Nuuskamuikkunen 17.03.2004 14:25:49 | |
---|
Tästä aiheesta nyt on jauhettu vaikka kuinka paljon, mutta tuli yhtä artikkelia lukiessa mieleen aika jännä juttu. Voisiko bändi rajoittaa omien biisiensä soittoa radiossa? Tai jopa kieltää kokonaan? En tietenkään takoita uusia bändejä, jotka ovat juuri päässeet pinnalle, vaan niitä, joille se tulevan "kesähitin" radiosoitto on melkein itsestäänselvyys. Minulla tosin ei ole hajuakaan miten levysopimikset sitovat bändejä, mutta olisi melkein bändin edun mukaista, jos heidän biisejään ei saisi ns. "soittaa puhki". Hullu ajatus, mutta ajatus kumminkin. Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta. |
Vilhelmus 17.03.2004 17:30:26 | |
---|
Minulla tosin ei ole hajuakaan miten levysopimikset sitovat bändejä, mutta olisi melkein bändin edun mukaista, jos heidän biisejään ei saisi ns. "soittaa puhki". Hullu ajatus, mutta ajatus kumminkin. Tuskinpa on bändin edun mukaista, että rahan tuleminen katkaistaan. |
Bonham 17.03.2004 17:34:27 | |
---|
Lienee levymyynnin kannalta kuitenkin radiosoitto tärkeää = miksi levy-yhtiö julkaisisi levyn, jonka myyntiä tieten tahtoen vaikeutetaan? Ei levy.yhtiöt ole olemassa siksi, että ne rakastavat musiikkia... eikä levy-yhtiöllä ole väliä, vaikka biisi tapetaan lyhyessä ajassa, saavatpahan lisää lihaa koneeseen... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Mikael 18.03.2004 09:27:09 (muokattu 18.03.2004 09:27:56) | |
---|
Ei levy.yhtiöt ole olemassa siksi, että ne rakastavat musiikkia... Ihan vaan tarkennukseksi vois sanoa, että isot ylikansalliset levy-yhtiöt eivät ole olemassa siksi... Koska tässäkin maassa lienee useitakin pieniä levy-yhtiöitä jotka ovat olemassa juurikin siksi, että rakastavat musiikkia. Muuten olen kyllä samaa mieltä itse aiheesta. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
aikavaikea 18.03.2004 09:30:30 (muokattu 18.03.2004 12:05:25) | |
---|
Voisiko bändi rajoittaa omien biisiensä soittoa radiossa? Tai jopa kieltää kokonaan? Korjatkaa mikäli muistan väärin, mutta jokin aivojeni osa muistelee, että Dr. Hook muinoin yritti jostain syystä kieltää biisiensä radiosoiton. Muuta lähdettä tähän hätään ei ole kuin epämääräinen muistikuva menneisyydestä. EDIT: Piti yrittää kaivaa infoa, mutta en löytänyt ainakaan muistikuvaani tukevia lähteitä. Voisi olla että olen sekoittanut asian päälaelleen koskien tätä juttua: 'The Cover Of The Rolling Stone' gave Dr. Hook and The Medicine Show their second million-selling single. Ironically however, the record ran into problems in Great Britain when it was released. The BBC steadfastly refused to play it on either TV or radio because the song's title was deemed an advertisement for the famous American rock music magazine. CBS Records in London attempted to sidestep the airplay problem by setting up special phone lines whereby fans could call up and hear the record. There was even an 'alternative' version in which a group of BBC radio disc jockeys were heard to chant 'Radio Times' over the offending words. Despite these efforts, the single failed to make any impact on the British charts. Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko. |
musa 18.03.2004 10:19:21 (muokattu 18.03.2004 10:19:40) | |
---|
Lienee levymyynnin kannalta kuitenkin radiosoitto tärkeää = miksi levy-yhtiö julkaisisi levyn, jonka myyntiä tieten tahtoen vaikeutetaan? Joo, ihan totta. Mutta mä olen kuullut myös tapauksista, joissa kappale on soinut radioiden soittolistalla vaikka kuinka pitkään ja siltikään levy ei ole myynyt kuin vähäsen. Aika harva yhtye olisi varmaan valmis luopumaan radiosoitosta saatavista Teosto-maksuista. |
tuomo 18.03.2004 11:39:04 | |
---|
Voisiko bändi rajoittaa omien biisiensä soittoa radiossa? Tai jopa kieltää kokonaan? Väitän että voi, minulla ei ole 100% varmuutta mutta tämmöinen 90% tuntuma kuitenkin. Periaatehan on se että tekijä omistaa kappaleensa oikeudet mikäli ei ole niitä sopimuksella jollein muulle, yleensä levy-yhtiölle, luovuttanut. Näin ollen oikeuksien haltija saa päättää miten ja missä kappaletta käytetään. Muistelisin että oman kappaleensa radiosoiton on kieltänyt esim. John Lennon jonkin hässäkän takia ja näin myös kävi. Kielto oli muistaakseni tyyliin "jos soitatte kanavallanne tämän artistin biisiä niin minun kappalettani ei sitten soiteta". Google kertoo varmasti enemmän mutten nyt jaksa lähteä metsästämään. T. |
Ihan vaan tarkennukseksi vois sanoa, että isot ylikansalliset levy-yhtiöt eivät ole olemassa siksi... Koska tässäkin maassa lienee useitakin pieniä levy-yhtiöitä jotka ovat olemassa juurikin siksi, että rakastavat musiikkia. Muuten olen kyllä samaa mieltä itse aiheesta. Hyvä kun tarkensit, juuri näin se on... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
VÄKIPÄÄ 18.03.2004 19:20:47 | |
---|
Asiaa sivuten: CoB muistaakseni esitti "toiveen" medioille ettei Needeled 24/7- videota esitetä enää missään ikinä koska se oli tehty ulkopuolisten toimesta, bändin näkemättä lopputulosta ja bändin mielestä paska. |