Aihe: Ostamassa ensimmäistä bassoa
1 2 3 4 515 16 17 18 19
samumaster
21.08.2010 18:38:32
Kiitos kirjoituksista. En oikeastaan itse ihan kauheasti innostunut tuosta jammusta mikä mulle tarjottiin. en tiedä miksi. mulle kuitenkin tarjottiin nättiä Samickin Greg Bennett Fairlane - bassoa hintaan 130+postikulut, joka näyttäisi olevan kopio Squierin jazzarista? Kokeilin tänään musakaupassa Squierin jazzaria ja tykkäsin todella paljon, eiköhän tuo kopiokin minua miellytä. Samaan hintaan tulisi piuha ja joku pehmeä laukku. Joku sanoi vielä voivansa taivuttaa jonkun Esp-ltd perusbasson http://www.espguitars.com/basses_b.html hintaan 150€ jos noudan itse tai maksan postikulut. Tuo Greg Bennett on nyt listani ykkösenä mutta entäs toi Esp-ltd?
J.Nikkanen
21.08.2010 18:47:36
samumaster: Kiitos kirjoituksista. En oikeastaan itse ihan kauheasti innostunut tuosta jammusta mikä mulle tarjottiin. en tiedä miksi. mulle kuitenkin tarjottiin nättiä Samickin Greg Bennett Fairlane - bassoa hintaan 130+postikulut, joka näyttäisi olevan kopio Squierin jazzarista? Kokeilin tänään musakaupassa Squierin jazzaria ja tykkäsin todella paljon, eiköhän tuo kopiokin minua miellytä. Samaan hintaan tulisi piuha ja joku pehmeä laukku. Joku sanoi vielä voivansa taivuttaa jonkun Esp-ltd perusbasson http://www.espguitars.com/basses_b.html hintaan 150€ jos noudan itse tai maksan postikulut. Tuo Greg Bennett on nyt listani ykkösenä mutta entäs toi Esp-ltd?

Se fairlane on hiukan oma juttunsa, J-basso mikitys, mutta omanlaisensa body ja headstocki. Mulla on muksuilla greg bennettin P/J mikitetty presarin tapainen (corsair tai jotain) ja se on ihan OK. Hiukka hepposen olonen kuitenkin ja soi suht ohuesti. Tinkaa jos kykenet. Satakolmekymppii kuulostaa paljolta, tarjosin joskus moisesta tasan satasta, ei tullut kauppoja tosin.
Visakoivu
21.08.2010 19:00:03
Nyt kannattaisi hiukan vaikka keräillä rahaa lisää ja ostaa esim. tämä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=443374 Kohtalainen peli kyseessä ja säilyttää tuon noin 200€ arvon aika pitkään.

Totuus on kuitenkin se, että huonolla bassolla soittaminen on tuskaa. Tiedän omasta kokemuksesta.
"Hamster on overdrive."
anapena
21.08.2010 19:24:08 (muokattu 21.08.2010 19:32:11)
Samickia saa kaupastakin esimerkiksi 170 euroon. 130eurosen pitää olla todsiistissä kunnossa. Ja ihan oikea meininki, jos joku basso ei nappaa, niin kannattaa valita toinen.
ESPit on aika yleisiä pelejä, joten sellaista voi käydä kaupassakin kokeilemassa, jos ei lähempää löydy.
Jos Hesoissa olet, niin oletko käynyt täällä:

http://www.soitin-huttunen.com/kitbas3.php

Itse olen ainakin puhelimitse saanut sieltä aloittelijalle sopivia neuvoja bassottelussa.
Siderocks
22.08.2010 01:35:42

pahaeno: Jaahans. Vaihtoehdoista HB, Gear4 ja Jammu tiputtaisit Jammun pois ja ottaisit sitten jomman kumman noista rimpuloista?

Missäs välissä mä niin sanoin?
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
J.Nikkanen
22.08.2010 10:26:35
o_s: Missäs välissä mä niin sanoin?

Et sanonut, kysyin. Ne kolme olivat silloin bassonhankkijalla vaihtoehtoina. Tilanne on vissiin muuttunut ja vaihtoehtoja taasen useampi.
samumaster
22.08.2010 13:17:00 (muokattu 22.08.2010 13:39:14)
Nyt kävi niin että Greg Bennettin kauppaaja perui kaupat, eli sitä en osta. Tällä hetkellä vaihtoehtoina ovat Esp-Ltd perus ja sitten Squierin presari, jonka löysin huutonetistä lähtöhintaan 100€. En tee vielä tarjousta, vaan teen sen vasta vähän ennenkuin kauppa sulkeutuu. Siinä Esp-ltd:ssä on kuulemma originaalit kielet eli ne kielet täytyisi sitten vaihtaa. Seuraan nyt nämä pari viikkoa tota Squier presari- huutokauppaa, ja jos se on vielä alhainen vähän ennen kaupan sulkeutumista niin teen tarjouksen.

E: Löysin torilta:
-Vester Stage Series kasaribasso 125€
-Ibanez Gio Soundgear 99€
-Merkitön(maya?) "komeasti relikoitunut,ruuvinreikiä ym.....ei halkeamia kumminkaan eli tässä todellinen vintage!" kaupan päälle kova bassolaukku + laadukas piuha, 150e
- Rocson presari "Myydään kelpokuntoinen ja paljon hintaansa parempi Rocson presision bass." 70€
J.Nikkanen
22.08.2010 14:31:24
samumaster: Nyt kävi niin että Greg Bennettin kauppaaja perui kaupat, eli sitä en osta. Tällä hetkellä vaihtoehtoina ovat Esp-Ltd perus ja sitten Squierin presari, jonka löysin huutonetistä lähtöhintaan 100€. En tee vielä tarjousta, vaan teen sen vasta vähän ennenkuin kauppa sulkeutuu. Siinä Esp-ltd:ssä on kuulemma originaalit kielet eli ne kielet täytyisi sitten vaihtaa. Seuraan nyt nämä pari viikkoa tota Squier presari- huutokauppaa, ja jos se on vielä alhainen vähän ennen kaupan sulkeutumista niin teen tarjouksen.

E: Löysin torilta:
-Vester Stage Series kasaribasso 125€
-Ibanez Gio Soundgear 99€
-Merkitön(maya?) "komeasti relikoitunut,ruuvinreikiä ym.....ei halkeamia kumminkaan eli tässä todellinen vintage!" kaupan päälle kova bassolaukku + laadukas piuha, 150e
- Rocson presari "Myydään kelpokuntoinen ja paljon hintaansa parempi Rocson presision bass." 70€

Vesterin voisin noista ottaa itse. Loput enempi romuja. Maya... never! Rocson?

Huh! Laitappa nyt sitten hiukan jarrua ja katselet kaikessa rauhassa ja laitat samalla hieman lissee rahaa jemmaan. Parisataa olis kyl minimi passosta, satasella saat itselles harmia ja tapat soittoinnostuksen.
Röntgen-Jeesus
22.08.2010 15:14:13

pahaeno: Parisataa olis kyl minimi passosta, satasella saat itselles harmia ja tapat soittoinnostuksen.

Eei välttämättä. Ite ostin viime kesänä kaverilta satasella Harley Bentonin basson ja pikkuvahvarin ja oikein hyvin oon pärjänny. Ei ole kyllä soittoinnostus vähentynyt. Nyt on ruvennut kiinnostamaan jo useamman sadan euron vehkeet.
Rob Halford on homo.
J.Nikkanen
22.08.2010 15:28:20
tox3: Eei välttämättä. Ite ostin viime kesänä kaverilta satasella Harley Bentonin basson ja pikkuvahvarin ja oikein hyvin oon pärjänny. Ei ole kyllä soittoinnostus vähentynyt. Nyt on ruvennut kiinnostamaan jo useamman sadan euron vehkeet.

Joo, HB on paras. Sulle, mulle ja kaikille. Ei hankita muita. Hyvin menee! Mun osalta HB/halpispaskaketjun kommentointi loppuu nyt. Ostakaa! Aivan sama. Paskoja, ja ei ne muuksi muutu.
JussiKoo
22.08.2010 20:54:15
tox3: Nyt on ruvennut kiinnostamaan jo useamman sadan euron vehkeet.

Taisit juuri sanoa sen, mitä tässä moni on yrittänyt kertoa...
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Röntgen-Jeesus
23.08.2010 06:17:13

pahaeno: Joo, HB on paras. Sulle, mulle ja kaikille. Ei hankita muita. Hyvin menee! Mun osalta HB/halpispaskaketjun kommentointi loppuu nyt. Ostakaa! Aivan sama. Paskoja, ja ei ne muuksi muutu.

Mikä se nyt risoo? Sanoin että hyvin on pärjännyt tähän saakka. Nyt kun pitäisi mahdollisesti ruveta keikkaa tekemään niin uudet vehkeethän ne on hommattava.
Rob Halford on homo.
anapena
23.08.2010 10:52:49
Vapaaehtois-hommaahan tää on. Ei tästä kannata hermostua. Tällaista tämä on ollut, ja tulee olemaan.
Siderocks
23.08.2010 13:53:47

pahaeno: Joo, HB on paras. Sulle, mulle ja kaikille. Ei hankita muita. Hyvin menee! Mun osalta HB/halpispaskaketjun kommentointi loppuu nyt. Ostakaa! Aivan sama. Paskoja, ja ei ne muuksi muutu.

Otahha Tampaxia nii näyttää se elämä taas paremmalta.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
J.Nikkanen
23.08.2010 14:31:11

Ole nyt hiljaa siinä. Hävettää.

tox3: Mikä se nyt risoo? Sanoin että hyvin on pärjännyt tähän saakka. Nyt kun pitäisi mahdollisesti ruveta keikkaa tekemään niin uudet vehkeethän ne on hommattava.

Ei soita sillä sun fehkeellä vaan. Hyvinhän sillä pärjää, suotta ostat paremman. Sehän on oikein hyvä, vai eikö ollutkaan nyt kun tarkemmin miettii? Itse mietin asian niin että basson pitää toimia kotona, treeniksellä ja keikalla. Jos ei, niin se on turha hankinta.

anapena: Vapaaehtois-hommaahan tää on. Ei tästä kannata hermostua. Tällaista tämä on ollut, ja tulee olemaan.

Välillä saa ja pitää hermostua.

o_s: Otahha Tampaxia nii näyttää se elämä taas paremmalta.

Otanpa. Näyttääpä.

Mutta silti, miljoonaan kertaan täällä käyty tää halpisrimpula keskustelu. Suotta mä täällä kuitenkaan paasaan ja varoittelen noista romuista. Sanoohan se sirdickyjin allekirjoitus jo kaiken: Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
hollstro
23.08.2010 15:15:57

Puolet jengistä on ainan enemmän pihalla kuin toinen puoli.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Visakoivu
23.08.2010 15:24:07
Ja jos kysyy neuvoa/mielipidettä jostain pitää olla valmis myös siihen, että ei aina saa haluamaansa vastausta/tukea omalle ajatusmaailmalle. Ainakin omalla kohdalla olisi säästänyt paljon ja nopeuttanut kehitystä jos olisi heti alkuunsa ostanut kunnon soittopelit. Kyllähän sen ymmärtää, että sitä rahaa ei välttämättä ole heti laittaa tuhansia soittovehkeisiin, mutta kyllä siihen bassoon saisi sen 300-400€ varata ja nimenomaan ostaa kunnon käytetyn. Meinaan jos nyt ostaa 150€ basson ja vuoden päästä 400€ niin onkin yhteensä mennyt 550€.
"Hamster on overdrive."
samumaster
23.08.2010 15:54:28
Visakoivu: Ja jos kysyy neuvoa/mielipidettä jostain pitää olla valmis myös siihen, että ei aina saa haluamaansa vastausta/tukea omalle ajatusmaailmalle. Ainakin omalla kohdalla olisi säästänyt paljon ja nopeuttanut kehitystä jos olisi heti alkuunsa ostanut kunnon soittopelit. Kyllähän sen ymmärtää, että sitä rahaa ei välttämättä ole heti laittaa tuhansia soittovehkeisiin, mutta kyllä siihen bassoon saisi sen 300-400€ varata ja nimenomaan ostaa kunnon käytetyn. Meinaan jos nyt ostaa 150€ basson ja vuoden päästä 400€ niin onkin yhteensä mennyt 550€.

Niinhän se on, mutta kuitenkin voi ostaa ensin jonkun 100-200€ basson ja kun jo uusi basso/uuden basson tarpeessa niin myy sen vanhan.
hollstro
23.08.2010 16:48:46

samumaster: Niinhän se on, mutta kuitenkin voi ostaa ensin jonkun 100-200€ basson ja kun jo uusi basso/uuden basson tarpeessa niin myy sen vanhan.

Siksi se eka kannattaa olla käytetty ja jotain muuta kuin ihan halvinta höttöä. Jos osaa oikein ostaa, siitä saa sen saman pois kun on maksanut. Jos ostaa uuden halvimman mahdollisen töherryksen, siitä ei pääse eroon oikein millään ja menettä vain rahaa ja hermonsa. Ehkä motivaationkin ja se on noista se tärkein juttu. Ekä vahingon kierrättäminenkään ole kovin kunniallista.

Huono soitin ei muutu kelvolliseksi vain siksi ettei tiedä paremmasta, eikä osaa arvioida soittimen hyyttä.

Olen tarkoituksella kärjekäs. Soitin on asiaan asiallisesti suhtautuvalle soittajalle ihan jotain muuta kuin se halvin tarjokas joka eteen tulee. Jos asialla ei ole väliä niin ei kannata edes kysellä että mikä on hyvä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)