Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kannattaako ostaa Fast track pro?
1
tomaattiorava
18.08.2010 14:11:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, elikkä specseiltään, sisään ja ulostuloiltaan sekä hinnaltaan vaikuttais just passelilta meikäläiselle tää kortti.
However, ainakin m.net on pullollaan parkumista erinäisistä ihmeellisistä ongelmista joiden kanssa kyseisen kortin ostaneet ovat joutuneet kamppailemaan. Jotkut helevetin vessan valot sekottaa korttia tai muuten vaan ulostulot rätisee ja paukkuu.
Onkohan tää nyt ihan turvallinen sijoitus vai kannattaiskos tarkastella jotain muita vaihtoehtoja specseiltään ja hinnaltaan samassa luokassa?
 
härskis
18.08.2010 23:22:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on fast track usb minkä toiminta on ollut kaikin puolin moitteetonta. Paitsi että pöytäkoneessani, kahdessa eri asunnossa (joista nykyinen on isompi kaksio ja on jo useampi sulake kaikkia sähkölaitteita vastaan) wc:n valot tosiaankin mykistävät kortin.
 
Se tosin korjaantuu kun käyttää usb johtoa irti mutta kiusallista..
 
Ja ettei menisi liian yksioikoiseksi, kun käytän äänikorttia läppärissä, samassa pistorasiassa tuota ongelmaa ei ilmene :D
 
Mun pöytäkone on yksityishenkilön kasaama, ammattimies sinänsä mutta tosiaan läppärissä tuota ongelmaa ei ole mikä on taas ihan tehdas vehje..
 
Jos tuon kortin hommaat niin vinkiksi matkalle, jos asennus ohjeissa lukee että asenna ajuri ennen kuin kytket äänikortin koneeseen niin se oikeasti tarkoittaa sitä! Nimimerkillä katkeraa kokemusta :P
 
Jkob
19.08.2010 10:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Jeps, elikkä specseiltään, sisään ja ulostuloiltaan sekä hinnaltaan vaikuttais just passelilta meikäläiselle tää kortti.
However, ainakin m.net on pullollaan parkumista erinäisistä ihmeellisistä ongelmista joiden kanssa kyseisen kortin ostaneet ovat joutuneet kamppailemaan. Jotkut helevetin vessan valot sekottaa korttia tai muuten vaan ulostulot rätisee ja paukkuu.
Onkohan tää nyt ihan turvallinen sijoitus vai kannattaiskos tarkastella jotain muita vaihtoehtoja specseiltään ja hinnaltaan samassa luokassa?

 
Hyvä peli. Tosin linuxin sain heittää jorpakkoon kun en kertakaikkiaan saanut vehjettä sillä toimimaan.
 
Wanking is timeless
tomaattiorava
19.08.2010 12:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

härskis: Minulla on fast track usb minkä toiminta on ollut kaikin puolin moitteetonta. Paitsi että pöytäkoneessani, kahdessa eri asunnossa (joista nykyinen on isompi kaksio ja on jo useampi sulake kaikkia sähkölaitteita vastaan) wc:n valot tosiaankin mykistävät kortin.
 
Se tosin korjaantuu kun käyttää usb johtoa irti mutta kiusallista..

 
siis....notta mitä että?
 
Kirjoitus virhe
20.08.2010 17:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: siis....notta mitä että?
 
Samaa mietin minäkin. Ihan mielenkiinnosta kuulisin jonkun kertovan miten tommonen on mahdollista.
 
Fuck that! I want my rockstars dead! -Bill Hicks
härskis
22.08.2010 14:53:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitus virhe: Samaa mietin minäkin. Ihan mielenkiinnosta kuulisin jonkun kertovan miten tommonen on mahdollista.
 
Minä myös. Koetin tuota joskus täälläkin kysellä mutta ei siinä mihinkään lopputulokseen päästy...
 
härskis
22.08.2010 14:59:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: siis....notta mitä että?
 
Eli kun painaa wc:n valojen katkaisijaa, niin kortti hiljenee. Ääntä ei mene sisään eikä ulos. Eikä kyllä sitten mitään käryä mistä tuo johtuu mutta semmoinen "ominaisuus" siinä on :P
 
Kaakatus
23.08.2010 14:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole pelkästään tuon kortin ominaisuus, vaan herkissä usb-laitteissa noin yleensä. Eli huonosti rakennetut sähköt voi aiheuttaa tuommoisia virtapiikkejä, jotka vetävät laitteen tilttiin. Itselläni on kämpässä hyvät sähköt, mutta vastaavasti samassa jatkojohdossa oleva pöytä valo aiheuttaa välillä tuommoista. Kortista virta pois ja takaisin -> homma jatkuu. Ärsyttäväähän se on, mutta kaverin Fast Track (siis se vanha non-pro) tekee vessan katkaisijan kanssa ihan samaa. En tiedä sitten onko muiden valmistajien laitteet vähemmän herkkiä kyseisille piikeille. Jos verran katkaisija tms aiheuttaa ongelmaa, kannattaa hankkia koneelle ylijännitesuoja.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
JPQ
23.08.2010 15:09:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Ei ole pelkästään tuon kortin ominaisuus, vaan herkissä usb-laitteissa noin yleensä. Eli huonosti rakennetut sähköt voi aiheuttaa tuommoisia virtapiikkejä, jotka vetävät laitteen tilttiin. Itselläni on kämpässä hyvät sähköt, mutta vastaavasti samassa jatkojohdossa oleva pöytä valo aiheuttaa välillä tuommoista. Kortista virta pois ja takaisin -> homma jatkuu. Ärsyttäväähän se on, mutta kaverin Fast Track (siis se vanha non-pro) tekee vessan katkaisijan kanssa ihan samaa. En tiedä sitten onko muiden valmistajien laitteet vähemmän herkkiä kyseisille piikeille. Jos verran katkaisija tms aiheuttaa ongelmaa, kannattaa hankkia koneelle ylijännitesuoja.
 
uskoisin herkkyyseroja löytyy koska häiriösuojauksessa eroja paljonkin käsittääkseni kuten monissa muissa ns pikkujutuissa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ferum
24.08.2010 13:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut Fast Track Pro kohta vuoden, enkä siitä voi mitään pahaa sanoa. Hyvä ja toimiva paketti kaikin puolin. Cubasen yhteistoiminnan kanssa jotaan pientä säätöä ja vaikeuksia ollut mutta niissä voisi kyllä sanoa että on ollu enemmän käyttäjässä vikaa :)
 
Guido
24.08.2010 19:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ihan pakko ole moista hankkia, niin pyrkisin välttämään. Mulla oli, toimii osittain moitteetta, mutta jonkun ajan päästä putosi pelistä pois yleensä. PC & Mac oli sama ominaisuus. Mitään syytä kyydistä putoamiselle en keksinyt. Nyt on M-box ja ei mitn onkelmia!
 
perskele
25.08.2010 17:06:00 (muokattu 25.08.2010 17:24:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Penetroidun nyt tähän ketjuun hieman aihetta kuitenkin sivuten. Tarkoitus olisi siis hommailla tollaista USB Interfacea ja fast track pron kannalla olen tähän mennessä vahvasti ollut. Jos joku ei tuota kuitenkaan suosittele, niin mitä potentiaalisia vaihtoehtoja tohon hintaluokkaan olis. Tarve olis siis juurikin parille mikki/instrumenttitulolle + midille.
 
Onkos näistä mikään esimerkiksi pätevä kilpailija:
 
http://www.thomann.de/fi/focusrite_saffire_6_usb.htm
http://www.thomann.de/fi/presonus_audiobox_usb.htm
http://www.thomann.de/fi/lexicon_omega_studio.htm
 
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too? - Douglas Adams -
Grugi
25.08.2010 18:37:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

perskele: Penetroidun nyt tähän ketjuun hieman aihetta kuitenkin sivuten. Tarkoitus olisi siis hommailla tollaista USB Interfacea ja fast track pron kannalla olen tähän mennessä vahvasti ollut. Jos joku ei tuota kuitenkaan suosittele, niin mitä potentiaalisia vaihtoehtoja tohon hintaluokkaan olis. Tarve olis siis juurikin parille mikki/instrumenttitulolle + midille.
 
Onkos näistä mikään esimerkiksi pätevä kilpailija:
 
http://www.thomann.de/fi/focusrite_saffire_6_usb.htm
http://www.thomann.de/fi/presonus_audiobox_usb.htm
http://www.thomann.de/fi/lexicon_omega_studio.htm

 
Mikä tahansa noista tai sitten se Fast Track Pro.
 
SDMF
sirdickyj
26.08.2010 06:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vittu kun mulla on tommonen Fast Track USB-versio (ei pro) ja se ei meinaa pelata ton Windows 7-läppärin kanssa ollenkaan, luulin et vika oli Cubase SE 3:ssa ja myin sen pois, mutta yhtälailla tippuu kyydistä ja rutisee Cubase 5:n kanssa.
 
Voiskohan olla, että ajurit ei oo kunnolliset?
 
Toimii tosiaan jonkun aikaa jees, mut sit alkaa rutina tai verme hukkaa itsensä ja menee mykäksi.
 
Vanhan XP-koneen kanssa pelaa hyvin (pöytäkone).
 
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
Grugi
26.08.2010 08:13:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Vittu kun mulla on tommonen Fast Track USB-versio (ei pro) ja se ei meinaa pelata ton Windows 7-läppärin kanssa ollenkaan, luulin et vika oli Cubase SE 3:ssa ja myin sen pois, mutta yhtälailla tippuu kyydistä ja rutisee Cubase 5:n kanssa.
 
Voiskohan olla, että ajurit ei oo kunnolliset?
 
Toimii tosiaan jonkun aikaa jees, mut sit alkaa rutina tai verme hukkaa itsensä ja menee mykäksi.
 
Vanhan XP-koneen kanssa pelaa hyvin (pöytäkone).

 
Voisin veikata että se syyllinen on itse läppäri. Oletko kokeillut miten se käyttäytyy jos läppäri on verkkovirrassa ja sitten taas akulla, onko vaikutusta?
 
SDMF
sirdickyj
26.08.2010 15:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Voisin veikata että se syyllinen on itse läppäri. Oletko kokeillut miten se käyttäytyy jos läppäri on verkkovirrassa ja sitten taas akulla, onko vaikutusta?
 
Just piti tulla tänne ihmettelemään, että voiskohan olla tosta kyse.
 
Ja joo, tietoisesti en o kokeillut, mutta nyt kun asia tulee puheeks niin hiffasin, että aina kun tota vikaa on ihmetelty, on menty akulla. Ja sitä ei ole ilmennyt.
 
Mut millä helvetillä tommosen nyt korjaa?
 
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
washburn
26.08.2010 15:25:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Just piti tulla tänne ihmettelemään, että voiskohan olla tosta kyse.
 
Ja joo, tietoisesti en o kokeillut, mutta nyt kun asia tulee puheeks niin hiffasin, että aina kun tota vikaa on ihmetelty, on menty akulla. Ja sitä ei ole ilmennyt.
 
Mut millä helvetillä tommosen nyt korjaa?

 
Siis vika ilmenee akkukäytössä, vai verkkovirralla? Mikä läppäri?
 
Live long and prosper.
sirdickyj
26.08.2010 16:21:02 (muokattu 26.08.2010 16:23:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Siis vika ilmenee akkukäytössä, vai verkkovirralla? Mikä läppäri?
 
Verkkovirralla.
 
Acer Aspire, Windows 7.
 
EDIT; tai tää täytyy vielä todeta varmaksi, että ei ilmene akkukäytössä, siis noin se on Mun Mielestä nyt käyttäytynyt mutta täytyy illalla varmistaa asia.
 
Aina vika ei ilmene, ja nyt kun muistelen, niin juurikin silloin ei ole ilmennyt, kun on menty akulla.
 
Rusahdus, joka kuuluu, ei mene silti siihen äänifileeseen, vaikka äkkiä vois kuvitella. Eli rusahdukset, kohinat tms. tulee muualta, raita ei niitä tallenna.
 
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
Samppakamu
26.08.2010 19:09:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin viime jouluna ja olen kyllä tykännyt muuten, mutta nyt on alkanut pänniä etuasteiden heikkous. Onko muilla ollu vastaavia kokemuksia, vai onko mulla jotkut asetukset päin honkia? Käytän Macbook pron 13-tuumaista yksilöä. Mielessä on kans käynyt jonkun laadukkaamman etuasteen hankkiminen tuon kaveriksi. Onko tällaisessa järkeä vai onko sama laittaa parempaa interfacea kehiin?
 
Tylsä keikka, ei hampaita lattialla
sirdickyj
27.08.2010 07:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prkl, ei auttanut toi akulla käyttäminen. Sikäli auttoi, että kortti ei enää pitoo kyydistä, eikä mene tilttiin, mutta snadi rutina, itseasiassa aika kovakin, jäi kyllä olemaan vielä. Sillon tällön.
 
Missäköhän toi "buffer size" on, mitä joku tuolla ehdottelee?
 
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «