Aihe: Sormenjäljet
1 2
mikko1
17.03.2004 13:25:22
millä töhnällä noita uskaltaa puhdistaa ja olisiko jotain ainetta millä niitä saisi edes jotenkin pysymään poissa.
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
Juzzu
17.03.2004 13:33:51
millä töhnällä noita uskaltaa puhdistaa ja olisiko jotain ainetta millä niitä saisi edes jotenkin pysymään poissa.

Lähtevät pyyhkimällä märällä rätillä, tai jollakin ihan tavallisella ei kovin voimakkaalla pesuaineella avittamalla - oletuksena että tarkoitat kitaran rungon puhdistamista.

Sormenjäljistä ei oikein taida päästä eroon lopullisesti kuin rälläkällä, mutta itse ainakin yritän aina pestä kädet ennen soittamista, niin likastuu kitara muutenkin vähemmän (nimen omaan kaulalta).
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Tympee Huttunen
17.03.2004 13:39:22
itse ainakin yritän aina pestä kädet ennen soittamista, niin likastuu kitara muutenkin vähemmän (nimen omaan kaulalta).

Ja kielet kestää huomattavasti pidempään, kun vielä pyyhkii kielet aina soiton jälkeen. On treeniksellä tullut nyt sanomista, kun kiellän tahmakäsiltä soittamisen kitaralla vedoten juuri paskaisiin käsiin:)
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
Sintti
17.03.2004 14:03:23
Ja kielet kestää huomattavasti pidempään, kun vielä pyyhkii kielet aina soiton jälkeen. On treeniksellä tullut nyt sanomista, kun kiellän tahmakäsiltä soittamisen kitaralla vedoten juuri paskaisiin käsiin:)

OFFTOPIC: minä kiellän lähes kaikilta kitarallani soittamisen... Pari poikkeusta tietenkin on, koska tiedän, että he osaavat käsitellä soitintani... :)
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
skebajaba
17.03.2004 14:08:01
OFFTOPIC: minä kiellän lähes kaikilta kitarallani soittamisen... Pari poikkeusta tietenkin on, koska tiedän, että he osaavat käsitellä soitintani... :)

oon kanssa vähän samoilla linjoilla, toki saa soittaa jos kysyy, mut varsinkin jos ei kysy, ottaa vaan kitaran "naulakosta" ja alkaa soitella niin srupeaa sappi kiehumaan...varsinkin jos on vähän kalliimpi peli kyseessä niin ei uskalla oikeen antaa kun ei voi syyttääkkään jos esim hihna pettää ja tippuu maahan ja levii jaula tms...
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
Sintti
17.03.2004 14:13:36
oon kanssa vähän samoilla linjoilla, toki saa soittaa jos kysyy, mut varsinkin jos ei kysy, ottaa vaan kitaran "naulakosta" ja alkaa soitella niin srupeaa sappi kiehumaan...varsinkin jos on vähän kalliimpi peli kyseessä niin ei uskalla oikeen antaa kun ei voi syyttääkkään jos esim hihna pettää ja tippuu maahan ja levii jaula tms...

tämä on paskaa. Sitten kun alkaa huutaan, että "elä perkele koske siihen kitaraan!", niin heti aletaan vittumaiseksi. Minä oon vaan tehny päätöksen, että minun kitaralla ei soita kukaan muu, kuin minä tai pari minun kaveria, jotka osaa käsitellä sitä...
Ainiin kannattaa ottaa sormenjälet pois tinnerillä... lähtee varmasti!!! ;) LOL... No jos nyt ei kuitenkaan...
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
P2
17.03.2004 16:10:57
Varoitus: provo

Ihme pelleilyä teillä, kyllä mun "kepeillä" saa ainakin soittaa kuka tahansa. Eipä se kitara soittamisesta kulu, ja se kuka rikkoo maksaa tietysti.
Gypsy
17.03.2004 16:13:29 (muokattu 17.03.2004 16:14:45)
Eipä se kitara soittamisesta kulu

Ei niin kun kattomisesta.

Kyllä mun kitaroita saa soittaa.

LISÄYS: Ai niin: ja se kuka rikkoo maksaa tietysti.

Entä jos ei maksa? Et voi tehä mitään. No, jos multa joku hajottaa niin ei voi mitään.
Miinusnappi hukassa?
Skebaristi
17.03.2004 16:14:37

Ihme pelleilyä teillä, kyllä mun "kepeillä" saa ainakin soittaa kuka tahansa. Eipä se kitara soittamisesta kulu, ja se kuka rikkoo maksaa tietysti.

Maksavat, jos maksavat...
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
Tympee Huttunen
17.03.2004 18:15:36

Joo, mut sun kitarat onkin ihan ritsoja:)
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
Juzzu
17.03.2004 18:21:06
Kitara tykkää kun sillä soitetaan. Ihan oikeesti! :o)
Mua ainakin harmittaa katsella ebaysta joidenkin 5000+ dollarin PRS:n myynti-ilmoituksia, joissa oikein kehutaan, että "kitaralla ei ole soitettu ollenkaan, vain kaapissa/laukussa/seinällä pidetty, täysin mintti". Prkl.. Hukkaan menee hyvät kitarat, jättäisivät kitarat meille ja keräilisivät vaikka tauluja. Noh, ehkä ne sitten ostaa joku soittaja (paitsi ettei tavallisella soittajalla ole niihin varaa).

Mulla on ainakin kulunut (lakat jne.) ja haalistunut PRS - soittamalla kulunut. Niin se pitää männä! :o)
Dr. Muff
17.03.2004 18:28:23
Kyl mää katsoisin hiukan kieroon jos joku kaveri sanoisi että "älä koske siihen!". Sama pätee mun soittimiin ja kamoihin. Siitä vaan jos mieli tekee.
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
skebajaba
17.03.2004 18:43:16
Kyllä mun kitaroita saa soittaa.

saa munkin kitaraa soittaa, ei siinä mitään, mut ottaa pannuun jos oon asetellut hienosta kitarani johonkin ständiin ja sit vaan joku menee ja ottaa sen ja rupee soittaa...
muutenkin jäännyt traumoja kun jätin treenikselle kitarani ja maalit oli vähän lohkeillut ja pari kieltä poikki kun menin seuraavan kerran sinne, enkä vieläkään tiedä kuka sen teki, mut ottaa se pannuun...kyl ihmiset jotka tunnen niin saa soittaa kitaroitani, mutta kunhan kysyy ensin...
P2
18.03.2004 11:29:09
Joo, mut sun kitarat onkin ihan ritsoja:)

Kummasti sä niillä aina soittelet :)
saturnzreturn
18.03.2004 12:11:38
milläs niitä kieliä kantsis putsailla soiton jälkeen´? eikös siihen hommaan myydä jotain tahnaa ja rättiä
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Juzzu
18.03.2004 12:29:25 (muokattu 18.03.2004 12:29:38)
milläs niitä kieliä kantsis putsailla soiton jälkeen´? eikös siihen hommaan myydä jotain tahnaa ja rättiä

Hammastahnaa ja tiskirätti - puhdasta tulee.

Mutta ihan tosissaan, unohtakaa se uusavuttomuus nyt kerrankin sinne nurkkaan ja miettikää itsekin. "millä lähtee sormenjälki", "miten kieliä puhdista".... Kiesus... Eikö sitä olla koskaan aikaisemmin mitään puhdistettu, äitee siivonnut kaiken ja nyt kun kerrankin itseään kiinnostaisi saada joku puhtaaksi, niin ollaan kuin tikku paskassa?

Anteeksi, jos joku nyt suuttui. Ehken vain ymmärrä :o)
skebajaba
18.03.2004 13:19:33
Itse en harrasta mitään putsaamista, enkä pidä kitaraa missään tyyliin lasikaapissa aina kun en soita.

ite kans putsaan yleensä otelaudan joka kolmas kerta kun vaihdan kielet, eli noin kuukauden välein, mut en pyyhi soiton jälkeen niitä mitenkään enkä myöskään kiillota tai muuten puunaile kitaraani...
saturnzreturn
18.03.2004 13:56:45
Hammastahnaa ja tiskirätti - puhdasta tulee.

Mutta ihan tosissaan, unohtakaa se uusavuttomuus nyt kerrankin sinne nurkkaan ja miettikää itsekin. "millä lähtee sormenjälki", "miten kieliä puhdista".... Kiesus... Eikö sitä olla koskaan aikaisemmin mitään puhdistettu, äitee siivonnut kaiken ja nyt kun kerrankin itseään kiinnostaisi saada joku puhtaaksi, niin ollaan kuin tikku paskassa?

Anteeksi, jos joku nyt suuttui. Ehken vain ymmärrä :o)

joo ei mitään, itse puhdistin joskus otelautaa pelkällä kuivalla rätillä, sitten kuulin että sitruunahappoöljy on siihen hommaan varsin hyvä..eipä tullut ensimmäisenä mieleen..

kakka ei kielistä lähde pelkällä kuivallakaan rätillä, että siihen tarttis varmaan jotain ainetta; mieluiten sellaista, joka ei kuluta kieliä eikä vahingoita otelautaa..eipä tule ainakaan mulla mitään jokatalouden ainetta mieleen jolla uskaltaisi yrittää..
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Sammakko
18.03.2004 15:09:36

Onhan niille kitaroille tehty semmosta ihan virallistakin pesulientä.
Voi voi askoa ku sillä on tapana veneeseen paskoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)