Aihe: Ilman efektiluuppia toimivalle vahvistimelle volabuustia..? 1 2 | |
---|---|
![]() 26.08.2010 13:47:27 | |
Mites esim. EHX:n Signal Pad? Kyseessä siis käytännössä volapotikka pedaalimallisena, eli sen kun asettaa hiljaisemmalle esim. komppailuja varten, ja polkaisulla pois ketjusta, eli suoraan täysi signaali stygeen leadeille. Periaatteessa siis sama homma kuin volapotikkaa hiplailemalla, mutta yhdellä asetetulla säädöllä, ja aika paljon helpommin hallittavissa. http://www.ehx.com/products/signal-pad | |
![]() 26.08.2010 14:03:21 | |
EQ ja midleihin boostia. Se on hyvä keino todellakin. Omassa kokoonpanossa mulla on jo revitty etuasteesta aika paljon säröä irti, enimmäkseen tykkään boostata sooloja vain kitaran volapotikalla. Kompatessa volat noin 5 - 7, siitä sitten täysille sooloihin. Tossa tullut ruuvailtua saundeja aika paljon ja koko ajan on etuasteen säröt pienentyneet, samalla paranee dynamiikka ja saundi on erottelevampi. Eikä puuroudu. Laiha Lissu oli paras. | |
![]() 26.08.2010 20:51:45 | |
Kitaran volapotikan kanssa kikkailu on mun mielestä vähän niin ja näin. Riippuen toki musatyylistä. Raskaammassa rokissa (hevistä puhumattakaan) jos vetää kitaran volat puolella komppia, niin soundi on mun mielestä vaan tuhnu eikä potki. Toki ymmärrän nyanssien vaihtelun plussan jne. mut kuitenkin. Ehkä AC/DC tyylisessä musassa toimii, mut GN'R Ja Ozzy meiningit voi olla vähän lame tällä tavoin. Plus volan nostaminen takaisin kitarasta ei oikeasti nosta volaa, vaan ainoastaan särön määrän takaisin normaaliin. Siis ainakin mun kamoilla ja säädöillä. Ja säröt ei siis oo missään nimessä täysillä. Mut lisäsäröä saa helpommin purkista, eikä tarvi neppailla ja kikkailla kämmensyrjällä sitä potikkaa. Niiku sanottu, niin homma toimii mulla Jubileen kanssa ihan hyvin, mutta mielenkiinnosta kyselen, jos vanhempaa 800:sta oon joskus ostamassa. Se on vaan hullun ärsyttävää, kun katsoo rockbändin keikkaa ja soolokitaristin nakit vispaa hulluna, mut mitään ei kuulu. Ja tää on tosi tavallista varsinkin aloittelevilla bändeillä, kun asiaan ei oo kiinnitetty mitään huomiota. Tietty yks vaihtoehto on, et soolokitaristi luukuttaa koko ajan selvästi lujempaa (tyyliin Andy & Nasse Hanoi aikana) kompit ja kaikki, mut ei sekään mielestäni oikein palvele kokonaisuutta. Onkos jollain muuten kokemusta tuosta Zakk Wylden signature nupista? Tais olla ihan perus jcm 800 2203, mistä oli tehty uusintapainos ja lisätty vaan efektiluuppi? Eroaako soundi mitenkään siitä orkkispelistä? | |
![]() 27.08.2010 16:25:03 | |
dropD: Jalkakytkimellä varustettu keinokuorma on tiätty aina yksi vaihtoehto... Tämmöstä kyl ite kokeilisin, jos vahvistimen säröjä pitää voida käyttää. | |
![]() 27.08.2010 22:42:25 (muokattu 27.08.2010 22:49:28) | |
Jimmie: ...Onkos jollain muuten kokemusta tuosta Zakk Wylden signature nupista? Tais olla ihan perus jcm 800 2203, mistä oli tehty uusintapainos ja lisätty vaan efektiluuppi? Eroaako soundi mitenkään siitä orkkispelistä? Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia, tollasella JCM koneella tarttee vaan omissa mieltymyksissä paahtaa aina lähes täysillä. EQ tai esim tube screameri vois toimia, mulla ainakin kaikki boosteripedaalit on jossain määrin nostanu myös volumea vaikka vahvarissa onkin säröä reippaasti. 2203 reissuessa on muuten myös effulenkki. KK:ssa taitaa olla hitusen lisää ominaisuuksia, noise gatea ja eq:ta sisäänrakennettuna. Nii ja taitaa siinä olla eri pääteputketkin. Mutua. www.mikseri.net/peppiyhtye/ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)