa?

 
Tässä tapauksessa laulajan huonous ei näytä tuntuvan missään. Samu Haberia surkeampaa englanniksi laulavaa laulajaa saa etsiä. Ja jos vertailukohtana on edes hitusen Lasse Kurjen ääntämys ja äänentuotto, niin voitto menee jälkimmäiselle 100-0.
 
On ihan totta, että Lemonatorilla ei todella ole paljoakaan radioaalloille sopivia hittibiisejä, mutta pidän silti heidän biisimateriaalia laadukkaampana kuin vaikka Sunrise Avenuella, joka on kai jotenkin meritoitunut myös keski-euroopassa. Jos näitä kahta vertaillaan, niin vastakkain ovat hienot popsävellykset ja imelä hittihakuisuus - puhumattakaan tekstien sisällöistä.
 
Minä olen minä.
Simo78
02.09.2010 19:57:29 (muokattu 02.09.2010 19:59:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

krautio: Mutta hyvin on Kings of Leonin levyt käyneet kaupaksi maailmalla... mites Lemonatorin laita...
 
Mä kuuntelen musaa, en lue lehdistä ja listoista mitä "pitää" kuunnella;-).
 
Ja ihan oikeesti pojat vähän yritystä, ensin tullaan avautumaan ja sitten ku joku vähän avautuu takas, niin aletaan syyttelemään "muodikkaasti" foorumia. Tottakait näistä asioista pitää väitellä, mitä järkee siinnä ois jos kaikki ois samaa mieltä? Siinnä vasta oiskin tosi mielenkiintoinen foorumi;-)
 
krautio
02.09.2010 20:39:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin vain tuoda sitä esille, että JOS esim. Lemonator olisi tehnyt vuosien varrella superhittejä, se olisi kiertämässä maailmaa. Mutta kun ei ole, niin ei kierrä. Ei sillä ole mitään merkitystä mistä bändi on kotoisin. Hyvä musa löytää kuulijansa, oli se kotoisin ihan mistä tahansa. Esim. Kent on Wikipedian mukaan kotoisin Eskilstunasta ja asukkaita siellä on n. 60 000. Eli ei asukasluvulla ole mitään merkitystä.
 
Minusta vaan olisi hieno homma, jos Suomesta breikkaisi isosti joskus joku popbändi (tai pop-artisti) eikä aina vaahdottaisi näistä metallibändeistä. Nyt puhun ihan rehellisesti mainstreamissa menestymisestä ja kaupallisuudesta enkä siitä onko mainstream taidetta tai vähemmän "uskottavaa musiikkia".
 
Ja mitä laulamiseen tulee, niin joku siinä Sunrise Avenuessa vetoaa saksalaisiin, kun levyjä menee kaupaksi kuin leipää. Ei varmaankaan ole yhtä taitava ja osaava kuin Lasse Kurki, mutta jossain se ero on. Mutta en minä ainakaan tiedä miksi näin on. Joku musiikki koskettaa (ja myy) ja toinen ei.
 
Tajunnanvirtaa taas...
 
Hey Ho, Let's Go!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «