Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 516 17 18 19 20244 245 246 247 248
Strumbali
20.08.2010 09:25:22
Lueskelin vain läpi, mitä täällä oli rupateltu ja fillien/kompin suhdetta verrattiin joidenkin soittajien osalta suhdeluvulla 50/60. Ja ei oikeastaan soittajien osalta, vaan tietyissä bändeissä soittaessaan rumpalit ovat filliintyneet fillaamaan. Pridgenin osalta kirjoittelin Mars Volta:sta.
Mähän sanoin, että sä sanoit.
jazzmies
20.08.2010 17:26:49
Strumbali: Lueskelin vain läpi, mitä täällä oli rupateltu ja fillien/kompin suhdetta verrattiin joidenkin soittajien osalta suhdeluvulla 50/60.

Keskustelu taisi liittyä Keith Mooniin, joten 110 % taitaa olla lähellä hänen työskentelynsä asennetta hänen kultakaudella.
Pottery Is Gay!
Jupi57
20.08.2010 17:48:12
jazzmies: Keskustelu taisi liittyä Keith Mooniin, joten 110 % taitaa olla lähellä hänen työskentelynsä asennetta hänen kultakaudella.

Vain Alvin Lee lyö paremmaksi!
Myytävänä...
Cimble
20.08.2010 23:33:45 (muokattu 21.08.2010 20:53:27)
PsychedelicWarlord: Yleensä en provosoi ,mutta jos huomaan ,että kaveri puhuu asioista joista sillä ei tunnu olevan edes kuunteluhavaintoa niin saatan sille päälle sattuessa yltyä liekittelemään.

Jatkat siis jankuttamista, ettei mulla ole edes kuunteluhavaintoa käsittelemistäni asioista? Ja sinä voit selitellä tuota loistavaa "liekittelyäsi" ihan miten haluat. Se on kuitenkin mielestäni myös umpimielisyyttä, ehdottomuutta ja periksi antamatonta provoa.

Enkä lähde vastaamaan tuohon taidekysymykseen siksi, koska siitä ei tule mitään asenteesi kanssa. Ja kukapa sitä paitsi määrittelee kaikkien mielestä hyväksyttävästi missä menee taiteen raja, eihän sellaista edes ole. Siltikin toiset kitaristit tekevät ja soittavat vaikka mitä, mutta tekevät myös taiteellisempaa musaa kuin monet muut. Samalla luovat vaikutteita moniin kitaristeihin ja avaavat ymmärrystä luoda samantyylisiäkin juttuja. Minusta Vai on yksi heistä.

Tämän mielipiteenkö takia minulla ei ole edes kuunteluhavaintoja asioista, joista kirjoitan? Keskustelusta ei tule mitään, koska provoasteesi ja ylimielisyytesi on melko korkealla. Ja jos kirjoitan, että taiteen tunnistaa siitä, että musa on vaikeaa ja lisään loppuun hymiön, en tarkoita sitä oikeasti. Sinäkin sen kyllä ymmärrät, jos haluat.

Jos et ole kanssani samaa mieltä, se ei tarkoita minun olevan täysin tietämätön joka asiasta ja aina automaattisesti ihan väärässä.

markkuliini: Mun mielestä Vaita voi hyvinkin kutsua yhdeksi "tuollaisen kitarataiteen pioneeriksi".

Lainaan jälleen markkuliinia, tällä kertaa vain tuota yhtä lausetta. Asiahan on niin, että aluksi sinä osittain hyväksyit tämänkin kannan. Ainakin "meidän nuorempien" mielipiteenä. Mutta sitten sulla pomppasi jostain ilmeisen pienestä kommentoinnistani, joka koski tuota "meidän nuoremmuutta" ja Vain eroja todellisiin ja merkittäviin pioneereihin, joiden vaikutus on alkanut jo monesti 60-luvulta. Ehkä nimenomaan sitä et sulattanut siinä, kun kerroin tarkoittaneeni Vain pioneeriudella ihan muuta, kuin yleistä, juurevaa ja pitkän tien "rock-tai whatever-kitarapioneeriutta".

PsychedelicWarlord: En mä tarkoita "pioneerilla" mitään suosiota tms. vaan ihan sitä miten paljon kitaristi on vaikuttanut vaikkapa muihin kitaristeihin.Onhan Vai toki vaikuttanut varmasti moniin kitaristeihin ,mutta miellän (ja huomasin itsekin 80-luvulla) ,että vaikkapa Yngwiellä (oltiin herran persoonasta mitä mieltä tahansa) oli suurempi vaikutus.Hendrixistä ja kumppaneista nyt puhumattakaan.

Kyse ei siis ole myöskään teknisestä taituruudesta eikä osaamisesta vaan ihan uuden soundin ja tyylin luomisesta joka sitten vaikuttaa legioonaan uusia soittajia (joista osasta itsestään tulee merkittäviä muusikoita).Näin mä tuon "pioneerin" tässä yhteydessä ymmärrän.

Tästä ajattelen itsekin juuri näin, siinä ei ongelmaa. :) Mutta vaikka vastaan provoatkin, niin olen kyllä kuunnellut ties mitä kitaristeja eri vuosikymmeninä tuotetuista musiikeista ja saanut kyllä hyvin kitarahenkisessä seurassa analyysiä ja mielipiteitä asioista hyvin taitavilta ja perehtyneiltäkin soittajilta. Ihan siksikin kun olen ollut välillä jopa kiinnostunut. ;) Vaita voi kutsua mielestäni ja monen muunkin mielestä tuollaisen kitarataiteen pioneeriksi. Vaikka olis ollut "mestari-Zappaa" tai muita. Ja en silti yritä väittää, olisin kuunnellut niin paljon "kitaramusaa", kuin vaikkapa sinä tai moni muu "alan mies". Enkä näe, kuule tai ymmärrä sellaista ihan kitaristin korvin.

Toivottavasti et takerru tuohon Zappaan ja ala provoamaan sillä. Mahdollisimman mukavaa viikonloppua kuitenkin myös sinulle, arvon toveri. Sitä paitsi, poimin huvikseni suosikkilistaltasi seuraavat, jotka ovat merkinneet myös mulle vaikka mitä. Montaa riviä ei tarvinnut poistaa, vaikka niitäkin olen kuullut. Mutta nämä rulaavat varmaan aina mulle:

-Deep Purple & Family
-Uriah Heep
-Led Zeppelin
-Black Sabbath
-Pink Floyd ja David Gilmour
-NWOBHM (Maiden!)
-70 -luvun proge

Olemme hieman samanhenkisiä musavaikutteiden suhteen, vaikka nuo listatut käsittävät vain pienen ja retromaisen osuuden musamaustani. Tosin yksi listaltasi poistamani rivi oli Frank Marino, minkä jotain Kanadan liveä olen kuullut keskittyneesti ties miten monena iltana tissuttelu- ja ihastelumusana, tosin yli 10 vuotta sitten. Mutta on noita ties mitä kitaristeja kuunneltu ja välillä enemmänkin tehdäkseen jopa analyysia ja muodostaen käsitteen milloin minkäkin kitaristin hommista. Kun on kitaristiseurassa viettänyt paljon aikaa...
Musta Arkipyhä
22.08.2010 18:27:36 (muokattu 22.08.2010 18:35:29)
Cimble: Jatkat siis jankuttamista, ettei mulla ole edes kuunteluhavaintoa käsittelemistäni asioista?

Niin voisitko viimein vastata oletko kuullut noita mainitsemiani levyjä?

Enkä lähde vastaamaan tuohon taidekysymykseen siksi, koska siitä ei tule mitään asenteesi kanssa.

Jotenkin arvasin...

Ja kukapa sitä paitsi määrittelee kaikkien mielestä hyväksyttävästi missä menee taiteen raja, eihän sellaista edes ole.

Tämän mukaan sä näytät pystyvän määrittelmään "taiteellisemman" musan:

"Siltikin toiset kitaristit tekevät ja soittavat vaikka mitä, mutta tekevät myös taiteellisempaa musaa kuin monet muut. Samalla luovat vaikutteita moniin kitaristeihin ja avaavat ymmärrystä luoda samantyylisiäkin juttuja. Minusta Vai on yksi heistä."

Mistä sen taiteellisemman musan noin niinkuin konkreettisesti erottaa? Monestihan puhutaan esim.taidemusiikista kun puhutaan klassisesta musasta.

Jos et ole kanssani samaa mieltä, se ei tarkoita minun olevan täysin tietämätön joka asiasta ja aina automaattisesti ihan väärässä.

Herkkähipiä? Enhän mä noin ole missään kohti väittänyt päinvastoin tässäkin ketjussa olen tunnustanut tietämättömyyteni rumpujen soiton suhteen.

Ehkä nimenomaan sitä et sulattanut siinä, kun kerroin tarkoittaneeni Vain pioneeriudella ihan muuta, kuin yleistä, juurevaa ja pitkän tien "rock-tai whatever-kitarapioneeriutta".

Sitähän pioneeriudella yleensä näissä kuvioissa tarkoitetaan.

Mitäs sinä sillä "pioneeriudella" tarkoitat?

Mutta vaikka vastaan provoatkin, niin olen kyllä kuunnellut ties mitä kitaristeja eri vuosikymmeninä tuotetuista musiikeista ja saanut kyllä hyvin kitarahenkisessä seurassa analyysiä ja mielipiteitä asioista hyvin taitavilta ja perehtyneiltäkin soittajilta.

Hohhoijaa.Tunnen minäkin "taitavia ja perehtyneitä soittajia".Tunnen jopa kitaraa ihan työkseen opettavia.Mutta jätetään tämä turha "pönötysjournalismi" jooko?

Ihan siksikin kun olen ollut välillä jopa kiinnostunut. ;) Vaita voi kutsua mielestäni ja monen muunkin mielestä tuollaisen kitarataiteen pioneeriksi.

Millaisen "kitarataiteen"? Edellähän juuri kerroit mm. seuraavaa:"Ja kukapa sitä paitsi määrittelee kaikkien mielestä hyväksyttävästi missä menee taiteen raja, eihän sellaista edes ole"

Tosin yksi listaltasi poistamani rivi oli Frank Marino, minkä jotain Kanadan liveä olen kuullut keskittyneesti ties miten monena iltana tissuttelu- ja ihastelumusana, tosin yli 10 vuotta sitten.

Oletko muuten kuullut muita Marinon levyjä?

Edellä olen ollut kiinnostunut siitä miten hyvin tunnet Vain tuotannon ja siksi kysynyt eri levyjen nimet mainiten oletko kuullut niitä.Et kuitenkaan ole vastannut yhteenkään näistä kysymyksistä.Siispä oletin ettet ole kuullut niitä.Ja minun lienee pakko olettaa näin edelleen.Ehkä vastauksesi sitten korjaa virheeni - mene ja tiedä.

Olen myös jo useamman kerran kysynyt miten se "taiteellisempi" musa ilmenee? Miten sen mielestäsi erottaa? Tähänkään ei ole tullut vastausta - tai ainakaan en ole huomannut.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
markkuliini
26.08.2010 01:13:51 (muokattu 26.08.2010 01:16:33)

Seikkailu tanssimusiikin ihmeellisessä maailmassa osa 2.
Ei jumankekka mikä meininki!
Jostain syystä olimme tulossa keikkapaikkaa kohti jo muutenkin viimetipassa, kun tajuamme että 1. setin tulisikin alkaa 30 normaalia aiemmin.
45 min(!) ennen keikan alkua kaarraamme viimein pihaan, ja tuskan hiki on jo valmiiksi niskassa. Roudaus (backline + pa 4:llä subbasella), pystytys, mikitys ja tsekki. Lievä rutiini jätkillä! Vaatteiden vaihtoon jää nimittäin ihan ruhtinaalliset 10 min aikaa!
Sitten huojentuneena ekalla tauolla tilaamaan keittiöstä sapuskaa tyhjään mahaan.

-Saako tilata mitä vain?
-Tottakai! Kaikesta saatte sen saman 25% alennuksen.
-Aha...

Ei juma tää on outoa skeneä... :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Rumba-Ali
26.08.2010 10:58:18

markkuliini: Seikkailu tanssimusiikin ihmeellisessä maailmassa osa 2.
Jostain syystä olimme tulossa keikkapaikkaa kohti jo muutenkin viimetipassa, kun tajuamme että 1. setin tulisikin alkaa 30 normaalia aiemmin.
45 min(!) ennen keikan alkua kaarraamme viimein pihaan, ja tuskan hiki on jo valmiiksi niskassa. Roudaus (backline + pa 4:llä subbasella), pystytys, mikitys ja tsekki. Lievä rutiini jätkillä! Vaatteiden vaihtoon jää nimittäin ihan ruhtinaalliset 10 min aikaa!
Sitten huojentuneena ekalla tauolla tilaamaan keittiöstä sapuskaa tyhjään mahaan.

-Saako tilata mitä vain?
-Aha...

:DDDDDDDDDDD

Itsehän odotan vesi kielellä tätä. https://www.suurikuu.fi/PublishedSe … pageID=9&itemcode=9789525856125

Epäilen, että saattaa hyytävyydessään olla metkoja tarinoita täynnänsä :)
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
hollmi-5
26.08.2010 11:24:23
markkuliini: Seikkailu tanssimusiikin ihmeellisessä maailmassa osa 2.

-Saako tilata mitä vain?
-Aha...

Noi tanssiliiterit varsinkin ovat erikoisia paikkoja.

Viimeiksi keikalla tanssiravintolan henkilökunta sanoi, että ruoan saa hakea keittiöstä. Vastasin, että minä olen täällä soittamassa. Sinä tarjoilemassa. 900 lippua on myyty, joten maksan palkkasi... Tarjoilu pelasi ja pöytään asti...

Välillä saa nauraa henkilökunnan kommenteille. "Ei siitä saa ottaa. Se on ihmisille..."

Ruoan kanssa ei saa ostaa olutta omalla rahallakaan, vaikka takahuoneessa on pari koria sihijuomaa ja jallupullo...

Toisissa tanssimestoissa on muuten niin komeaa, mutta bäkkäri on henkilökunnan pukuhuoneen peltiikaapit ja penkit. Paikalla on pitänyt kuitenkin olla joo "kuuteen mennessä soundcheck"-tyyliin ja veto alkaa aamuyöllä...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rumba-Ali
26.08.2010 11:28:05

hollmi-5: Noi tanssiliiterit varsinkin ovat erikoisia paikkoja.

Viimeiksi keikalla tanssiravintolan henkilökunta sanoi, että ruoan saa hakea keittiöstä. Vastasin, että minä olen täällä soittamassa. Sinä tarjoilemassa. 900 lippua on myyty, joten maksan palkkasi... Tarjoilu pelasi ja pöytään asti...

Välillä saa nauraa henkilökunnan kommenteille. "Ei siitä saa ottaa. Se on ihmisille..."

Ruoan kanssa ei saa ostaa olutta omalla rahallakaan, vaikka takahuoneessa on pari koria sihijuomaa ja jallupullo...

Toisissa tanssimestoissa on muuten niin komeaa, mutta bäkkäri on henkilökunnan pukuhuoneen peltiikaapit ja penkit. Paikalla on pitänyt kuitenkin olla joo "kuuteen mennessä soundcheck"-tyyliin ja veto alkaa aamuyöllä...

Tämäkin pitäisi muuten lukea: http://www.omakustanne.fi/ok/compon … n,com_virtuemart/Itemid,1/vmcchk,1/

Näistä on omakohtaisia kokemuksiakin, mutten jaksa alkaa niitä kirjoittamaan.
Rumba-Ali
26.08.2010 11:47:56

Jatkanpa tuosta Hollmin kirjoituksesta vielä tämän verran:

Tavallaan se on ihan ymmärrettävää, että soittajat usein passitetaan keittiöön hakemaa se ilmainen safka, koska jos on 900 lippua myyty, niin köökillä ja kyyppareilla saattaa olla muutakin tekemistä kuin kantaa niitä roiskeläppiä ja ristikkoperunoita "ilmaiseksi" soittajille. Nykyään ravintola-alalla säästetään henkilökuntakuluissa niin paljon, että se yhden tarjoilijan vastuuasema saattaa olla melko kohtuuton.

Kolikon toinen puoli on, että haluaisinko ravintoloitsijana tai mesuna keittiööni pyöriskelemään jotain persettään tai sukukalleuksiaan kaivelevia muusikonrenttuja; noin niinku hygieniasyistä?

Toinen outous liittyy tuohon suhtautumiseen alkoholiin. Bäkkärillä saattaa tosiaan olla miestä väkevämää enemmän kuin kymmenen miehen tarpeeseen, silti humalassa ei saa olla. Mahtaakohan minkään muun ammattikunnan perusolettamaan kuulua järjetön dokaaminen tai päissään tolskaaminen.

- "Rööri-Roope Oy:stä päivää, tulin korjaamaan sen vuotavan vessasnpöntön."
- "Selvä! Vessa on tuolla ja jääkaapissa on sitten kori kaljaa ja pullo jallua*. Jätä lasku sitten tuohon sohvapöydälle lähtiessäsi"
hollmi-5
26.08.2010 12:31:53
Ravintolassa pöydissä vähemmän ruokailijoita, kuin keittiössä henkilökuntaa, keikka yökerhon puolella, jossa ei ruokailla...

Yhden oluen juominen ruoan kanssa lienee sallittua, vaikka autolla olisi liikenteessä...
markkuliini
26.08.2010 12:34:17

Kaijan kanssa oltiin keikalla Jyväshovissa jossa hlö.kuntaa on ohjeistettu olemaan myymättä olutta soittajille edes ruokailun yhteydessä koska "ovat silloin heidän palkkalistoilla". No, tekniikkan pojat tiesivät tämän käytännön ja olivat varautuneet. :D

-3 x bändiruoka ja 3 x keskiolut.
-Me ei saada myyd...
-Haetko ravintolapäällikön paikalle.
(päällikkö saapuu) -Niin, tosiaan, pojat, me ei voida myyd...
-Lues tosta! (ojentavat työsopimukset)
-"Aa, Bb ja Cc ovat alihankintasopimuksella töissä äänentoistofirmalla Xx, jolta artisti Kk ostaa äänentoisto- ja kuljetuspalvelut." Juu... Eli kolme oluttako se oli? Tulee, ihan pieni hetki.
:D
mukis
26.08.2010 14:43:16

-"Aa, Bb ja Cc ovat alihankintasopimuksella töissä äänentoistofirmalla Xx, jolta artisti Kk ostaa äänentoisto- ja kuljetuspalvelut." Juu... Eli kolme oluttako se oli? Tulee, ihan pieni hetki.

Itse en ole ikinä keikkailemaan päässyt/kyennyt/halunnut/joutunut, joten en ole päässyt livenä moisia outouksia todistamaan. Hämmentävän hauska niitä on kuitenkin lukea, joten heitelkää keikkailijat lisää moisia, kun muistolaareista niitä varmasti helpostikin saatte kaiveltua..
hollmi-5
26.08.2010 17:14:21
Vallu-Veke: Keikat myy ohjelmatoimisto. Toimisto maksaa verot ja maksut. Ja palkan... Ei noita tanssikeikkojakaan voi (varmaankaan...) pimosena tehdä, kun ostajat eivät riskeeraa tämän takia omaa nimeään.

Yksityistilaisudet menevät nekin lähes poikkeuksetta toimiston kautta. Vaikka keikka olisi itse myyty, laitetaan lasku toimiston kautta. Olisi tyhmää pidemmän päälle touhuta harmaalla puolella, kun seurauksena voi olla harkintaveromätkäys ja joskushan sitä eläkkeelle jää jokainen. Kaikki tulo lasketaan eläketuloon...
Vallu-Veke
26.08.2010 19:45:49
hollmi-5: Vallu-Veke: Keikat myy ohjelmatoimisto. Toimisto maksaa verot ja maksut. Ja palkan... Ei noita tanssikeikkojakaan voi (varmaankaan...) pimosena tehdä, kun ostajat eivät riskeeraa tämän takia omaa nimeään.

Yksityistilaisudet menevät nekin lähes poikkeuksetta toimiston kautta. Vaikka keikka olisi itse myyty, laitetaan lasku toimiston kautta. Olisi tyhmää pidemmän päälle touhuta harmaalla puolella, kun seurauksena voi olla harkintaveromätkäys ja joskushan sitä eläkkeelle jää jokainen. Kaikki tulo lasketaan eläketuloon...

No juu tuossa ei ole mitään epäselvää, jos on ohjelmatoimiston palkkalistoilla, mitä tulee veroluonteisten maksujen velvoitteisiin. Muusikkohan on silloin työntekijä. Firma vastaa ja firmalta palveluja tilannut. Luulin alalla olevan enemmän itsenäisiä ammatinharjoittajia, yrittäjiä, jne, kun muusikot on vähän enemmän sellaisia vapaudenkaipuun riivaamia. Tai näin luulin ;)
hollmi-5
26.08.2010 20:22:24
Vallu-Veke: No juu tuossa ei ole mitään epäselvää, jos on ohjelmatoimiston palkkalistoilla, mitä tulee veroluonteisten maksujen velvoitteisiin. Muusikkohan on silloin työntekijä. Firma vastaa ja firmalta palveluja tilannut. Luulin alalla olevan enemmän itsenäisiä ammatinharjoittajia, yrittäjiä, jne, kun muusikot on vähän enemmän sellaisia vapaudenkaipuun riivaamia. Tai näin luulin ;)

Silloin, kun bändi alkaa tekemään enemmän keikkaa, niin hommaan tarvitaan ne oikeat liput ja laput ihan keikan saannin kannaltakin. Toiset bändit yhtiöittävät itsensä, myyvät itse ja hoitavat toimistohommat veroineen. Tai ovat hoitavinaan. Surullisen kuuluisia verovelkaisia muusikoita ja esiintyviä taiteilijoita on todella monta.
hansakemanelius
26.08.2010 22:01:45 (muokattu 26.08.2010 22:35:52)

markkuliini:
-Saako tilata mitä vain?
-Aha...

Meillä on aina sopimukseen kirjoitettu että bändille järjestetään ruokailu, ja se tarkoittaa myös sitä ettei bändiltä vaadita maksua siitä. Ei ole koskaan ollut ongelmia vaikka joskus kyllä ollaankin syöty kyökin puolella. Ennemminkin on ollut sen tyyppistä ongelmaa, varsinkin jossain ykstyisbileissä tai firmojen juhlissa, että pöytään kannetaan snapsit, viinit ja konjakit, ja me kun yritetään pysyä soittokunnossa.....
Harmittaa kun ei kaikkea voi maistella.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
markkuliini
26.08.2010 22:07:40 (muokattu 26.08.2010 22:12:21)

hansakemanelius: Meillä on aina sopimukseen kirjoitettu että bändille järjestetään ruokailu, ja se tarkoittaa myös sitä ettei bändiltä vaadita maksua siitä.

No tää on tällaista freelancerin/tuuraajan arkea. Paha alkaa huutelemaan kun on vierailevana soittajana. Ja tää tanssilavakulttuuri on mitä on, melko erilaista. Esim. yhden lavan takahuoneessa oli lappu johon oli kirjoitettu isoilla kirjaimilla "Järjestäjä tarjoaa soittajille YHDEN kahvin!".

Monilla lavoilla ei mitään keittiötä edes ole, eli sinänsä ymmärrettävää.
Kannattaa muuten lukea "Ei kokolihaa soittajille", jos danceskenen anekdootit kiinnostavat. Itkettävän naurattavia tositarinoita. http://www.omakustanne.fi/ok/compon … n,com_virtuemart/Itemid,1/vmcchk,1/
Kirjastoistakin pitäis löytyä.
Cimble
26.08.2010 23:05:11 (muokattu 26.08.2010 23:06:12)
PsychedelicWarlord: Mistä sen taiteellisemman musan noin niinkuin konkreettisesti erottaa? Monestihan puhutaan esim.taidemusiikista kun puhutaan klassisesta musasta.

Voin puhua kanssasi vaikka kaljalla ollessa siitä, mikä on mielestäni taiteellisempaa musaa ja mikä ei. Klasaria en ole pitänyt suoraan taidemusiikkina. Jos joku mieltää taidemusiikin automaattisesti klassiseksi, on mielipide tai sanavalinta mielestäni vähän juntahtava.

Mutta täällä en ala kasvottomana kanssasi väittelemään, koska sulla on omat pyrkimyksesi. En tiedä olenko sulle netin ulkopuolella kasvoton, mutta pistä pikaviestiä jos haluat tavata minut ja kuulla mielipiteitäni tuosta taiteellisemmasta ja ei-taiteellisemmasta kitaramusasta. Samalla mielelläni kuulen sinunkin mielipiteitäsi Vain soololevyjen perusmusamaisuudesta ja ei-taiteellisuudesta verrattuna vaikka johonkin peruskaavamusaan, jota tekee joku varsinainen pioneeri.

Herkkähipiä? Enhän mä noin ole missään kohti väittänyt päinvastoin tässäkin ketjussa olen tunnustanut tietämättömyyteni rumpujen soiton suhteen.

Nooh, kuka tässäkin alkoi herkistellä ensin? Hey, come down, kitaramies. Se on kova juttu, että sinä olet jossain välissä nöyrästi tunnustanut jotain tietämättömyyttäsi. Mutta en minäkään täällä tiedä (jopa rumpalina) rumpujen soitosta kauheasti, jos vertaa miten paljon tietämystä ja osaamista täällä liikkuu eri tasoisten rumpaleiden tai varsinkin rumpuammattilaisten toimesta.

Hohhoijaa.Tunnen minäkin "taitavia ja perehtyneitä soittajia".Tunnen jopa kitaraa ihan työkseen opettavia.Mutta jätetään tämä turha "pönötysjournalismi" jooko?

Vau, sinäkin tunnet mm. kitaraopeja? Kyse ei ole siitä, ketä kukakin tuntee. Vaan tarkoitin sitä, että kosketusta ja havainnointia on kitaramaailmaan, vaikken itse siinä eläkään. Sitä paitsi yksi pointtisi oli se, että kirjoittelen vaikken mitään asiasta ymmärräkään. Nuo mm. kitaraopet ja muut ammattilaisiksi, tai muuten taitaviksi osaajiksi muotoutuneet kyllä ymmärtävät. Ja minä olen toisinaan ymmärtänyt heitä.

Mutta ah, tietenkin. Mikään ei ole kummoista, saati taiteellisempaa musaa. Samaa soittoa ja musiikkia se Vainkin sooloilu on kuin muukin vaikkapa Claptonin peruskaura, kunhan vaan osaa soittaa kitaraa ja luoda. Voihan sen näinkin latistaa halutessaan ja sinunkin mieliksi.

Oletko muuten kuullut muita Marinon levyjä?

En muistaakseni 1-2 lukuunottamatta. Enkä edes muista niistä kauheasti muuta kuin että tykkäsin tyylistä, saundista ja soitosta.

Edellä olen ollut kiinnostunut siitä miten hyvin tunnet Vain tuotannon ja siksi kysynyt eri levyjen nimet mainiten oletko kuullut niitä.Et kuitenkaan ole vastannut yhteenkään näistä kysymyksistä.Siispä oletin ettet ole kuullut niitä.Ja minun lienee pakko olettaa näin edelleen.

En muista varmaksi kaikkien kuulemieni Vain levyjen nimiä, enkä osaa sanoa montaako olen kuunnellut. Ehkä n. 6-8.

Ehkä vastauksesi sitten korjaa virheeni - mene ja tiedä.

Tuskin mikään korjaa mitään, olet melko virheetön.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)