Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi vahvari hakusessa
1 2
DownPicker
27.08.2010 12:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on taas näitä ikuisuus kysymyksiä, kai. Micro Cube on jäännyt auttamatta alitehoiseksi ja nyt pitäisi hankkia uus vahvari Kh-602 pariksi. Kitarasta voi jo käydä ilmi että soitan enimmäkseen metallia tai raskasta rokkia. Alustavasti budjetti on n.150-160e mutta se voi venyä sitä mukaa kun rahaa tulee ja menee. Olen jo katellu mm. Peavey Vypyr sarjaa, Voxin ad30vt ja Line6 Spider iv, joten kertokaa onko noista mihinkään vai onko vielä jokin parempi löydettävissä. Kiitos
 
Objectif Lune
27.08.2010 13:15:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownPicker: Tämä on taas näitä ikuisuus kysymyksiä, kai. Micro Cube on jäännyt auttamatta alitehoiseksi ja nyt pitäisi hankkia uus vahvari Kh-602 pariksi. Kitarasta voi jo käydä ilmi että soitan enimmäkseen metallia tai raskasta rokkia. Alustavasti budjetti on n.150-160e mutta se voi venyä sitä mukaa kun rahaa tulee ja menee. Olen jo katellu mm. Peavey Vypyr sarjaa, Voxin ad30vt ja Line6 Spider iv, joten kertokaa onko noista mihinkään vai onko vielä jokin parempi löydettävissä. Kiitos
 
En tiedä Spider 4 -sarjasta, mutta 2 ja 3, joita olen soittanut, ovat olleet todella laaduttomia ja huonosoundisia tekeleitä. Elektroniikka on reistaillut ja clean-soundi on hyvin värittömän kuuloinen. Metal-kanavasta saa toki todella särötettyä säröä (puhumattakaan insanesta, joka ei ole kelvollinen yhtään mihinkään muuhun kuin pelleilyyn).
 
Toki monet tykkäävät Spidereiden tarjoamista säätömahdollisuuksista, mutta onpahan ainakin varoitettu. ;)
 
jle01
27.08.2010 14:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vypyr 30 löytyy meikäläiseltä.
Ihan tyytyväinen ollut tähän asti.
 
Sattui löytymään thomannilta 166e b-stockina...
 
DownPicker
27.08.2010 15:11:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo sitä oon kuullukki ettei noi spidereitten saundit oo parhaimmasta päästä, vaikka ominisuuksia löytyy, pitää vissii käydä Peaveyn kotisivuilla kattomassa tarkemmin noita vypyreitä
 
Objectif Lune
27.08.2010 15:31:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownPicker: Joo sitä oon kuullukki ettei noi spidereitten saundit oo parhaimmasta päästä, vaikka ominisuuksia löytyy, pitää vissii käydä Peaveyn kotisivuilla kattomassa tarkemmin noita vypyreitä
 
Kannattaa muuten miettiä, haluatko paljon ominaisuuksia vai sittenkin mahdollisimman hyvät perussoundit ja unohtaa kaikenmaailman mallinnushärpäkkeet.
 
Efektejä nimittäin pystyy ostamaan polkimina helpoisti myöhemminkin talouden salliessa ja ne ovat kai keskimäärin parempaa laatua kuin vahvistimesta itsestään löytyvät (mitä nyt reverb voi olla vahvistimessakin erinomainen). Näin voisit saada ehkä hintalaatusuhteeltaan paremman vahvistimen.
 
Itse joskus 14-15-vuotiaana lanksin myyjän hehkuttaviin puheisiin juurikin Spider II:sesta sen ominaisuuksien vuoksi ja myöhemmin on kovasti kaduttanut. Jos ostaa kunnon yksinkertaisen pelin, oppii varmaan paremmin "hallitsemaan" vahvistimen perussäädöt. Ainakin itsellä se olisi tarkoituksena, kun tuossa hetki sitten ostin mahdollisimman yksinkertaisen combon.
 
DownPicker
27.08.2010 17:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jo käytössä zoomin G1X ja siitä kyllä löytyy efektiä, kuitenkin vahvarin ois hyvä olla monipuolinen (saundeilta) ja siksi oonkin katellu mallintavia
 
Simo78
27.08.2010 23:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tehot? Himaan vai/ja treenikselle? Jos jälkimmäinen niin vaihtoehdot vähissä...
 
DownPicker
28.08.2010 17:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihan kotisoittoon, oon aatellu just jotaa 30w kun, jotkut sanoo et 15w saundi vähä kärsii, koska usien siin on 8" kajari
 
Louhimo
28.08.2010 17:50:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miun mielestäni aika turha sijoittaa tuollaista summaa vahvistimeen, MicroCube riittää varmasti kotisoitossa yhtä pitkälle mitä nuo muut ehdokkaat... eri asia jos olet tympiintynyt soundiin ja haluat vahvaria vaihtaa johonkin erityyppiseen! Mitään maatamullistavaa eroa et todennäköisesti tule cubeen verrattuna huomaamaan tuolla budjetilla.
 
Basisti on lyömäsoitin
DownPicker
28.08.2010 19:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihä se Micro Cube riitä mihinkään, ukko on soittanu kitaraa 30v ja sanoo ettei sitä voi edes pitää kunnon vahvarina ja tottahan se on.2w ja 5,5" riittää ehkä rytmikitaralle ja fiilistelyyn, mutta ei kunnon riffittelyyn.
 
novo
28.08.2010 19:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownPicker: Eihä se Micro Cube riitä mihinkään, ukko on soittanu kitaraa 30v ja sanoo ettei sitä voi edes pitää kunnon vahvarina ja tottahan se on.2w ja 5,5" riittää ehkä rytmikitaralle ja fiilistelyyn, mutta ei kunnon riffittelyyn.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=445594 No siitä melko likelle budjettiin napsahtava peli. Terveet perussoundit ja jytisee yllättävän kivasti noin pieneksi laitokseksi. En sitten tiiä mitä kukakin haluaa metallisoundeilta, mutta mie en moiseen hommaan erikseen tarviis toista laitosta.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
lavaamo
28.08.2010 19:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownPicker: ihan kotisoittoon, oon aatellu just jotaa 30w kun, jotkut sanoo et 15w saundi vähä kärsii, koska usien siin on 8" kajari
 
Voithan sä laittaa vaikka 5W putkariin 2x 4x12", ei se tehon ja kajarin koko oo mitenkään toisiinsa sidonnainen.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Krice
28.08.2010 19:33:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni putkikombo + Danelectro Black Paisley. Voitto on varma.
 
DownPicker
28.08.2010 19:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllähän noita vaihtoehtoja löytyy, mutta ite en ole mikään Ismo-insinööri vielä, niin yritän pitää kamat simppelinä.Ihme juttu että tuli toi Tech 21 esille, kun vihjasin ukolle vahvarin vaihosta hän otti esille saman merkin, pitänee kattoa lisää
 
Ziggy Bubba
28.08.2010 19:50:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Pieni putkikombo + Danelectro Black Paisley. Voitto on varma.
 
Tosi-huonoihin-vitseihin nämä, siis Black Paisleyt. Pikkunen putkivahvari ja kasa pedaaleita ei toki himaan ole ihan huono vaihtoehto, mutta tulee pitkässä juoksussa maksamaan kun pedaaliläjä kasvaa.
 
Mainittu Tech 21 Trademark ois tosi kova, aika halvalla näkyy vielä lähtevän.
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
DownPicker
28.08.2010 20:08:39 (muokattu 28.08.2010 20:09:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä olen kaventanu vaihtoehtoja hieman, Peaveyn Vypyr ja Voxin ad30vt kiinostavat edelleen ja saanneet paljon hyvä kommentteja, mutta ei varmaan toi Tech21 oo yhtää huonompi. Pitää ehkä ettiä mainittuja malleja, jos vaikka pääsis testailee, mikä sitten sopisi mulle parhaiten. Kiitän kaikkia tähän mennessä vastanneita ja lisää saa laittaa!
 
Louhimo
28.08.2010 22:28:45 (muokattu 28.08.2010 22:55:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownPicker: Eihä se Micro Cube riitä mihinkään, ukko on soittanu kitaraa 30v ja sanoo ettei sitä voi edes pitää kunnon vahvarina ja tottahan se on.2w ja 5,5" riittää ehkä rytmikitaralle ja fiilistelyyn, mutta ei kunnon riffittelyyn.
 
Se 2w riittää vallan mainiosti kotisoittoon, 5,5" ämyrillä tosin saattaa tulla rajat vastaan kovempaa soittaessa, mutta en usko että olet ongelmaa välttämättä edes huomannut?
 
15 wattinen transistoripeli ei edelleenkään riitä mihinkään bändikämpälle, kunhan tarjoaa erilaiset soundit ja kenties sillä 8" elementillä inasen "isomman" soundin. Suosittelen, että säästät sen parisataa euroa lisää, jolloin pääset käsiksi jo reilusti parempiin vahvistimiin.
 
Basisti on lyömäsoitin
Krice
28.08.2010 22:48:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Tosi-huonoihin-vitseihin nämä, siis Black Paisleyt. Pikkunen putkivahvari ja kasa pedaaleita ei toki himaan ole ihan huono vaihtoehto, mutta tulee pitkässä juoksussa maksamaan kun pedaaliläjä kasvaa.
 
Mitä pedaaleita hevissä muka tarvitaan särön lisäksi? Eikä Black Paisley ole huono, päinvastoin!
 
Ziggy Bubba
28.08.2010 23:15:04 (muokattu 28.08.2010 23:19:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mitä pedaaleita hevissä muka tarvitaan särön lisäksi? Eikä Black Paisley ole huono, päinvastoin!
 
Lähinnä meinasin, että jos mallintavien monipuolisuus kiinnostaa, niin jokusen spedun tarttee.
 
Musta oikeasti hyvään hevisäröön ei edes päästä pedaaleilla, boostereita lukuunottamatta. En jaksa tosta spedusta kinata, mun korvaan tuo on ihan käsittämätön surinapoksi naurettavalla särömäärällä. Ai niin zori, en oo testannut tuota :)
 
E: Tosta voi kukin testata Black Paisleyn mahtavuus, mun korvaan toi on just sitä paskinta sirisevää ja luonnotonta scoop-rutinaa, jota joskus kuvataan termillä "ampiainen tikkuaskissa":
http://www.youtube.com/watch?v=XXPqma80NxE
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Mr. Speed
28.08.2010 23:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta joku POD XT Live, ja ajele joko kuulokkeilla, tai kotistereoilla. Voi sitten käyttää myös treenikämpällä, jos joskus bändiviritelmät alkaa kiinnostaa. SOundeista saa ihan kelpaavia jos hetken ruuvailee.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «