Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 528 29 30 31 32122 123 124 125 126
Vladi
19.08.2010 19:18:46
Mikko L: Niinjoo mähän tein aikoinaan itsekin tämän rinnakkaistestauksen! http://www.soundclick.com/bands/pag … m?bandID=1054252&songID=9319040

Eli enpä kerro täälläkään kumpi on oikea Dual Recto ja kumpi on Axe-Fx. 0:23 paikkeella vaihtuu. En ole missään nimessä yrittänyt saada näitä kuulostamaan samalta. Nämä vaan oli yhen ajan demotussoundit ja treeniksellä on Dual Recto niin kokeilumielessä testattiin kumpi on parempi.

Soundit on siis selkeästi erilaiset eikä niillä yritetty kuulostaa toisiltaan. Kertokaa kumpi on "ihka oikea ja ihana putkivahvistin". Paljastan vastauksen kunhan kaikki uhoajat on päässyt avaamaan suunsa asiasta. :)

Tässä vielä mun aika tuoretta Axe-testausta Marshalla ja eri kaapeilla. Teleä ja PRS:ää kitarana: http://www.soundclick.com/bands/pag … m?bandID=1054252&songID=9533241

Ekaan klippiin vaikea sanoa mitään muuta, kuin että en itse käyttäis tuollaista soundia ikinä missään. Kauheeta sirinää jota oon hetken Mesan Rect-o-verbin omistaneena oppinu vihaaman. Hyi hyi. Mielipideasioita nämä :)

Jälkimmäisessä päästin jo asiaan, kaksi selvästi erilaista kitaraa kuuluu mikä on hyvä. :)
Kyllä se siitä.
msm40
19.08.2010 19:35:11
Mikko L: Niinjoo mähän tein aikoinaan itsekin tämän rinnakkaistestauksen! http://www.soundclick.com/bands/pag … m?bandID=1054252&songID=9319040

Eli enpä kerro täälläkään kumpi on oikea Dual Recto ja kumpi on Axe-Fx. 0:23 paikkeella vaihtuu. En ole missään nimessä yrittänyt saada näitä kuulostamaan samalta. Nämä vaan oli yhen ajan demotussoundit ja treeniksellä on Dual Recto niin kokeilumielessä testattiin kumpi on parempi.

Soundit on siis selkeästi erilaiset eikä niillä yritetty kuulostaa toisiltaan. Kertokaa kumpi on "ihka oikea ja ihana putkivahvistin". Paljastan vastauksen kunhan kaikki uhoajat on päässyt avaamaan suunsa asiasta. :)

Tässä vielä mun aika tuoretta Axe-testausta Marshalla ja eri kaapeilla. Teleä ja PRS:ää kitarana: http://www.soundclick.com/bands/pag … m?bandID=1054252&songID=9533241

Tosta 0.23 eteenpäin kuulosti paremmalta. Ei oikeastaan kiinnosta kumpi ompi kampi mutta jälkimmäinen pätkä ompi paree. Väittelyyn en ota kantaa..
Boobies... Mmm, man I love boobies.
Kontiak
19.08.2010 20:08:46
Antti1: Toisaalta tuollainen testi ei sinänsä kerro "paremmuudesta" yhtään mitään. Saahan mistä tahansa ihan jumalattoman paskaa soundia irti tarvittaessa ja sitten voi vääntää samaa kuraa multivatkulasta jättäen sen snadisti paremmaksi. :) Kireäpipoisille: ajatelkaa nyt ennenkuin luulette mun väittävän kumpaakaan toista paremmaksi tossa kommentissa.

Vaikuttaako se ollenkaan, että ne klipit on kuitenkin Pete Thornin tekemiä?
Antti1
19.08.2010 20:12:21
Kontiak: Vaikuttaako se ollenkaan, että ne klipit on kuitenkin Pete Thornin tekemiä?

Henkilökohtaisella tasolla ei lainkaan, jollekulle muulle ehkä. Ei se siitä miksikään muutu, vaikka itse Kekkonen olis ollut vääntämässä.
Age quod ages.
aristoteles666
19.08.2010 20:14:13

Antti1: Henkilökohtaisella tasolla ei lainkaan, jollekulle muulle ehkä. Ei se siitä miksikään muutu, vaikka itse Kekkonen olis ollut vääntämässä.

vaikuttaa, soundaisi paskalle.
Antti1
19.08.2010 20:16:56
aristoteles666: vaikuttaa, soundaisi paskalle.

Nyt kun tälle linjalle lähdettiin taas, niin mä heitän ilmoille ajatuksen: kuka hitto edes on Pete Thorn ja miksi se pitäisi tietää..? ;)
Age quod ages.
TTV
19.08.2010 20:39:21

Hyvät saundit, tosin noiden perusteella en itse sanoisi ElevenRackia "Semisti Line6 tyyliseksi". 11-Rekun Recto Vintageen (Treadplate V) pikkuisen Tube Screameriä eteen ja siitä 2x12" kaappiin (Black Duo, mikkinä cond87, OFF axis) niin ollaan aika samoissa saundeissa, ainakin näin nettiklippiäsi omaan Rackiin samoilla kuulokkeilla vertaillessa. Itseasiassa mun versio menee noiden kahden väliin, ollen hieman enemmän 0:23 edeltävän kaltainen.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Mikko L
19.08.2010 21:19:31 (muokattu 19.08.2010 21:32:25)

Siis korjaanpa edellistä että 11R:n kaappimallinnukset ovat vähän heikot/vähäiset verrattuna Axeen varsinkin kuin Axeen voi laittaa nuita omia kaappeja. Eli voit esim. mikittää oman kaapin ja tehdä siitä IR:n ja käyttää tätä sun omaa mikitystä Axe-FX:n kaappina. Redwirezin kaappeja käyttämällä ollaan jo meeeelko hifillä tasolla.

Mielestäni presence on se missä digitaalimallintavat yleensä kusee, mutta Axe-Fx:ssä uusittiin koko presence nappula tuohon uusimpaan firmwareen ja nyt se on kyllä erinomainen. 11R:ssä se presence oli vähä digitaalisen kuuloinen vaikka käytin sitä Mesa Mark V:n päätteen läpi.

Kuitenkin preamppina käytettynä sillä on melko hyvä soundata suht. samalle kuin oikea vaffari esim: http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io

Mut tuo soittaja tuossa videolla omistaa nykyään myös Axe-Fx:n ja sanoo sitä paremmaksi.

EDIT: Niinjoo ja se vielä lisäksi että nuo soundit ei oo mun tweakkaamat... en itse käytä nuin paljon räkää. Tässä on meikän tweakkaamaa metallisoundia: http://www.mediafire.com/?xval8q6agtgxc34 ja tuossa on Bogner Uberkab vasemmalla ja Mesan Rectokaappi oikealla puolella. Axessa voi siis tehdä myös nuin livenä että jakaa signaalin kahtia ja laittaa pienen viiveen toiselle puolelle ja eri kaapista niin voi kuulostaa kahdelta kitaristilta ihan yksistään. Ns. tuplata omat soundit. Niinjoo ja tää on tosiaa mun sooloprojekti että kaikki on meikää vaan. :D
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
TTV
19.08.2010 21:30:45
Mikko L: Siis korjaanpa edellistä että 11R:n kaappimallinnukset ovat vähän heikot/vähäiset verrattuna Axeen varsinkin kuin Axeen voi laittaa nuita omia kaappeja. Eli voit esim. mikittää oman kaapin ja tehdä siitä IR:n ja käyttää tätä sun omaa mikitystä Axe-FX:n kaappina. Redwirezin kaappeja käyttämällä ollaan jo meeeelko hifillä tasolla.

Mielestäni presence on se missä digitaalimallintavat yleensä kusee, mutta Axe-Fx:ssä uusittiin koko presence nappula tuohon uusimpaan firmwareen ja nyt se on kyllä erinomainen. 11R:ssä se presence oli vähä digitaalisen kuuloinen vaikka käytin sitä Mesa Mark V:n päätteen läpi.

Kuitenkin preamppina käytettynä sillä on melko hyvä soundata suht. samalle kuin oikea vaffari esim: http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io

11R Kaapeista olen vähän samoilla linjoilla kanssasi, ehkä muutama lisämallinnos ja sellainen "tee se iste" kaappi olisi hyvä lisä. Ehkäpä niitä tulee päivityksissä :-)
trih
19.08.2010 23:56:04
Nyt on tullut kuunneltua klippejä sieltä täältä. Hevimetallimiehenä siis. Voisin kuvitella axen toimivan nimenomaan live-di-soundissa paremmin kuin mikitetyt oikeat. Tästä ketjusta olen lukenut että toimii livenä muidenkin mielestä. Oisko helpompaa äänimiehelle vetää kaikki piuhaa pitkin tiskiin? Vähemmän pahansoundisia vuotoja?

Youtuben axe-fx vs podx3-säröihin verrattuna tämä on aivan eri luokkaa. Joo, jopa youtube.

Jokaisen oma valinta. Jos olis massia niin ehkäpä hankkisin kerrostalosoittelijana tämän härvelin heräteostoksena. Nyt tosin säröpedaali-putkivahvaripuolella menen satunnaisesti ja se elävä (ja halpa) soundi miellyttää ja mikitettynä sitä monesti käytän luureihin kuten kuvittelen axen järkevimmän käyttötavan olevan.

Olen enemmän räkäsoundin ystävä metallisoundeissa. Hyvin tuo kyllä soundaa. Livemiksaajan mielipidettä kaivaten...
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Mikko L
20.08.2010 00:10:03

Livemikeistä vuotaa aina muita instrumentteja. Vähä niinkuin olisit studiossa ja joku hakkais rumpuja samassa huoneessa kun nauhoitetaan mikitettyä skittakaappia. Rummut vuotaa sieltä sisään. Line-in:istä seuraa vuotamaton signaali.

Sitten loput tietenkin riippuu itse niistä soundeista mitä DI:n läpi tulee. Itse miksaan paljon (en livenä vaan kappaleita studiolla) ja sillä kokemuksella mun soundit on toiminut myös livenä kuten nauhoituksissakin. Jos soundi on hyvä niin miksi korjata jotain jos ei ole rikki. Taas sitten oon joutunut itse nauhoittamaan sellaisia bändejä joissa jätkät on tuonu vaan POD:it sessioon että näillä vedetään ja soundissa ei oo yhtään middleä niin huono se on yrittää jälkeenpäin taikoa sitä musikaalista middleä.

Yleisesti ottaen kuitenkin puoleettomasti väitän että DI on aina parempi koska livemikki liikkuu lavalla ja vuotaa.
Mikko L
21.08.2010 16:50:57

Kysyntä kasvaa ja pojilla tulee joka kuukausi pari uutta vahvistinta yms. Laite paranee ja niillä on jo nyt jonotuslistat jenkeissä niin että kestää 3kk että sen saa jos maksaa heti. Euroopassa saa nopeammin.

Kyllä se hinta on ainakin vuoden verran ollut 1599€. Nyt on satasella noussut. Veikkaan että suurin syy hinnan muutokseen on kuitenkin dollarin/euron kurssin muuttuminen niinku yleensäkin näissä hommissa.
Ziggy Bubba
21.08.2010 19:16:26

Harvoi uuden laitteen hinta noin systemaattisesti NOUSEE julkaisun jälkeen, varsinkin kun on kyseessä väistämättä ajan myötä vanhaksi käyvästä digitaaliteknologiasta.

Sitten jos & kun hinta on tonnin hujakoilla ja laite yhä kurantti, niin tuota vois monipuolisuuden nimissä jopa harkita.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
TTV
21.08.2010 19:22:49
sikki-six: Harvoi uuden laitteen hinta noin systemaattisesti NOUSEE julkaisun jälkeen, varsinkin kun on kyseessä väistämättä ajan myötä vanhaksi käyvästä digitaaliteknologiasta.

Sitten jos & kun hinta on tonnin hujakoilla ja laite yhä kurantti, niin tuota vois monipuolisuuden nimissä jopa harkita.

Totta, en muista yhtään tapausta, jossa uuden laitteen tarjontaa suurempi kysyntä nostaa sen hintaa laitteen elinkaaren alussa. Toki kyseessä on "ainutlaatuinen" tuote, jollaista vastaavaa ei saa toiselta toimittajalta, mutta silti. Onko noiden hinnat noussu myös jenkeissä vai onko tämä kupla vaan Euroopan jakelijan tapa hyödyntää yksinoikeutensa Axeen?
aristoteles666
21.08.2010 20:37:06 (muokattu 21.08.2010 21:05:18)

sikki-six: Harvoi uuden laitteen hinta noin systemaattisesti NOUSEE julkaisun jälkeen, varsinkin kun on kyseessä väistämättä ajan myötä vanhaksi käyvästä digitaaliteknologiasta.

kyllä se om normaalia että hinnat nousee, tavarassa kuin tavarassa.
jo pelkästään inflaatio tekee sen saati valuuttakurssin muutokset.

esim triamp maksoi pitkään alle 2000, nykyään vähän alle 3000
Ziggy Bubba
21.08.2010 21:03:23

aristoteles666: kyllä se om normaalia että hinnat nousee, tavarassa kuin tavarassa.
jo pelkästään inflaatio tekee sen saati valuuttakurssin muutokset.

Kyllä tuo enemmän poikkeus silti on kuin sääntö. Ei ne Podienkaan hinnat kun muistin mukaan ikinä ole ylöspäin kivunneet. Jos pelkät valuuttojen arvot tekevät muutokset, niin miksi ei samaa ole havaittavissa muissa kamoissa?

Eiköhän tässä ole kysymys yksinkertaisesti siitä, että kysyntä on kasvanut niin paljon, että hintaa oli varaa nostaa. Markkinatalouden lait pätevät.
Mikko L
21.08.2010 23:11:32

Ei se hinta ole noussut kuin 100€ siitä kun itse tämän hankin. Mielestäni 100€ on suht läppä asia mistä vinkua kun kyseessä on kuitenkin sellainen tuote jolla ei ole kilpailijaa. Line6 on julkaisemassa omaa tuotetta joka kilpailee Axe-Fx:n kanssa. POD HD500 joka on paljon halvempi kuin Axe. Eihän siitä vielä pysty sanomaan onko se yhtään hyvä, mutta Line6 vähän epäilyttää. Aiempien kokemusten mukaan treeniksellä toimiva peli mutta nauhoittaessa soundit oli ihan kuraa. Voi tämä uusi juttu olla silti ihan kova.

Ottakaa huomioon että se tuote mitä väki osti halvemmalla hinnalla ei ollut lähelläkään sitä tasoa mitä Axe on nyt. Kyllä, me saadaan päivitykset ilmaiseksi, mutta mielestäni se on oikein sillä me ollaan tuettu tätä firmaa ja tuotetta jo aikaisemmin. Sana alkaa leviämään ja hintaa voi nostaa. 100€ on vähemmän kuin yhden studiomikin hinta... jos 100€ harmittaa niin ehkä ei kannata suunnitella tämän hintaluokan tuotetta ollenkaan. Vähän sama kuin menisi kauppaan ostaan Gibson Les Paulia ja sitten aletaan hiomaan 3000€ hinnasta satasta pois. :) Onko väliä? Oikeesti?
Ziggy Bubba
21.08.2010 23:30:35

Mikko L: Ottakaa huomioon että se tuote mitä väki osti halvemmalla hinnalla ei ollut lähelläkään sitä tasoa mitä Axe on nyt. Kyllä, me saadaan päivitykset ilmaiseksi, mutta mielestäni se on oikein sillä me ollaan tuettu tätä firmaa ja tuotetta jo aikaisemmin. Sana alkaa leviämään ja hintaa voi nostaa. 100€ on vähemmän kuin yhden studiomikin hinta... jos 100€ harmittaa niin ehkä ei kannata suunnitella tämän hintaluokan tuotetta ollenkaan. Vähän sama kuin menisi kauppaan ostaan Gibson Les Paulia ja sitten aletaan hiomaan 3000€ hinnasta satasta pois. :) Onko väliä? Oikeesti?

Laite maksaa 1700e nyt. Ja sinä et ole tainnut sitä ihan heti ostaa, sillä oli alkuun kyllä halvempi... Hinta nousee pikkuhiljaa, mutta kuten kaikissa "tietokoneissa", se tulee myös sieltä alas. Sitä odotellessa.
RekoS
21.08.2010 23:46:13
Edelleenkin hinta oli ihan alkuaikoinan sen 1200e. Olen tästä asiasta 100% varma. Se on toki varmasti totta että päivityksiä etc. varmasti saa enemmän netistä ja ilmaiseksi yms. mutta eiköhän laite pohjimmiltaan ole sama, mitä silloinkin myytiin.

Ultrahan on sitten eri asia vielä, mutta noussut on senkin hinta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)