Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electro-harmonix
1 2 3
DirectTone
22.08.2010 00:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia kyseisistä pedaaleista. Onko electro-harmonixin laitteet laadukkaita jne..? Tekisi mieli kuulla niistä jotain ennen ostopäätöstä. ;)
 
Twinkle
22.08.2010 00:58:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirectTone: Onko kellään kokemuksia kyseisistä pedaaleista.
 
on.
 
Onko electro-harmonixin laitteet laadukkaita jne..?
 
ihan jees.
 
Ziggy Bubba
22.08.2010 01:03:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerro nyt samantien mitä pedaalia olet ostamassa. EHX:llä on hyviä ja pari myös vähemmän hyvää.
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Grugi
22.08.2010 09:44:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kokemusta näistä.
 
Electro-Harmonix Holy Grail
Electro-Harmonix #1 Echo
Electro-Harmonix Metal Muff with top boost
Electro-Harmonix LPB-1 Boosteri
 
Mitään pahaa sanottavaa ei ole mutta joskus harvoin kaipaan tuohon #1 Echoon tap tempoa mikä ei sekään ole vika.
 
SDMF
Väsykäsi
22.08.2010 10:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Small Clone löytyy laudasta ja on mun mielestä parempi kuin Boss CE-2. Ei läheskään, niin imelä kuin Boss, mutta kyllä Small Clonestakin kasari-imelyyttä ja häröilyäkin löytyy. Uutenahan näitä perinneboksiin kasattuja ei saa, mutta niitä liikkuu käytettynä kohtuullisen usein, joskin kun niitä on niin menevät nopeahkosti.
 
Minä kohta kaivelen osani esille ja sitten jattikyrpae heiluem! -Karvamammutti
Vetehinen
22.08.2010 10:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Small Clone löytyy laudasta ja on mun mielestä parempi kuin Boss CE-2. Ei läheskään, niin imelä kuin Boss, mutta kyllä Small Clonestakin kasari-imelyyttä ja häröilyäkin löytyy. Uutenahan näitä perinneboksiin kasattuja ei saa, mutta niitä liikkuu käytettynä kohtuullisen usein, joskin kun niitä on niin menevät nopeahkosti.
 
Etkö tarkoita tätä:
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_small_clone.htm
 
Minusta tuo on vanhan mallinen kotelo, ja onhan noita yhä markkinoilla.
 
Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar.
Väsykäsi
22.08.2010 10:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Etkö tarkoita tätä:
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_small_clone.htm
 
Minusta tuo on vanhan mallinen kotelo, ja onhan noita yhä markkinoilla.

 
Ohoh, seison korjattuna. Myö kun luulin, että nuo ovat täysin pois tuotannosta. Hyvä ettei näin ole mainio pedaali on. =)
 
Minä kohta kaivelen osani esille ja sitten jattikyrpae heiluem! -Karvamammutti
Ziggy Bubba
22.08.2010 11:00:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kamalin EHX-spedu on muistaakseni nimeltään Nano Clone, joka siis yrittää olla jonkun sortin Chorus. Spedu söi päällä ollessaan alapään about kokonaan ja efekti oli mitä tökeröimmän kuuloinen. Muistaakseni tälle onkin jo tehty korvaaja, en ihmettele.
 
Iteltä löytyy tällä hetkellä vanhan mallinen Small Stone, Signal Pad sekä POG2. Hyviä speduja nuo on kaikki. Semmosta keskivertopasselia laatua edustaa musta EHX - ei ihan huippua aina, mutta tuotteissa on hyviä ideoita, soundeja ja sopivasti cool-factoria.
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Rämppy
22.08.2010 14:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E-H:n efekteissä on luonnetta. Eri asia on, kuka niistä tykkää. Minä tykkään useimmista. Mulla tällä hetkellä Little BigMuff ja Small Stone Nano (phaser). Little BigMuff on jopa loistava laite ja Small Stonekin ihan hyvä, joskin parempiakin phasereita on. Hinta-laatusuhde on molemmissa huippua.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
jyrkalt
22.08.2010 14:58:58 (muokattu 22.08.2010 14:59:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu muutama eh-pedaali. En vaan osaa sanoa mikä niissä kaikissa mua on häirinnyt. Jotenki vaan en ole kokenut firman pedaaleja omikseni..
 
Joo tiedän et tää on paha-asteista pedaaliskitsoilua mut näin mä asian oon kokenut.
 
e: typo
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
baba o riley
22.08.2010 15:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirectTone: Onko kellään kokemuksia kyseisistä pedaaleista. Onko electro-harmonixin laitteet laadukkaita jne..? Tekisi mieli kuulla niistä jotain ennen ostopäätöstä. ;)
 
EHta on tosiaan valimisettu yli 40 vuotta joten sieltä löytyy tosiaan kaikennäköistä. Riippuu mikä sua kiinnostaa, mitkä kamat sulla on ja millainen korva. Itellä on paljonkin eh kokemusta, niin vintage kun uusista. Parhaimmillaan eh on ihan lyömätön, mutta voi myös olla että et pidä laisinkaan.
 
Krice
22.08.2010 15:34:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polychorus boostaa ääntä niin paljon, ettei sitä oikein voi käyttää normaalissa soittamisessa. Trim potikoista sitä kuulemma voi säätää, mutta siihen tarvitaan ammattilainen ja kassakone kilahtaa. Joku level-nupin laittaminen olisi ollut napakka idea jos ei tehdassäätöjen tekeminen onnistu kunnolla.
 
hevuorenmaa
22.08.2010 15:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deluxe memory man on ainakin kova. Small stone kuullostaa hyvältä, mutta alentaa hieman voluumia. Hyvin nuo on mulla kestänyt, vaikka oon kuullut väitettävän etteivät muka kestä käyttöä.
 
erty
22.08.2010 15:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Polychorus boostaa ääntä niin paljon, ettei sitä oikein voi käyttää normaalissa soittamisessa. Trim potikoista sitä kuulemma voi säätää, mutta siihen tarvitaan ammattilainen ja kassakone kilahtaa. Joku level-nupin laittaminen olisi ollut napakka idea jos ei tehdassäätöjen tekeminen onnistu kunnolla.
 
Aina noilla trimmipotikoilla pelotellaan... Mä oon ainakin säätänyt kaikki säätöä tarvinneet pedaalini ihan korvalla, mm. '79 Deluxe Electric Mistressini. Pitää vaan tietää mitä kuuntelee ja selvittää etukäteen mitä mistäkin pitäisi tapahtua. Kyllä niitä joskus sokkonakin tulee kokeiltua, mut sillon pitää muistaa merkata vanhat asetukset et löytää niihin sit takaski.
 
magister
22.08.2010 18:42:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX Deluxe Memory Man on ollut harrastekäytössä.
 
Olen käyttänyt efektiloopissa tuomaan avaruutta ja kuulautta soundiin. Voi laittaa enemmänkin kaikua eikä tunnu häiritsevän pingpongmaiselta. Ripauksen chorusta olen mausteeksi myös kokeillut, pienessä määrin jotenkin pehmentää vielä.
 
Efektilooppikäytössä riippunee vahvistimesta miten sopii, ihan minimissään olen joutunut pitämään inputtia ettei yliohjaa. On käynyt mielessä, että vaihtaisin jonkin komponentin niin että tämä input tasonsäätö olisi paremmin balanssissa. On toiminut kuitenkin.
 
Virransyöttö on eksoottinen 24 volttia, ja pistokkeessa +/- toisinpäin kuin Boss standardissa, ja itse pistokekeen kokokin kai hiukan eri. Kolvailin nimittäin johdon että saan sen samasta virtalähteestä kuin muutkin pedaalit, piti tehdä sellainen joka yhdistää 2 erotettua 9 v lähtöä yhdeksi.
 
Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
FreshPots
22.08.2010 18:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deluxe memory man xo. Analoogidilsojen aatelistoa. Juu ja on ihan laadukkaita.
 
DirectTone
23.08.2010 14:25:40 (muokattu 23.08.2010 15:12:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Kerro nyt samantien mitä pedaalia olet ostamassa. EHX:llä on hyviä ja pari myös vähemmän hyvää.
 
Tarvitsisin jotain "miedohkoa" overdrive pedaalia. Suosituksia? :)
 
EDIT: vai olisiko tarpeena sittenkin jonkinlainen fuzz pedaali. Jos haen tälläista saundia mikä tässä on: http://www.youtube.com/watch?v=Hp6Qh-wT3ys
 
Onko EHX nano muff yhtään pätevä?
 
RetroRage
23.08.2010 15:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX Worm pedaalia en suosittele. Siinä siis neljä efektiä (wah,phaser,vibrato,tremolo) kaikki olivat omasta mielestäni käyttökelvottomia. Tosin en kokeillut efektejä expression pedaalin kanssa, jos se silloin olisi ollut toimivampi.
 
Chemo
23.08.2010 15:26:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX Holy Grail hajosi itsestään vähän reilun vuoden päästä käyttöönotosta, ilman mitään syytä. Kuoli vain pois eikä korjaaminenkaan onnistunut. Oikosulku jossain piirilevyn uumenissa. Muitakin vastaavia tapauksia on tuolla kyseisellä pedaalilla ollut. Joten en valitettavasti voi yhtyä näkemykseen siitä että nämä olisivat laadukkaita. Muiden valmistajien härpäkkeissä ei vastaavaa ole itselleni osunut kohdalle. (Joo, olen kertonut tästä samasta asiasta aikaisemminkin. An elephant never forgets)
 
Soundi oli periaatteessa ihan ok. Joskin tän päivän näkökulmasta Boss Fender Tube Reverb FRV-1 hoitaa saman tontin, eli jousikaikumatkinnuksen, selvästi paremmin, autenttisemmin ja monipuolisemmilla säätömahdollisuuksilla. Ja paremmalla käyttöluotettavuudella tietysti.
 
Small Clonekin löytyy, se ei ole aktiivikäytössä mutta eipä siitä mitään valittamistakaan ole.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Volle
23.08.2010 15:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EH:lla on kyllä kivoja muljuttimia idealtaan ja saundeiltaan, mutta joku käytännön ominaisuus niissä silti tuntuu kusevan, ainakin näissä kahdessa, jotka mulla on:
 
Micro Synth on ihan jees siinä mitä se tekee (eli pilaa kitarasaundin täysin, heh), mutta bybassillakin ollessaan se tuo ainakin humpparikitaralla huononkuuloista säröä saundiin. Lisäksi ekspressiopedaalin käyttömahdollisuus lisäisi käyttökelpoisuutta. Loota on myös v-mäisen iso.
 
Memory Boy on muuten mallikas, mutta sekin buustaa jonkun verran päälle polkaistaessa. Täytyisi katsoa onko asia säädettävissä. Ainakaan käyttöohjeissa en huomannut mainintaa tästä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «