Iron Horse 05.06.2007 19:36:39 (muokattu 05.06.2007 19:36:49) | |
---|
En ymmärtänyt mitä kuvia kaipailet, mutta täältä osui silmään jotain piirustuksia: http://s_marek.republika.pl/andyguitar/construction.html Tosin kun kaverin sivuilta katselee valmiin kitaran kuvia, niin lapa näyttää oudolta. Samoin ohennus bodyn alaosasta. Itse hakisin piirustukset kirjastosta. Ajattelin, että jos tietäisi, mistä kohti kulmat on tehty, niin saisi tarkasti tehtyä sen ohjaimen rungon sahausta varten, eli kulmat olisivat mahdollisimman siistit. Ja tuo lapa ainakin näytti hieman oudolta. The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
Juzzu 06.06.2007 09:57:04 | |
---|
Stratojahan löytyy joka kodista ja pihamaalta, etsi yksi käsiisi ja piirrä siitä muodot itsellesi talteen. Viisteet (molemmin puolin) runkoa vaihtelee sitten eri vuosimalleissa, tsekkaile kuvia ja tee sellainen mikä tuntuu itsestäsi mukavalta masulle ja oikealle kädelle ja nätiltä silmiin. |
Iron Horse 06.06.2007 11:22:12 | |
---|
Stratojahan löytyy joka kodista ja pihamaalta, etsi yksi käsiisi ja piirrä siitä muodot itsellesi talteen. Viisteet (molemmin puolin) runkoa vaihtelee sitten eri vuosimalleissa, tsekkaile kuvia ja tee sellainen mikä tuntuu itsestäsi mukavalta masulle ja oikealle kädelle ja nätiltä silmiin. Tuokin tuntuu hieman epätarkalta.. The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
xEVH5150x 06.06.2007 11:43:27 | |
---|
Miks et tilaa valmista bodya? |
Iron Horse 06.06.2007 11:55:16 (muokattu 06.06.2007 11:55:44) | |
---|
Miks et tilaa valmista bodya? No jos vaikka ajattelin rakentaa jotain. Kaulan tilaan, koska ei riitä aikaa/kärsivällisyyttä/halua nysvätä juuri nyt, mutta tarkoitus oli tehdä useampikin strato aikojen saatossa, ja kaulaa voisi käyttää useammassakin lankussa (ennen liimausta!), ja testata rajallisesti, missä on paras sointi (tietty sisäänajon jälkeen näkee paremmin) The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
Numb 06.06.2007 12:09:18 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Juzzu 06.06.2007 13:05:16 | |
---|
Tuokin tuntuu hieman epätarkalta.. No sitten sun kannattanee mitata eri stratoja mikrometrillä ja laskea niistä keskiarvot. Tai kenties ottaa jostain Blackmoren stratoa vastaavan vuosimallin skitasta mitat. Kovin tarkkoja piirustuksia tuskin löydät. Vattaviiste on ainakin noissa wanhemmissa paljon isompi kuin uudemmissa. Itse ainakin tein muodot runkosapluunalla ja vattaviisteet ja kannen puolen viisteen katselin kuvista ja kuuntelin kokeneempien näkemyksiä eri vuosimallien eroista ja sitten tunasin itte. Ei mulla kovin tarkkaa "stratosilmää" ole notta kuinka tarkasti muodot nyt on just niikö eikä melkein, mutta oon tyytyväinen, se riittää http://img142.imageshack.us/img142/1650/esikokokoonpano2qo6.jpg |
Kefiiri 06.06.2007 13:15:44 | |
---|
Soitinrakentajat Amf:llä on ainakin 70 -mallin straton piirustukset myynnissä, mutta kuka niistä viisteistä tietää. Soittajan mahakin tietty vaikuttaa Blackmoretuntumaan, pitäis se mahan ja viisteen suhdeluku saada täsmäämään. |
Iron Horse 06.06.2007 19:52:16 (muokattu 06.06.2007 19:56:03) | |
---|
No sitten sun kannattanee mitata eri stratoja mikrometrillä ja laskea niistä keskiarvot. Tai kenties ottaa jostain Blackmoren stratoa vastaavan vuosimallin skitasta mitat. Kovin tarkkoja piirustuksia tuskin löydät. Vattaviiste on ainakin noissa wanhemmissa paljon isompi kuin uudemmissa. Itse ainakin tein muodot runkosapluunalla ja vattaviisteet ja kannen puolen viisteen katselin kuvista ja kuuntelin kokeneempien näkemyksiä eri vuosimallien eroista ja sitten tunasin itte. Ei mulla kovin tarkkaa "stratosilmää" ole notta kuinka tarkasti muodot nyt on just niikö eikä melkein, mutta oon tyytyväinen, se riittää http://img142.imageshack.us/img142/1650/esikokokoonpano2qo6.jpg Attometri on hukassa, ja mikro on aivan epätarkka, joten täytyy tyytyä valmiisiin piirrustuksiin. Hieno on tuo keppi, ja tree of life -upotukset =) E: Minkälaiset viisteet tuossa kepissä on, Juzzu? Isoilta näyttävät mun silmään. The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
Les Fender 07.06.2007 00:45:50 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
Iron Horse 07.06.2007 09:49:19 | |
---|
Itse tein mielestäni vielä enemmän viistettä kun Juzzulla. http://s173.photobucket.com/albums/ ... tion=view¤t=20070412_0022.jpg Mun mielestä ei muu auta kun katsella miljuuna stratonkuvaa ja valita sellaisia silmää mielyttäviä ja sit siltäpohjalta....Näinpä se taitaa olla, hieno strato, BTW The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
Numb 07.06.2007 10:57:04 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
FreshPots 26.08.2010 14:25:48 (muokattu 26.08.2010 14:27:05) | |
---|
Lainaanpa ketjua... Elikkäs nyt kun koulu on alkanut vois puukäsitöissä tahdä straton. Tarkoituksena olisi tehdä tuollainen vintagehenkinen strato. Eikös tervaleppä olis ihan hyvä puu bodyyn? Kaulan ja mikkien teko on vissiin niin haastavaa että homma pitää jättää ammattilaisille? Maalaukseksi ajattelin 3-tone sunburstia. Jos joku vois linkittää jonkun paikan mistä vois olla apua straton teossa niin ois hyvä. |
Jasoniitti 26.08.2010 16:03:23 | |
---|
Crossfire96: Lainaanpa ketjua... Elikkäs nyt kun koulu on alkanut vois puukäsitöissä tahdä straton. Tarkoituksena olisi tehdä tuollainen vintagehenkinen strato. Eikös tervaleppä olis ihan hyvä puu bodyyn? Kaulan ja mikkien teko on vissiin niin haastavaa että homma pitää jättää ammattilaisille? Maalaukseksi ajattelin 3-tone sunburstia. Jos joku vois linkittää jonkun paikan mistä vois olla apua straton teossa niin ois hyvä. Tuolta löydät läjäpäin rakennuskuvia lähinnä telcastereista, mutta jo siellä on Stratoja ja esim. Les Pauleja: http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/ |
|
FreshPots 01.09.2010 14:53:34 (muokattu 01.09.2010 15:05:39) | |
---|
Onkos terva- ja harmaalepässä noin saundillisesti eroa, kun koulusta löytyi vain harmaaleppää? Sitten onkos siinä paljon huonompi saundi jos tekee monista eri paloista kuin yhdestä palasta? |
Knoppix 01.09.2010 15:03:07 | |
---|
Crossfire96: Onkos terva- ja harmaalepässä noin saundillisesti eroa, kunkoulusta löytyi vain harmaaleppää? Sitten onkos siinä paljon huonompi saundi jos tekee monista eri paloista kuin yhdestä palasta? Puista en tiedä, mutta omaan korvaan ei ainakaan monenpalan kitara kuulosta yhtään huonommalta. Johannes |