Aihe: Mitä kieliä käytät kitarassasi?
1 2 3 4 511 12 13 14 1574 75 76 77 78
12ibanez
22.08.2010 20:56:53
d'addarion 013 setit ollu jo käytössä about 4 kuukautta
We all behave like children, taking off the head of our teddy bear to see what's inside, taking, not giving back.
Stu Pittman
22.08.2010 22:48:53
en kerro. muuten tyhmälläkin voi olla hyvä saundi.
tommi m
23.08.2010 10:58:04
Elixir oli pettymys. Ei ollu hetkeäkään niin kirkkaat ku esim. ernie ballit.
Eli mitä vittua, "kestää 3-5 kertaa pidempään" ku on uutena jo huonommat
ku moni muu merkki..?
Y3J
23.08.2010 11:14:46
Ääh, ilmeisesti oma käsihiki on jotenkin erikoista. Jäytän yleensä Ernie Balleja jotka kestävät pitkään puhtaana, mutta paikallisella kitarapajalla oli keppiin asennettu Dr:ät. Parin viikon jälkeen kolme ylintä kieltä läpiruosteessa, ja alemmat kielet mustana mönjästä.
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. http://www.myspace.com/rumbleonthesea
HTMono
23.08.2010 11:58:15
tommi m: Elixir oli pettymys. Ei ollu hetkeäkään niin kirkkaat ku esim. ernie ballit.
Eli mitä vittua, "kestää 3-5 kertaa pidempään" ku on uutena jo huonommat
ku moni muu merkki..?

Itse taas en muuta suostu nykysin käyttämään kun Elixiriä. Ne ei ole alkuun ihan niin kirkkaat kun normikielet mutta kestävät kirkkaampana kuitenkin huomattavasti pidempään. Pistin kesäkuussa ekaa kertaa moneen vuoteen jotkut D'Addariot kiinni kokeilun vuoksi ja ihan pyllystähän ne IMHO oli. Meni joku kaksi viikkoa ja sen jälkeen oli niin älytön kuonakerros kielten päällä ettei niillä huvittanut soittaa enää pätkääkään. Elixir kestää meikäläisellä sen 4-5kk ongelmitta.

Niin ja paksuushan on nykyisin 09.-.42. Ennen soitin hyvin hyvin pitkään .11-49. setillä mutta huomasin ettei se soundiin niin paljoa vaikuta, ainakaan kun vertaa miten paljon miellyttävämpi ohut setti on.
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Trendkeel
23.08.2010 16:00:00
Yks hyvin helppo keino säilyttää se kirkkaus on säilyttää skeba laukussa. Pitää myös muutenkin kitaran siistinä ja se ei ole alttiina kolhuille tahi kosteuden/lämpötilan muutoksille.
"Ok
T. aku ankka"
aristoteles666
23.08.2010 16:10:59

Trendkeel: Yks hyvin helppo keino säilyttää se kirkkaus on säilyttää skeba laukussa. Pitää myös muutenkin kitaran siistinä ja se ei ole alttiina kolhuille tahi kosteuden/lämpötilan muutoksille.

se voi sinällään auttaa, mutta mun kitarat on ainakin hankalia soittaa jos ne on laukussa.
Trendkeel
23.08.2010 16:42:19
aristoteles666: se voi sinällään auttaa, mutta mun kitarat on ainakin hankalia soittaa jos ne on laukussa.

Kielet pysyy freeseinä kun vie kitaran suihkuun. Tosin ehkä haju tarttunee jos käy paskalla useesti. 50-60-tilanne.
"Ok
T. aku ankka"
SH1THEAD
23.08.2010 16:57:48
Humanoid: Mistä lähtien Elixirillä on ollut 0.58:ia?

Kävi nyt mietitityttämään itseänikin, kun ennen oli 0.56 pohjalla ja halusin paksumman. Omituista, sillä jouduin hiomaan kielestä päälystettä pois että sain sen mahtumaan virittimeen...
Evoluutio jää, vain ihminen häviää. Ei meitä ollut syytä säilyttää.
McNulty
23.08.2010 17:06:02
SH1THEAD: Kävi nyt mietitityttämään itseänikin, kun ennen oli 0.56 pohjalla ja halusin paksumman. Omituista, sillä jouduin hiomaan kielestä päälystettä pois että sain sen mahtumaan virittimeen...

Son silloin se 68. Om meinaan aika jytky eikä välttämättä mene kaikista viritapin rei'istä lävitse ilman jatkotoimenpiteitä.
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Wradlin
23.08.2010 17:31:56
Tulipahan ostettua setti SP-elektroniikan 6 euron kieliä merkkiä Boston. Saa nähdä kestääkö miten pitkään.
SH1THEAD
23.08.2010 17:35:40
McNulty: Son silloin se 68. Om meinaan aika jytky eikä välttämättä mene kaikista viritapin rei'istä lävitse ilman jatkotoimenpiteitä.

Tai sitten epähuomiossa ostin 56, ja tässä oli kärjessä sitä kuuluisaa päälystettä vähän reilummin. :)
Evoluutio jää, vain ihminen häviää. Ei meitä ollut syytä säilyttää.
nypdjaz
26.08.2010 18:13:43
Nyt on testattu GHS:n infinity steelit. Ovat uutenakin jo tunkkaisemmat mitä Elixirit, ja punotut kielet on mustat. Tuntuma on muovinen, nihkeän limainen. Sormiin jää joku paskakerros.
Nämä seikat yhdistettyinä tuntuu jo kättelyssä aivan helvetin vanhoilta kieliltä, hyvä GHS, peukut ylös!
Kestosta ei voi vielä sanoa mitään, ja punomattomat kielet tuntuu ihan normaaleilta.

Kyllä ne Elixirit on vaan ylivertaiset, piti laittaa doomikitaraan (faded flying v) 11-49 ja 12-68 seteistä yhdistetty 14-68 setti, vaikka törkeä hinta tuleekin setille, niin on se sen arvoista.
jumara
26.08.2010 22:20:18
E
A
D
G
H
E

Leuasta varpaiden suuntaan katsottuna. Muistaakseni.
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Knoppix
26.08.2010 22:28:16
D'Addario:n 10-46 setti kiinni stratossa.
Johannes
McNulty
26.08.2010 23:07:13
jumara: E
A
D
G
H
E

Leuasta varpaiden suuntaan katsottuna. Muistaakseni.

Nuohan ovat säveliä eivätkä kieliä. Kerroit siis kieltesi vireen mutta et vastannut threadin ja topicin kysymykseen. You fail!
jumara
26.08.2010 23:51:43 (muokattu 26.08.2010 23:56:36)
McNulty: Nuohan ovat säveliä eivätkä kieliä.

Joo vai...hitsi oonkohan mää ymmärtäny jotain väärin? No kun 21 vuotta oon jo soittanu ja luullu et se paksuin kieli on niinku ee-kieli. Viritysmittarit on kyl myös väittänyt näin.

Jos joku kieli on katkennu niin oon menny aina samaan soitinkauppaan ja sanonu esimerkiks, et "Timppa, dee-kieli meni poikki, mää tarviin uuden". Ja jos oon vaihtanut kaikki kielet, niin sit oon laittanu niinku paksuusjärjestyksessä.

You live, you learn.

PS Joku kysy, et mis virees mää soitan. No tietty oikeas virees, kuka sitä ny epävirees kehtais soittaa.

(Jotenkin musta tuntuu, et tää thread on taputeltu mun osalta...)
McNulty
27.08.2010 00:01:20 (muokattu 27.08.2010 00:03:38)
jumara: Joo vai...hitsi oonkohan mää ymmärtäny jotain väärin? No kun 21 vuotta oon jo soittanu ja luullu et se paksuin kieli on niinku ee-kieli. Viritysmittarit on kyl myös väittänyt näin.

Kieli joka soi E-sävelestä. Sulla voi olla vaikka 6kpl samanpaksuisia kieliä viritettynä nuihin säveliin. Pelkkä vire kun ei kerro kielistä yhtään mitään :)

Jos joku kieli on katkennu niin oon menny aina samaan soitinkauppaan ja sanonu esimerkiks, et "Timppa, dee-kieli meni poikki, mää tarviin uuden". Ja jos oon vaihtanut kaikki kielet, niin sit oon laittanu niinku paksuusjärjestyksessä.

D-kieli on monesti eri paksuinen riippuen siitä muusta setistä. 9-42 setissä D-kieli on yleensä 0,024 tuumaa paksu. Kun taas 10-52 setissä se on usein 0,030".

You live, you learn.

Kenties. Ehkä... tavallaan. Huolestuttavaa jollei 21 soittovuoden aikana ole oppinut tekemään pesäeroa kielisetin merkin/mallin/vahvuuden ja käytettävän vireen välille.

Vastaus kysymykseen "Mitä kieliä käytät kitarassasi" = No tällaisia erikokoisia kieliä, jotka ovat EADGHe-vireessä.

1 + 1 = ei ainakaan 4

PS Joku kysy, et mis virees mä soitan. No tietty oikeassa vireessä, kuka sitä ny epävireessä kehtais soittaa.

Define "oikea vire". Onko Cis-vire oikeampi vire kuin E-vire? Entäs F-vire? Avoin D? Pitää vissiin kohta soittaa R. Frippille ja kysyä ollaanko m.netissä nyt lähelläkään totuutta :)
jumara
27.08.2010 00:35:49
McNulty: Kieli joka soi E-sävelestä. Sulla voi olla vaikka 6kpl samanpaksuisia kieliä viritettynä nuihin säveliin. Pelkkä vire kun ei kerro kielistä yhtään mitään :)

Ok, mut tollainen mainitsemasi kielijärjestely ei varmaan soi kovin hyvin?

D-kieli on monesti eri paksuinen riippuen siitä muusta setistä. 9-42 setissä D-kieli on yleensä 0,024 tuumaa paksu. Kun taas 10-52 setissä se on usein 0,030".

Kenties. Ehkä... tavallaan. Huolestuttavaa jollei 21 soittovuoden aikana ole oppinut tekemään pesäeroa kielisetin merkin/mallin/vahvuuden ja käytettävän vireen välille.

Eli noi numerot kertoo siis sen kielen paksuuden? Eri paksuisilla kielillä varmaan on sit erilaista soittaa. Mielenkiintoista, täytyykin mennä heti huomenissa tiedustelemaan tätä paikallisesta musaliikkeestä. Kiitti vinkistä, McNutty! Noista merkeistä ja malleista täytyykin sit tiedustella, onkohan niissä kauheesti eroja ja silleen..?

1 + 1 = ei ainakaan 4

Ei niin. Se on kaksi.

Define "oikea vire". Onko Cis-vire oikeampi vire kuin E-vire? Entäs F-vire? Avoin D? Pitää vissiin kohta soittaa R. Frippille ja kysyä ollaanko m.netissä nyt lähelläkään totuutta :)

Nyt menee liian muusikkomeiningiksi mulle. Mitäköhän tarkoitat? Soita vaan jos jaksat, mä en tunne herra Frippiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)