Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helppo multiefekti keikkakäyttöön??
1 2
L90
30.08.2010 11:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi sopiva laite kun vaatimukset ovat seuraavat:
-soittolistalla musiikkityylejä laidasta laitaan, iskelmästä popin kautta rankempaan rokkiin ja heviin
-en halua kummemmin säätää soundeja, presetit riittää
-efektilaite suoraan linjaan ja menoks
-mahdollisimman vähän pankkien selailua, eli riittävästi pedaaleja
 
Christeraser
30.08.2010 11:45:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska ei budjettia mainuttu niin Fractal Audio systems Axe-FX ja Voodoo Labs Ground Control Pro.
Antti1
30.08.2010 11:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko ihan varma, että multsari on oikea vaihtoehto, jos et jaksa edes omia soundejasi säätää? Suurin osa preseteistä on lähes laitteesta riippumatta melkoista ripulia, tai onnistuessaankin jättää vähintään osan laitteen mahdollisuuksista hyödyntämättä.
 
Saahan sitä laiska olla, mutta toi kuulostaa jo totaalisen aivokuolleelta ajatukselta.
 
Age quod ages.
Vladi
30.08.2010 11:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hetkinen, haluat vetää keikkaa multiefektin preseteillä? Säälisit sentään yleisöä tai ainakin niitä bändikavereita. Kuten tuossa mainittiin jo, jopa kalliimpien multihärpäkkeiden presetit on ihan karseita. Jos haluat tuommoisen ratkaisun, niin suosittelen säätämään ne soundit ainakin kerran kuntoon.
 
Itse olen jonkun simppelin vahvarin + efektilankun linjalla. Monella keikkapaikalla ei piisaa monitorit jotta oman kitaran saisi fiksusti tulemaan mistään muualta kuin itse kitarakaapista. Tämä on tosin vain omia kokemuksia.
 
Kyllä se siitä.
L90
30.08.2010 12:12:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, korjaan sen verran että toki virittelen soundit alkuun sopiviksi.
En vain tule niitä sen jälkeen paljon säätäneeksi kun olen tyytyväinen niihin noin kymmenkuntaan soundiin joita pääasiassa tulee käytettyä.
Tulee vain soitettua niin vaihtelevaa musiikkia että mieluiten hommaisin viimein kompaktin allround laitteen.
Monitorointi kunnossa omasta takaa.
Kipuraja voisi olla noin 500 eur.
 
JuSu
30.08.2010 12:12:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Eli hetkinen, haluat vetää keikkaa multiefektin preseteillä?
 
Hmm.
 
Oiskohan tuossa preseteillä tarkoitettu yhden polkaisun takana olevia etukäteen (itse) säädettyjä soundeja, ei tehdaspresettejä?
 
Muuten en osaa oikein mitään suositella, mutta korostaisin etsinnässä mallinnuksia. Eli hakisin laitteen, jossa on omaan korvaan parhaat perussoundit suoraan linjaan, niin on se soundin pohja sitten mahdollisimman terveellä pohjalla. Jos pitää kompromissejä tehdä, niin sitten siellä efektipuolella.
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Mr. Speed
30.08.2010 12:24:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L90: Okei, korjaan sen verran että toki virittelen soundit alkuun sopiviksi.
En vain tule niitä sen jälkeen paljon säätäneeksi kun olen tyytyväinen niihin noin kymmenkuntaan soundiin joita pääasiassa tulee käytettyä.
Tulee vain soitettua niin vaihtelevaa musiikkia että mieluiten hommaisin viimein kompaktin allround laitteen.
Monitorointi kunnossa omasta takaa.
Kipuraja voisi olla noin 500 eur.

 
Jos soundit miellyttää niin ehkä joku lattiamallinen mallintava mulinexi vois toimia? POD XT Live tai BOSS GT8 tjsp, jos vaan löytyy miellyttävää soundia. POD:ista sain itse ainakin ihan riittävät soundit hääkeikalle, ja siellä vedettiin Elviksestä, Led Zeppelinin ja Eppujen kautta aina Dioon, ja vielä loppuillasta deathmetallia :) Presetit kun itse jaksaa säätää kuntoon, niin ei tarvi ku polkea biisien välissä. Jos kuutoslinjan tuotteisiin päädyt, niin suosittelen XT Liveä X3 Liven sijaan. X3 on hieman nurinkurisesti muovisella kuorella, kun munuainen on alumiinia. XT Live taas on oikein jämerän oloisessa alumiinikuoressa.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
L90
30.08.2010 12:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan tuossa preseteillä tarkoitettu yhden polkaisun takana olevia etukäteen (itse) säädettyjä soundeja, ei tehdaspresettejä?
 
Juuri näin.
 
Vladi
30.08.2010 12:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieluummin Line 6:sen tuotteita. Omien kokemusten mukaan ainakin Bossin GT-10:ssä oli ihan hirveät vahvistinmallinnukset. En suosittelis siihen käyttöön sitä kenellekkään.
 
Kyllä se siitä.
L90
30.08.2010 12:32:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Jos soundit miellyttää niin ehkä joku lattiamallinen mallintava mulinexi vois toimia? POD XT Live tai BOSS GT8 tjsp, jos vaan löytyy miellyttävää soundia. POD:ista sain itse ainakin ihan riittävät soundit hääkeikalle, ja siellä vedettiin Elviksestä, Led Zeppelinin ja Eppujen kautta aina Dioon, ja vielä loppuillasta deathmetallia :) Presetit kun itse jaksaa säätää kuntoon, niin ei tarvi ku polkea biisien välissä. Jos kuutoslinjan tuotteisiin päädyt, niin suosittelen XT Liveä X3 Liven sijaan. X3 on hieman nurinkurisesti muovisella kuorella, kun munuainen on alumiinia. XT Live taas on oikein jämerän oloisessa alumiinikuoressa.
 
Kiitos. Tämä vahvistaa omia kohtalaisen positiivisia kokemuksia Podeista. Täytyy testata Boss vielä.
 
L90
30.08.2010 12:36:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Mieluummin Line 6:sen tuotteita. Omien kokemusten mukaan ainakin Bossin GT-10:ssä oli ihan hirveät vahvistinmallinnukset. En suosittelis siihen käyttöön sitä kenellekkään.
 
Jep kiitti. Näillä pääsen hyvin asiassa eteenpäin.
 
joku muu sikko
30.08.2010 13:37:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L90: Mikä olisi sopiva laite kun vaatimukset ovat seuraavat:
-soittolistalla musiikkityylejä laidasta laitaan, iskelmästä popin kautta rankempaan rokkiin ja heviin
-en halua kummemmin säätää soundeja, presetit riittää
-efektilaite suoraan linjaan ja menoks
-mahdollisimman vähän pankkien selailua, eli riittävästi pedaaleja

 
Laitan torille Digitech GSP 1101 ja Control 2 laudan myyntiin kunhan ehdin yhteensä alle tuon budjetin.
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
.tapi.
30.08.2010 23:46:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoom 707 II käytettynä.
 
ilopertti
31.08.2010 01:47:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti Pod Xt Live tai X3 live.
 
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Exhausted
31.08.2010 08:54:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilopertti: Ehdottomasti Pod Xt Live tai X3 live.
 
Komppaus tälle. Pedaaleja on riittävästi, ja koska eri efektilohkoillekin on kytkimet, niin yhdellä presetilläkin pääsee jo pitkälle
Mr. Speed
31.08.2010 10:08:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilopertti: Ehdottomasti Pod Xt Live tai X3 live.
 
Jos laulu/basso-presetit ei oo välttämättömiä, ja tulee toimeen vähän pienemmällä kasalla prsesettejä, niin suosittelen ehdottomasti XT Liveä metallikuorensa takia.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
joku muu sikko
31.08.2010 10:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=446593
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
living
31.08.2010 20:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line6 M9 tai M13. Itselläni on tuo M9 ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen hankintaan. Nimeomaan helppokäyttöisyyden ja myös koon takia. Sounditkin ovat mielestäni hyvät. Pedaalilaudasta on lähtenyt monta pedaalia hyllylle tämän takia. Suosittelen lämpimästi.
 
Mr. Speed
31.08.2010 20:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

living: Line6 M9 tai M13. Itselläni on tuo M9 ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen hankintaan. Nimeomaan helppokäyttöisyyden ja myös koon takia. Sounditkin ovat mielestäni hyvät. Pedaalilaudasta on lähtenyt monta pedaalia hyllylle tämän takia. Suosittelen lämpimästi.
 
Muistanko väärin, vai eikö tossa ollut vahvarimallinnoksia? Tässä nimenomaan tarvittas niitä, ja vermettä käytettäs etuasteena suoraan linjaan.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
living
31.08.2010 20:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niinhän perhana lukikin :) ...älä osta!!!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «