Aihe: Jääkiekko
1 2 3 4 5 6 7 842 43 44 45 46
carlos
10.06.2010 15:26:12
Pluto: Onko Timonen puhunut sellaista? Ei kai se nyt vielä lopeta, nuori mies vielä (35 wee).

Onhan sillä vielä kolme kautta sopimusta jäljellä Philadelphiaan, notta kait sitä ny otetaan rahat pois. Onnittelut vaan Chicagon jätkille, ei ollenkaan huono joukkue vieny kannua tänä vuonna.
by the grace of God
Hargon
10.06.2010 19:23:16 (muokattu 10.06.2010 19:24:16)
Iltalehti tituleeraa Timosta "superluuseriksi":
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010061011834873_jk.shtml

Musta tuo logiikka ei mene kuitenkaan niin, että Timonen kuuluisi loser-5 -joukkoon. Timonenhan on kuitenkin voittanut SM-kullan kaksi kertaa, vaikkakin on ollut myös häviämässä SM-finaaleja. Samoin Ruutu on voittanut SM-kullan. Toni Lydman on mun laskuissa ainoa loser-5 -klubin jäsen.
Minä vahingossa koko allekirjoituksen. Onko hauskaa?
Henkka370
10.06.2010 23:45:24
Parin kanadamaljan nostelun lisäksi Timonen voitti Mestiksen mestaruuden työsulkukaudella. Eli ei todellakaan mitään loser-5 sakkia.
NY RILLATAAN!
Sik
13.06.2010 19:57:08
Kaudet kaikkialla ovat nyt ohi. Suomalaisittain vuosi ei ollut niin huono, kuin arvokisojen tulokset antavat ymmärtää. Joku saattaa jopa arvostaa Vancouverin pronssia, itse en. Pronssi ei ole mitään, vain voittajat muistetaan. Ja vain suomalaiset ovat kiinnostuneita myös pronssin voittamisesta.
Maailman kaksi tasokkainta liigaa sai tänä vuonna muiden muassa myös suomalaiset mestarit. Kazanin toinen perättäinen Gagarin-cupin voitto ei ollut vähiten suomalaisista pelaajistaan kiinni. Ihmeellisen vähälle huomiolle tämä silti jäi täälläkin. Uskon vakaasti, että KHL tulee vielä nostamaan profiiliaan Euroopassa yleisemminkin ja silloin näitäkin pelaajia ja mestaruuksia muistellaan kunnioittaen.
NHL on silti se kuningasliiga, jonka tasolla tullaan määrittelemään maailman parhaat joukkueet ja pelaajat. Kukaan ei voi tosissaan sanoa, etteikö nuori Chicago olisi ollut tänä vuonna mestaruuden arvoinen. Niemi maalillaan hyökkäävästi pelannut Chicago vain tarjosi sen kaikkin viihdyttävimmän paketin vauhdikasta jääkiekkoa. Itse muistan haaveilleeni jo viime joulun tienoilla, kuinka suomalainen maalivahti saisi nostaa kannun ja se visio toteutui todella tyylikkäästi. Tosin pitää myöntää, etten silloin uskonut Niemeen; mielessä pyöri enemmänkin nimet Kiprusoff, Rask ja Rinne. Näistäkin vain Kipper oli selkeä ykkönen siinä vaiheessa. Loppujen lopuksihan Calgary mureni runkosarjan lopulla. Philadelphian tuhkimotarina olisi ollut jotain liian kaunista tähän maailmaan, mutta vaihtoehtona olisi ollut Montreal, jonka tarina oli aivan samanlainen. Timonen ja Leino (pokattuaan ensin Conn Smythen) nostelemassa pystiä, olisi saattanut olla vielä hienompaa, mutta parempi voitti. Leinon aika koittaa vielä, Timosen puolesta hieman harmittaa. Kunhan Leino saa paikan, jossa pelata sitä omaa peliään, tulee hänestä vielä todellinen tähti. Varaamattomana pelaajana, kuten esim. St. Louis.
Näin minä olen viimeiset pari kuukautta katsellut sinivalkoisten lasien läpi. Nyt kun kaudet kaikkialla ovat kuitenkin ohi, on taas aika miettiä, miten jaksaa ensi lokakuuhun asti, jolloin seurattavaa tulee taas joka tuutista. NHL-drafti on tietenkin parin viikon päästä ja sitten seuraa heinäkuu, jolloin vapaat agentit solmivat sopimuksia ja pelaajakauppoja tehdään. Jännitettävään riittää. KHL-ruletti on täysin arvaamatonta. Missä pelaa Niittymäki? Entä Lepistö? Kuinka paljon liksaa Niemi tulee Chicagosta nostamaan ensi kaudella? Tarvitseeko Boston enää Tim Thomasia? Saati Chicago Huetia? Missä on OJ:n osoite ja millä hinnalla? Mitä tekee Pyörälä vuoden rimpuilun jälkeen, toivottavasti paikka NHL:stä löytyisi ja pisteitä alkaisi syntyä.

Ja vielä kerran Ville Leino. Hossan kohtalotoveri, joskaan ei samoissa finaalijoukkueissa. Taikauskoiset Jenkit saattavat hyvinkin luottaa siihen, että kolmas kerta toden sanoo. Pilkettä silmäkulmassa!
Henkka370
14.06.2010 20:03:06 (muokattu 14.06.2010 20:03:20)
Mitkä olivatkaan vuoden parhaat lätkämatsit?

Omia suosikkeja:

U20 finaali Kanada-USA
Aivan uskomaton peli, järkyttävä vauhti ja intensitetti, päästä päähän jatkuvasti, ei puolinopeita eikä varsinkaan hitaita hyökkäyksiä.

Philadelphia-Boston sarjan game seven
Boston johti sarjaa 3-0, Philly tasoitti sarjan 3-3 ja mentiin seittemänteen. Boston johti sitäkin 3-0, mutta niin vain Philadelphia kampesi itsensä voittoon.

Pittsburgh-Washington 7.2.2010 http://www.nhl.com/ice/recap.htm?id=2009020870
Crosby vs. Ovechkin, Crosby 2maalia, Ovie 3, huikea peli joka ratkesi jatkoajalla.
NY RILLATAAN!
ruusteri
02.07.2010 10:34:45
Saku Koivu jatkaa ainakin kaksi kautta Anaheimissa
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010070211977024_jk.shtml

Mitenkähän Selänne sitten?

Jokinen palaa Calgaryyn?!
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010070111976637_jk.shtml
"Damn good coffee, and hot!"
masterhat
02.07.2010 16:10:51
ruusteri: Saku Koivu jatkaa ainakin kaksi kautta Anaheimissa

Jokinen palaa Calgaryyn?!
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010070111976637_jk.shtml

sellänehän sanoi, että jos saku jatkaa niin sitten hänkin pelaa
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
kloppis
03.07.2010 00:58:05
masterhat: sellänehän sanoi, että jos saku jatkaa niin sitten hänkin pelaa

1) Saku jatkaa Ducksissa

2) Joukkue tavoittelee mestaruutta, eli ei tehdä nuorennusleikkausta.
Rhesus
17.08.2010 16:51:19 (muokattu 17.08.2010 17:28:14)
Onko tuo Antti Niemi muka niin hyvä veska että hänellä on oikeutta tuollaiseen ihme pelleilyyn. Chicago on jengi jolla on mahdollisuudet dynastiaan, ja tämä jätkä rahanahneena ei sitten jatkanutkaan joukkueessa.
Sikäli jos olen oikein ymmärtänyt, niin Niemi ei edes ole ns. kuuma maalivahti. Finaaleissa sattui olemaan kaksi joukkuetta joiden kummankaan veskat eivät ole maailmaneliittiä.
Mä luulen että Niemi torjuu ensi kaudella jossain Färjestadissa tuolla menolla. Ei sille pelipaikkaa löydy NHL:stä. Olisi vaan tyytynyt pienempään, mutta ei. MINÄ VOITIN MESTARUUDEN, MINÄ MINÄ MINÄ. Saako nyt nauraa perisuomalaisen paskaisennaurun kun se joka pärjäsi, ei pärjääkään enää?

Sori provosoivasta tekstistä. Mutta tuossa on kärjistettynä mielipiteeni ja mä luulen että puhun asiaa.
HaloOfFlies
17.08.2010 16:57:54 (muokattu 17.08.2010 16:58:16)

ruusteri: Saku Koivu jatkaa ainakin kaksi kautta Anaheimissa

Teki vuoden ja 3.25 miljoonan dollarin jatkosopimuksen.
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
Stradlin
17.08.2010 19:13:21
Rhesus: Onko tuo Antti Niemi muka niin hyvä veska että hänellä on oikeutta tuollaiseen ihme pelleilyyn. Chicago on jengi jolla on mahdollisuudet dynastiaan, ja tämä jätkä rahanahneena ei sitten jatkanutkaan joukkueessa.
Sikäli jos olen oikein ymmärtänyt, niin Niemi ei edes ole ns. kuuma maalivahti. Finaaleissa sattui olemaan kaksi joukkuetta joiden kummankaan veskat eivät ole maailmaneliittiä.
Mä luulen että Niemi torjuu ensi kaudella jossain Färjestadissa tuolla menolla. Ei sille pelipaikkaa löydy NHL:stä. Olisi vaan tyytynyt pienempään, mutta ei. MINÄ VOITIN MESTARUUDEN, MINÄ MINÄ MINÄ. Saako nyt nauraa perisuomalaisen paskaisennaurun kun se joka pärjäsi, ei pärjääkään enää?

Sori provosoivasta tekstistä. Mutta tuossa on kärjistettynä mielipiteeni ja mä luulen että puhun asiaa.

Kyllä Chicago ilomielin olisi sen 2.75M maksanut, jos vain palkkakatossa olisi ollut tilaa. Eihän Niemi todellakaan ainoa ollut joka tuosta mestaruusjoukkueesta jouduttiin pistämään pihalle. En oikeastaan tiedä millaisia tarjouksia Blackhawks yleensä Niemelle teki, mutta olisihan se sinänsä vähän älytöntä lähteä pelaamaan reilusti alle "markkinahinnan", vielä kun joukkueen muille runkopelaajille pistetään ihan reilusti taaloja soppariin.

Mitä nyt Niemen peleihin tulee, niin kyllä se aika sensaatiomainen oli tuossa keväällä, eikä Chicago ilman Niemeä olisi sinne finaaleihin mennyt.

Mielenkiintoinen kyllä toi lause "mahdollisuudet dynastiaan", ihan näin sivupohdiskeluna. Kun tätä mestarijoukkueen hajoamista on seuraillut, voisi sanoa että ns. dynastian rakentaminen on nykyään aika mahdotonta. Jos nyt ajattelee vaikka jotain 80's Oilersia, niin aika hankala sellaista jengiä olisi mahduttaa saman palkkakaton alle enää ensimmäisen mestaruuden jälkeen. Jonkunlaista talkoohenkeä se vaatisi koko joukkueelta.
This guy could fuck up a cup of coffee
Rhesus
17.08.2010 19:38:42
Muistaakseni tossa Niemen jutussahan kävi niin että Chicagon tarjoama summa ei kelvannut Antille. Liekö sitten tosiaan palkkakatto tullut vastaan.

Mutta, mä luulen että Antin olisi pitänyt tyytyä siihen summaan. Iso rahahan sekin varmasti oli. Kaveri on vain niin tuore ja vihreä että mahtaako olla tilaa menestyvässä seurassa? Chicago kuitenkin on hallitseva mestari ja varmasti kova jengi ensi kaudellakin.
Raha tuli menestyksen janon edelle vai miten se meni? Antti sai jo kaikkien lätkäpelaajien havitteleman mestaruuden. Nyt sitten rahat pois?
Henkka370
17.08.2010 20:19:17
Rhesus: Muistaakseni tossa Niemen jutussahan kävi niin että Chicagon tarjoama summa ei kelvannut Antille. Liekö sitten tosiaan palkkakatto tullut vastaan.

Mutta, mä luulen että Antin olisi pitänyt tyytyä siihen summaan. Iso rahahan sekin varmasti oli. Kaveri on vain niin tuore ja vihreä että mahtaako olla tilaa menestyvässä seurassa? Chicago kuitenkin on hallitseva mestari ja varmasti kova jengi ensi kaudellakin.
Raha tuli menestyksen janon edelle vai miten se meni? Antti sai jo kaikkien lätkäpelaajien havitteleman mestaruuden. Nyt sitten rahat pois?

Chicago oli ilmeisesti ihan heti alkukesänä tarjonnut Niemelle 8miljoonan ja 3vuoden kokoista sopparia. 2.666miljoonaa per vuosi. Tuolloin Chicagon palkkakatto tilanne oli aavistuksen helpompi ja Niemi agentteineen ilmeisesti uskoi saavansa enemmän ja hylkäsi sopimuksen.

Mutta sitten kävi ohraisesti. San Jose heitti offer sheettiä Hjalmarssonille: 4vuotta 3.5miljoonaa per vuosi. Tämän jälkeen palkkakatto kusahti niin pahasti, ettei maalivahtiin irronnut enää kuin alle 2miljoonaa. Tässä tilanteessa Niemi agentteineen ilmeisesti olisi allekirjoittanut jo tuon 2.666mijoonaa per vuosi lapun. Mutta Blackhawks ei enää pystynyt.

Chicago varmasti oletti saavansa Hjalmarssonin 2.5miljoonalla, jolloin Niemelle olisikin voitu sorvata tuo 2.75miljoonan arvoinen lappu. San Jose oikeastaan pakotti valitsemaan Hjalmarssonin ja Niemen väliltä, Chicago halusi Hjalmarin.

Tulkaahan ihmeessä lätkä huoneeseen jauhamaan myös!
NY RILLATAAN!
Landola59
20.08.2010 23:29:29
Milloinkas tosiaan alkaa ekat pelit? HEKIN ja PELICANSIN otteita tulee varmaa muutaman kerran katottua kun paikkakunnalle muutin.
Voi onneton mikä nyt on miksi mun suuni on sanaton Mielessä hiljaa sanontaa lainaan sanaisen arkkuni sisällä vainaan.
eräjorma
21.08.2010 13:13:18 (muokattu 21.08.2010 13:16:43)
Niinku täällä aikasemminki mainittu, mutta ei oikeen jaksa uskoa noihin useampiin perättäisiin mestaruuksiin palkkakaton takia. Aika paljon vaikuttaa että kuka saa jäille ne parhaat tulokkaat jotka ei ruuhkauta palkkakattoa.

Pelasivatko muutes Kane ja Toews vielä viime kauden alle miljoonan palkoilla? vai oliko just viime kaudelle tehty uudet sopparit?
There is no dark side of the moon really. matter of fact it's all dark.
Henkka370
21.08.2010 16:00:24
eräjorma: Niinku täällä aikasemminki mainittu, mutta ei oikeen jaksa uskoa noihin useampiin perättäisiin mestaruuksiin palkkakaton takia. Aika paljon vaikuttaa että kuka saa jäille ne parhaat tulokkaat jotka ei ruuhkauta palkkakattoa.

Pelasivatko muutes Kane ja Toews vielä viime kauden alle miljoonan palkoilla? vai oliko just viime kaudelle tehty uudet sopparit?

Viime kaudella niillä oli vielä tulokassopimukset. Mutta molemmat saivat täydet bonukset ja Chicago meni 4miljoonaa yli palkkakaton, joten nyt heillä on mukana tommonen 4 miljoonan "over cap penalty" mukana palkkakatossa.
NY RILLATAAN!
Pluto
08.11.2010 09:53:56
Nostetaanpa ja viritellään keskustelua alkaneesta NHL-kaudesta.

Ensinnäkin on pakko nostaa hattua Selänteelle. Kaveri on nelikymppinen ja majailee pistepörssin 6. sijalla. Näyttäisi tällä tahdilla pelaavan sellaista 90 pisteen kautta, olettaen tietty että pysyy myös terveenä. Mitä olen pelejä katsonut, niin luistinkin liikkuu todella hyvin.

Mites Jokisen Olli, kauankohan katsovat miestä Calgaryssä tällä kertaa? Tehoja ei ole syntynyt varmaan ihan odotettuun tahtiin, ja vähän pelkään että kohta paikallinen lehdistö hyökkää taas miehen kimppuun.
Dillon, you son of a bitch!
Hetfield
08.11.2010 15:55:56

Pluto:Ensinnäkin on pakko nostaa hattua Selänteelle. Kaveri on nelikymppinen ja majailee pistepörssin 6. sijalla. Näyttäisi tällä tahdilla pelaavan sellaista 90 pisteen kautta, olettaen tietty että pysyy myös terveenä. Mitä olen pelejä katsonut, niin luistinkin liikkuu todella hyvin.

No kyllä! Selänne on kovassa vireessä, on kaveri reenannut hyvin, kun tuossa iässä tehoja tulee. Koivukin tehtaili viime yönä pari maalia. Meinasi vielä tehdä hattutempunkin, kun löi kiekon ilmaan, mutta kiekko laskeutui niukasti maalin katolle.
I quit the band... Now I just play with myself.
Rhesus
08.11.2010 16:10:24
Pääasia että Antti Niemi on pelannut huonosti, aivankuten hänenlaisensa koiran kuuluukin.
Saatanan diiva alkoi kiukuttelemaan palkasta ja nyt hänen todellinen "arvonsa pelaajana" pääsee oikeuksiinsa. Ha ha ah aha aha haha Koira!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)