Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 4x12 kaappia ENGL Powerballille
1 2 3
Happo-Harri
20.08.2010 19:26:34 (muokattu 20.08.2010 19:30:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä nyt eroaa noista tuhansista muista ketjuista sen verran, että budjetti on ~300-400e. Celestion v30 ilmeisesti toimii Powerballin kanssa, mutta mistä halvalla? Onko noista Harley Bentonin v30 malleista mihinkään? Muita ehdotuksia?
 
Metallia tosiaan soitan ja vireenä Droppi C.
 
Sawez
20.08.2010 21:00:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm
 
Pelittävät varsin hyvin nuo Harlikatkin. Mulla on ollu Englin alla tommonen jo muutaman vuoden eikä mitään häikkää ole ollut. Ja saundi on hyvä.
 
"Ei sillä ole väliä onko kova puoltahtia edessä tai takana, kunhan vaan on kova." -slipoilfan-
lavaamo
20.08.2010 21:13:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happo-Harri: Tämä nyt eroaa noista tuhansista muista ketjuista sen verran, että budjetti on ~300-400e. Celestion v30 ilmeisesti toimii Powerballin kanssa, mutta mistä halvalla? Onko noista Harley Bentonin v30 malleista mihinkään? Muita ehdotuksia?
 
Metallia tosiaan soitan ja vireenä Droppi C.

 
Torilta joki soppeli käytetty.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Happo-Harri
20.08.2010 21:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sawez: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm
 
Pelittävät varsin hyvin nuo Harlikatkin. Mulla on ollu Englin alla tommonen jo muutaman vuoden eikä mitään häikkää ole ollut. Ja saundi on hyvä.

 
Joo, tuota katselin itsekkin. Mites muuten, slant vai straight? Onko tähän mitään oikeaa vastausta? Ilmeisesti slant jonkin verran kirkkaampi sointinen?
 
Evilson
20.08.2010 22:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happo-Harri: Joo, tuota katselin itsekkin. Mites muuten, slant vai straight? Onko tähän mitään oikeaa vastausta? Ilmeisesti slant jonkin verran kirkkaampi sointinen?
 
Slant on parempi IMO. Levittää ääntä paremmin, syntyy vähemmän seisovia aaltoja ja näyttää tyylikkäämmältä, kuin straight.
 
Hyväsoundisiksi noita HB:n komeroita en kyllä sanois, mutta hintaluokassaan ovat parhaita.
 
Maailmassa on virhe.
Happo-Harri
20.08.2010 22:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evilson: Slant on parempi IMO. Levittää ääntä paremmin, syntyy vähemmän seisovia aaltoja ja näyttää tyylikkäämmältä, kuin straight.
 
Hyväsoundisiksi noita HB:n komeroita en kyllä sanois, mutta hintaluokassaan ovat parhaita.

 
Alright, mutta toisaalta kun ajattelee että entinen vahvistin oli Valveking combo alkuperäisellä elementillä, niin tuleekohan sitä mietittyä ensimmäisenä että kumpi on parempi soundinen, HB vai vaikka Orange? Tuskin.
 
Evilson
20.08.2010 22:59:45 (muokattu 20.08.2010 22:59:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happo-Harri: Alright, mutta toisaalta kun ajattelee että entinen vahvistin oli Valveking combo alkuperäisellä elementillä, niin tuleekohan sitä mietittyä ensimmäisenä että kumpi on parempi soundinen, HB vai vaikka Orange? Tuskin.
 
Niin kauan kun HB miellyttää, niin mikäs siinä. Eihän se Powerball huonolta soundaa HB:n kanssa. Mutta sit kun vertaat sitä Orangeen niin huomaat, miten paljon parempi se soundi voisi olla.
 
Maailmassa on virhe.
Happo-Harri
20.08.2010 23:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evilson: Niin kauan kun HB miellyttää, niin mikäs siinä. Eihän se Powerball huonolta soundaa HB:n kanssa. Mutta sit kun vertaat sitä Orangeen niin huomaat, miten paljon parempi se soundi voisi olla.
 
Näinhän se on, mutta hinta/laatusuhteensa takia taidan tilata tuohon läheiseen musiikkiliikkeeseen tuollaisen HB:n kuin linkkasit. Thx for information.
 
Evergrey
21.08.2010 00:19:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happo-Harri: Näinhän se on, mutta hinta/laatusuhteensa takia taidan tilata tuohon läheiseen musiikkiliikkeeseen tuollaisen HB:n kuin linkkasit. Thx for information.
 
Tompalta sen saa kotiovelle.
Lähetyskuluja ei peritä tilauksista, joiden arvo ylittää 398 EUR
 
Happo-Harri
21.08.2010 00:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evergrey: Tompalta sen saa kotiovelle.
Lähetyskuluja ei peritä tilauksista, joiden arvo ylittää 398 EUR

 
Musiikkiliikkeeseen tilattuna saan sen halvemmalla.
 
Yrms
21.08.2010 08:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Ai meinasit että musaliikkeestä tilaavat sulle Thomannilta kaapin ja saat vielä halvemmalla :) Valotas hieman.
 
www.mikseri.net/blindways
Mandarax
21.08.2010 10:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happo-Harri: Musiikkiliikkeeseen tilattuna saan sen halvemmalla.
 
Hieno juttu jos näin on - tosin myös hiukan epäilen...
Harley Benton on Thomannin omistama tuotemerkki, jota myy ainoastaan Thomann. Tuon sinun kivijalkakaupan pitäisi siis tilata se kaappi ensin T-kaupasta ja myydä se persnetolla sinulle eteenpäin. Korjaa toki jos olen väärässä.
 
Mitä itse kaappiasiaan tulee, niin tuo yhtälö 300-400e, V30 ja 4x12" tekee tarjonnasta hiukka niukan. Ehkäpä 2x12" pärjäisi? Soitannollisesti aivan varmasti, mutta mitenkäs muuten sitten..? Tai sitten ehkä venyttäisi budjettia vielä hieman ylöspäin niin alkaisi olemaan muitakin v30-pönttöjä tarjolla (esim H&K jne). Tuohon nykyiseen budjettiin saa kyllä Englin 412 Standardia käytettynä, mutta ainakaan itse en ihan kauheasti niistä V60:stä tykännyt. Hiukka tummaa ja tukkoista.
Tuohon hintaan kyllä se Harlikka on ihan ok ratkaisu.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Happo-Harri
21.08.2010 14:30:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yrms: ^Ai meinasit että musaliikkeestä tilaavat sulle Thomannilta kaapin ja saat vielä halvemmalla :) Valotas hieman.
 
Saatan olla väärässäkin. Niin ja kaappi tulisi nimenomaan reenaus- ja livesoittoon, jotenkin tuntuis että 2x12 ei toimis yhtä hyvin.
 
jussimus
21.08.2010 15:31:52 (muokattu 21.08.2010 15:33:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happo-Harri: Niin ja kaappi tulisi nimenomaan reenaus- ja livesoittoon, jotenkin tuntuis että 2x12 ei toimis yhtä hyvin.
 
Tuntuis? Luulo ei ole tiedon väärtti.
 
Mutjoo, jos haluat nimenomaan 4x12"-kaapin vaikka sitten ulkonäkösyistä, niin tilaa Toomannilta se Harlikan vintage-pönttö. Se on oikeesti todella hyvä. Voithan sä sitten joskus myöhemmin päivittää sen vaik Mesan Recto-sarjan kaappiin jos siltä tuntuu. Ja saattaapa hyvinkin käydä niin ettei sun ees tartte vaihtaa Harlikkaa mihinkään, jos toteat että se ajaa asiansa moitteetta. Itse en ainakaan kokenut tarpeelliseksi lähteä vaihtamaan tuota kyseistä Harlikkaa mihinkään kalliimpaan pönttöön...
 
Happo-Harri
21.08.2010 15:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus: Tuntuis? Luulo ei ole tiedon väärtti.
 
Mutjoo, jos haluat nimenomaan 4x12"-kaapin vaikka sitten ulkonäkösyistä, niin tilaa Toomannilta se Harlikan vintage-pönttö. Se on oikeesti todella hyvä. Voithan sä sitten joskus myöhemmin päivittää sen vaik Mesan Recto-sarjan kaappiin jos siltä tuntuu. Ja saattaapa hyvinkin käydä niin ettei sun ees tartte vaihtaa Harlikkaa mihinkään, jos toteat että se ajaa asiansa moitteetta. Itse en ainakaan kokenut tarpeelliseksi lähteä vaihtamaan tuota kyseistä Harlikkaa mihinkään kalliimpaan pönttöön...

 
Vielä kun ajattelee että se edellinen vahvistin oli tosiaan Valveking combo, niin ei varmaan paljoa haittaa HB:n "laaduttomuus" ainakaan alkuun.
 
jussimus
21.08.2010 15:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happo-Harri: Vielä kun ajattelee että se edellinen vahvistin oli tosiaan Valveking combo, niin ei varmaan paljoa haittaa HB:n "laaduttomuus" ainakaan alkuun.
 
Eikä varmaan paljoa haittaa että se Harlikka on oikeesti aika laadukas. No saatana, onhan siinä sentään 4 kpl V30:siä, mikä on ihan älyttömän hyvä diili tohon hintaan! Eikä rakenteeltaankaan kaappi häviä mun mielestä mitenkään esimerkiksi Marsun kaapeille.
 
oiva tumpeloinen
21.08.2010 17:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus: Eikä varmaan paljoa haittaa että se Harlikka on oikeesti aika laadukas. No saatana, onhan siinä sentään 4 kpl V30:siä, mikä on ihan älyttömän hyvä diili tohon hintaan! Eikä rakenteeltaankaan kaappi häviä mun mielestä mitenkään esimerkiksi Marsun kaapeille.
 
Ainakin se 2x12" pönttö pörisee kovilla volumeilla huomattavasti enemmän kuin Marsun 1936. Pienemmillä volumeilla kovasti hyvä. Tiedä sit tosta isommasta.
 
joku muu sikko
21.08.2010 17:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä se 4x12 on. Itse tungin sen sisään vielä kunnon viipaleet vaahtomuovipatjasta niin bassopää parani entisestäänkin. Kun katsoo mitä V30 kajarit maksaa kaupassa irtotavarana niin ei tosiaan pöllömpi diili senkään puolesta.
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
Henkka370
21.08.2010 19:06:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Härley V30:llä on nähtävissä omakuvassa.
 
NY RILLATAAN!
jussimus
21.08.2010 19:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkka370: Mun Härley V30:llä on nähtävissä omakuvassa.
 
Jätkä kusettaa! Siel oli vaan kuva jostain Marsun kaapista...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «