Aihe: Keskustelua Pink Floydista
1 2 3 4 589 90 91 92 93174 175 176 177 178
antnis
24.08.2010 21:48:20
Overdrive: Kuuntelinpa tuossa The Wallin _vinyyliltä_. Osoittautui kahvin kanssa hyvinkin miellyttäväksi kokemukseksi! Eikä siinä vielä kaikki: Animalsin ja DSotM:n LP:t on vielä odottamassa vuoroaan :)

Mä ostin sen uutena vinyylillä ja ihan yhtä huono se oli kuin cd:ltä nytkin.
velipesonen
25.08.2010 05:45:29

antnis: Mä ostin sen uutena vinyylillä ja ihan yhtä huono se oli kuin cd:ltä nytkin.

Olisit ostanu käytetyn niin olis parempi soundi.
A Socially Backward Individual
Nazareth
25.08.2010 06:57:11 (muokattu 25.08.2010 07:01:42)
The Wall on kyllä sellanen levy mikä pitäs kuunnella esim sateisena sunnuntaina kun ahdistaa ja masentaa. Se on sen verran päähän hakkaava levy että loogisesti ajateltuna nämä ominaisuudet kumoavat toisensa elikkä sen pitäis piristää.

The Final Cutin kuuntelin tossa ekan kerran kokonaan. Iha hyviä biisejä, ei oo niin pahaa tilitystä mitä luulin aluks. Tosin kyl siinä koukkuja sais enemmänki olla, mut ihan jees noinkin. Parhaat biisit mun mielestä; Your Possible Pasts, The Fletcher Memorial Home, Not Now John. Kyllä tosiaan jotku kuulostavat siltä että ovat jääneet The Wallilta, niinkuin ovatkin. Tosin mun mielestä eivät "hakkaa päähän" niin paljon, mikä on oikeastaan hyvä, kuten sanottu, The Wall ei päästä helpolla.
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
2541
25.08.2010 19:33:57

Nazareth: Lukasin tuossa taas Nicholas Schaffnerin Pink Floydin Odysseian. Mukava kirja kyllä, hyvin kirjoitettu.

Lueppa seuraavaksi "Pigs Might Fly".
texjazz
25.08.2010 20:30:01

2541: Lueppa seuraavaksi "Pigs Might Fly".

http://jkl226.jkl.fi/Aalto?formid=d … 10848&doci=395664&ulang=fin

Uskaltaisikohan?
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
Peoplez
27.08.2010 17:38:42
Mulla on menny useampi vuosi kuuntelua että olen sisäistänyt edes pari Pink Floydin levyä täysin(dark side ja ne kaksi uusinta levyä). En tiedä milloin uskallan edes yrittää alkaa murtaa The Wallia :) Se on kivaa että on joku tämmöne bändi minkä kuuntelusta voi ottaa elämänmittaisen projektin. Rauhassa hyvä tulee.
MK73
27.08.2010 18:45:22
Peoplez: Mulla on menny useampi vuosi kuuntelua että olen sisäistänyt edes pari Pink Floydin levyä täysin(dark side ja ne kaksi uusinta levyä). En tiedä milloin uskallan edes yrittää alkaa murtaa The Wallia :) Se on kivaa että on joku tämmöne bändi minkä kuuntelusta voi ottaa elämänmittaisen projektin. Rauhassa hyvä tulee.

Hyvä ja mielenkiintoinen kommentti. Mun mielestä The Wall on Pink Floydin keskeisin albumi, tai ainakin minulle tärkein. Samalla bändin koko uran huipentuma, sen jälkeen PF ei ole mitään kovin merkittävää tehnytkään.. :)

En osaa sanoa, miltä Pink Floydin musiikki kuulostaisi, jos alkaisin kuuntelemaan sitä vasta nyt. Koska olen elänyt ja kasvanut Pink Floydin 70-luvun tuotannon vaikutuksen alaisena vauvaikäisestä lähtien (n. 37 v. takana), on vaikea kertoa kenellekään mitään tutustumisvinkkejä. Paitsi että kannattaa hartaasti kuunnella niitä levyjä ;)

Rauhassa hyvä tulee.
Hiki ja vääntö.
Akiman
30.08.2010 10:51:30

TIEDOTE 30.8.2010,

Julkaisuvapaa heti

ROGER WATERSIN THE WALL LIVE -KONSERTIN LIPUT MYYNTIIN ENSI MAANANTAINA

Roger Waters, luova nero Pink Floyd -yhtyeen takana, juhlistaa The Wall -mestariteoksensa julkaisun 30-vuotispäivää historiallisella Euroopan-kiertueella ensi keväänä. Ensimmäistä kertaa 20 vuoteen livenä nähtävä The Wall nähdään myös Helsingin Hartwall Areenalla keskiviikkona 27. huhtikuuta. Konsertin lipunmyynti käynnistyy ensi viikon maanantaina 6. syyskuuta Lippupisteessä.

Roger Watersin The Wall kiertää keväällä yli 25 Euroopan kaupunkia, joissa liput ovat jo menneet kuumille kiville. Kysytyt konsertit ovat myyneet useammassa kaupungissa jopa päivässä loppuun ja lisäkonsertteja on lisäilty kiertueaikatauluun sitä mukaa. Esimerkiksi Milanon neljä keikkaa ja Lontoon viisi keikkaa ovat kaikki lähes loppuunmyytyjä.

Aikaisemmin The Wall oli aivan liian iso show lähteäkseen kiertueelle, mutta uudet areenat ja kiertueteknologian kehitys ovat ratkaisseet ongelman. Kuukausien tarkan suunnittelun jälkeen Waters on päivittänyt shown ulkonäön ja tunnelman, jotta se vastaa sitä huikeaa teatraalista spektaakkelia, josta The Wall Live tuli alunperin tunnetuksi.

Show alkaa muurin alasrepimisellä ja ensimmäisessä näytöksessä tiiliseinä rakentuu pala palalta. Toisessa näytöksessä tiilimuuri on kokonaan rakennettu. Roger Waters on kehittänyt uusia dynaamisia videografiikoita ja visuaaleja kuvatakseen albumin tarinaa ja kappaleita käyttäen apunaan 743 neliömetrin videoseinämää. Show sisältää kaikki Roger Watersin suureelliset erikoisefektit, kuten esimerkiksi Gerard Scarfen alkuperäiskuvitukset, tippuvan lentokoneen, kvadrofonisen soundimaailman, pyrotekniikkaa, jättimäiset puhallettavat hahmot, projektioita ja paljon muuta. Rogersin bändissä tällä kiertuella esiintyvät Dave Kilminster (kitara), Snowy White (kitara), G.E. Smith (kitara), Jon Carin (koskettimet), Harry Waters (koskettimet), Graham Broad (rummut), Robbie Wyckoff (laulu), Jon Joyce (taustalaulu), Michael Lennon (taustalaulu), Mark Lennon (taustalaulu) sekä Kipp Lennon (taustalaulu).

Pink Floyd -klassikoilla Comfortably Numb, Another Brick In The Wall Pt. 2, Mother, Run Like Hell ja Young Lust höystetty The Wall -tuplalevy löysi aikanaan miljoonia faneja ja siitä tuli yksi suurimpia koskaan levytettyjä albumeja. Julkaisunsa aikaan se oli valtavan suosittu: siitä tuli vuoden 1980 myydyin albumi Yhdysvalloissa, jossa se edelleen pysyttelee kaikkien aikojen myydyimpien levyjen viiden kärjessä.

Tuleva kiertue tarjoaa Roger Watersin eurooppalaisille faneille mahdollisuuden todistaa The Wallin livenä kokonaisuudessaan, Watersin puheiden perusteella todennäköisesti viimeistä kertaa. Mukana on juuri tätä kiertuetta varten suunnitellut show-elementit, jotka tekevät Watersin syrjäytymisestä ja muutoksesta kertovasta mestariteoksesta huikean live-kokemuksen.

Tähän mennessä The Wall on esitetty vain 31 kertaa livenä mukaan lukien Pink Floydin 1980-81 albuminjulkaisukiertueen. Roger Waters herätti shown uudelleen henkiin heinäkuussa 1990 Berliinin muurin murtumisen kunniaksi. Valtaisa tapahtuma houkutteli lähes puoli miljoonaa fania Potsdamer Platzille samalla kun miljoonat ihmiset katselivat spektaakkelia televisiosta. Tapahtumaa kuvailtiin parhaimmaksi konsertiksi ikinä. Uuden tuotannon osalta Waters on varmistanut, että The Wall on yhtä ajankohtainen nyt kuin 30 vuotta sitten ja hän on käynyt läpi jokaisen shown yksityiskohdan.

Projektiosysteemi on nyt täysin erilainen kuin mitä se oli silloin, joka tarkoittaa sitä, että olisi mahdollista projisoida koko videoseinän leveydelle, mikä ei ollut aikoinaan mahdollista, kuvailee Waters.

Näyttävyyttä tärkeämpi osuus Watersille on kuitenkin The Wallin poliittinen ja sosiaalinen viitekehys. Watersin nettisivuilla www.rogerwaters.com on vetoomus, jonne voi lähettää sotatantereella menehtyneiden valokuvia, joista tulee osa muuria. Aikanaan levy oli Vietnamin sodan vastainen, mutta Watersin mukaan albumin viesti on erittäin ajankohtainen nykyäänkin esimerkiksi Irakin ja Afganistanin sotien myötä.

Ennen keväistä Euroopan-kiertuetta Roger Waters ja The Wall Live -show kiertävät syksyllä Pohjois-Amerikkaa. Kiertueen ensi-ilta on Kanadan Torontossa 15. syyskuuta.

KONSERTTI:
Roger Waters The Wall Live
Ke 27.4.2011 Hartwall Areena, Helsinki
Ovet klo 18.30, show n. klo 20

LIPUT:
79 / 73 euroa + mahd. toimituskulut
Myyntiin ma 6.9.2010 klo 9 Lippupisteen myyntipisteissä, puhelinpalvelussa 0600 900 900 (1,75e/min + pvm) ja netissä www.lippu.fi

LISÄTIEDOT:
www.rogerwaters.com
www.livenation.fi
texjazz
30.08.2010 18:31:07

Kyllä tässä edelleen odottelee kunnon livetallennetta esim. Wall-ajoilta.
2541
30.08.2010 19:48:25

glx405: Kyllä tässä edelleen odottelee kunnon livetallennetta esim. Wall-ajoilta.

Siltä ajaltahan on tuplacd "Is There Anybody Out There?".
Pedroz
30.08.2010 19:56:30

2541: Siltä ajaltahan on tuplacd "Is There Anybody Out There?".

Joka ainakin minun kirjoissani hakkaa alkuperäisen The Wallin ihan totaalisesti.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
-Matu-
30.08.2010 20:34:35
onko tietoo et onko tää keikka k18?
http://www.last.fm/user/TursakeX
SnowCrow
30.08.2010 21:00:21
-Matu-: onko tietoo et onko tää keikka k18?

En usko, eikai hallikeikat ikinä oo K-18? Siellähän on eriksenn anniskelualueet.
TundraScobar
30.08.2010 21:12:57
Hitto, suolaiset hinnat mutta kaipa tuo on pakko mennä kokemaan.
texjazz
31.08.2010 18:41:31

2541: Siltä ajaltahan on tuplacd "Is There Anybody Out There?".

Joo. Minä pidän tosta enemmän kuin studioversiosta.

Itse asiassa mun piti kirjoittaa, että odottelen elävän kuvan tallennetta noilta ajoilta. Aivot eivätkä mitkään vain toimineet. Eivät yleensäkään.
jhamarila
31.08.2010 20:35:57
glx405: Joo. Minä pidän tosta enemmän kuin studioversiosta.

Itse asiassa mun piti kirjoittaa, että odottelen elävän kuvan tallennetta noilta ajoilta. Aivot eivätkä mitkään vain toimineet. Eivät yleensäkään.

http://www.youtube.com/watch?v=Pk0_jqdCkuM&feature=related
http://www.rush.com/
HaloOfFlies
01.09.2010 11:13:05 (muokattu 01.09.2010 11:15:10)

Ainakin tämän mukaan nuo kaverit väittävät katselleensa Rogerin kanssa DVD-tallennetta alkuperäiseltä Wall-kiertueelta. Kyseiset tyypit toimivat taustalaulajina tämän vuoden Wall-kiertueella.

"Roger Waters was in my living room drinking Coronas while we watched a DVD of the first Wall tour.

http://www.illinoistimes.com/Spring … icle-7427-venice-comes-to-town.html
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
The Rikza
01.09.2010 22:06:54
Tällänen löytyi EMP:ltä

http://www.emp.fi/bin/shop.php?prog … 20at%20Earl's%20Court&tc=SEARCH

Ei mikään paha hinta
Pedroz
01.09.2010 23:23:14

danny: Ainakin tämän mukaan nuo kaverit väittävät katselleensa Rogerin kanssa DVD-tallennetta alkuperäiseltä Wall-kiertueelta. Kyseiset tyypit toimivat taustalaulajina tämän vuoden Wall-kiertueella.

"Roger Waters was in my living room drinking Coronas while we watched a DVD of the first Wall tour.

http://www.illinoistimes.com/Spring … icle-7427-venice-comes-to-town.html

Watersin hallussahan ne nauhat ovat, luulisi miehen omaan käyttöönsä DVD:n polttaneen toki. Jos tuosta on joku julkaisu olemassa, niin siitä tuskin menee penniäkään oikeisiin taskuihin.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)