Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 Toneport UX 1 kokemuksia ?
1 2
Glacius
17.02.2010 11:55:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin kysellä onko minkälaisia kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä äänikortista, itse omistan saman äänikortin ja käytän sitä läppärin kanssa, eikä ole kitaroitten nauhoituksessa mahdollisuutta käyttää mikitystä, itse en ole tyytyväinen nauhoitus soundiin, johtuu varmaan siitä että en osaa säätää tai jtn.. ohjelmana toimii tuo kuvassa oleva gearbox, onko kellään tarjota mitään biisiä tai pätkää minkä olisi nauhoittanut samanlaisen kortin kautta.. myös neuvoja olisi kiva saada mitä tuon ohjelman / äänikortin kanssa kannattaa tehdä että saisi parempaa kitara soundia nauhotettua (karsitteko softalla säröjä pois ? tms..)
 
KUVA: http://cachepe.zzounds.com/media/qu … c7ffb4f261f16e96b1726c547b399cb.jpg
 
mikkojen
17.02.2010 22:29:24 (muokattu 17.02.2010 22:38:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: Ajattelin kysellä onko minkälaisia kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä äänikortista, itse omistan saman äänikortin ja käytän sitä läppärin kanssa, eikä ole kitaroitten nauhoituksessa mahdollisuutta käyttää mikitystä, itse en ole tyytyväinen nauhoitus soundiin, johtuu varmaan siitä että en osaa säätää tai jtn.. ohjelmana toimii tuo kuvassa oleva gearbox, onko kellään tarjota mitään biisiä tai pätkää minkä olisi nauhoittanut samanlaisen kortin kautta.. myös neuvoja olisi kiva saada mitä tuon ohjelman / äänikortin kanssa kannattaa tehdä että saisi parempaa kitara soundia nauhotettua (karsitteko softalla säröjä pois ? tms..)
 
KUVA: http://cachepe.zzounds.com/media/qu … c7ffb4f261f16e96b1726c547b399cb.jpg

 
Tuolta löytyy pari huonoa rallia jotka on UX 1:n kanssa touhuttu:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6194
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6328
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6234
--> kitara-, basso- ja laulusaundit aika suoraan UX:n (gearboxin) presettejä.
 
Itse olen ylipäätään aika paljon saundeja napsinut suoraan gearboxista (tai podfarm-päivityksestä jonka taannoin sai ilmatteeksi). Ehkä pikku säätöjä presetteihin tehden ja se on ollut sitten siinä. Mutta sitten, jos olen halunut esim. kunnon hevijyrää, olen vetänyt kitaran ja UX:n väliin tilanteesta riippuen joko Johnson J-Stationin (siitä vehkeestä löytyy muuten aika autenttiset Master of puppets-kitarasaundit!) tai Bossin GT-10:n (tällöin UX siis bypass tilassa jolloin erillisen vermeen saundit tulevat suoraan sen kautta koneelle).
 
Eihän nuo gearboxin saundit nyt välttämättä niin maailman parhaita aina ole, mutta säätämällä saa toki paljon irti. Rohkeasti kokeilemaan vaan! Ja alustaviin biisidemotteluihin kelpaavat toki noikin mitä sieltä presetteinä löytyy. Mut tämähän on vain mun mielipide. =)
 
edit: tekstiä.
 
edit II: niin ja sitten tosiaan jälkikäsittelynä yleensä itse Cubasessa vielä equtan + kompressoin jonkin verran noita kitarasoundeja joten siinä mielessä lähtösaundi on välillä aika kaukanakin siitä miltä lopullinen lopputulos kuulostaa. Joten rohkeasti vaan kitarat sisään "about halutun suuntaisilla saundeilla" ja sitten daw päässä mietit sitä mihin suuntaan haluat vielä saundeja muokata. Kannattaa kuitenkin muistaa se kokonaisuus; yksittäisellä saundilla ei välttämättä ole niin merkitystä. Se lopullinen kokonaisuus ratkaisee. Eli joskus aivan hemmetin rupinenkin lähtösaundi voi olla just se mitä biisi oikeasti tarvitsee!
 
carpe diem - memento mori
Glacius
18.02.2010 14:57:42 (muokattu 18.02.2010 15:21:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyvän kuulosta matskua oli, mitä eq:ta ja kompuraa käytät ?
itellä ohjelmana toimii reaper, tässä olis tollane pieni pätkä yhestä kipaleesta:
http://carphatian.tripod.com/mix.mp3 (copy-pastella saa linkin toimimaan)
vähän koitin jotain miksausta siihen näpertää, kompuraa en käyttänyt laisinkaan, tuntuu olevan vähän huonoja tuossa reaperissa. biisissä siis: kitarat, basso, ez rummut (8 raidalla).
 
south_of_heaven
18.02.2010 18:15:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: hyvän kuulosta matskua oli, mitä eq:ta ja kompuraa käytät ?
itellä ohjelmana toimii reaper

 
Pakko tulla korjaamaan, että luultavimmin ei "mitä" vaan "miten". Tuosta Reaperista löytyy ihan ok perus-kompurat ja eq:t itsestäänkin.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Glacius
18.02.2010 19:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivan... onhan siellä tosiaan nuo kaksi.. reaxcomp ja reacomp
 
mikkojen
18.02.2010 19:29:36 (muokattu 18.02.2010 19:31:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: hyvän kuulosta matskua oli, mitä eq:ta ja kompuraa käytät ?
 
Käyttämäni eq:t ja kompurat ovat olleet ihan niitä Cubasen kylkiäisiä eli siinä valmiina olleita "mausteita". Ja nehän ovat lienee aika lailla vastaavia kuin mitä esim. Reaperissa on. Reaperkin kyllä löytyy mutta sen kanssa en vielä ole ihan sinuiksi päässyt. Syynä lienee tuo Cubasen midi-tuki jonka kanssa olen tullut varsin hyvin juttuun sen vuoksi että sitä on tullut käytettyä pidemmän aikaa.
 
Mutta noiden käytöstä.. yleensä olen hieman sohinut niillä ensialkuun pelkkiä kitararaitoja ja sitten vielä miksauksen lopuksi olen täräyttänyt lisää equtusta koko master-kanavaan (eli siten että se vaikuttaa kaikkiin kanaviin). Ei noissa(kaan) ralleissa sen kummempia taikuuksia ole. Tietenkin sitten vielä yksi asia joka vaikuttaa kanssa aika lailla lopputulokseen on se, että monesti soittelen eri kitararaidat eri kitaroilla. Tällöinhän lähtösaunditkin ovat jo kitaroiden johdosta hieman toisistaan poikkeavia joten silläkin konstilla pystyy ehkäisemään kitaroiden "puuroutumista" varsin hyvin. Etenkin kun itseltänikin se syvällisempi miksaus- ja masterointiosaaminen puuttuu aika lailla kokonaan. =)
 
carpe diem - memento mori
mikkojen
18.02.2010 19:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutoin olen kyllä ollut tuohon Line6 Toneport UX 1:iin erittäin tyytyväinen. Kolmisen vuotta olen sen kanssa meuhkannut ja ainoa asia mitä välillä kaipailee olisi phantomvirtaa mikkiin. Mutta kerta sitä ei tuosta löydy niin sitten hoidetaan hommat toistaiseksi tavallisella mikillä. Mutta jospa jonain päivänä voittaisi lotossa niin voisi päivittää vekottimen UX2:een niin ratkeaisi tuokin pieni ongelma! =)
 
carpe diem - memento mori
jra
23.08.2010 03:54:04 (muokattu 23.08.2010 03:55:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjun kaappaus, kun ei ole tämän isompi asia.
 
Eli onko muilla tullut vastaan ongelmaa Line6:n uusimmilla ajureilla (v4.0.2.7)? Itsellä alkoi UX2 temppuilla, kesken äänityksen räjähti toistuvasti päälle radion kohinaa muistuttava huomattavasti kuunteluvolyymiä voimakkaampi häiriö, joka jatkui kunnes painoi stoppia.
 
Yritin ensin kaikki tutut kikat (latenssit isommaksi, WiFi pois, integroitu kortti pois, ajureiden uudelleen asennus), mutta mikään ei auttanut. Huomasin myös että heti kun Line6:n ajurin poisti, niin DPC Latency Checkerillä näkynyt piikki (tosin vihreä sellainen) poistui.
 
Kokeilin sitten lopuksi asentaa viime maaliskuiset ajurit (v4.0.2.3), jonka jälkee homma alkoi toimia. Ei mitään häiriöitä, eikä edes piikkiä DPCLat:ssa. Nyt kestää olla myös Wifi päällä vaikka äänityshommat olisi menossa.
 
Kone on Intelin piirisarjalla ja SU4100 prossulla oleva ja käyttis on Win 7 64bit. Ennen tätä ongelmaa pelasi Toneportin kanssa hyvin, ja toivottavasti tämän selvittyä jatkossakin. Toisessa koneessa oli joskus vuosia sitten napsu-ongelmaa Toneportin kanssa, mutta se poistui jo muinaisten päivitysten mukana, sen jälkeen tämä oli ensimmäinen häiriö.
 
Jotain noissa uusissa ajureissa on kait korjattu (jotain BSOD ongelmaa ym.), mutta aika kivaa uutta ongelmaa ovat saaneet sinne ujutettua. Uusimmatkin ajurit ovat tosin huhtikuun lopulta, joten olisiko sitten tullut kesän aikana Windowsin puolelle jotain päivitystä joka ei sovikaan noiden kanssa yhteen.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Point
24.08.2010 00:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkojen: Muutoin olen kyllä ollut tuohon Line6 Toneport UX 1:iin erittäin tyytyväinen. Kolmisen vuotta olen sen kanssa meuhkannut ja ainoa asia mitä välillä kaipailee olisi phantomvirtaa mikkiin. Mutta kerta sitä ei tuosta löydy niin sitten hoidetaan hommat toistaiseksi tavallisella mikillä. Mutta jospa jonain päivänä voittaisi lotossa niin voisi päivittää vekottimen UX2:een niin ratkeaisi tuokin pieni ongelma! =)
 
Onnistuu helpomminkin konkkamikin käyttö UX:n kanssa. Ostat jostain halvan phantom-adapterin ja pitäisi toimia.
 
mikkojen
25.08.2010 13:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Onnistuu helpomminkin konkkamikin käyttö UX:n kanssa. Ostat jostain halvan phantom-adapterin ja pitäisi toimia.
 
No aivan! Eipä ollut sitten tuo(kaan) tullut edes mieleen! Kiitti vinkistä, pitääpä alkaa zoomailemaan noita adaptereita!
 
carpe diem - memento mori
jra
30.08.2010 05:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon omaan yllä olevaan viestiin jatkoa.
 
Eipä se Toneport alkanut sitten noilla vanhoillakaan ajureilla toimia Win 7, 64bit -koneessa kunnolla. Aina muutaman kerran tunnissa säikäyttää todella voimakkaalla kohinalla, sama sitten onko Podfarm käytössä vaiko Toneport vain Windows-käytössä äänikorttina. Kaikki kikkakuutoset (Wifi pois jne.) ja uudelleen asennukset on kokeiltu, mutta ongelma pysyy. Line6:n sivuilla oli alla oleva ilmoitus ja forumit täynnä vastaavia vistejä, joten ajuripuolella ongelma on. Itsellä sama vehje pelasi vanhassa 32bit Vista -koneessa ilman ihmeempiä ongelmia, mutta uudessa koneessa on tällä hetkellä lähes käyttökelvoton. DPC Lat. checkerillä tarkistin ja latenssipiikeistä ei ole ongelmassa kysymys.
 
ANNOUNCEMENT: Support Bulletin for Drivers Hide Details
Weve received reports of a number of customers experiencing issues with our drivers on certain Windows 7 machines. You may have experienced clicks or pops in the audio while streaming or a Blue Screen under certain circumstances. Please know that this does not happen on all machines, and we are diligently working to track down the root cause of the issues on these machines so we can fully address them

Line 6 knows that your audio experience is important to you and we are treating these issues as a top priority. The system information and feedback that you have provided has been extremely helpful and we thank you for helping us diagnose these issues. We appreciate your patience while we address this issue and give it our utmost attention please stay tuned as we will be posting updates on our progress as we aim towards resolution.


7/28/10

Line 6 Is continuing the analysis of the issues and is making some headway in understanding the root cause. It would appear that changes in the configuration in hardware are also contributing to the performance issues that some have experienced, although we are continuing our investigation, the findings are not conclusive yet.

Again, we appreciate your patience during our investigation and we will continue to provide you updates on our progress.


8/24/10

As promised, here is an update on our progress. We are continuing to research the cause of the issues, but have not found anything conclusive just yet. This continues to be a priority for our Engineering department and will continue to provide updates as we discover more.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Connor
02.09.2010 11:46:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä UX1:nen pelittää jotakuinkin tällä hetkellä Win7 64-bit versiossa (HP:n kone). Pitkää oli latenssi ongelmia, mutta jostain syystä nyt latenssi ei enää ole ongelma. Ei mitään hajua mitä tein?!? Raitoihin vaan pukkaa herkästi ylimäärästä rätinää ja pätkimistä. Tosin mun pitää päästä itteni kanssa sinuiksi johtuuko tämä käyttäjästä vai softasta.
 
Noita yllä kuvattuja ongelmia ei mulla ole kyllä esiityny. Tosin oon käyttäny sitä vaan laulun kanssa Ableton Live Litessä.
 
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
Point
02.09.2010 19:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Connor: Itsellä UX1:nen pelittää jotakuinkin tällä hetkellä Win7 64-bit versiossa (HP:n kone). Pitkää oli latenssi ongelmia, mutta jostain syystä nyt latenssi ei enää ole ongelma. Ei mitään hajua mitä tein?!? Raitoihin vaan pukkaa herkästi ylimäärästä rätinää ja pätkimistä. Tosin mun pitää päästä itteni kanssa sinuiksi johtuuko tämä käyttäjästä vai softasta.
 
Buffer sizea nostamalla saattaa pätkiminen ja rätinä loppua, tosin latenssikin saattaa näin tehdessä nousta. Kokeilemalla vaan.
 
jra
02.09.2010 19:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Connor: Itsellä UX1:nen pelittää jotakuinkin tällä hetkellä Win7 64-bit versiossa (HP:n kone). Pitkää oli latenssi ongelmia, mutta jostain syystä nyt latenssi ei enää ole ongelma. Ei mitään hajua mitä tein?!? Raitoihin vaan pukkaa herkästi ylimäärästä rätinää ja pätkimistä. Tosin mun pitää päästä itteni kanssa sinuiksi johtuuko tämä käyttäjästä vai softasta.
 
Noita yllä kuvattuja ongelmia ei mulla ole kyllä esiityny. Tosin oon käyttäny sitä vaan laulun kanssa Ableton Live Litessä.

 
Onko sulla Toneportin ajuri 16bit vaiko 24bit -tilassa? Omassa koneessa toimii häiriöttä 16bit/48000hz -tilassa, mutta 24bit on tällä hetkellä mahdoton käyttää häiriöiden vuoksi. 16bit riittää Youtubeen, Areenaan ja Spotify:hin, mutta musahommiin saisi kyllä pelittää 24bit tilassa. Latenssiongelmia ei taas itsellä ole ollut (kestää pitää liuku minimissä, häiriöt tulevat säädön asennosta huolimatta) ja esim. DPC Latency Checker antaa pelkkää vihreää palkkia, häiriöt johtuvat jostain muusta, ja näyttää että Line6 ainakin jollain tasolla on niistä tietoinen. Koneen WLan (tai mikä WiFi se on) teki DPC:ssä tasaista piikitystä, mutta sen disabloiminen ei vaikuttanut pahimpiin häiriöihin, vaikka piikit katosivatkin. Oma UX2 toimi 32bit Vistassa pari vuotta ilman isompia ongelmia.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Connor
16.09.2010 09:01:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinaspa jäädä vastailemati. 16-bit asennossa mulla on ajurit ja latenssin poiston vuoksi liuku vasurissa. Näin sain lähes kaiken rätinän pois. Vielä sinne väliin tulee kyllä kaiken maailman "modeemi" ääntä lauluun. Ei tullu ajateltua tuliko nää kaiun vai kompressoinnin kanssa vai ihan aina. Särähdys tulee yleensä juuri kun laulu alkaa.
 
Jotenkin tuntu kun kikkailin enemmän raitojen kanssa edestakasin niin välillä häiriöt väheni. Tosin tein niin, että kun olin lauluraidan saanut sisälle niin kävin säätämässä noita ajuriarvoja takasin päin.
 
Tosin tää mun touhu on tämmöstä yrityksen ja erehdyksen kautta ilman mitään järkeä. Kun ois vaan enemmän aikaa väännellä ja käännellä. Muutenkin mulle nyt toistaseksi näihin demoiluihin riittää toi 16-bit, mutta oishan se mukava saada homma toimimaan ihan täpölläkin.
 
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
Keppiheikki
17.09.2010 10:48:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä se Toneport alkanut sitten noilla vanhoillakaan ajureilla toimia Win 7, 64bit -koneessa kunnolla. Aina muutaman kerran tunnissa säikäyttää todella voimakkaalla kohinalla, sama sitten onko Podfarm käytössä vaiko Toneport vain Windows-käytössä äänikorttina. Kaikki kikkakuutoset (Wifi pois jne.) ja uudelleen asennukset on kokeiltu, mutta ongelma pysyy. Line6:n sivuilla oli alla oleva ilmoitus ja forumit täynnä vastaavia vistejä, joten ajuripuolella ongelma on. Itsellä sama vehje pelasi vanhassa 32bit Vista -koneessa ilman ihmeempiä ongelmia, mutta uudessa koneessa on tällä hetkellä lähes käyttökelvoton. DPC Lat. checkerillä tarkistin ja latenssipiikeistä ei ole ongelmassa kysymys.
 
Et ole ongelmasi kanssa yksin. Itsellä on ihan samanlaisia kokemuksia, paitsi että kohinoita ja rätinöitä tulee muutaman kerran minuutissa. Käyttiksenä 32-bittinen Windows 7.
 
Kaikki kikat kokeiltu eikä ratkaisua löydy. Ei auta kuin odottaa että Line6 tekee asialle jotain.
 
WWW.THEBADEXCUSE.NET | WWW.2NDSUICIDE.COM | Parhaat soolot lähtevät G-kieltä venyttämällä.
jra
23.09.2010 23:30:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keppiheikki: Et ole ongelmasi kanssa yksin. Itsellä on ihan samanlaisia kokemuksia, paitsi että kohinoita ja rätinöitä tulee muutaman kerran minuutissa. Käyttiksenä 32-bittinen Windows 7.
 
Kaikki kikat kokeiltu eikä ratkaisua löydy. Ei auta kuin odottaa että Line6 tekee asialle jotain.

 
Tämmöistä infoa oli Line6:n support forumilla:
9/20/10
A new driver build has been released to our QA department for testing. So far, this new build has proven to perform much better than the existing public driver. There is still more work and testing to be done but we feel that its one step closer to resolving the majority of the audio issues that have been experienced by some of you. We still do not have an ETA on this release but please keep checking back with us periodically for further updates.

Our sincerest thanks for your patience in this matter.

 
Toivottavasti uusin ajuriversio korjaa ainakin pahimmat ongelmat.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
jra
30.09.2010 22:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on viimeinkin julkaistu Line6:n usb-laitteisiin (Toneportit ja muut) uudet ajurit joiden lupaillaan korjaavan ainakin Win 7:n kanssa ilmenneet ääniongelmat. Epäilyttää, mutta eihän sitä tiedä:
 
9/30/10
We have released a new driver (4.1.1.7) that we feel has improved many of the audio issues some users have experienced on some systems. Please download the new driver at http://line6.com/software/.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
mikkojen
01.10.2010 23:08:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Nyt on viimeinkin julkaistu Line6:n usb-laitteisiin (Toneportit ja muut) uudet ajurit joiden lupaillaan korjaavan ainakin Win 7:n kanssa ilmenneet ääniongelmat. Epäilyttää, mutta eihän sitä tiedä:
 
Toivottavasti toimii. Itellä on vanhempi xp masiina pyhitetty vain ja ainoastaan musakäyttöön joten kun se nyt toimii niin sitä ei enää päivitellä millään tavoin. Ainoastaan ankaraa käyttöä....
 
carpe diem - memento mori
Connor
05.10.2010 08:42:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Nyt on viimeinkin julkaistu Line6:n usb-laitteisiin (Toneportit ja muut) uudet ajurit joiden lupaillaan korjaavan ainakin Win 7:n kanssa ilmenneet ääniongelmat. Epäilyttää, mutta eihän sitä tiedä:
 
Hey, thänks ;-). Tätähän täytyy päästä kokeilee. Ei kyllä kovin varmalla pohjalla olla, jos kirjoitetaan, että we feel that... :-)
 
No ei muuta kun savu purkkiin.
 
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «