Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkamatka maneerit / vakio vitsit
1 2 3 4 58 9 10 11 12
jykke65
20.08.2010 10:56:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä keikkamatkoilla mahdollisia vakiintuneita tapoja tai piintyneitä vitsejä jotka joka reissun alussa ja/tai lopussa on pakko toteuttaa?
 
Meillä lähdössä, kun ukot on autoon kerätty kuuluu ehdottomasti takapenkin taavien sihauttaa kuuluvasti tölkki auki kuskin korvan juuressa ja paluumatkalla yleensä järjestetään ns. "viiniruutu" jolloin viinilasin virkaa toimittavista piripintaan kaadetuista muovimukeista nautitaan antaumuksella huonoja tai huonompia paffitörppö viinejä niintä vuolaasti ja monisanaisesti kuskille kehuen. Tätä viiniä kuuluu myös joka kuopassa roiskauttaa hieman housuille ja penkeille. Matkan aikana myös katsellaan youtubesta vanhoja Pulttiboisseja ja kaikille samoille vitseille nauretaan kerrasta toiseen kuuluvasti.
 
Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan?
tarmo
20.08.2010 11:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä kaikki mun keikat on jo itsessään niin vitsejä, ettei siinä ole yhtään tilaa ylimääräiselle huumorille.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
lalovone
20.08.2010 13:54:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä aikoinaan rumpali totesi aina keikkabussiin istuessaan: voi, voi kun ei nyt vaan sattuis mitään...
 
karviaismarja on karvanen marja
Qsine
20.08.2010 19:44:02 (muokattu 20.08.2010 19:44:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä nyt ovat keikanaikaisia maneereita, mutta.
 
1) Yhteen aikaan joka keikalla jonkun meistä tuli jossain välissä sanoa repliikki: "Mitä vittua, sehän on spermaa!"
 
2) Jonkun tulee myös huolehtia siitä, että jossain vaiheessa lausutaan sanat "Yksi illan kohokohdista". Ne voidaan sanoa spiikissä, takahuoneessa, tauolla... kunhan sanotaan!
 
3) Aina kun nostetaan alkumaljoja, me bändin pojat toivottelemme toisillemme: "Lyhyttä keikkaa... lyhyttä keikkaa!"
 
4) Aina kun PA-telineen tolpannokka penetroituu ylhäältä käsin laskemamme Bose-merkkisen PA-kaappimme alareikään, pitää sillä hetkellä kaikkien huokaista orgastisesti, ikäänkuin pannen!
 
5) Kun kappaleessa "Aamu toi, ilta vei" tulee säe "Ja silloin laskut maksettava on", pitää hanuristin ja alleqirjoittaneen kiipparistin nyökkäillä toisilleen vakavina, mahdollisimman elämää-nähneinä.
 
5b) Piisissä "Myrskyn jälkeen" on säe "Elin niin kuin mul ois valta kapteenin". Siinä kohdassa pitää aina mahdollisuuksien mukaan huutaa päälle jokin muu kuin tuo kapteeni. Tähänastisia variaatioita ovat olleet esim. vänrikin, korpraalin, Hitlerin, Stalinin, Sjöbergin ja sulttaanin.
 
6) Kun on tarjolla karjalanpiirakoita, pitää jonkun kysyä mahd. suureen ääneen keittiötädeiltä, että kukas teistä on ollut mallina?
 
7) Mikäli ollaan Muurlan Seuralassa keikalla, pitää hakata keikkapuku päällä esiripun takana muutama halko.
 
"Asko oli kolme kertaa kummelissa ja mie huppelissa ja Asko söi lihiksen ja hilliksen ja mie taas kolme hattaraa... ja Asko oli sitten etupenkillä menomatkalla, mie taas tulomatkalla, Asko oksensi lihapiirakan ja minä sitten taas kolme hattaraa."
ukko idänmies
20.08.2010 21:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Nämä nyt ovat keikanaikaisia maneereita, mutta...
 
Onhan täällä tanssipuolella hyviäkin juttuja. Mitä ne tuolla muualla valittavat. Näille tuli kyllä hörähdettyä. Niillä harvoilla keikoilla, joilla itse olen ollut laulamassa, on basistilla yleensä ollut tapana kertoa omasta mielestään hauskoja vitsejä.
 
Ei elämästä enää edes juovu.
KoskPaavo
20.08.2010 22:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsinen otti taas tilan haltuun.
 
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
Tankero
20.08.2010 22:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Qsinen otti taas tilan haltuun.
 
Niin teki.
Riittääkin tälle säikeelle.
 
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon
jykke65
21.08.2010 12:34:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Qsinen otti taas tilan haltuun.
 
Qusinen on kone.....=)
 
Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan?
Lucky 7
21.08.2010 15:52:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on vuoden kovin shou minulle (humalaista matkien)
 
Ja seuraava piisi äkkiä kehiin, siitä vaan vou vou vou
 
Tietysti kaikki paikkoihin ja reissuihin liittyvät jutut ja kommellukset 100:nen kerran.
 
TÄ?
Kukko
21.08.2010 20:44:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kamoja kantaessa on mukava kysäistä vastantulevalta kanssatoverilta, käsillä olevan taakan painoa, samalla nojaten kaverin kantamukseen..
 
Hiacen takapaksista ripitäydytään etupenkin "papeille" ja vapaudutaan synneistä..
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
tope2
23.08.2010 11:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisien vakiomaneereja vuosien varrelta:
 
* "Ois vielä kesä, sais vielä pesää" (Kake Randelinin Tarja-biisi)
* "Muistan tytön tuon hyvin niin, muistan miten me tehtiin SITÄ" (R.A.K.A.S)
* "Räystähällä nukkui jo illan isäntä" ( Rempalllaan)
* "Poika pani polkua" (Rempallaan)
* "..tyttöni toinen vei, kolmas vei, neljäs vei, viides vei, anyway" (Glendora)
* "Voiko ihanammin päivä enää alkaa, onko ihanampaa aamua kuin tää, minä jatkoin lyseossa sitten kunnanvirastossa, ei kutsumuksen mukaan satu jokaiselle työt. Ja joka päivä iltaisin kun kello tuli kuus, nähtiin eräs herrasmies ja olkihattu uus. Siinä sielu on sen miehen, jonka työt jää puolitiehen, se on laulu merirosvosta Roope nimeltään" (tää on mun oma!)
* " Ruusunoksa ja kyyhkynen, siinä varmaan on sellainen pari"
* "Vaan en saanutkaan, vaan en saanutkaan" (Heili Karjalasta)
* "Kun saavut uudestaan, sut haastan oikeuteen" (Linda)
* "Kun istun taksissa" (Ilta skanssissa)
* "Erämaahan eksyin kerran, vihertävän skeidan näin" (by Jake)
* "Hän vei minut sisään lempemme pesään ja antoi minulle pesää" (Lauantai-ilta)
 
Qsine
23.08.2010 11:52:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo väännelmät pitäisi kyllä myös koota jonain päivänä yhteen, niitä on lueteltu silloin tällöin eri ketjuissa.
 
Meidän vakiomme ovat:
"Mä seuduilla näillä oon, no, vittu, kalamies!" (Kalastaja-Eemelin valssi)
"Lapsena tuntenut murheita en: pieruja vain kohdata sain." (Kultainen nuoruus)
 
"Asko oli kolme kertaa kummelissa ja mie huppelissa ja Asko söi lihiksen ja hilliksen ja mie taas kolme hattaraa... ja Asko oli sitten etupenkillä menomatkalla, mie taas tulomatkalla, Asko oksensi lihapiirakan ja minä sitten taas kolme hattaraa."
Meisseli
23.08.2010 12:04:38 (muokattu 23.08.2010 12:05:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kun saavut uudestaan, sut haastan oikeuteen" (Linda)
 
Meinas lentää kahvit päälle!
+
 
Tämmönen tuli mieleen:
 
"Nasta pimu, haista vittu!"
 
Siki Siki: "Hannes on leppoisa ja hän käyttää henkseleitä ja neonväristä tuulipukua tosta noin vaan."
Sax-pappa
23.08.2010 12:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Lapsena tuntenut köyhiä en, rikkaita vain kohdata sain.."
 
artope
23.08.2010 12:53:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mamban Älä jätä minua tsipaleessa kun solisti laulaa: "muistan että sanoin sulle jotain kaunista..." niin taustalta kuuluu varmasti Haist vittu.
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
haitari
23.08.2010 13:31:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lokki: "Linnun näen lentävän mastoa päin..." ja sitten haitarilla sellanen titityy titityy-ääni.
 
www.keikkamestari.com
tarmo
23.08.2010 16:29:56 (muokattu 23.08.2010 16:31:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tammi, helmi, maalis, huhti, touko, kesä, heinä, elo....
 
Ladies and playboys...
 
Ja näistä ei suotta parodia rakentunut. Hyvä, että kansanviisaudet ovat voimissaan.
 
Anteeksi kovasti, mutta mulle tulee paha olo kaikista noista jutuista. Ihan yhtä paha olo kuin oikotuulia katsellessa. Ihan vittuilematta ja vilpittömästi. Sorry.
 
EDIT: Sax-Papan oivalluksesta ei tullut paha olo. Tulisi tosin, jos sitä kuulisi sata keikkaa putkeen. Mutta se oli jotenkin silleen freesi ja hyväntahtoinen.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
EP
23.08.2010 16:41:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: ..
 
Anteeksi kovasti, mutta mulle tulee paha olo kaikista noista jutuista. Ihan yhtä paha olo kuin oikotuulia katsellessa. Ihan vittuilematta ja vilpittömästi. Sorry..

 
Kerrankin samaa mieltä!
..vastaavaa on joskus ihan eletty ja nähty, ei enää : (
 
duane
23.08.2010 17:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietyt tienviitat on aina luettava ääneen:
 
* Kehvo / Räimä
* Jynkkä
* Vesaperä / Eskoperä
 
sekä tietysti Pöljän Koulu pitää muistaa mainita ohi mennessä..
 
katellaan...
mack the knife
23.08.2010 18:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina kun tulee vastaan henkilöauto peräkärry perässä ja kolme ihmistä sisällä, niin pitää muistaa sanoa: Haitari, basso ja rummut.
 
COVS n:o 1.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «