Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Splawn-vahvistimet
1 2
Shredator
14.07.2010 22:03:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Splawnin vahvistimet ovat olleet markkinoilla jo usean vuoden, mutta Suomessa ovat tuntuneet jäävän pienelle huomiolle. Clippien perusteella kuulostavat aivan uskomattoman hyviltä, erityisesti Nitro- ja Quick Rod -mallit. Suorastaan armottomia GAS:n herättäjiä..
 
Onko kellään kokemuksia näistä vahvistimista ja onko näitä missään Suomessa myynnissä?
 
http://www.splawnguitars.com/amps08.htm
 
Nomen est omen.
jussimus
14.07.2010 22:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Tervehdys
 
Splawnin vahvistimet ovat olleet markkinoilla jo usean vuoden, mutta Suomessa ovat tuntuneet jäävän pienelle huomiolle. Clippien perusteella kuulostavat aivan uskomattoman hyviltä, erityisesti Nitro- ja Quick Rod -mallit. Suorastaan armottomia GAS:n herättäjiä..
 
Onko kellään kokemuksia näistä vahvistimista ja onko näitä missään Suomessa myynnissä?
 
http://www.splawnguitars.com/amps08.htm

 
Kjukkaaaaa...!!!
 
Michi
29.08.2010 02:05:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostoa hiukan heh.
 
Oliko jollain foorumilaisella siis omakohtaista kokemusta jostain Splawnin mallista?
 
Vakavassa harkinnassa on tilaus Dallasin suuntaan, van olisi mukava kuulla jos jollakulla on ihan ensikäden tietoa moisesta.
 
-Up The Irons!-
nypdjaz
29.08.2010 08:54:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Michi: Nostoa hiukan heh.
 
Oliko jollain foorumilaisella siis omakohtaista kokemusta jostain Splawnin mallista?
 
Vakavassa harkinnassa on tilaus Dallasin suuntaan, van olisi mukava kuulla jos jollakulla on ihan ensikäden tietoa moisesta.

 
Itse en alkais jenkeistä tilaamaan vahvistinta, tulee aika perkeleen kalliiksi rahdit ja alvit. Dollarin kurssikaan ei ole enää niin halpa että kannattaisi. Eri asia tietenkin jos just Splawn on pakko saada eikä ole rahasta kiinni.
 
Mr. Speed
29.08.2010 09:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nypdjaz: Itse en alkais jenkeistä tilaamaan vahvistinta, tulee aika perkeleen kalliiksi rahdit ja alvit. Dollarin kurssikaan ei ole enää niin halpa että kannattaisi. Eri asia tietenkin jos just Splawn on pakko saada eikä ole rahasta kiinni.
 
Taalan kurssi nyt taitaa olla sillä tasolla, että hinta tulee olemaan euroissa melkein se sama kuin taaloissa verojen ja tullin jälkeen. Tietysti siihen tulee tuo rahti mukaan.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
svilo
29.08.2010 11:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Taalan kurssi nyt taitaa olla sillä tasolla, että hinta tulee olemaan euroissa melkein se sama kuin taaloissa verojen ja tullin jälkeen. Tietysti siihen tulee tuo rahti mukaan.
 
Onko se hinta mikä estää sen tilaamasta Euroopasta vai mikn?
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
trih
29.08.2010 12:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Onko se hinta mikä estää sen tilaamasta Euroopasta vai mikn?
 
/sv

 
Splawnia tekee joku heppu jenkeissä ja myy suoraan himasta. Ei jälleenmyyjiä. Tai näin kun merkkiin tutustuin. Harmony-central vahvareita on myös Titan. Splawn ja Titan aika suosittuja.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
svilo
29.08.2010 12:16:29 (muokattu 29.08.2010 12:17:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Splawnia tekee joku heppu jenkeissä ja myy suoraan himasta. Ei jälleenmyyjiä. Tai näin kun merkkiin tutustuin. Harmony-central vahvareita on myös Titan. Splawn ja Titan aika suosittuja.
 
Jep jep...
 
Tässä hinnat Saksasta:
 
Splawn Quick Rod 100 Head: 1999e (on stock)
Splawn Nitro 100 Head: 2199e
Splawn Street Rod Head: 1899e
Splawn Pro Stock 100 Head: sale 1495e (on stock)
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
trih
29.08.2010 12:20:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Jep jep...
 
Tässä hinnat Saksasta:
 
Splawn Quick Rod 100 Head: 1999e (on stock)
Splawn Nitro 100 Head: 2199e
Splawn Street Rod Head: 1899e
Splawn Pro Stock 100 Head: sale 1495e (on stock)
 
/sv

 
No sit on homma laajentunu viime kerrasta kun katsoin :D. Sori vanhasta infosta.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
svilo
29.08.2010 12:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: No sit on homma laajentunu viime kerrasta kun katsoin :D. Sori vanhasta infosta.
 
Ihan on monipuolisia koneita, ei tosin mun juttu.
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
kimurantti1
29.08.2010 13:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noissa (lähinnä Quick Rod ja Nitro) minkälainen puhdas soundi? Turboahdettuja Marsujahan noiden säröt mun ymmärtääkseni on, mutta onko puhtaisiin kiinnitetty yhtään huomiota?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Christeraser
29.08.2010 20:43:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytiin just velipojan kanssa tekemässä klippiä muuten vain, 'vitun ok' vahvistin :D
 
Gainiä olisi voinut olla klipissä enempi, ainakin sitä olisi vielä riittänyt... Gear 2 ja gain potikka no klo 13:ssa.
 
Signal chain: Bacchus LP (BKP CS setti) -> Splawn Quick Rod -> Marshall 1960B (V30s&T75s X-pattern) -> SM57. Kaapista mikitettiin T75.
 
Linkki (biisi Iced Earth - Violate):
http://www.soundclick.com/bands/def … 571&content=songinfo&songID=9580469
 
tai MP3
http://dl.dropbox.com/u/536880/violate_the_splawn.mp3
 
Kuva vahvistimesta:
http://i32.photobucket.com/albums/d … stuff/SplawnQuickRod/QuickRod03.jpg
Christeraser
29.08.2010 20:44:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Onko noissa (lähinnä Quick Rod ja Nitro) minkälainen puhdas soundi? Turboahdettuja Marsujahan noiden säröt mun ymmärtääkseni on, mutta onko puhtaisiin kiinnitetty yhtään huomiota?
 
Mielestäni oikein hyvät soundit joskaan ei mitkään super heleät. En voi henkkoht ainakaan moittia.
kimurantti1
30.08.2010 00:09:18 (muokattu 30.08.2010 00:10:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Mielestäni oikein hyvät soundit joskaan ei mitkään super heleät. En voi henkkoht ainakaan moittia.
 
Joo. Eikun monissa hi-gainereissa on ollut sellaiset tosi kolkot ja yläkeskiääniltä ikävällä tavalla kolisevat ja kilisevät puhtaat, jotka soundaa kovilta ja soittotuntuma on tosi jäykkä. Ei sillä heleydellä välttämättä mulle niin väliä, kyllähän sitä saa enemmän, kun vaihtaa sen mahonkisen tuplahumppari-kitaran leppärunkoiseen yksikelaisilla varustettuun kitaraan, kunhan vaan se yläkeskialue ei ole puhtaalla kanavalla kova ja kolkko, ja nyt ylipäätään liian tiukkasoundinen.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
horseface
01.08.2011 12:33:03 (muokattu 01.08.2011 12:42:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä tiedoksi niille, joita kiinnostaa. Hieman erikoisen oloinen ilmoitus kylläkin. Lieneekö hyvä tilaisuus vai suora kusetus? Itse tilasin juuri Super Compin suoraan pääkallonpaikalta.
 
http://kulmakauppa.uusisuomi.fi/fin/search/208227.htm
 
Oli miten oli, näin on!
Mr.Rogers
01.08.2011 16:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Siinä tiedoksi niille, joita kiinnostaa. Hieman erikoisen oloinen ilmoitus kylläkin. Lieneekö hyvä tilaisuus vai suora kusetus? Itse tilasin juuri Super Compin suoraan pääkallonpaikalta.
 
http://kulmakauppa.uusisuomi.fi/fin/search/208227.htm

 
Näyttäisi vähän ilmoitukselta ala google translate, huijauksen makua sanon minä.
 
Tawsky
02.08.2011 20:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quickrod kuulostaa aivan älyttömän hyvältä. Juuri tuollaisen soundin haluisinkin. Olis kiva kuulla/kokeilla ihan livenä. Jos noit nyt jostain läheltä edes löytyis...
 
the-Antero
03.08.2011 00:11:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Splawn Nopea Rod :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
jpaa
20.05.2020 23:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, olen kirjoittamassa yli 3213 päivää vanhaan aiheeseen. Nostetaanpa vähän vanhaa ketjua jos joku kaipaa tietoa ja kehutaan vähän. Give the Splawn some love!
 
Hommasin tuossa talvella Nitron (KT88, 120w) ja nyt talliin tuli myös Quick Rod (EL43, 100w). Täytyy sanoa että nyt on mulle SE soundi löytynyt, mitä en löytänyt mistään aiemmasta nupista joita tässä on tullut vuoron perään pyöriteltyä (Mesa, Engl, H&K, Blackstar, Bogner, Marshall ym). Quick Rod on puhdasta brown soundia ja monipuolisuus on yllättänyt. Kaksi kanavaa ja drive kanavan kaksi voicingia, OD1 ja OD2, sekä 1st/2nd/3rd gear antaa niin kuumaa marshall soundia että enempää ei tarvi. Parhaimmat säädöt itselleni olen löytänyt 1st gearilta (hotrodded plexi) ja käyttämällä edessä TS808 tiukentamaan soundia. Nuppi vastaa todella hyvin soittodynamiikkaan sekä kitaran volumen säätöön. Clean kanava on kyllä luvalla sanoen tosi paska mutta drive puolelta saa mun tarpeisiin oikein hyvää pikkupikkumuroa rullaamalla kitarasta volat pois ja käyttämällä mikkien puolitusta.
 
Nitrossa on selkeästi enemmän alapäätä ja middle erilainen. Yllätyksenä cleani todella hyvä QR verrattuna gain tappiin laitettuna ja volumella passattuna. Kokonaisuutena säädöiltään yksinkertaisempi ja herkkä vehje jossa koko eq säätö huomattavasti läpinäkyvämpi kuin QR:ssa. Nitron OD2 on mesan ja marsun sekoitus. OD1 marsumaisempi.
 
Itse asiassa myös Quick Rod tuuttaa alapäätä jonkin verran liikaa, varsinkin isommilla vaihteilla. Pitää hommata eq pedaali ja tyrkätä se looppiin ja katsoa saisiko sillä leikattua alataajuuksia hieman. Mulla on molemmissa nupeissa bassot nollilla ja silti vaan tulee liikaa joissain tapauksissa.
 
Antakaa hyvät ihmiset näille mahdollisuus jos etsitte sitä jotain muuta. Aika vähän täältäkään palstalta löytyy juttua näistä ja merkki taitaa olla melko tuntematon johtuen jo pelkästään siitä että pajassa työskentelee vain muutama ukko.
 
Tuossa vielä amerikan poikien video jossa Nitro ja Quick Rod peräkkäin. Nitro alkaa kohdasta 2.21 ja QR heti perään 4.05. https://youtu.be/-Ey52hi9gQM
 
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
horseface
21.05.2020 01:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on edelleen Splawn Super Comp, jonka tilaamisesta olen näköjään uhonnut tuossa ylempänä vuonna 2011. Super Comp on Nitron pikkuveli, eli ilman puhdasta kanavaa ja EL34 -versiona. Yksikanavaisena se on vähän yhden tempun hevonen mutta ihan helvetin hyvä sellainen; EL34 -soundi sellaisena, kuin sen parhaimmillaan osaa kuvitella. Mulla oli myös Quick Rod hetken mutta jotenkin Super Comp oli räyhäkkäämpi. Kaikkea kamaa on tullut ja mennyt tässä vuosien aikana, myös Bogner Ecstasy, Soldano Hot Rod 50+ jne. Kaikki ovat olleet loistavia mutta Splawn on jäänyt ja jää.
 
Huutamalla ne asiat selviää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «