Aihe: Gotoh -floikkien kimppatilausta
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
oiva tumpeloinen
29.08.2010 22:22:13
Sensonic: Edelleen painotan, että kannattaisi lukea tarkemmin kirjoittamani asiat. Se aloitusviestissä mainitsemani hinta on yhden Gotoh -floikan hinta, jos sellaisen tilaa itsekseen, ei siis mikään kimppatilaushinta, koska enhän minä edes vielä tiedä, kuinka moni on halukas olemaan mukana kimppatilauksessa, joten en ole vielä kysynytkään toimittajalta, paljonko hän antaisi rabaa, jos tilattaisiin noita kimpassa useampi.

Sä haluat, että kirjoituksia luetaan. Ja tämän ketjun aloitin Gotoh-talloista. Eipä siinä tainnut tulla kovinkaan paljoa selityksiä välissä, missä vaiheessa talla muuttuikin Takeuchiksi. Miten noita voi lukea selkeästi?

Minulta saa myös pyydettäessä Wolf -kitaroiden hintalistan ;-)

Miten nää liittyy Gotohiin tai Takeuchiin?

Eikä siinä mitään. Ainahan tilata voi ihan mitä tahansa. Ainoa kysymys herää ainoastaan siitä, että kuinka monta se kannattaa. Tilauksen vetäjää varmasti sillä pienellä siivulla, millä saa tallan pari ilmaiseksi, mutta ei varmastikaan muita, jotka saisivat samoja talloja eri merkillä leimattuna huomattavasti halvemmalla.
Seba
29.08.2010 23:39:22

tender.insanity: Tarkoitinpa sitä, että miksi tilata lisää niitä tänne jos on torilla valikoimaa?

Niin.
Oisko sulla linkkiä valkoiselle sg-malliselle bassolle musarimikityksellä, lyhyellä skaalalla ja läpikaulaisena, tahi läpikaulaiselle explorer-bassolle, 7-kieliselle baritonitelelle ym, kun torilla kerran on valikoimaa?

Näin ihan vaan kolmea mallia kysyäkseni.
Hintaluokassa 200-250€?

Siksi.

Jatkoin tätä polttavaa gotoh-floikkakeskustelua sujuvasti :)
Rai rai.
Seba
30.08.2010 00:13:39 (muokattu 30.08.2010 00:14:01)

kimurantti1: Ja ne parhaat sekä kaikin puolin moitteettomat yksilöthän sinne torille päätyy... :-DD

Mitäs vikaa noissa sun vehkeissä on mitä torilla myyt?
Rai rai.
kimurantti1
30.08.2010 00:43:57 (muokattu 30.08.2010 00:58:52)
Seba: Mitäs vikaa noissa sun vehkeissä on mitä torilla myyt?

Sitä vikaa, etten diggaa niistä niin paljon kun jostain muista romppeista, jotka ei ole torilla. Mutta ne on silti laatukamaa, ja toistaiseksi aina kun olen myynyt jotain olen antanut ostajalle takuun siitä, että laite on sitä mitä olen luvannut sekä varmasti toimii ja jos ei, niin ostaja voi ottaa muhun sitten yhteyttä. Jos siinä laitteessa on ollut jotain kunnon huomauttamista, niin olen sen myös suoraan sanonut.

Sen sijaan ei ole yksi tai kaksi kimppatilauskitaraa, jotka ei olleetkaan täsmälleen sitä mitä pitää tai joissa ei olisi jotain kunnon huomauttamista. Noista satasen parin ritsoista voidaan paljon isommalla todennäköisyydellä olettaa, etteivät ole ihan priimaa, vaikka sieltä tiettävästi on monet ihan kelvollisiakin luuttuja saaneet. Miksi ihmeessä jonkun, kuten nimim. Sensonic aiempana ketjussa heitti, pitäisi esimerkiksi vaihtaa neljään tai viiteen kimppatilauskitaraan uudet floikat? Ne kimppatilauskitarat ei kuitenkaan ole vuotta tai paria vanhempia, onko ne tallat niin paskoja etteivät enää pidä virettä? Ja jos ne idän floikat on paljastuneet sellaisiksi tinarimpuloiksi, niin miksi ihmeessä ostaa toista 100 euroa maksavaa korkeintaan keskilaatuista tallaa, joka ei välttämättä pidä virettä yhtään sen kauempaa? Aika huono diili musta, mutta tietty kun snadisti halvemmalla saa, niin kyllähän se varmaan monia houkuttaa, oli tavara mitä oli. Ja miksi niihin on pitänyt laittaa jotain Teslan parin kympin tarvikemikkejä, onko ne orkkikset niistäkin vielä heikompia? Vieläpä jos ei jollain itsellään pysy kolvi kädessä ja mahdollisesti satula pitää teettää soitinrakentajalla, niin tulee äkkiä hintaa alunperin halvoille kitaroille.

Sori tää ränttäys (joka ei ole mitenkään sulle välttämättä tarkoitettu), en kirjoita tähän ketjuun enää kun ei mulla ole varsinaisesti mitään tekemistä asian kanssa, mutta mua ihan oikeasti kuvottaa tää koko kiinanpaska-ilmiö. Myös mua ihmetyttää se, että porukka tilaa jotain parhaimmillaankin keskinkertaista halpakamaa ja juhlii muutaman euron säästöllä. Tosin ihmetystä lieventää se seikka, että tyypit on kai oikeasti saaneet lähestulkoon omansa pois noista Wolfeista ja muista kimppakitaroista, kun niitä on torilla myyty. Mutta jos mä haluaisin hyvän soittopelin, niin maksaisin aivan mukisematta muutaman kympin enemmän, että saan tallan joka varmasti toimii. Se on kuitenkin tosi pieni raha verrattuna siihen kuinka paljon sen ritsan käyttöarvo kasvaa kun se pitää vireen, mikä tosin ainakin mulla olisi alkujaankin aika tärkeä kriteeri sille, että suostuisin edes markan maksamaan jostain luutusta.

Pelkästään se, että ollaan tilaamassa jotain Takeuchin talloja (mun mielestäni niiden kyseenalaiseen käyttöarvoon nähden aivan älyttömään hintaan) Gotohin sijaan, olisi syy lukita tää ketju. Tietty jos joku saa mielestään rahoilleen vastinetta, niin mikäpä mä olen siihen väittämään vastaan.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Twinkle
30.08.2010 00:52:44 (muokattu 30.08.2010 07:11:05)
Sensonic: Edelleen painotan, että kannattaisi lukea tarkemmin kirjoittamani asiat. Se aloitusviestissä mainitsemani hinta on yhden Gotoh -floikan hinta, jos sellaisen tilaa itsekseen, ei siis mikään kimppatilaushinta, koska enhän minä edes vielä tiedä, kuinka moni on halukas olemaan mukana kimppatilauksessa, joten en ole vielä kysynytkään toimittajalta, paljonko hän antaisi rabaa, jos tilattaisiin noita kimpassa useampi.

No kun tässä on se, että kukaan ei tiedä mitä ajattelet, vaan korkeintaan sen mitä kirjoitat. Ekassa viestissä on ihan selvästi "144 euroa josta voisi ehkä yrittää ainakin 5-10 prosenttia pois". Antamasi alustava haarukka on niin huono, että en näe millään mitään syytä miksi kukaan haluaisi noita tilata jos saman tuotteen saa melkein samaan hintaan suoraan kotiin toimitettuna. Sitä ei kukaan missään vaiheessa pystynyt arvioimaan, että sinulla on kiikarissa isommatkin tarjoukset. Oikeastaan kukaan ei voinut olla varma tuon kirjoituksen perusteella, että saadaanko varmasti tuosta edes tuota viittä pinnaa pois.

Niinkuin McNulty tässä totesi, niin ihan väärästä päästähän tässä on lähdetty liikkeelle. Se olisi pitänyt ensin kysyä kauppiaalta että "jos tilataan kerralla 20 niin mitä saadaan rabattia?", sitten laittaa tänne jos niissä joku porrastus on ollut, mutta "voi olla tai olla olematta" -tyylinen toiminta varmasti karsii potentiaalisia ottajia.

Minulta saa myös pyydettäessä Wolf -kitaroiden hintalistan ;-)

Minultakin saa, vaikka kuinka monta erilaista. Minulla on jopa yksi tulevaisuudesta WOLF3-GUITARSonly.xls.september2010year. Näitä on pikaisella hakemisella seitsemän erilaista, joista yksikään ei juuri koskaan pidä paikkaansa. Siksi joka ikinen hinta on pitänyt varmistaa sieltä päin ja toivoa, että se pitää paikkaansa vielä siihen asti kunnes laskun kumpikin puolisko on maksettu.

Sen myös tiedän, että hinta on myös täysin riippuvainen siitä että kuka kysyy, kaveri kerran lähetti sinne mailia niin minimitilaukset oli jumalattomat (24 biittiä per malli, vasurit erikseen), mutta kappalehinta taas yli parikytä pinnaa pienempi. Ei ne siellä tyhmiä ole, ne kerää massit meiltä tavalla tai toisella, joko antamalla löysää minimeistä (meillä on kuusi, pienin määrä mitä ovat lähettäneet on kaksi) tai sitten ruuvaamalla hintaa ylöspäin. Ei meidän saamat edut ole tyhjästä tulleet, jokaikinen hilu mikä saadaan kotiinpäin on aivan taatusti joltakulta pois.
Twinkle
30.08.2010 00:59:47
kimurantti1: Sitä vikaa, etten diggaa niistä niin paljon kun jostain muista romppeista, jotka ei ole torilla. Mutta ne on silti laatukamaa, ja toistaiseksi aina kun olen myynyt jotain olen antanut ostajalle jonkinlaisen herrasmies-takuun siitä, että laite on sitä mitä olen luvannut sekä varmasti toimii ja jos ei, niin ostaja voi ottaa muhun sitten yhteyttä.

Meinaat että herrasmiestakuut ei ole voimassa kun myydään lähtöhinnaltaan halpaa kamaa? Lisäksi olet myös käypäinen toteamaan, että jos tuote on sellainen mitä et ole nähnyt, kokeillut, kuullut, niin pystyt jo toteamaan että se on sellainen tuote, josta joku ei voisi digata?

Sori tää ränttäys (joka ei ole mitenkään sulle välttämättä tarkoitettu), en kirjoita tähän ketjuun enää kun ei mulla ole varsinaisesti mitään tekemistä asian kanssa, mutta mua ihan oikeasti kuvottaa tää koko kiinanpaska-ilmiö.

Ihanaa, minua taas kuvottaa semmoiset ihmiset, jotka luulee tietävänsä mikä on kaikille parasta jos oma mieltymys on erilainen.
Seba
30.08.2010 01:10:59

kimurantti1: Sitä vikaa, etten diggaa niistä niin paljon kun jostain muista romppeista, jotka ei ole torilla. Mutta ne on silti laatukamaa, ja toistaiseksi aina kun olen myynyt jotain olen antanut ostajalle jonkinlaisen herrasmies-takuun siitä, että laite on sitä mitä olen luvannut sekä varmasti toimii ja jos ei, niin voi ottaa muhun sitten yhteyttä.

I rest my case..
Kommenttisi perusteella vaan tuntuu että torilla myydään vaan tavaraa missä on jotain vikaa, joten herää kysymys vaan mitä vikaa omissasi on.

Itse olen myynyt torilla 2 kimpattua wolffia, kummassakaan ei mitään sanomista ollut, ja toiseen kävi supertarkka ostaja pari tuntia treeniksellä sitä testaamassa ettei mitään huomautettavaa olisi. Ei ollut.

Kummatkin ihan laatupelejä, ja omat saanut niistä pois, ja jos jotain vikaa ostajan mielestä niissä olisi, lunastaisin toki takaisin.
Ei sillä että jos ei toimi, niin lunastan takaisin, vaan myös jos ei ostaja siitä tykkääkään, niin olen luvannut lunastaa takaisin, sekä jos kuvaus ei vastaa todellisuutta.
Mikään pakottava tarve ei niitä ole ollut myydä kun on hyviä pelejä olleet, mutta kun yksinkertaisesti kaikkea on ihan liikaa.

2 bassoa (wolf) sen sijaan multa on väkisin ostettu pois ilman että on ollut edes myynnissä, ja jopa hieman omiani enemmänkin niistä saanut, kun en ole niistä ihan hirveän halukas ollut edes luopumaan.

Kaikki on olleet ihan orkkiskuosissa, joihinkin oli kielet vaihdettu, yhteen jopa satula.

Sen sijaan ei ole yksi tai kaksi kimppatilauskitaraa, jotka ei olleetkaan täsmälleen sitä pitää tai joissa ei olisi jotain kunnon huomauttamista.

Sama pätee ihan mihin tahansa kitaroihin. Ehkä tulee selkeämmin esiin kun noita on satoja tilattu.
Kaikki ei toki ole wolfeja, jotka tulevat koreasta, enkä kyllä niitä aika monta nähneenä kovin monesta ole löytänyt mitään huomautettavaa, saati sitten oikein kunnon huomautettavaa.

Toki alkukimppakokeiluiden satona kiinasta tuli vähän vähemmänkin hyvää kamaa tietyistä paikoista, indonesian radixien ainakin ensimmäisissä vedoissa oli kaikenlaista pientä huomautettavaa ym.

Wolfeja tilataan juuri siksi että niissä saa rahoilleen vastinetta ihan todellisuudessa, vaikka vähän innostuisikin upgreidaamaan rautoja, mikkejä ym.

Noista satasen parin ritsoista voidaan paljon isommalla todennäköisyydellä olettaa, etteivät ole ihan priimaa, vaikka sieltä tiettävästi on monet ihan kelvollisiakin luuttuja saaneet. Miksi ihmeessä jonkun, kuten nimim. Sensonic aiempana ketjussa heitti, pitäisi esimerkiksi vaihtaa neljään tai viiteen kimppatilauskitaraan uudet floikat? Ne kimppatilauskitarat ei kuitenkaan ole vuotta tai paria vanhempia, onko ne tallat niin paskoja etteivät enää pidä virettä? Ja jos ne idän floikat on paljastuneet sellaisiksi tinarimpuloiksi, niin miksi ihmeessä ostaa toista 100 euroa maksavaa korkeintaan keskilaatuista tallaa, joka ei välttämättä pidä virettä yhtään sen kauempaa? Aika huono diili musta, mutta tietty kun snadisti halvemmalla saa, niin kyllähän se varmaan monia houkuttaa, oli tavara mitä oli. Ja miksi niihin on pitänyt laittaa jotain Teslan bulkkimikkejä? Vieläpä jos ei jollain itsellään pysy kolvi kädessä ja mahdollisesti satula pitää teettää soitinrakentajalla, niin tulee äkkiä hintaa alunperin halvoille kitaroille.

Idästä ei kunnon floikkia tunnu saavan, enkä moisella varustettua kitaraa ikinä sieltä suunnasta kyllä ostaisikaan, onneksi olen basisti.

Tesloja niihin väki vaihtelee kun nekin on halpoja ja ihan ok mikkejä. Lähinnä huvin vuoksi.

Ainoa wolf johon olen vaihtanut mitään on teleen mikit, enkä edes testannut orkkiksia kun oli paremmat hyllyssä. Lundgrenit laitoin kun oli sen verran hyvät puut että katsoin olevan tarpeeksi hyvä alusta moisille.

Muihin en ensi testien jälkeen ole viitsinyt nähdä vaivaa kun on ollut ihan hyvää kamaa nekin. BHK ja Kent Armstrongia on ollut omissa.

Sori tää ränttäys (joka ei ole mitenkään sulle välttämättä tarkoitettu), en kirjoita tähän ketjuun enää kun ei mulla ole varsinaisesti mitään tekemistä asian kanssa, mutta mua ihan oikeasti kuvottaa tää koko kiinanpaska-ilmiö.

No, tuleehan jotain pedaaleitä ym vielä kiinasta, muuten kimpat sijoittuu nykyään kyllä muille maille vierahille, ruotsiin, jenkkeihin ja koreaan lähinnä.

Myös mua ihmetyttää se, että porukka tilaa jotain parhaimmillaankin keskinkertaista halpakamaa ja juhlii muutaman euron säästöllä. Tosin ihmetystä lieventää se seikka, että tyypit on kai oikeasti saaneet lähestulkoon omansa pois noista Wolfeista ja muista kimppakitaroista, kun niitä on torilla myyty.

No, ostaahan väki noita samoja pelejä ihan kaupastakin yli 3-kertaisella hinnalla, ja ovatten ihan tyytyväisiä, koska laatupelistä on sen 700 maksanut.
Miksi se on sitten huonompi kun sen ostaa paljon halvemmalla ilman brändäystä?

Mutta jos mä haluaisin hyvän soittopelin, niin maksaisin aivan mukisematta muutaman kympin enemmän, että saan tallan joka varmasti toimii. Se on kuitenkin tosi pieni raha verrattuna siihen kuinka paljon sen ritsan käyttöarvo kasvaa kun se pitää vireen, mikä tosin ainakin mulla olisi alkujaankin aika tärkeä kriteeri sille, että suostuisin edes markan maksamaan jostain luutusta.

Tähän täysin samaa mieltä.

Pelkästään se, että ollaan tilaamassa jotain Takeuchin talloja (mun mielestäni niiden kyseenalaiseen käyttöarvoon nähden aivan älyttömään hintaan) Gotohin sijaan, olisi lukita tää ketju. Tietty jos joku saa mielestään rahoilleen vastinetta, niin mikäpä mä olen siihen väittämään vastaan.

samaa mieltä tästäkin. myös lukon osalta.
sen verran kaukana aiheesta kulkee.
Rai rai.
Les Fender
30.08.2010 01:23:57
Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä paskaa... Twinklen linkistä Gotohin floikan saa kotiin 139€:lla, otsikon mukaan tästä tallasta on kysekkin. Säikeen aloittaja tarjoaa kuitenkin tilalle jotain huonompaa(???) hintaan 123€.. tai jotain sinnepäin, ehkä halvemmalla jos riittävä määrä janttereita saadaan mukaan. Hintaero siis alkaen huikeat 16€!!
"Living is easy with eyes closed!"
kimurantti1
30.08.2010 01:30:10 (muokattu 30.08.2010 02:05:24)
No joo, tämä vielä.

Twinkle: Meinaat että herrasmiestakuut ei ole voimassa kun myydään lähtöhinnaltaan halpaa kamaa? Lisäksi olet myös käypäinen toteamaan, että jos tuote on sellainen mitä et ole nähnyt, kokeillut, kuullut, niin pystyt jo toteamaan että se on sellainen tuote, josta joku ei voisi digata?

Ihanaa, minua taas kuvottaa semmoiset ihmiset, jotka luulee tietävänsä mikä on kaikille parasta jos oma mieltymys on erilainen.

Ei, en mitään sellaista väittänyt. Sä taisit lukea rivien välistä jotain, mitä en tarkoittanut. Ehkä mä oon vähän tällainen, mutta mulle tulisi tosi huono omatunto, jos en pystyisi myymästäni laitteesta rehellisesti sanomaan ostajalle, että "tää on oikeasti jees ja jos diggaat, niin kannattaa ostaa".

seba: Kommenttisi perusteella vaan tuntuu että torilla myydään vaan tavaraa missä on jotain vikaa, joten herää kysymys vaan mitä vikaa omissasi on.

Tottakai siihen tavaran myyntiin aina joku syy on. Jos joku laite olisi omasta mielestä täydellinen, niin eihän se olisi torilla. Syy saattaa olla se ettei vaan itse tykkää esim. mahonkikitaran soundista. Syy voi myös olla se, että kitarassa on omasta mielestä jotain vikaa. Enemmän vikoja noissa satasen tai kahden kitaroissa on tuntunut olevan kuin vähän kalliimmissa merkkikitaroissa. Tää on tietty vaan mun kokemukseni, jonkun toisen kokemus saattaa olla toinen. Jos sä haluat tarkemman syyn esim. ton mun Ibanezin RG:n myyntiin, niin mä ostin juuri yli kolmen tonnin Suhrin, eikä Ibanez vedä sille ihan vertoja, vaikka kuinka on hintaisekseen hyvä peli. Elmwoodin myyn siksi, että mulla on toisena vahvistimena Mesan Mark V, ja haluan sen kaveriksi jonkun Marshall -henkisen pelin.

Kyllä mä olen noita kimppajuttuja ihan mielenkiinnosta seurannut (tosin erosin joskus huoneen jäsenyydestä kun totesin ettei oikein mikään niistä silloin jo monista kimpoista tarjonnut mulle mitään), ja etenkin kitaroissa on kyllä joissain ollut aika paljon huomauttamista. Niin oli myös yhdessä kokeilemassani kimppakitarassa. Toista olen myös kokeillut, se oli ihan kelvollinen, mutta mä silti keksisin parempaa käyttöä parille sadalle eurolle. Jos sun soittimissa ei ole ollut mitään sanomista, niin se on toki vaan hyvä juttu.

No, tuleehan jotain pedaaleitä ym vielä kiinasta, muuten kimpat sijoittuu nykyään kyllä muille maille vierahille, ruotsiin, jenkkeihin ja koreaan lähinnä.

Jeps. Mä en kuitenkaan meinaa sillä kiinanpaska-ilmiöllä ensisijaisesti valmistusmaata, vaan superhalvalla tuotettua hekkolaatuista tavaraa.

No, ostaahan väki noita samoja pelejä ihan kaupastakin yli 3-kertaisella hinnalla, ja ovatten ihan tyytyväisiä, koska laatupelistä on sen 700 maksanut.
Miksi se on sitten huonompi kun sen ostaa paljon halvemmalla ilman brändäystä?

Ihan mielenkiinnosta, mikä on sellainen kimppatilaustuote, joka on täällä päin brändätty niin hyvin, että porukka ostaa niitä kaupasta kolminkertaisella hinnalla, kuin mitä te niistä maksatte?
Seba
30.08.2010 01:39:31 (muokattu 30.08.2010 01:42:58)

kimurantti1:

Jeps. Mä en kuitenkaan meinaa sillä kiinanpaska-ilmiöllä ensisijaisesti valmistusmaata, vaan superhalvalla tuotettua hekkolaatuista tavaraa.

No joo, Elixirin kielet, Celestionin kaiuttimet, GGG-pedaalisarjat, Ampmakerin vahvistimet, Weberin kaiuttimet ym, Lundgrenin custom-mikit, maderasbarberilta soitinrakennuspuita, Earvanan satuloita ym ym.

Heikkoa laatuahan nuo, ja superhalvalla varsinkin.

Ihan mielenkiinnosta, mikä on sellainen kimppatilaustuote, joka on täällä päin brändätty niin hyvin, että porukka ostaa niitä kaupasta kolminkertaisella hinnalla, kuin mitä te niistä maksatte?

Tsekkaa Woodoguitars ruohtinmaalta.
Ihan kivasti sillä kauppa käy, vaikka joka keppi on vähintään tuplat, osa jopa triplat kalliimpia.
Rai rai.
kimurantti1
30.08.2010 01:44:54 (muokattu 30.08.2010 02:02:42)
Seba: No joo, Elixirin kielet, Celestionin kaiuttimet, GGG-pedaalisarjat, Ampmakerin vahvistimet, Weberin kaiuttimet ym, Lundgrenin custom-mikit, maderasbarberilta soitinrakennuspuita, Earvanan satuloita ym ym.

Heikkoa laatuahan nuo, ja superhalvalla varsinkin.

En kai mä noista mitään edellisissä kirjoituksissani arvostellut? Mä arvostelen vaan nimenomaan sitä laadultaan kyseenalaista halpatuotantokamaa, en kimppatilauksia yleensä. Ne on kaksi täysin eri asiaa.

Ei nyt suoraan liity aiheeseen, mutta onko jostain noista listaamistasi tuotteista sitten tullut isoakin säästöä, niin että kantsii nähdä vaiva kimppatilaushommaan, odottaa vähän pitempään ja maksaa mahdolliset kotimaan postikulut, vaikka jostain saisi klikattua suoraan kotiovelle noita tuotteita? Esim. tää tässä ketjussa heitetty diili Gotohin talloista olisi ollut suht. järjetön, kun tallaa saikin muualta samaan hintaan kotiovelle toimitettuna ilman läheskään samanlaista vaivaa tai odotusta.

Tsekkaa Woodo guitars ruohtinmaalta.
Ihan kivasti sillä kauppa käy.

Okei. Tästä taisikin olla jotain juttua palstoilla, pitää tsekkailla.
Twinkle
30.08.2010 02:06:00 (muokattu 30.08.2010 07:16:59)
Seba: Tsekkaa Woodo guitars ruohtinmaalta.
Ihan kivasti sillä kauppa käy.

ja samaan syssyyn:
http://www.ravenwestguitar.com/
http://www.spearguitar.com/
http://www.hk-instruments.de/

sit joskus aikaisemmin nimellä Dot on Shaft, nykyinen Carparelli hyödynsi ainakin osaksi KHL:n lähteitä.

kimurantti: Onko jostain noista listaamistasi tuotteista sitten tullut isoakin säästöä, niin että kantsii nähdä vaiva kimppatilaushommaan, odottaa vähän pitempään ja maksaa mahdolliset kotimaan postikulut, vaikka jostain saisi klikattua suoraan kotiovelle noita tuotteita.

Ei kai sitä tehtäisi jos siinä ei olisi järkeä, mutta tässä jotakin mitä Seba tuossa mainitsi:

- elixirin kielet verrattuna halvimpaan suomalaiseen n. kolmanneksen halvempia, maakunnissa kimppatilattuna reilusti yli puolet halvempia. 9 euroa setti kimpassa, hyvällä kurssilla alle 8 euronkin. kaupassa 18€.

- Weberillä saatu alennusprosentti on 30 pinnaa, johon vielä yhdistetty toimituskulut jenkeistä tänne Todellinen säästö n. 40-50 prossaa.

- Lundgrenilta tasainen 30 pinnaa pois, mikkisetin hinnassa parhaimmillaan yli sata euroa. Lisäksi kimpan kautta sai customeita joita ei välttämättä tavallisesti saa, esim. muovikuoreen pakattu M7:
http://koti.kapsi.fi/~twinkle/lundgren_m7.jpg

- GGG:n piirilevyistä paras alennus on ollut 40 prosenttia, (maksimi teoreettinen 60 prossaa), kiteistä kymmenen prossaa. Huonoimmat aleet kyllä mitä mie olen näitä vetänyt, mutta säästää toki muilta vähän rahaaa ja jonkin verran vaivaa tullissa käymisessä ja muussa kun tippuvat suoraan kotiin.

- Ampmakerissa 15 prossaa, tosin kun tuotteen hinta on lähtökohtaisesti parinsadan punnan tuolla puolen niin säästö on 40-60 euroa per setti, plus sitten yhdistetyt rahtikulut halventaa.

- maderasbarberin soitinpuut on minulle vieras sektori, kun en ite tee. Ymmärtääkseni on ollut n. puoleen hintaan siitä mitä vastaavasta kalikasta joutuu täällä maksamaan, laatu on järjestelmällisesti ollut helvetin korkeaa luokkaa. Kuulemma, itse ymmärrän näistä kuin sika satelliitista ja kyllähän ne minulle tulleet lankut oli... kai hyviä.

- Wilkinsonin rautaa ja muuta hilpettä niin niihin itelläni ei ole osaa eikä arpaa, mutta mitä itse vertailin niin alennus on parhaimmillaan melkein 70 prosenttia. yleensä siinä 50 pinnan vaiheilla kuitenkin.

- Earvanat pienin alennus 40 prosenttia, paras olisi 90 prosenttia. Nämä oli mukavia kimpata koska vaikka tilaus oli minkä kokoinen, niin se kulki 70 sentillä suomen sisällä kirjeessä. Koko säästö meni siis ostajalle.
tender.insanity
30.08.2010 07:46:21 (muokattu 30.08.2010 07:53:33)
*EDIT: Nips*
Sensonic
30.08.2010 08:14:33
oiva tumpeloinen: Sä haluat, että kirjoituksia luetaan. Ja tämän ketjun aloitin Gotoh-talloista. Eipä siinä tainnut tulla kovinkaan paljoa selityksiä välissä, missä vaiheessa talla muuttuikin Takeuchiksi. Miten noita voi lukea selkeästi?

Jos luet tuota alkuperäistä kirjoitustani, niin siellä EI missään vaiheessa sanota, että se 140 euroa olisi Gotoh -floikkien KIMPPATILAUSHINTA. Ja alennusprosentti oli varovaisesti arvioitu. Turha sitä on alkaa etukäteen lupailemaan ylimalkaisia 40-50 prosentin alennuksia, jos ei ole tarpeeksi halukkaita tilaajia, eikä sellaista alennusta pysty saamaan.

kimurantti1: Ja miksi niihin on pitänyt laittaa jotain Teslan parin kympin tarvikemikkejä ("Teslan bulkkimikkejä"), onko ne orkkikset niistäkin vielä heikompia? Vieläpä jos ei jollain itsellään pysy kolvi kädessä ja mahdollisesti satula pitää teettää soitinrakentajalla, niin tulee äkkiä hintaa alunperin halvoille kitaroille.

Tarvikemikkejä? Tietääkseni kaikki jälkiasenteiset kitaran- ja bassonmikit ovat tarvikemikkejä, oli niiden merkki sitten esim. DiMarzio, Seymour Duncan, EMG tai ties mikä. Ja mitä tuo hinta tuohon liittyy? Onko se käsityksesi siitä, että jos joku on halpaa, niin sen on heti oltava huonoa? Oletko ikinä edes kokeillut noita Teslan mikkejä? Meikäläinen on vaan pystynyt järkkäämään asian niin, että saadaan kimppatilattua noita Teslan mikkejä diilerihinnalla. Varmaan jos pystyisi järkkäämään samanlaisen diilerihinnan esim. SD:n mikeille (jota on tosi vaikea järkätä, ellei sitten ole soitinvalmistaja tms.), niin nekin jäisi hankkimatta, koska olisivat arvuuttavan halpoja? Ties vaikka olisivat joitain (huonoja) kopioita alkuperäisistä SD:eistä? Ja kannattaa muuten katsoa, mitä Teslan jälleenmyyjät pyytävät myymistään mikeistä. Esim. E-baysta pystyy jo näkemään, että pyyntihinnat ~ diilerihinnat x 3.

Mutta siinä olen kanssasi samaa mieltä, että jos ei tiedä kitaran säätämisestä ja modaamisesta yhtään mitään, niin tuskin kannattaa tilata noin 200 euron kimppatilauskitaraa. Jos taas tietää, niin siitä kimppalaitoksesta voi saada ihan oivan soittopelin. Sillä ei tietty ole "nimeä", mutta vaikuttaako se nimi soittimen soitettavuuteen muuten kuin että se yleensä mielletään "laadun takeeksi".

kimurantti1: Kyllä mä olen noita kimppajuttuja ihan mielenkiinnosta seurannut (tosin erosin joskus huoneen jäsenyydestä kun totesin ettei oikein mikään niistä silloin jo monista kimpoista tarjonnut mulle mitään), ja etenkin kitaroissa on kyllä joissain ollut aika paljon huomauttamista.

Niin, esim. Gibsoneja ja Fendereitä tms. on vähän vaikeampi kimppatilata, jos olet em. laatukitaroiden ystävä ja oletit, että kimppatilaushuoneissa kimpattaisiin moisia soittimia. Kerran minulle tarjoutui tilaisuus kimpata Meksikaani Fenkkuja tukkuhinnalla, mutta se ei kannattanut, koska DV247:lta sai tilattua saman soittimen 70-80 euroa kalliimmalla. Lähinnä noita kimppoja on vedetty Kauko-Idän suuntaan, paitsi Twinkle on tietysti menestyksekkäästi kimpannut myös länsimaalaisia tuotteita.

Joo, ja Woodo Guitars kannattaa tosiaan tsekata. Soittimet ovat samasta lähteestä, joista me olemme kimpanneet ja niitä myydään Ruotsissa ihan mukavalla hinnalla. Lisäksi soittimilla on em. maassa vielä jälleenmyyjiä ja endorsereitakin.

Nuo Twinklen mainitsemat alennukset osoittavat suoraan jo sen, että kimppatilaukset kannattavat. Tietty jos haluaa tukea paikallista musiikkikauppaa omalla panoksellaan, niin se on OK. Kukin taaplaa tyylillään.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
oiva tumpeloinen
30.08.2010 08:24:56
Sensonic: Jos luet tuota alkuperäistä kirjoitustani, niin siellä EI missään vaiheessa sanota, että se 140 euroa olisi Gotoh -floikkien KIMPPATILAUSHINTA. Ja alennusprosentti oli varovaisesti arvioitu. Turha sitä on alkaa etukäteen lupailemaan ylimalkaisia 40-50 prosentin alennuksia, jos ei ole tarpeeksi halukkaita tilaajia, eikä sellaista alennusta pysty saamaan.

Ööh....Miten tämä hinta-arvonta liittyi siihen, että tavara muuttui kesken ketjun ilman sen suurempia sanomisia? Sähän puhut nyt ihan eri asiasta. Ongelmana tässä on se, että alkujaan puhuttiin Gotohin tavaroista, mitkä jossain vaiheessa muuttui yhtäkkiä Takeuchin vastaaviin. Sen jälkeen ei varmaan enää ole niin merkityksellistä, kuinka paljon saa alennusta, kun kuitenkin pidät hintaverrokkia täysin toiseen tavaraan.
Sensonic
30.08.2010 09:31:25
oiva tumpeloinen: Ööh....Miten tämä hinta-arvonta liittyi siihen, että tavara muuttui kesken ketjun ilman sen suurempia sanomisia? Sähän puhut nyt ihan eri asiasta. Ongelmana tässä on se, että alkujaan puhuttiin Gotohin tavaroista, mitkä jossain vaiheessa muuttui yhtäkkiä Takeuchin vastaaviin. Sen jälkeen ei varmaan enää ole niin merkityksellistä, kuinka paljon saa alennusta, kun kuitenkin pidät hintaverrokkia täysin toiseen tavaraan.

No katsos, kun minä en ole niin "valveutunut", että en tiedä voiko tänne yleiselle puolelle kirjoitetun topicin aiheen muuttaa. Todennäköisesti ei? Näin on vähän pahempi alkaa muuttamaan topicin aihetta, joka nyt muutenkin on rönsyillyt taas asteelle "kimppatilauksia vastaan vs. kimppatilauksien puolesta".

Parempi kuin hommaan 4 kpl niitä TRS-101:iä itselleni ja katson sitten, ovatko ne tinaa vai ei. Sillähän se asiaa selviää ilman, että kenenkään muun tarvitsisi ottaa riskejä asian suhteen.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
lavaamo
30.08.2010 09:58:06
Sensonic: No katsos, kun minä en ole niin "valveutunut", että en tiedä voiko tänne yleiselle puolelle kirjoitetun topicin aiheen muuttaa. Todennäköisesti ei? Näin on vähän pahempi alkaa muuttamaan topicin aihetta, joka nyt muutenkin on rönsyillyt taas asteelle "kimppatilauksia vastaan vs. kimppatilauksien puolesta".

Parempi kuin hommaan 4 kpl niitä TRS-101:iä itselleni ja katson sitten, ovatko ne tinaa vai ei. Sillähän se asiaa selviää ilman, että kenenkään muun tarvitsisi ottaa riskejä asian suhteen.

No ei ne varmaan tinaa oo... Nuo lisenssit yms. pelaavat tunnetusti kuin unelma.

Eikö sitä olisi voinut jo ton ekan sivun aikana perustaa omaa topicia noille takeucheille tms.? Kun tämä nykyinen otsikko on aika harhaanjohtava?
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Sensonic
30.08.2010 10:47:15
lavaamo: No ei ne varmaan tinaa oo... Nuo lisenssit yms. pelaavat tunnetusti kuin unelma.

Jotkut pelaa (mm. Schaller, Gotoh, Ibanezin variaatiot aiheesta), jotkut ei.

Eikö sitä olisi voinut jo ton ekan sivun aikana perustaa omaa topicia noille takeucheille tms.? Kun tämä nykyinen otsikko on aika harhaanjohtava?

Tämä toisten floikkien etsintä lähti siitä liikenteeseen, kun joku kysyi, että olisiko saatavilla kohtuuhintaista floikkaa, jossa blokin korkeus olisi pienempi kuin 40 mm, joka on siis Gotohin floikan blokin korkeus. Se kun ei välttämättä käy bodypaksuudeltaan ohuimpiin kitaroihin.
lavaamo
30.08.2010 10:57:28
Sensonic: Jotkut pelaa (mm. Schaller, Gotoh, Ibanezin variaatiot aiheesta), jotkut ei.

Sano vaan epäluuloiseksi kamarunkkariksi, mutta en lähtisi vertaamaan mitään kiinantalloja schalleriin tai parempiin edgeihin.

Tämä toisten floikkien etsintä lähti siitä liikenteeseen, kun joku kysyi, että olisiko saatavilla kohtuuhintaista floikkaa, jossa blokin korkeus olisi pienempi kuin 40 mm, joka on siis Gotohin floikan blokin korkeus. Se kun ei välttämättä käy bodypaksuudeltaan ohuimpiin kitaroihin.

Vaikka asiaa kääntäisi kuinka, on otsikko jotain ihhan muuta kuin sisältö, normaalisti sillä ei kai oo niin suurta merkitystä, mutta kimppatilaus topicissa moinen herättää suurta ihmetystä.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)