Aihe: Pieni koppainen aku
1 2
weelie
23.08.2010 13:09:24 (muokattu 23.08.2010 13:12:43)
kiriminni: Testailin tänään tälläistä ART & LUTHERIE AMI STEEL SPRUCE BURGUNDY.
Väitän,että oli parempi soitettavuus kuin mun entisessä 2000€ Martin dc16rgte-aurassa.
Jotkut vaan osaa tehdä kitaran soittajalle ja toiset tekee ne seinäkoristeeksi.
Kipin kapin testaamaan,oli mukavan pieni olisi loistava mökkikitaraksi.
Mikit tuosta halvasta puuttuu,mutta vähän lisää rahaa niin mikkiversioitakin saa.

f-musassahan on nyt noita Art lutherie kitaroita. Hienoa. Toki niissa on mielestäni vähän kolkot kaulat ja joskus kaulakulmaongelmia. Osin tämä on tietty mutua, joten voi olla että jollekin Martin on aina huonompi kuin Art & Lutherie. Onhan niissä erona myös skaala ero, Martinit monesti ovat 25.5.", A&L ovat aina lyhytskaalaisia.

Veikko: Ensikokemusena voisi sanoa, että varmaan paras alle 300 akustinen mitä olen rämpytellyt. Hyvä soitettava ja soundikin miellyttää korvaani. Olisin maksanut tästä enemmänkin.

Mä myös pidän näistä pikkuisista. Soivat kevyesti vaikka olisi halvempikin kepukka.

Yksi varteenotettava on Walden T-550, josta on acoustic guitar arviokin youtubessa. Vain 199€ dlx:ssä, täällä Hesassa.

Olen kyllä jossain määrin digannut myös pikku Fenderistä, Washburnista yms.
http://pickingjjcale.blogspot.com/
samipa
23.08.2010 13:09:47
Eikös Liikanenkin (http://www.liikanenguitars.com/) myy melko halvalla laadukkaita akkareita? Pitävät offiisea tuolla Herttoniemessä. Nettisivut heillä aika penaalista, kun esillä ei ole oikein mitään. Kannattaa käydä paikan päällä katsastamassa. Tai soittaen tiedustella asiasta.

-Sami
weelie
23.08.2010 13:14:35 (muokattu 23.08.2010 13:15:13)
samipa: Eikös Liikanenkin (http://www.liikanenguitars.com/) myy melko halvalla laadukkaita akkareita?

eikö ne tee nailonkielisiä? Alun peräinen keskusteluhan oli 250€ hintaluokasta. Kunnes jo melkeen kai kääntyi taas "no jos edullisesti haluaa niin Santa Cruzin OM on kyllä hyvä, sillä hullu ostaa halpaa" keskusteluksi. :D
kiriminni
23.08.2010 15:46:05
weelie: f-musassahan on nyt noita Art lutherie kitaroita. Hienoa. Toki niissa on mielestäni vähän kolkot kaulat ja joskus kaulakulmaongelmia.
En tiedä mitä kolkko kaula tarkoittaa,mutta tuossa mitä testailin oli erinomaisesti
muotoiltu kaula(ja helpposoittoinen).
Mikään ei ärsyttänyt,sehän on hyvän kitaran tae.
Käsittämättömän halpoja pakko se on ostaa pois.
weelie
23.08.2010 16:21:03 (muokattu 23.08.2010 16:31:50)
kiriminni: En tiedä mitä kolkko kaula tarkoittaa,mutta tuossa mitä testailin oli erinomaisesti
muotoiltu kaula(ja helpposoittoinen).
Mikään ei ärsyttänyt,sehän on hyvän kitaran tae.
Käsittämättömän halpoja pakko se on ostaa pois.

Mulla oli sunburst A&L Ami pari kolme vuotta, ja olihan se kelpo soitin. Maksoin uutena 265€ musicstore.de:stä ja myin sittemmin 275€.

Kaulaa vertailin tuohon Martin low ovaliin, ja Amissa oli enemmän C kun Martinissa oli (. Pidin enemmän Martinista. Ei mikään big deal eikä deal breaker.

Periaatteessa A&L:t on kuin Seagulleja mutta huntin halvemmalla ja traditionaalisemmalla headstockilla. Mutta Amissa on lisäksi myös 12. nauhaa runkoon ja kuusikansi!

(sunburst, sininen ja musta ovat seetrikantisia, burgundy on kuusikantinen, almond on laminaattikantinen. Burgundyn mieluiten itsekin varmaan ostaisin.)
kiriminni
23.08.2010 18:08:39
.Kaulaa vertailin tuohon Martin low ovaliin, ja Amissa oli enemmän C kun Martinissa oli (. Pidin enemmän Martinista. Ei mikään big deal eikä deal breaker.
Mulla oli Martinissa modified low oval kaulan muoto.Se oli se deal breaker.
Kitarapajalta ostin ja kysyin voiko tuota kaulaa veistellä uuteen uskoon.
Ne ei sitä suositelleet ollenkaan vaikka sanoin,että täys paska.
Kaularautaa vaan vääntelivät-siitä ei ollut mitään apua.
Onneksi Martinilla on hyvä maine sain sen myytyä 1200€ ja toista ei enään taloon tule.
Martinille lähetin sähköpostia kitaran soitettavuudesta,ei vastanneet.
Nyt niiltä on tullut performing artist series yrittää varmaan saada meikäläistä ostamaan
hah.
Sen on oppinut vaikka kitara maksaisi 10000€ jos sillä on huono soittaa niin käyttäjälle
sen arvo on 0€.
weelie
24.08.2010 10:00:27 (muokattu 24.08.2010 10:05:07)
kiriminni: Mulla oli Martinissa modified low oval kaulan muoto.Se oli se deal breaker.
Kitarapajalta ostin ja kysyin voiko tuota kaulaa veistellä uuteen uskoon.
Ne ei sitä suositelleet ollenkaan vaikka sanoin,että täys paska.
Kaularautaa vaan vääntelivät-siitä ei ollut mitään apua.
Sen on oppinut vaikka kitara maksaisi 10000€ jos sillä on huono soittaa niin käyttäjälle
sen arvo on 0€.

Kitarapajalta saa Martinit edulliseen hintaan, mutta palvelutaso on välillä mitä on. Ja pakasta vedetyt Martinit eivät välttämättä ole kaikkein helpoimpia soitettavia.

Toisaalta sanot että syy oli modified oval kaulan muoto ja että kaula on paska. Jos kitara on täys paska, ei pidä ostaman, tai no, toisaalta virheitä sattuu, ja pitää sitten myydä pois jos ei pidä.

Tulkitsen asian niin että kaula ei ollut paska, vaan et vain pitänyt siitä. Mielipidekysymyksiä nämä. Itse myin LXK:ni ja Amini kummatkin, eikä ole varsinaisesti surettanut, vaikka soittimista pidinkin. Kummankaan kanssa ei ongelmia ollut.
jhurtti
24.08.2010 10:39:16
kiriminni: Onneksi Martinilla on hyvä maine sain sen myytyä 1200€ ja toista ei enään taloon tule.

Ei kai kaikkia tehtaan sadoista malleista voi tuomita yhden perusteella. Luultavasti se yksikin ei vain sopinut sinun kouraasi.

weelie: Kitarapajalta saa Martinit edulliseen hintaan, mutta palvelutaso on välillä mitä on. Ja pakasta vedetyt Martinit eivät välttämättä ole kaikkein helpoimpia soitettavia.

Tuosta edullisuudesta en tiedä, mutta palvelu siellä on minusta ollut erinomaista. Käyn siellä noin 3 kertaa vuodessa soittelemassa uutuuksia ja vaihdossa tulleita mielenkiintoisia kitaroita. Antavat aina rauhassa kokeilla ja filosofoivat ainakin hiljaisempana päivänä mielellään kitaroista. Toisaalta olen kyllä siihen firmaan rahaakin laittanut.

Mitä noihin pakasta vedettyihin Martineihin tulee, niin eikös useimmat kalliit kitarat ole tuoreina raskaita soittaa. Usein niissä on korkea alasatula eikä kaularautaa ole kiristetty optimiin (tähän on kuulemma syy), yms. Kitarapajalla säädöt sentään sisältyy hintaan.
kiriminni
24.08.2010 11:41:31
jhurtti: Ei kai kaikkia tehtaan sadoista malleista voi tuomita yhden perusteella. Luultavasti se yksikin ei vain sopinut sinun kouraasi.
Mitä noihin pakasta vedettyihin Martineihin tulee, niin eikös useimmat kalliit kitarat ole tuoreina raskaita soittaa. Usein niissä on korkea alasatula eikä kaularautaa ole kiristetty optimiin (tähän on kuulemma syy), yms. Kitarapajalla säädöt sentään sisältyy hintaan.

Juuri näin. Sattui vain osumaan se Martin käteen joka sitten enemmän soitettuna ei tuntunutkaan niin hyvältä kuin liikkeessä testattuna.
Kitarapajan palvelussa ei ollut mitään vikaa tai no olis voinu jotain muitakin malleja
antaa koittaa.Itse tuli tyhmänä vaan etukäteen ajateltua,että mikit,soololovi ja kokopuinen kitara.Sitten siellä oli hyllyssä dc16-rgte aura jota tietenkin tarjosivat.
Seuraavan kerran(voi tulla piankin)kokeilen kyllä rauhassa muitakin malleja.
Pitää sitten sanoa,että se tulee sormillasoittoon ja bluesiin slidella.
samipa
24.08.2010 22:40:50
weelie: eikö ne tee nailonkielisiä? Alun peräinen keskusteluhan oli 250€ hintaluokasta. Kunnes jo melkeen kai kääntyi taas "no jos edullisesti haluaa niin Santa Cruzin OM on kyllä hyvä, sillä hullu ostaa halpaa" keskusteluksi. :D

Häh? Nyt ei oikein tajunnut? Toki Liikaselta voi ostaa muutamalla tonnilla kitaran jollaisella soittaa gurut tai rikkaat, mutta käsittääkseni heillä on hyviä oppilaskitaroita "hieman" halvemmallakin. Korjaa toki jos olen ymmärtänyt jotain väärin. Mutta käsittääkseni nuo Liikasen halvemmat mallit ovat tuon keskustelun aloittajan toivoman hintaluokan sisällä.

-Sami
kiriminni
24.08.2010 23:04:58 (muokattu 24.08.2010 23:07:54)
Samipa tarkoittaa näitä Liikasen Kantare-mallistoa.
Vietnamissa kasataan Liikasen ohjeiden mukaan ja Suomessa trimmataan?
Testailin tuollaista Porin sound cityssä nylonkielistä ja hyvä oli hinta taisi olla 700€ paikkeilla.
weelie
25.08.2010 09:28:35
samipa: Häh? Nyt ei oikein tajunnut? Toki Liikaselta voi ostaa muutamalla tonnilla kitaran jollaisella soittaa gurut tai rikkaat, mutta käsittääkseni heillä on hyviä oppilaskitaroita "hieman" halvemmallakin.

En mä piikiksi sulle tuota tarkoittanut. Liikasen mallistosta en tiedä. Voi olla että saa teräskielisiäkin, ja pieni kokoisia, ja edullisia.
samipa
25.08.2010 19:51:28
weelie: En mä piikiksi sulle tuota tarkoittanut. Liikasen mallistosta en tiedä. Voi olla että saa teräskielisiäkin, ja pieni kokoisia, ja edullisia.

:)

Ja mä en edelleenkään osaa lukea, tai jaksa lukea loppuun saakka. Minulle tulee aina akustisesta puhuttaessa mieleen klassinen kitara eli nailon.. Mun piikkiin meni tämä, vaikka en noista piikeistä niin perustakaan. Liikasella ei siis ole myynnissä halpoja teräskielisiä. Tilaamalla sieltä voisi saada laadukkaan teräskielisen, mutta hinta ei "ihan" mahdu tuohon keskustelun aloitajan haarukkaan...

-Sami
kiriminni
29.08.2010 15:37:28
tbnoer: Jos et ole vielä kitaraa löytänyt niin osta Recording king RO-16 tuolta:
http://www.guitarandampshop.co.uk/a … ecording_King_Acoustic_Guitars.html

Noi onkin hyviä vaihtoehtoja itteekin rupes kiinnostaan.
Nämä on kuin köyhän miehen Martineja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)