Mikko L 24.08.2010 23:15:39 | |
---|
Mutta ettehän te tiedä miltä Axe "tuntuu"... :D Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Sakmongkol 24.08.2010 23:37:50 | |
---|
Mikko L: Mutta ettehän te tiedä miltä Axe "tuntuu"... :D Onkos täällä ennenkään tarvinnut mitään tietää kun muodostaa mielipidettä kamoista? |
Mr. Speed 25.08.2010 07:45:04 | |
---|
Mikko L: Mutta ettehän te tiedä miltä Axe "tuntuu"... :D Axe persvaossa ei perimätiedon mukaan tunnu kivalta. :S Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
TTV 25.08.2010 08:03:08 | |
---|
Mr. Speed: Axe persvaossa ei perimätiedon mukaan tunnu kivalta. :S Mutta haisee paremmalle kuin perse ilman Axea :-) Ei hemmetti, itsekkin tässä vähän väliä syyllistyy rölöttämiseen ja mielenkiintoisen ketjun pilaamiseen. No nyt se on loppu osaltani :-) Miten tuossa Axe-FX:ssä on toteutettu se Input-aste, onko siinä vastaavaa vahvistimen tai pedaalin Input-impedanssi kuormaa kuin mitä 11R:ssä on? Vai onko samaa asiaa lähestytty puhtaasti digitaalisin keinoin? 11R:ssä tuo impedanssin oikea muuttuminen on todella hyvä lisä soittotuntumaa ajatellen. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Antti1 25.08.2010 08:07:41 | |
---|
Mikko L: En ensimmäisellä kuulemalla älynnyt että siinä vaihtuu soundi kuvakulmien muuttuessa. Mun täytyy todeta tämän ja sen Pete Thornin -pätkän perusteella, että sulla on ihan oikeasti puuroa varmaan korvissa . :D Noi vaihdot kuulee imo helposti pelkästään kuuntelemalla ja katsomatta edes koko pätkää, ensimmäisellä kerralla sen kummemmin edes keskittymättä kuunteluun (kas kirjoitan tätä viestiä just ekaa kertaa kuunnellessani). Kuunteluvälineenä toimi AKG K240-monitor tällä kertaa. Soundeissa on noidenkin välillä eroa ihan selvästi. En sano että missään määrin merkittävästi, mutta selkeästi rinnakkaisvertailussa erotettavissa kuitenkin. En tiedä olisko säätämällä päässyt siitä eroon, mutta tosiaan mallinnoksessa on vähempi keskiääniä ja särön laatu saturoituneempi/tiheämpää sirinää. Tässä tapauksessa pidän alkuperäisestä enempi, siinä toisessa vertailussa toisinpäin. Age quod ages. |
aristoteles666 25.08.2010 08:16:06 | |
---|
tässä vertailussa tuo äänityspaikan vaihto saattoi aiheuttaa eri soundin. mutta axe kuulosti selkeämmältä, mutta tuollaiset soundit nyt ovat helpointa saada kuulostamaan samalta/"hyvältä", sinä toisessa vertailussa oli juuri pienen särön ja countrahtavan kitaroinnin takia suurempi mahdollisuus huonoon lopputulokseen, mutta tulos olikin hyvä. |
Mrezzye 25.08.2010 09:09:41 | |
---|
Laitoinpa eilen Ultran tilaukseen... Pelottaa. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
CHAOSWEAVER |
TTV 25.08.2010 09:17:01 | |
---|
Mrezzye: Laitoinpa eilen Ultran tilaukseen... Pelottaa. Kuinka pitkä toimitusaika sillä on? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Mikko L 25.08.2010 10:39:19 | |
---|
Ei ole puuroa korvissa. Teen miksaushommia koko ajan ja käytän aktiivisia KRK studiomonitoreita sekä Sennheiserin studiokuulokkeita ja todellakin huomaan eron noiden soundien välillä. Pointtina se että kun asiaan ei keskity niin se voi jäädä huomaamatta ja jos Axea ei ois mainittu niin olisi mennyt ihan täydestä ja yleisössä ei ainakaan kukaan huomaa mitään eikä osaa kyseenalaistaa. Siitä tässä on kyse mun mielestä. Jos otan keikalle pahvisen kuvan putkinupista ja asetan sen Axen päälle niin kaikki luulis että vedän putkinupilla. Tosin sama vois toimia Line6sellakin. Musiikki on oikeasti 50% visuaalista. Bändi on hyvä jos laulaja on kaunis yms. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mr. Speed 25.08.2010 10:48:20 (muokattu 25.08.2010 10:58:47) | |
---|
Mikko L: Ei ole puuroa korvissa. Teen miksaushommia koko ajan ja käytän aktiivisia KRK studiomonitoreita sekä Sennheiserin studiokuulokkeita ja todellakin huomaan eron noiden soundien välillä. Pointtina se että kun asiaan ei keskity niin se voi jäädä huomaamatta ja jos Axea ei ois mainittu niin olisi mennyt ihan täydestä ja yleisössä ei ainakaan kukaan huomaa mitään eikä osaa kyseenalaistaa. Siitä tässä on kyse mun mielestä. Jos otan keikalle pahvisen kuvan putkinupista ja asetan sen Axen päälle niin kaikki luulis että vedän putkinupilla. Tosin sama vois toimia Line6sellakin. Musiikki on oikeasti 50% visuaalista. Bändi on hyvä jos laulaja on kaunis yms. Totahan kukaan ei oo täällä kieltänyt. Itse ainakin lähinnä itseäni varten noita kamoja hankin. Jos mä yleisön takia hankkisin, niin munhan kannattaisi soittaa joko Mesan Rectolla tai Marshallilla, koska ne on rock/metallipiireissä isoimpia brändejä, enkä siis saisi rispektiä millään "newöhööd" VHT:lla tai Diezelillä. Yleisesti kitarasoundin vivahteet tuppaa livemenossa hukkumaan muihin tekijöihin. Kihinät hukkuu symbaaleihin, löysä alakerta basson ja basarin jyrään, honottavat middlet vain tuovat kitaraa jonkin verran esille yms. Naurettavaa on vaan, että yrität dumata eriävät mielipiteet vääriksi. E: Ainiin joo.. Se, että tekee miksaajan hommia, ei kyllä automaattisesti tee ihmistä kultakorvaksi. Tai edes vie puuroja pois. Aika paljon oon itsekin livetilannetta nähnyt, ja voin sanoa, että melkoista puurokorvaa siellä pöydän takana on välillä ollut. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
ReBeat 25.08.2010 10:53:19 | |
---|
Tossa hevinäytteessä oli niin vitullinen bassovalli taustalla että teki alapäiden tanniinisuuksien vertailusta vaikeaa. Ajoi asiaa vähän niinkuin katsomokuuntelijan, ei soittajan näkökulmasta. |
Mikko L 25.08.2010 11:00:39 (muokattu 25.08.2010 11:03:44) | |
---|
Mielipiteet on mielipiteitä. Ei sellaista ole kuin väärä mielipide, mutta jos mielipide luodaan youtube-videon perusteella niin se ei mun mielestä oo verrannollinen oikeeseen soittokokemukseen. Axe toimii mulla, ei välttis muilla, mutta ei voi tietää kuin kokeilemalla. Niin ja mä siis miksaan studiossa enkä livehommissa. Ickology on mun tuorein tuotos johon löytyy linkki tästä ketjusta. Check it! Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mr. Speed 25.08.2010 11:16:34 | |
---|
Mikko L: Mielipiteet on mielipiteitä. Ei sellaista ole kuin väärä mielipide, mutta jos mielipide luodaan youtube-videon perusteella niin se ei mun mielestä oo verrannollinen oikeeseen soittokokemukseen. Axe toimii mulla, ei välttis muilla, mutta ei voi tietää kuin kokeilemalla. Niin ja mä siis miksaan studiossa enkä livehommissa. Ickology on mun tuorein tuotos johon löytyy linkki tästä ketjusta. Check it! Joo, mä en oo jaksanu enää lähtee vääntää siitä, onko kuka oikeessa ja missä, koska makuasioissa tässä pelataan. Kuitenkin, välillä on tuntunut tätäkin ketjua lukiessa, että osa Axen käyttäjistä ovat kovin vihkiytyneitä laitteisiinsa, eivätkä näe sitä toista puolta kolikosta. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
PJS 25.08.2010 11:22:42 | |
---|
mä haluisin tuoda tässä esiin semmoisen pointin, että keikalla se on yleisön kannalta ihan sama millä ne saundit on tehty, kunhan on semmoiset et bändi saundaa kurantilta. Saundeja tärkeämpää on se, et soitto on kohdallaan ja monasti sitäkin tärkeämpää on se et meiniki on kohdallaan ja homma näyttää hyvältä. Peace! |
Shredator 25.08.2010 11:37:00 | |
---|
PJS: Saundeja tärkeämpää on se, et homma näyttää hyvältä. Tässäpä onkin taas yksi syy, miksi nuo tietokoneet tulisi jättää studioräkkeihin. En kyllä ikinä ilkiäisi kiivetä lavalle Axen kanssa :) Nomen est omen. |
Terry Pantheras 25.08.2010 11:47:45 | |
---|
Shredator: Tässäpä onkin taas yksi syy, miksi nuo tietokoneet tulisi jättää studioräkkeihin. En kyllä ikinä ilkiäisi kiivetä lavalle Axen kanssa :) Mussa on vähän samaa vikaa... Mojo-arvo hehkuvilla putkilla on hieman eri asteella, kuin tommosen muotoilullisesti kalsean digipurkin kanssa. Kai se on sit turhamaisuutta... Mutta onneksi mulla on vahvistin of my dreams, eikä tartte tätä asiaa enää miettiä. :) |
Mr. Speed: Totahan kukaan ei oo täällä kieltänyt. Itse ainakin lähinnä itseäni varten noita kamoja hankin. Jos mä yleisön takia hankkisin, niin munhan kannattaisi soittaa joko Mesan Rectolla tai Marshallilla, koska ne on rock/metallipiireissä isoimpia brändejä, enkä siis saisi rispektiä millään "newöhööd" VHT:lla tai Diezelillä. Rapiat 95% yleisöstä ei oo kyllä mistään Mesa Puukiestakaan kuullu.... Marshall on ainoo mikä tunnistetaan. |
Mr. Speed 25.08.2010 12:32:23 | |
---|
Dropped C: Rapiat 95% yleisöstä ei oo kyllä mistään Mesa Puukiestakaan kuullu.... Marshall on ainoo mikä tunnistetaan. Tuohan riippuu yleisöstä. Aika moni metallidiggari kyllä antaa Dual Rectolle ja EMG:ille täydet rispektit. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
aristoteles666 25.08.2010 12:33:36 | |
---|
Mr. Speed: Tuohan riippuu yleisöstä. Aika moni metallidiggari kyllä antaa Dual Rectolle ja EMG:ille täydet rispektit. vaikka soundi olisi kuinka paska, hienoa. |
Mr. Speed 25.08.2010 12:45:44 | |
---|
aristoteles666: vaikka soundi olisi kuinka paska, hienoa. Niin, vähän niinkuin Gibson saa paljon kehuja, vaikka työnjälki ois kuin paskaa. Hienoa. Tossa mun viestissä ei taidettu puhua mitään soundista, joten aina yhtä kryptinen roudaristotelesmieessss voisi joskus hetken aikaa miettiä mitä postaa. Marsulla saa respektiä, vaikka soundi ois kuin paskaa. 0,02% yleisöstä on rockpoliiseja aristoteleen tapaan tuhisemassa viiksiinsä nojaamassa tolppaan. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |