kapsulaattori 30.08.2010 02:10:58 (muokattu 30.08.2010 02:11:50) | |
---|
Moi ! Etsin keinoja saada biisiini, 1930 luvun saundi, kun ei ollut vielä stereosoittimia joten monona tietty.. Oiskos jollain tietoa, ohjelmasta tai editoinnista miten saadan aikaan vanhan ajan saundi, grammari, kohinaa ja ehkä vinyyli tyyliä. Vinyyli saundiin löysin ohjelman, mutta se ei oikein vastaa tarkoitusta.. Oletta varmaan kuunnellut vanhoja äänitteitä. joissa saundi on ajanmukainen (vaikkapa Dallape, toivo Kärki) Itse asiassa etsin myös äänitteitä Toivo Kärjen jazz tuotannosta (mustaa jazzia), olen kuullut niitä olevan mutta ei löydy yleisesti. En ainakaan itse ole löytänyt ! |
jannu 30.08.2010 05:21:12 | |
---|
Soittajat kerralla samaan huoneeseen ja äänität nauhamikrofonilla monomankalle. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Prophet 30.08.2010 06:34:58 | |
---|
Mun Roland Juno Stagessa on grammarirahinasoundi. |
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja! |
kivi 30.08.2010 10:20:25 | |
---|
Johnson D: Kokeile iZotoben Vinyliä. Ilmainen ohjelma. http://www.izotope.com/products/audio/vinyl/ Tää onkin mielenkiintoinen kysymys. Tuolla Studiotyöskentelyalueella varmasti löytyisi parempia vastauksia, mutta ensin pitää tehdä selväksi yksi kysymys: Haetko musaan vanhan rahisevan levyn soundia, vai haetko sitä tunnetta, fiilistä ja särmää mikä savikiekoilta löytyy? Se ei nimittäin ole rahinasta kiinni. |
Exhausted 30.08.2010 10:32:10 | |
---|
Grungelizer-efektillä saa myös hurinaa, vinyylinrahinaa ja kapeampaa taajuuskaistaa. Soittokin pitäisi sitten äänittää 1930-luvun malliin, livenä samassa huoneessa. Miksaus tehdään asettelemalla soittajat tilaan oikein. Ja lauluhan tietysti on se tärkein, huomattavasti lujemmalla kuin "taustat" |
kapsulaattori 30.08.2010 10:58:12 | |
---|
Haen sitä tunnetta , fiilistä ja särmää mikä savikiekoilta löytyy? Teatterin näytelmään tehty biisi ( Juurakon Hulda), Haen sitä tunnetta , fiilistä ja särmää mikä savikiekoilta löytyy. Tarkoitus olis saada katsojat tuntemaan et oltais sielä kolkyt nelkyt luvun tunnelmissa. Pitäisi siis musiikki saada sopimaan näytelmän kokonaisuuteen teatteri maailmassa. |
sub zero 30.08.2010 11:28:16 | |
---|
kuuntele youtubesta savikiekko-äänityksiä ja copy-pasteta niistä tyhjissä kohdissa kuuluvaa rahinaa sun omaan tuotokseen en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa /
rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita |
nahkalipsi 30.08.2010 22:08:44 | |
---|
jannu: Soittajat kerralla samaan huoneeseen ja äänität nauhamikrofonilla monomankalle. myönnetään, et nauratti =D Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you |
Lähikauppias 30.08.2010 22:13:24 | |
---|
nahkalipsi: myönnetään, et nauratti =D Mutta miksi? Vähennä hassuheinää! |
padaa@dadaa! 31.08.2010 18:44:23 | |
---|
Jos lähdetään vaikka siitä että nykytyyliset hi-gain -kitaravallit jätetään pois. Kitara kuuluu vain sen verran kun kaarevakantisesta lähtee ääntä silloin kun muu bändi soittaa hiljempaa. |
sub zero 31.08.2010 18:48:59 | |
---|
padaa@dadaa!: Jos lähdetään vaikka siitä että nykytyyliset hi-gain -kitaravallit jätetään pois. Kitara kuuluu vain sen verran kun kaarevakantisesta lähtee ääntä silloin kun muu bändi soittaa hiljempaa. ja rumpukoneet oli siihen aikaan analogisia, ei ollu vielä mitään digisyntikoita en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa /
rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita |
Lähikauppias 31.08.2010 19:39:45 | |
---|
sub zero: ja rumpukoneet oli siihen aikaan analogisia, ei ollu vielä mitään digisyntikoita Ja autotunea käytettiin vain korjaamaan laulusuoritusta, ei efektinä. |
padaa@dadaa! 01.09.2010 14:47:32 | |
---|
Lähikauppias: Ja autotunea käytettiin vain korjaamaan laulusuoritusta, ei efektinä. Ja silloin syötiin kokolihaa. Ei ollut tofunakkeja. |
sub zero 01.09.2010 15:34:36 | |
---|
padaa@dadaa!: Ja silloin syötiin kokolihaa. Ei ollut tofunakkeja. Mutta useimmissa kodeissa vain kerran tai pari viikossa, ei ollut vielä tehotuotantoa... en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa /
molder 02.09.2010 10:42:54 (muokattu 02.09.2010 10:48:32) | |
---|
padaa@dadaa!: Ja silloin syötiin kokolihaa. Ei ollut tofunakkeja. 30-luvulla oli tofua eri muodoissa ( ei Suomessa tietenkään) ja kaikki eivät syöneet kokolihaa. Esim. eräs Adolf oli vannoutunut vegetaristi. Pitikö hän tofusta; sitä en tiedä. Ja totta on, että kokoliha oli kyllä monissa kodeissa harvinaista herkkua. OFF TOPIC!!! "Helppo" ratkaisu on Grungelizer. Jos aikaa haluaa käyttää niin puvut päälle ja Dullapèe meiningillä jatsaamaan jne.. "The SOUND of VOLUME" |
sub zero 02.09.2010 13:03:43 | |
---|
molder: Esim. eräs Adolf oli vannoutunut vegetaristi. Söi se kyllä enimmäkseen kasvisruokaa Wagnerin innoittamana, mutta ei luopunut lihasta en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa /
Tappokirves 02.09.2010 13:36:06 | |
---|
1930 luvun safkat Hoho! |