Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Drum Mate
1 2
flirtti
25.08.2010 00:21:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys, rumpu-tietäjät.
 
Sain haltuuni mopo-setin 60-luvulta(?), made in Japan.
Merkki Drum Mate (sukua tama?),
väri "harjattu"hopea,
kuusi lugia joka kannussa.
 
Puut, vanteet ja haitsun kinttu A1-2 kunnossa.
Kalvot kamalat.
Virpan demppikin toimii hienosti.
Muu hardware päätyy koristeeksi seinille.(kerään vanhaa).
 
Mikä mahtaa olla ks.setin rahallinen arvo ja mitä on puu?
Netti kertoo mahongista.
Ja mistä tietää vuosi-mallin.Numeroita ei ole löytynyt.
 
Jos joku on saanut ks.setin soimaan hienosti,
konstit kiinnostavat.
 
-mikko
 
moderndrummer88
25.08.2010 01:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilman hardwarea ja huonokuntoisilla kalvoilla varmaan siinä 300-400€ tienoilla.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
clinton
25.08.2010 09:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Netti kertoo mahongista.
Ja mistä tietää vuosi-mallin.Numeroita ei ole löytynyt.
 
Jos joku on saanut ks.setin soimaan hienosti,
konstit kiinnostavat.

 
Rungot on mahonkia. Kovempaa, parempaa ja ohuempaa kun halpis japseissa.
Rummut saat varmasti soundaamaan jos viisteet on kunnossa.
Kalvoiksi tomeihin Ambaasdorit ylle ja diplomaatit alas. Basariin power stroke 3/ Ambassador.
Etutomi voi olla joskus haastava saada soimaan jos tomi on ripustettuna omaan holderiinsa, mutta sitäkin säätämällä oikea asema kyllä löytyy. Virvelitelineessä tomi on helpompi saada toimimaan.
Lattiatomin jalkoihin pehmeät kumitulpat niin rumpu pelittää.
 
Vuosimallia voi yrittää kartoittaa Tama catalogs linkin kuvien perusteella.
 
http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/
 
Vai miten se nyt oli?
nappo
25.08.2010 14:22:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi yksi Drum Maten orggiskuntoinen etutomi ylimääräisenä. Väri sininen ja koko taitaa olla 12". Ostakaa pois!
 
You little punks think you own this town
flirtti
25.08.2010 20:58:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

clinton: Rungot on mahonkia. Kovempaa, parempaa ja ohuempaa kun halpis japseissa.
Rummut saat varmasti soundaamaan jos viisteet on kunnossa.
Kalvoiksi tomeihin Ambaasdorit ylle ja diplomaatit alas. Basariin power stroke 3/ Ambassador.
Etutomi voi olla joskus haastava saada soimaan jos tomi on ripustettuna omaan holderiinsa, mutta sitäkin säätämällä oikea asema kyllä löytyy. Virvelitelineessä tomi on helpompi saada toimimaan.
Lattiatomin jalkoihin pehmeät kumitulpat niin rumpu pelittää.
 
Vuosimallia voi yrittää kartoittaa Tama catalogs linkin kuvien perusteella.
 
http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/

 
Kiitoksia infosta!
 
-mikko
 
hollmi-5
25.08.2010 21:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drum Matet ovat aikansa halpiksia. Niistä ei kannata maksaa paljoa. Rungot ovat sitä höttömahonkia, jota aikansa hinnat-alkaen malleissa käytettiin yleisesti.
 
Minulla oli Drum Matet toisena settinä. Maksoin niistä 500 markkaa pelteineen. Taman Swingstar (halvin Tama silloin) maksoi uutena 2995 markkaa samaan aikaan.
 
Drum Maten aikaisista Japanilaisista Starit olivat paljon paremmat, mutta toki kalliimmatkin. Hoshinot olivat paremmat nekin. Vaikka moni luulee niitä Tamojen edeltäjäksi, oli firma ihan omansa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
AP
25.08.2010 22:33:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Drum Maten aikaisista Japanilaisista Starit olivat paljon paremmat, mutta toki kalliimmatkin. Hoshinot olivat paremmat nekin. Vaikka moni luulee niitä Tamojen edeltäjäksi, oli firma ihan omansa.

 
Puoli-OT: on ihan jokunen noita jo kuopattuja japsimerkkejäkin:
http://www.vintagedrumguide.com/japanese_drums/badges.html
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
savoy dlx
26.08.2010 08:47:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Drum Matet ovat aikansa halpiksia. Niistä ei kannata maksaa paljoa. Rungot ovat sitä höttömahonkia, jota aikansa hinnat-alkaen malleissa käytettiin yleisesti.
 
Minulla oli Drum Matet toisena settinä. Maksoin niistä 500 markkaa pelteineen. Taman Swingstar (halvin Tama silloin) maksoi uutena 2995 markkaa samaan aikaan.
 
Drum Maten aikaisista Japanilaisista Starit olivat paljon paremmat, mutta toki kalliimmatkin. Hoshinot olivat paremmat nekin. Vaikka moni luulee niitä Tamojen edeltäjäksi, oli firma ihan omansa.

 
Minä olen päässyt vuosien varrella siihen käsitykseen, että "Drum Mate" on "Star"-merkistä halvempi versio, saman tehtaan tekemiä molemmat. Kaikki Star-settini ovat olleet paksumpaa, sisältä harmaaksi maalattua mahonkia. Tosin kaikkein vanhimmat ovat olleet todella ohutrunkoisia päätyvahvikkein.
DrumMate eroaa näistä paksumpirunkoisista paitsi ohuemmalla rungolla, myös esim. bassarin lugien määrällä. Staria on saanut 14" lattiatomiakin 8-lugisena.
DrumMaten rungot kuitenkin eroaa aikalaistensa kaikkein halvimmista (Maya, Arai, DiaDeLuxe, Morris...jne) huomattavasti edukseen juuri jäykempien/kovempien runkojensa ansiosta. Näistäkin saattaa tosin olla eroavaisuuksia vuosien saatossa.
 
Täällä nähdyt Hoshinot ovat pääsääntöisesti 70-luvun tuotteita, ja hyvin pitkälti samoja rumpuja kuten silloin myös esim Maya ProDrummer -setit, jotka halvasta hinnastaan huolimatta olivat jo aavistuksen parempaa laatua. Näiden heikoimpana osana pidän rautojen valuosia, jotka eivät oikein tahdo kestää (ylenpalttista) rasitusta (bd:n jalkamuhvit yms.). Starit ja DrumMatet olivat Taman edeltäjiä, toisin kuin Hoshinot.
 
En ole siis aivan samaa mieltä Hollmin kanssa DrumMaten laadusta, se kyllä on parempaa tekoa kuin nuo 60-luvun Mayat ja Diat. Eli komppaan tässä vähän Clintonin näkemystä.
 
Kerrottakoon vielä kuitenkin, että DrumMaten lugeissa (useimmiten Slingerland-kopioita) on heikkoutena kiinnitysruuvien "jalkatapit", tahtovat murentua helposti näin vuosikymmenten jälkeen avatessa tai uudelleen kiinnitettäessä. Mutta oikealla käsittelyllä ja hyväkuntoisena, oikein viritettynä mielestäni hyväsoundinen ja mukava setti.
 
Minä vuonna Hollmi olet ostanut (uutenako vai käytettynä) DrumMate -settisi?
Lupaan ostaa kaikki ehjät DrumMate-setit tänäpäivänä mitkä saan pelteineen 500mk = 85,00€... (hymiö)
 
Masa Saloranta
 
Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström)
hollmi-5
26.08.2010 09:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun Drum Matet ostin vuonna 1979. Ne olivat toki hienot hiukan aikaa, mutta Hyppösen Martin Starit samalla setupilla olivat aivan eri kertaluokkaa soundiltaan, metalliosiltaan ja olemukseltaan muutenkin.
 
Tuossa metrin päässä on Mayan Pro Drummer-setin Lattiatomi. Jalkojen muhvit ovat rikki. Olisikohan Masalla tietoa, mistä moiset saisi? Soitin Huttusella oli aikoinaan muovikasseittain Mayan HW-osia. Sattuneesta syystä...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
flirtti
26.08.2010 15:47:00 (muokattu 26.08.2010 17:15:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskustelu alkanut, hieno juttu jo sinällään.
Kuten mainitsin, kalvot ovat kamalat,
mutta niitäkin ruuvaamalla olkaa kuulua
aavistus tulevasta: kova ja munakas jazz kokonaisuus.
 
-mikko
 
savoy dlx
26.08.2010 20:47:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Minun Drum Matet ostin vuonna 1979. Ne olivat toki hienot hiukan aikaa, mutta Hyppösen Martin Starit samalla setupilla olivat aivan eri kertaluokkaa soundiltaan, metalliosiltaan ja olemukseltaan muutenkin.
 
Tuossa metrin päässä on Mayan Pro Drummer-setin Lattiatomi. Jalkojen muhvit ovat rikki. Olisikohan Masalla tietoa, mistä moiset saisi? Soitin Huttusella oli aikoinaan muovikasseittain Mayan HW-osia. Sattuneesta syystä...

 
Jos (ja kun) Mayasi lattiatomin jalkojen muhvit todennäköisesti ovat sitä heppoista sinkkipainevalua, joka vielä kiristetään sivulta yhdellä "lyhyellä viritysruuvilla", ei kannata vastaavia tilalle laittaa.
60/70-lukujen jaseissa on myös parempiakin osia jotka korvaavat muhvit "alkuperäisyyttä kunnioittaen". Itse löysin vanhasta salolaisesta soitinkaupasta laatikollisen uusia, käyttämättömiä Star/Tama varaosia - siis oikeaa NOS-tavaraa. Mm nuo jalkojen muhvit ovat PALJON parempia verrattuna Maya-osiin. Myös Pearl alamerkkeineen käytti jo 60-luvulla kunnollista valuosaa.
Nämä paremmat valut eivät vääntyile, ja mahdollisesti vioittuneet kierteet on helppo uusia helicoil-irtokierteillä.
Mullakin voi tosin olla jotain varosia miljoonalaatikoissani. Siis jos tarviit...
 
Masa
 
Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström)
hollmi-5
26.08.2010 21:14:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Masa: Ne todella ovat avaimella kiristettävät ja huikean heppoista laatua. Huttuselle on nyt kysely päällä. Jos sieltä ei tärppää, laitan yv:ä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
VeKrio
27.08.2010 01:38:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testailin nimimerkillä SLINGERLAND olevaa violetinsinistä Drum Mate settiä jokunen aika sitten. Se oli puunannut ne ihan viimeisen päälle. Saundi oikein oikeasti hyvä. Hiukan vain hoopon näköistä kun 20" basarissa on vain 6 lugia per puoli. Siitä halpisstaili näkyy.
 
Rungot olivat erittäin ohuet, olisko 4 mm, eikä vahvikerenkaita. Siltikin runko oli tosi jäykkä, joten en mitenkään pysty allekirjoittamaan väitettä, että olisivat höttömahonkia. Viistettä tarkastellessa todella tiukan näköistä kamaa. Ainakaan se yksilö ei ollut.
 
Jos olis 500 ylimääräistä rahaa ja tarve tommoselle setille, hakisin ne heti sieltä pois.
 
savoy dlx
27.08.2010 06:27:18 (muokattu 27.08.2010 06:28:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juurikin näin!
 
Mulla on ollut useita DrumMate settejä jotka olen saattanut hyvään soittokuntoon - huonokuntoisista aihioistakin.
Tässä pari settiä:
 
http://vintage.kuvat.fi/kuvat/Rummut+ja+muut+soittimet/56551.jpg
 
-Samanlainen "Purple Ripple Pearl" kuin "Slingerland" nimimerkin, mutta ei sama setti. Tämä on nykyään tietääkseni Kumpulan kyläyhdistyksen omistama.
 
http://vintage.kuvat.fi/kuvat/Rummu … muut+soittimet/Drum+Mate+valmis.JPG
-Tämä hyväsoundinen "Grey Pearl" setti tais mennä Pohjanmaan suuntaan.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/43704.jpg
-Beat Garage Studiolla seisoo mun vanha ja kunnostama "Peacock Pearl" -värinen setti.
 
Noi nyt tuli ekaksi mieleen. Ja kaikki hyväsoundisia settejä, olkoot kuinka aikansa halpismerkkejä tahansa. Noi setit on myyty hardwaresta riippuen viidensadan molemmin puolin, tosin puunattuna ja kalvotettuna ja täydelliseen soittokuntoon laitettuna.
Eli jos DrumMate settejä (jostain syystä) joku myy esim 150,- hintaan, kyllä ne kannattaa kerätä talteen. Ainakin minä teen niin. Mulla tosin vaikuttaa myös väri; en ole kauhean kiinnostunut esim "tavallisista" yksiväri-metallihohtopinnoista. Jostain syystä olen vaan hulluna noihin helmiäis- ja sparklepintoihin...
 
Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström)
hollmi-5
27.08.2010 10:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://vintage.kuvat.fi/kuvat/Rummut+ja+muut+soittimet/56551.jpg
 
Tämmöiset oli minulla.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
AP
27.08.2010 10:35:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeKrio: Testailin nimimerkillä SLINGERLAND olevaa violetinsinistä Drum Mate settiä jokunen aika sitten. Se oli puunannut ne ihan viimeisen päälle. Saundi oikein oikeasti hyvä. Hiukan vain hoopon näköistä kun 20" basarissa on vain 6 lugia per puoli. Siitä halpisstaili näkyy.
 
Rungot olivat erittäin ohuet, olisko 4 mm, eikä vahvikerenkaita. Siltikin runko oli tosi jäykkä, joten en mitenkään pysty allekirjoittamaan väitettä, että olisivat höttömahonkia. Viistettä tarkastellessa todella tiukan näköistä kamaa. Ainakaan se yksilö ei ollut.
 
Jos olis 500 ylimääräistä rahaa ja tarve tommoselle setille, hakisin ne heti sieltä pois.

 
Mikä ettei, varmaan on noita japsien edullissettejä vuosien mittaan hakattu paskaksi aika runsaasti. Sama juttu kuin jossain autopuolla: mersuja on ajettu latoon arvonnousua odottamaan mutta bongaapa jostain nykyään Datsun 100A, joka sentään piti monta pikkuperhettä maantiellä 70-luvulla vaikkei kovin hyvä ollutkaan :D
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
VeKrio
27.08.2010 18:54:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: http://vintage.kuvat.fi/kuvat/Rummut+ja+muut+soittimet/56551.jpg
 
Tämmöiset oli minulla.

 
Luulisin että noi on justiinsa samanlaiset, kuin mistä aiemmin kirjoitin. Kumma juttu.
 
flirtti
27.08.2010 22:47:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella upeita settejä herroilla.Omani ovat kauneus-asteeltaan
kuin eri planeetalta.Eikä tämä johdu "repaleisuudesta", kaikki on ehjää.
Yritän laittaa kuvia ja soundi-näytteitäkin, kunhan etsaus on pulkassa.
Kitarakamahimo saa uuden haastajan, Drum Mate-setit!
 
-mikko
 
Kailis
28.08.2010 05:16:20 (muokattu 28.08.2010 05:16:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Todella upeita settejä herroilla.Omani ovat kauneus-asteeltaan
kuin eri planeetalta.Eikä tämä johdu "repaleisuudesta", kaikki on ehjää.
Yritän laittaa kuvia ja soundi-näytteitäkin, kunhan etsaus on pulkassa.
Kitarakamahimo saa uuden haastajan, Drum Mate-setit!
 
-mikko

 
Joo. Veikkaan ettei tule kuvia 3 kk eikä ääninäytteitä ikuna. Tai siis fitin ikinä.
 
Jape Muusa
28.08.2010 07:10:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä merkki tuo muistot mieleen....
Mun ekat rummut oli siniset Drum-Matet. Olin kesäduunissa Essolla viikonloppuapulaisena,tuntipalkka oli 4,78 markkaa.,Vuosi oli varmaan 1975.
Syksyllä koulujen taas alettua mulla oli kasassa noin puolet sen syvänsinisen setin hinnasta,jota olin useasti käynyt Fasun ikkunassa kuolaamassa.
Voi sitä onnea,kun faija lupas laittaa loput fyffet.
Muistan vieläkin sen fiiliksen,kun tultiin himaan setti pahvilaatikoissa kuplavolkkarin takapenkille ahdettuna.
Himassa kamat yläkertaan ja rock on:) Muistan ku ihmettelin peltien outoa vääntyilyä,muttei se menoa haitannu. Siinä tais olla vaan haitsunpellit ja basarissa kiinni joku messinkinen 10-12 tuumainen varsinainen crash/ride,jonka soundi muistutti löylyveden sihinää kiukaalle heitettenä.
2-3 vuotta mä noilla vetelin,kunnes ostin kaverilta Haymansetin,se oli huikee,26 tuuman basari ja kaikkee.
Drum-Matet jäi treeniksen nurkkaan pölyttymään,kunnes siihen aikaan kovassa huudossa olleen Jam Rock Bandin Kalle osti ne multa pois jollain ihan nimellisellä hinnalla. Se päällysti ne ja duunas muutenki tosi upeiksi,veteli varmaan kymmenet keikat niillä menemään.
 
En se minä ollut!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «