Aihe: Jamiroquai
1 2 3 4 5
toivajar16
15.05.2005 11:21:24
Mun kiinnostus Jamiroquaihin lopahti sen jälkeen kun Stuart Zender lähti menemään basson varresta. Kuka muuten hoitaa nykyään bassotonttia?
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
carlos
15.05.2005 11:51:26
Mun kiinnostus Jamiroquaihin lopahti sen jälkeen kun Stuart Zender lähti menemään basson varresta. Kuka muuten hoitaa nykyään bassotonttia?

Paul Turner jamiroquai.comin mukaan. On liittynyt bändiin ihan tässä lähiaikoina.
Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat.
toivajar16
15.05.2005 12:21:54
Paul Turner jamiroquai.comin mukaan. On liittynyt bändiin ihan tässä lähiaikoina.

Ok, kiitos infosta.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
stratocaster
23.05.2005 18:13:47
No joko teil on uus lätty? Mitä tykkäätte. Ite en oo saanu viel käsiini.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
carlos
23.05.2005 18:34:27
No joko teil on uus lätty? Mitä tykkäätte. Ite en oo saanu viel käsiini.

Joko se on tullut.? ei oo kyl vielä mun käsissä näkyny, pitäis kyl hankkia.
Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat.
PepeAngst
23.05.2005 23:53:59
Näin uuden videon mtv:llä. Ihan kiva biisi, mutta jäi mieleen, että on vähän liikaa tuotettu. En sitten tiedä. Toivottavasti levy olisi hyvä.
Olen syntynyt 12. heinäkuuta. Samana päivänä kuin Bill Cosby ja Pate mustajärvI!!!!!
stratocaster
24.05.2005 00:47:40
ainiin, sehän ilmestyy vasta kuudes päivä. anteeks :D
gandar
20.06.2005 09:48:20 (muokattu 20.06.2005 09:49:05)
Dynamite ilmestyy tänään.
Itse tilasin jo aikoja sitten CDONista, ja onpa heillä vieläkin 16.95 € (plus postikulut, joita ei tarvitse minun maksaa, koska ryssivät tilauksen kanssa). Tilausstatuksen mukaan ovat lähettäneet viime perjantaina (vaikka ovat laittaneet sivuilleen ilmestymispäiväksi 22.), joten kädet syyhyävät jo päästä kuuntelemaan.
Ceci n'est pas une signature
Tapani L
20.06.2005 12:15:49
Se uusi biisi ei kuulosta ollenkaan hyvältä. Jotenkin kauhean tylsä eikä minkäänlaista fiilistä. Muista Jamiroquain biiseistä olen kyllä pitänyt.
Planetist
20.06.2005 12:17:54
Eipä ole enää Jamiroquai kiinnostanut kun Funk Odyssey oli niin huono...
Kerro miltä näytät kun ei kukaan sinua näe
Absoluuttinen nollapiste - Kerro ketä ajattelit
Jucciz
21.06.2005 09:59:08
Emergency ja Space Cowboy olivat kerrassaan upeita levyjä, joista on hankala löytää moittimisen aihetta. Biisit, soundit, soittosuoritukset... toki tästä musasta huomaa että Stewie Wonderia, Earth, Wind & Fireä ja Herbie Hancockia on kuunneltu, mutta mitä sitten? Mielestäni Jamiroquai onnistui ottamaan vanhat kunnon funk/soul-ideat ja pikkuisen acid jazzia sekä lisäämään soppaan vielä reippaasti omaa persoonallista otetta. Tuloksena oli erittäin menevää ja taitavasti tehtyä musiikkia.

Travelling without Moving -levyllä noin puolet biiseistä oli hyvää ja laadukasta, mutta valitettavasti tälle levylle eksyi jo aika paljon tusinabiisejä, niin sanottua täytematskua. Soundit olivat tällä levyllä jo "tuotetumpia" ja siloitellumpia... tietynlainen "rouheus" ja elämän maku näytteli huomattavasti pienempää osaa verrattuna kahteen aikaisempaan levyyn.

Itse törmäsin bändiin (valitettavasti) vasta kun kuulin Virtual Insanityn ensimmäistä kertaa joskus yläasteikäisenä. Tämän jälkeen hankin käsiini kaksi aikaisempaa levyä ja huomasin niiden olevan vielä huomattavasti parempaa tavaraa: erityisesti Too Young to Die ja Space Cowboy ovat mielestäni upeita biisejä.

Synkronized-levy sen sijaan oli iso pettymys: maanläheinen groovaava funk oli vaihtunut konemaiseksi MusicTV-diskoksi, hyi olkoon. Tämän jälkeen olen enää hyvin satunnaisesti seurannut, mitä Jay Kay miehistöineen on suoltanut ulos. Stuart Zenderin lähdön jälkeen bändin meininki jotenkin kuivui kasaan: tuollainen basisti on taivaan lahja, ja vasta miehen lähdettyä sitä oikein tajusi, miten korvaamaton osa bändin soundia tuo Zenderin lekteä bassottelu oli.

Bändin parhaat päivät sijoittuvat mielestäni 90-luvun alkuun - uudelta levyltä en odota liikoja.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Henga
21.06.2005 10:23:00 (muokattu 21.06.2005 10:24:22)
Stuart Zenderin lähdön jälkeen bändin meininki jotenkin kuivui kasaan: tuollainen basisti on taivaan lahja, ja vasta miehen lähdettyä sitä oikein tajusi, miten korvaamaton osa bändin soundia tuo Zenderin lekteä bassottelu oli.

Jos rumpuhommia tarkastelee niin Emergencyn ja Space Cowboyn välillä on aika rankka muutos. Nick van Gelder niminen jamppa (mm. Ozric Tentaclesissa vaikuttanut) soitteli Emergencyllä rummut ja sit Space Cowboylle tuli tää vähän tummempi kaveri setin taakse. Ihan selkeä ero laidbackista tiukkaan funkkiin.

Soittiko Zender muuten Travelling Without Moving - levyllä? Nimibiisin bassolinja on kyl herkkua.
Jucciz
21.06.2005 10:49:07 (muokattu 21.06.2005 10:50:13)
Soittiko Zender muuten Travelling Without Moving - levyllä? Nimibiisin bassolinja on kyl herkkua.

Kyl. Sit se lähtikin - bändiä rupes fyffe (sic) kiinnostamaan enemmän.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
stratocaster
21.06.2005 13:53:59
Ihtellä on tuo uus levy, ja mun mielestä parasta space cowboyn jälkeen. Vähä ehkä liikaa sitä clubibeattia, muttaa kyllä se ny menee. Virvelin soundi tosin aika vaisu, mutta sitä on varmaan haettu. Hyvä levy!.
gandar
22.06.2005 19:01:54 (muokattu 23.06.2005 11:11:40)
Nyt on uusin levy minullakin. Yhden kuuntelukerran jälkeen ei oikein räjäyttänyt tajuntaa, mutta "paranee" joka kuuntelukerta, että ans kattoo mihin mielipiteeseen päädyn. Kannatti ostaa.

Ohimennen muuten tuosta basistista: Levyllä basisteina on Derrick McIntyre, Alex Meadows, Randy Hope-Taylor ja sitten on yhdessä kappaleessa syntsabasso ja tuossa "Feels just like it should":ssa Jay tekee "vocal bassit". Muistaakseni ensimmäistä kertaa Jamiroquain levyissä eritellään kaikki soittajat kappaleittain, erinomainen uudistus. Toisaalta tuossa näkee sen, että parhaillaan Jay niin laulaa kaikki stemmat kuin tekee muutakin ja "Tallulah"issakin yksi soittaja soittaa sopraanofonin ja huilun, jotka kuuluvat yhtä aikaa. Mitenköhän toteuttavat keikoilla, vai suosiolla playbackina ..? Kappaleita on IMO hyvinkin erilaisia, itse pidin eniten Tallulahista.
Ceci n'est pas une signature
HaloOfFlies
19.08.2010 18:18:57

Nostanpa tämän ketjun, sillä Jamiroquain viiden vuoden mittaiseksi venähtänyt tauko on ohi ja uusi albumi Rock Dust Light Star ilmestyy marraskuussa. Ensimmäinen single on nimeltään White Knuckle Ride. Toivottavasti eivät ole liiaksi muuttaneet soundiaan viiden vuoden aikana.

Toivottavasti nyt tulisivat Suomeenkin kiertueellaan.

http://www.findance.com/uutiset/12067/jamiroquailta-uusi-albumi
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
Stain
21.08.2010 15:23:23
Hah, luulin joskus että Jay Kayn nimi olisi ollutkin Jamiroquai. Ois kyllä siistiä nähdä livenä.
"no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
Mistö
24.08.2010 20:07:14
http://www.youtube.com/watch?v=bEAOzOTm6bU&feature=search

Tuossapa nyt kokonaisuudessaan ensimmäinen maistiainen tulevalta levyltä. Kyllä meikäläinen ainakin tykkää, etenkin kertsi saa vipinää jalkaan.
Vurki
24.08.2010 22:50:09
Mistö: http://www.youtube.com/watch?v=bEAOzOTm6bU&feature=search

Tuossapa nyt kokonaisuudessaan ensimmäinen maistiainen tulevalta levyltä. Kyllä meikäläinen ainakin tykkää, etenkin kertsi saa vipinää jalkaan.

Kiitti linkistä! Ihme ettei ole missään mainostettu tätä, kun ilmeiseti on sinkkuna nyt julkaistu. Tykkään todella paljon! Tanssimusaa, mutta niinhän nykyään kaikki, ollaan ajan hengessä ja maittavalla tavalla! Tosi house-tyyppinen kertsi, todellakin saa vipinää jalkaan. Tyyli taas muuttunut aiemmista albumeista, hyvä niin. Aina jotain uutta. Tämän perusteella taas loistava albumi tulossa! Mahtavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)