Louhimo 25.08.2010 23:44:45 | |
---|
Täytyypi tunnustaa, etten ole hetkeen noin loistavaa vetoa täältä kuullutkaan! Taustarämpytys sopi biisiin loistavasti ja miekin tykästyin soolosoundiin, juuri tuollaista kun olen koettanut jo puolisen vuotta metsästää omista laitteistani :) Basisti on lyömäsoitin |
-Cale 26.08.2010 18:40:37 | |
---|
Jucciz: Paras soolosoundi on se, jonka kanssasoittajat tekee sulle: eli himmaavat omaa soittoaan vähän, jotta sä pääset paremmin framille. Hyvä pointti! Valitettavan harvoin tätä kuitenkaan ymmärtävät tehdä. |
Tommittaja 26.08.2010 20:12:53 (muokattu 26.08.2010 20:14:41) | |
---|
itse käytän (nyt kun ei ole ääninäytettä mahdollista ottaakaan) Vox VT30 Express train gain 10 ja bass about 3.. ei mikään death metal särö, mutta todella hyvä rock särö--. ja sitten välillä käytän santana- tyyppistä soolosoundia. http://www.mikseri.net/tommirossi/ |
http://maihinnousu.net/s/8736 Kaapin aito mikittäminen kotona on harvinaista herkkua, yleensä joutuu tyytymään vaimeampiin vaihtoehtoihin. Nyt tuli kuitenkin tilaisuus. Tavoitteena oli ruuvata mojova perinnesoundi. Ketjun aloittajan perääminä olennaisina rakennusosina olivat mikit: kitarassa P-90 (Lollar) ja kaappauksessa Golden Age Project TC1 (Neumann U47-klooni eli laajakalvoinen putkikonkka) sekä etusena Golden Age Project PRE-73 (Neve 1073 -klooni) melko ruvelle ajettuna. Hetkittäin jo soittaessa tuli tunne että aletaan lähestyä sitä mitä haetaan, mutta enemmän siinäkin oli vain sitä yleistä makeeta fiilistä kun kaappi hönkii. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
antnis 27.08.2010 14:55:43 | |
---|
krk: http://maihinnousu.net/s/8736 Kaapin aito mikittäminen kotona on harvinaista herkkua, yleensä joutuu tyytymään vaimeampiin vaihtoehtoihin. Nyt tuli kuitenkin tilaisuus. Tavoitteena oli ruuvata mojova perinnesoundi. Ketjun aloittajan perääminä olennaisina rakennusosina olivat mikit: kitarassa P-90 (Lollar) ja kaappauksessa Golden Age Project TC1 (Neumann U47-klooni eli laajakalvoinen putkikonkka) sekä etusena Golden Age Project PRE-73 (Neve 1073 -klooni) melko ruvelle ajettuna. Hetkittäin jo soittaessa tuli tunne että aletaan lähestyä sitä mitä haetaan, mutta enemmän siinäkin oli vain sitä yleistä makeeta fiilistä kun kaappi hönkii. Huhuh, tämä vasta komia soundi olikin. Tuossa alkupuolella pari kertaa tuli mieleen, että jäit hetkeksi itsekin kuuntelemaan :) |
krk 27.08.2010 19:44:10 | |
---|
antnis: Huhuh, tämä vasta komia soundi olikin. Tuossa alkupuolella pari kertaa tuli mieleen, että jäit hetkeksi itsekin kuuntelemaan :) Kiitosta vaan. Joo kyllä toi "live-efektin" kokeminen omalla kohdalla niin harvinaista on että se siinä soittaessa sykähdyttää jo ihan sinänsä - tietenkin jos enemmän sillai pääsisi soittamaan niin vaikutus ehkä laantuisi, täytyy pitää keinoa plakkarissa... :) "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
hevikukko 27.08.2010 23:09:13 (muokattu 28.08.2010 04:33:39) | |
---|
Pohjana mulla on samat asetukset kokoajan nupista. Eri kitaroilla ja niiden mikki asennoilla/volumen määrällä ja vaihtamalla Patchiä tallennetuista ekefteistä, löytyy mulle sooloäänet. Mikä tahansa soundi on soolosoundi, kunhan sillä vaan soittelee menemään. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Ahhahhaa |
opaa 30.08.2010 23:24:48 | |
---|
Louhimo: Täytyypi tunnustaa, etten ole hetkeen noin loistavaa vetoa täältä kuullutkaan! Taustarämpytys sopi biisiin loistavasti ja miekin tykästyin soolosoundiin, juuri tuollaista kun olen koettanut jo puolisen vuotta metsästää omista laitteistani :) Kiitti! Tuollaista tiukkaa, dynaamista ja napsuvaa mutta hyvin soivaa soundia mä oon etsiny milloin mistäkin, mutta yllätyksekseni mä oon löytänyt tähän mennessä parhaan tosta mun telecasterista. Joskus kelasin, että telecasteri on ehkä maailman tylsimmän kuuloinen kitara :D Seuraavaksi yritän löytää stratocasterin josta saisi yhtä muikean soundin. Ja vielä lisää soolosoundista yhdyn edelliseen eli mikä tahansa soundi on soolosoundi jos sillä soittaa sooloa heh. |