Aihe: Yngwie J. Malmsteen
1 2 3 4 5 6 7 828 29 30 31 32
Peoplez
12.03.2009 15:17:29
Toi Ripperhän on helvetin kova laulaja mutta tuossa uusimmalla levyllä tuntuu että nuo laulumelodiat on keksitty sekunnissa ja kun levyn sounditki on jotenki karseat niin metsään mennään. Biiseissäkin ois aineksia hyvään levyyn. Toivottavasti jatkavat Ripperin kanssa kuitenkin...
drlecter
03.04.2009 20:43:26

1. Magnum Opus
2. Eclipse
3. Facing The Animal
4. The Seventh Sign

Trilogy on herran heikoin lenkki.
Thule
04.04.2009 09:59:57 (muokattu 04.04.2009 12:15:57)
Trilogy on herran heikoin lenkki.

Muuten kyllä, mutta siltä löytyy kaksi parasta Yngwie-biisiä, nimittäin You Don't Remember, I'll Never Forget ja Queen In Love. Tästä ei pääse yli eikä ympäri ;)

EDIT: Ai joo, ja Crying.
sticky fingers
04.04.2009 13:04:31
Thule: Muuten kyllä, mutta siltä löytyy kaksi parasta Yngwie-biisiä, nimittäin You Don't Remember, I'll Never Forget ja Queen In Love. Tästä ei pääse yli eikä ympäri ;)

EDIT: Ai joo, ja Crying.

Noi on kyllä kovia biisejä, mutta molemmissa ärsyttää se "kertosäkeen" vaisuus.. Laulumelodiat ja kitarajutut säkeistöissä ihan tykkejä, mutta kertosäkeessä ei tapahdu mitään....

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
ballfish
04.04.2009 13:17:36
http://www.youtube.com/watch?v=kbo5omhfY0A

Ynkkä se vaan vetää aina sopivalla tavalla överiksi. Rokkitähti jos mikä. Yleinen tapa tuntuu olevan Yngwien haukkuminen joka välissä mutta itsellä Ynkkä on kyllä suosikkikitaristien top10-listalla aina. =) Erityisesti muhun iskee Alcatrazz-aikakauden soitto ja Deep Purple-coverit. Toimii! Löytyyhän tuotannosta sitä tusinatiluheviä mutta ei niitä tarvitse kuunnella.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Zelipaatti
04.04.2009 16:07:46
Hohhoijaa: Kuulin tuon You Don't Remember, I'll Forget-biisin ja se oli ihan menevä, tekisi mieli vähän paremmin herran tuotantoon tutustua (se olisi varmaan jo aiemmin pitänyt tehdä, sen verran klisee tiluttaja).

Eli suositelkaa nyt jotain hyviä albumeita kyseiseltä artistilta.

P.S. Jätetään tällä kertaa ne ala-arvoiset ynkkä-kommentit pois.

koko 80 luvun tuotanto, 90&00 kama on mitään sanomatonta
arppah8
04.04.2009 17:17:19

Zelipaatti: koko 80 luvun tuotanto, 90&00 kama on mitään sanomatonta

Jep. Juuri soi minusta miehen paras lätty eli Marching out vinyyliltä. On se kova.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Zelipaatti
04.04.2009 17:56:41
arppah8: Jep. Juuri soi minusta miehen paras lätty eli Marching out vinyyliltä. On se kova.

Marching Out on mielestäni parhaimpia, ehkä paras!
Moyhiss
06.04.2009 15:42:04

Zelipaatti: Marching Out on mielestäni parhaimpia, ehkä paras!

Mun mielestä Odyssey on kyllä kovin. Sieltä löytyy paras Yngwie laulaja eli Joe Lynn Tyler (Ex-Rainbow) ja muutenkin hemmetin kovia biisejä. Marching out on kyllä myös loistava. Hienoimmaksi biisiksi sanoisin Icarus Dream Suite Opus
Moyhiss
06.04.2009 15:42:05 (muokattu 06.04.2009 15:45:06)

Tupla
Karipiirto
06.04.2009 16:07:13

ballfish: http://www.youtube.com/watch?v=kbo5omhfY0A

Ynkkä se vaan vetää aina sopivalla tavalla överiksi. Rokkitähti jos mikä. Yleinen tapa tuntuu olevan Yngwien haukkuminen joka välissä mutta itsellä Ynkkä on kyllä suosikkikitaristien top10-listalla aina. =) Erityisesti muhun iskee Alcatrazz-aikakauden soitto ja Deep Purple-coverit. Toimii! Löytyyhän tuotannosta sitä tusinatiluheviä mutta ei niitä tarvitse kuunnella.

Ynkän haukkumiseen lienee osasyy miehen nykyiset minuuttitolkulla jatkuvat soolot, joissa pyöritellään aina niitä samoja juttuja, mitkä siltä on kuultu jo lukemattomat kerrat. Itsellekin kolahtaa juurikin Alcatrazz ja se kasarin aikainen tavara. Mielestäni tekisi ynkälle hyvää välillä tuulettaa omaa tyyliään ja vaikka tehdä joku bändiproggis, missä vähän koittais irtautua niistä omista maneereista biisinteossa. :)
Kulttuurituottajan tunnistaa iloisesta naamasta ja yli 4 promillen lukemista.
Peoplez
04.06.2009 01:35:44
Oon tässä nyt viime aikoina kuunnellu aika paljon Ynkkää. Pakko sanoa sellainen homma että tämä Magnum Opus on loistava albumi. 90-luvulla Ynkällä oli vielä soundit kohdallaan ja näistä biiseistä löytyy jopa yllätyksiä ja vaihtelua.
Sakmongkol
04.06.2009 02:41:06
Peoplez: Oon tässä nyt viime aikoina kuunnellu aika paljon Ynkkää. Pakko sanoa sellainen homma että tämä Magnum Opus on loistava albumi. 90-luvulla Ynkällä oli vielä soundit kohdallaan ja näistä biiseistä löytyy jopa yllätyksiä ja vaihtelua.

Itse pidän juuri 90-luvun tuotoksia kaikkein huonoimpina. Silloin Ynkkä mielestäni juuttui samaan kaavaan, eikä saanut enää tehdyksi niin hienoja piisejä kuin 80-luvulla. Ei ole toki nyt 2000-luvullakaan saanut, mutta yritystä on kyllä esim. uusimmallakin levyllä. Liian perusrokiksi on mennyt, kappalerakenteet arvaa aina etukäteen, paitsi Caprici di Diablossa olin/olen kuulevinani hieman Far Beyond the Sun -henkistä menoa ja tunnetta, joten ehkä äijä ei ihan hukassa ole vielä.

Omia suosikkilevyjäni on ne 'pakolliset' kolme ekaa sekä mielestäni täysin aliarvostettu Eclipse. Toisaalta tykkään kovasti Mark Boalsin laulusta ja Alchemyltä löytyy pari hyvää piisiä laulun kannalta (esim. Leonardo!), samoin War to End All Warsilta (tällä ehkä The Wizard suosikkini). Vielä en osaa päättää kumpi on suosikkini 2000-luvun levyistä, Attack vaiko Perpetual Flame, molemmat ovat mielestäni oikein kelvollisia. Unleash the Fury taasen ei ole. =)

Livenä Ynkkä ei minuun niin kovasti iske, muutamaa 80-luvun videota lukuunottamatta (en ole tosin itse nähnyt livenä). Trial by Fire olisi muuten ihan kelpo levy mutta soundi on huono, eikä esim. Jens Johanssonin mukaan edes ole ihan livelevy. Live in Tokyo 1985 on jo parempi, hieno video on tästä ainakin.

Mielenkiintoisia Ynkkälevyjä ovat myös mielestäni Inspiration ja Genesis. Inspirationilla on etenkin pari hyvää Purple-coveria, ja Genesikseltä on hauska tunnistaa riffejä ja melodioita joita Ynkkä käytti uudestaan muissa piiseissä.

Voinee arvata tämän perusteella ja vaikka avatarianikin katsomalla että Ynkkä on kyllä ehdottomasti yksi lempikitaristeistani, sijoittaisinko viiden, tai peräti kolmen parhaan joukkoon. Ja nimenomaan se 80-luvun Ynkkä. =)

Ynkän takia koversin Squierini otelaudan ja laitoin siihen Dimarzion mikit, sekä revin tonepotikoiden piuhat irti. Nytpä se onkin sitten lähes soittokelvoton. =/
RekoS
29.06.2009 14:38:53
Mulle tuli yhtäkkiä sellanen fiilis, että ihan pakko nähdä ynkkä keikalla. Onkohan se kovinkin huolestuttava ilmiö? Koskas tää tulee taas Suomeen?
-Cale
29.06.2009 15:53:37
mamaze: Mulle tuli yhtäkkiä sellanen fiilis, että ihan pakko nähdä ynkkä keikalla. Onkohan se kovinkin huolestuttava ilmiö? Koskas tää tulee taas Suomeen?

On. Itselle miehen livenä näkeminen oli jokseenkin pettymys. Paljon tuli aikaisemmin fanitettua ja ihailtua youtube -livematskua, mutta sitten kun sitä oli itse todistamassa eturivissä, ei se tuntunutkaan niin hienolta kun olisi odottanut. Välillä jopa äärimmäisen puuduttavaa tilusirkusta, teki mieli lähteä parin muun kaverin tavoin syömään kesken keikan mutta sinnittelin loppuun.
Mad-Mike
11.08.2010 21:49:44
Tässä tullut kuolailtua muutamaa Ynkän Älppäriä X:ssä mut en sit kuitenkaa ostanu, valittavana olis ollut albumit: Rising Force,Marching Out,Eclipse ja Trial By Fire (live käsittääkseni). Ainakin mitä oon kuullut noita Jeff Scott Soton aikasia levyjä ovat ihan ostamisen arvoisia. Sit noi Joe Lynn Turnerin aikasetki biisit kolahtaa mulle vaikkakin ovat vähän "popahtavia" osa.

Onkos kukaan onnistunut saamaan käsiinsä Steeler-yhtyeen levyä mistään, Malmsteenhan soitti siinäkin ennen soolouraansa. Harmi että levy jäi ainoaksi bändin levyksi.

Nuo uudemmat Ynkän levyt ei mulle kyl enää kolahda, liian outoja biisejä jo mun makuun, myöskään livenä ne ei toiminu joskus 2006 kun herran näin Teatrialla sillon.
-Half Step Down-
Peoplez
11.08.2010 22:39:52
Oon kuunnellu sen Steelerin levyn, ei se kovin kaksinen muistaakseni ollut. Sen sijaan Alcatrazzin levy on tosi hyvä. Nuori Ynkkä vetää ihan Ynkkämäistä settiä mutta biisit ovat jotenkin raikkaita.
Tande
12.08.2010 18:27:44
Ynkkä ruotsalaisessa lastenohjelmassa. :)

http://www.youtube.com/watch?v=OTydmBDEwW8
http://www.youtube.com/watch?v=a2-jV0HbAZ0&feature=related

Melkoinen ynkkävaihde on nyt minullakin päällä, vaikka en olekaan suuri tilulilun fani. Ynkkä onkin omassa luokassaan. Pakko se on nähdä livenä, mikäli Yngwie J. Malmsteen vielä joukkoineen Suomen kamaralle saapuu. Yngwie on käsite musiikissa.
Anteeksi.
Sakmongkol
12.08.2010 22:55:01
Tande: Pakko se on nähdä livenä, mikäli Yngwie J. Malmsteen vielä joukkoineen Suomen kamaralle saapuu.

Niin on. Vituttaa vieläkin kun en mennyt 2008 Rockperryyn katsomaan.

Vielä enemmän kyllä vituttaa se etten elänyt 80-luvulla jolloin Ynkkä oli vielä oikeasti hyvä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)