Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 524 25 26 27 28122 123 124 125 126
Borlag
19.08.2010 01:57:04

Kontiak: Vittu mitä paasausta. :D

No perkele sentään...

Sillon kun minä olin teinipoju ja soittelin idolieni mukana niin kyllä silloin riitti Pioneerin kasettimankka rec-pause yhdistelmällä, siihen kuulokeliittimeen muoviset 10 markan (kyllä, markan) tietokonekaiuttimet ja rec level kaakkoon. Luulisi perskeles riittävän kermaperseille edelleen ;D
Kontiak
19.08.2010 02:03:04
sikki-six: Haetaanko rautalankaa?

Voithan sinä vielä kerran yrittää.
kimurantti1
19.08.2010 02:13:58 (muokattu 19.08.2010 02:14:08)
Ai hitto, mä joo odotinkin Oulun vastausta tähän ketjuun!

Popkornipopkornipopkornipopkornipopkornipopkornipopkorni.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Borlag
19.08.2010 02:17:18 (muokattu 19.08.2010 02:20:22)

Mikko L: Minä hullu? No mahdollisesti, mutta silti oikeassa. Ylivertaisuus ärsyttää? Ei huolta, olet suomalainen. Jos naapuri ostaa uuden hienon auton niin sen sijaan kun olet onnellinen hänen puolestaan sinua vituttaa ettei sinulle ole uutta hienoa autoa. Se on suomalaisen perusluonne. Kateellinen jääräpäinen paska. Varmaan ensitöikseen menet naapuriin ja haukut sen auton ihan paskaksi. Vähän niinkuin täällä haukutaan Axe-Fx paskaksi vaikkei kukaan ees tiedä mistä puhuu. Olen minäkin jääräpäinen, mutta tässä tapauksessa kuitenkin perustelen väitteeni oikeaksi sillä olen oikeassa

Etpä voisi olla enempää väärässä vaikka yrittäisitkin. Päinvastoin kuin luulet, olen kiinnostunut tuosta härpäkkeestä (syy miksi ylipäätään luin tätä). Lues aiemmat viestit niin saat selville mistä en ole kiinnostunut.

Kymmeneen pisteen vihje; ylläoleva viestisi sisälsi juuri sitä.

edittiä: nykyinen vahvistimeni on mallintava Roland Microcube. Muuta vahvistinta en tällä hetkellä omista. Edellisiä vahvistimia on tosin toistakymmentä, osa trankku, osa mallintavia, osa putkareita. Autoa en omista enkä ole koskaan omistanutkaan, en koe sellaista tarpeelliseksi lainkaan.
Ziggy Bubba
19.08.2010 02:27:04 (muokattu 19.08.2010 02:34:24)

Oulun Mikolle: Oikeassa oleminen ja omista kokemuksista kertominen on kaksi eri asiaa. Soundeista puhuttaessa omasta oikeassa olemisesta jauhaminen jos jokin on hedelmätöntä... Subjektiivisuus, kato subjektiivisuus. Tuon kun muistat, niin saat varmasti paljon vähemmän kuraa niskaan tällä(kin) palstalla.

Broderick käyttää ENGL:in nuppia päätteenä Axe-Fx:lle joten se on yhtä kuin putkinuppi. Axe-Fx on vain etunen. Putkidynamiikka yms. on siis täsmälleen sama kuin ENGL:in nupissa.

Tämä päättelyketju ei kyllä toimi. "Putkinupeiksi" kutsutuissa laitteissa on toteutettu sekä etu- että pääteaste putkilla. Varsinkin isommat säröt tupataan tuottamaan etuasteessa niillä mainituilla putkilla, joita ei Axessa ole. Tuo ei ole siis yhtä kuin putkinuppi, vaan digitaalinen multi-moulinex putkipäätteellä.

Onko muuten näppärä roudattava tommonen ENGL:in nuppi ja sen kaapit? ;)
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
aristoteles666
19.08.2010 02:31:15 (muokattu 19.08.2010 02:31:42)

korniksi tän tekee se että ihmiset väittää vastaan ilman että ne on edes kokeillut.
aristoteles666
19.08.2010 02:37:30

sikki-six:.

Onko muuten näppärä roudattava tommonen ENGL:in nuppi ja sen kaapit? ;)

roudarit on sitä varten.
ReBeat
19.08.2010 03:50:11

Mikko L: Niinjoo Axe:n hinta kasvaa koko ajan että kannattaa ostaa nopeesti. ;)

Mä odottelen ainakin hetken vielä kunnes tulee Axe-Fx 2.0, jossa on varmaankin quad- tai 6-core prossu, triplasti muistia ja mahdollisuus ajaa viittä setuppia samanaikaisesti. Näitä ekoja alkaa saamaan sitten heittohintaan toreilta.
Mr. Speed
19.08.2010 07:00:57
aristoteles666: korniksi tän tekee se että ihmiset väittää vastaan ilman että ne on edes kokeillut.

Korniksi tekee tämän ketjun aristoteles, joka aina sillon tällön käy huutelemassa jotain. Sinä kun siellä Musa-Fasulla oot niin vaikuttanu, niin hankippa noita pari kappaletta testiin sinne :)

Mikko on muuten hauska ilmestys... "Ylivertaisuus ärsyttää" :D Johan nyt on paksua. Onko herra iso herra testannut sitten kaikki Axe FX:n mallintamat nupit, ennen täällä huutelemista? Oletko sä testannut noita vanhoja vintage klassikoita vain vaan tyytynyt kuuntelemaan niistä Axen omia klippejä? Taitaa vaan olla tällä hetkellä oman navan tuijottamista tuo touhu. Täällä yritetään selittää miksi tuo ei välttämättä ole se "muailimon paras styrkkari", ja omistajat itse vain yrittävät haukkua kaikki muut styrkkarit paskaksi.

Entäs jos tuo tuottaa 1242353 erilaista soundia, mutta entä jos yksikään niistä ei ole yhtä mieluinen kuin se mitä nykyisestä rigistä lähtee? Mitä mä teen niilä soundeilla? Aivan.. En mitään, mutta silti varmastikin Mikko ja Kontiak vääntävät asiasta, että tuo on jotain henkistä paskaa, ja olen vain kateellinen. Kyllä on Fractal Audion mainosmiesten puheet menneet tiukkaan. Miksi osa laitteen käyttäjistä käyttävät laitetta lähinnä efektiprossuna, ja sitten jotain antiikkista putkinuppia vahvarina, vaikka tuo on joka tapauksessa paras?

Yrittäkääs pojat nyt edes vähän käyttäytyä. Jos tuo olisi niin saatanan hyvä kuin väitetään, niin olisihan tuo jo aivan järkyttävän monessa talossa, eikä teidän tarvitsisi huudella täällä.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
aristoteles666
19.08.2010 07:10:30 (muokattu 19.08.2010 07:35:59)

tässä on juuri se ero että en ole puhunut kummankaan puolesta koska en ole axea testannut, mutta voin uskoa että se on niin hyvä että se tekee sen sun unelma soundin tosta vaan, ja kuulostaa jopa paremmalta.
hienoahan tässä on sokkokuuntelu pari sivua sitten joissa kuulijat pitivät axea parempana kuin marshaa.

ps. mä olen ollut noin kymmenen vuotta sitten töissä f-musiikissa, joten eiköhän ole näppärämpää että mcnulty tai joku hommaaa sen sinne missä se on töissä, vai?
h.e.k.a
19.08.2010 07:30:29
Mr. Speed: Yrittäkääs pojat nyt edes vähän käyttäytyä.

Erittäin pätevä neuvo tässä ketjussa, mielipiteet kun alkavat mennä pahasti fanaattisuuden puolelle molemmilla tahoilla.

Sinänsä hämmästyttävää, kuinka muutamat kaverit ovat jo määritelleet oman mielipiteensä laitteesta ennen ensimmäistäkään omaa henkilökohtaista kokemusta tuon käytöstä, vaikka kovasti kieltävätkin dumaamasta laitetta. Eihän tuo kaikkien mieleen varmastikaan ole, kaikilla kun on kuitenkin ne omat mieltymykset soundin, roudattavuuden, mnet-uskottavuuden ym. muodossa.

Kommentoin yhdessä aiemmassa kirjoituksessani Axe-fx:n "mallinnus"-periaatetta, joka peruslogiikaltaan eroaa selkeästi muista "perinteisistä mallinnuslaitteista", kuitenkin täällä joku taas vertaa laitetta vanhoihin podeihin ja niiden ikivanhoihin mainospuheisiin. Huoh, sisälukutaito taas hallussa, ja varsinkin ilman omakohtaista kokemusta näiden henkilöiden kommentit ovat välillä suorastaan surkuhupaisaa luettavaa.

No joo, takaisin asiaan, itse edelleen tsekkailen edelleen säännöllisesti torin vahvistinpuolta, josko sieltä vaikka joku kiva kombo/pääte/kaappi ilmaantuisi, koska kamarunkkaus on oleellinen osa harrastustani. Kun teemme Mr. Speedin kanssa testin, niin samalla pääsen itse taas kokeilemaan yhtä hyvää putkipeliä, koska kuten aiemmin mainitsin, omat kokemukseni putkilaitteista rajoittuu vain kymmeniseen halvemman hintaluokan laitteeseen. Tämäkin on kuitenkin jo huomattavasti enemmän kuin puhdas nollasarake...

Mutta keskustelu jatkukoon, toivottavasti enemmän omien kokemuksien muodossa (myös omalta osaltani), jottei pelkän mutuilun perusteella tarvitse pilata omaa/toisten päivää.

Mukavaa päivänjatkoa!
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
TTV
19.08.2010 08:26:24
Hra-Spiidi ja H.E.K.A., jos ja kun teette sitä FX-tyypitystä, niin laittakaa samalla narulle se vastaava putkarisaundi. Spiidilllä varmaan on mahkut laittaa omasta rigisistään pari kunnon saundia talteen ja sitten koittaa ruuvata samat siitä Axesta?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
apuri
19.08.2010 08:36:49
Broderick käyttää ENGL:in nuppia päätteenä Axe-Fx:lle joten se on yhtä kuin putkinuppi. Axe-Fx on vain etunen. Putkidynamiikka yms. on siis täsmälleen sama kuin ENGL:in nupissa. En ole Broderickin fani mutta viisaita sanoja puhuu: http://www.youtube.com/watch?v=mi3Lr4HfLIU

Tässä Broderickin keikkakamat..

http://www.youtube.com/watch?v=fRfYSwi3dQY
Mr. Speed
19.08.2010 09:02:25
TTV: Hra-Spiidi ja H.E.K.A., jos ja kun teette sitä FX-tyypitystä, niin laittakaa samalla narulle se vastaava putkarisaundi. Spiidilllä varmaan on mahkut laittaa omasta rigisistään pari kunnon saundia talteen ja sitten koittaa ruuvata samat siitä Axesta?

Jos oikein villiksi lähden, nini voin ottaa jopa kaksikin nuppia mukaan. Kun mulla nyt sattuu moiset olemaan. Mutta tosiaan.. Eiköhän jonkin sortin nauhoittelut onnistu, ja voidaan me kokeilla duplikoida se soundi Axella. Tietystihän aika iso osa soundista on myös dynamiikkaa, ja sen tasosta Axessa mulla ei ole kokemusta. Sitä on myös melko vaikea välittää narulle.

Ja itseäni, ja kriittisyyttä täällä haluan sen verran selventää, että vahvari kuin vahvari, mä olen hyvin kriittinen. Sen verran on oma soundimieltymys kehittynyt, että kovin harvalla vahvarilla saadaan miellyttävää soundia. Tai no.. Kyllähän "sinne päin" saadaan, mutta 95% mun testaamista nupeista myös kalliimmassa luokassa on ollut sellasia, joissa on joku ominaisuus, mikä häiritsee, ja osaan sen osoittaa. Eli ihan pelkästään en kyllä Axea täällä palstalla parjaa, vaan myös esim. Mesan Dual Rectoa, ENGL Fireballia yms..
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
MoreK
19.08.2010 11:30:14

Keskustelu on huljahtanut viihteen puolelle, mutta mikäs siinä. Tarjoudun lisäämään homman viihdearvoa, eli voidaan järjestää toinenkin testi:

1. Jos sinulla on joku Axen simuloima vahvistin, voit osallistua. Axe-vahvistimet löytyy tästä täältä:
http://axefxwiki.guitarlogic.org/in … x.php?title=List_of_amp_simulations
2. Äänitä ensin vapaavalintainen riffi/soolo käyttäen vain vahvistinta, kaappia ja mikrofonia, sellaisilla soundeilla ja säädöillä jotka miellyttää. Ei ulkoisia lisälaitteita. Äänitä sama riffi/soolo myös "kuivana" ts. suoraan kitaran piuhasta narulle. Parasta olisi, jos pystyt äänittämään juuri tuon samaisen vedon samanaikaisesti kahtena versiona - siis jollain haaroittimella tai mikserillä tms.
3. Laita minulle kyseiset clipit linkkinä pikaviestillä (ei tähän ketjuun!). Kerro viestissä perustiedot äänitteistä (vahvistin, vahvistimen säädöt, kaappi, mikrofoni, mikrofonin sijainti/etäisyys).
4. Seuraavaksi prosessoin kuivan clipin Axen läpi niin, että lopputulos on mahdollisimman lähellä "aitoa".
5. Laitan clipit sopivalle saitille ja järjestän tähän ketjuun sokkotestin:
- Kumpi on Axe?
- Kumpi miellyttää enemmän?

Lopputuloksesta en ole itsekään ihan varma, mutta hauskaa tästä saattaa tulla. :D
Mr. Speed
19.08.2010 11:45:02
Eipä oo muuten kumpaakaan mun nupeista tuolla :) Ja VHT Ultra Leadia tuskin tulee, koska Steve Fryette on sen verran kusipää, ettei anna kytkentäkaavioita edes huoltotarkoituksiin musakaupoille.
Terry Pantheras
19.08.2010 11:51:04
h.e.k.a: Kommentoin yhdessä aiemmassa kirjoituksessani Axe-fx:n "mallinnus"-periaatetta, joka peruslogiikaltaan eroaa selkeästi muista "perinteisistä mallinnuslaitteista", kuitenkin täällä joku taas vertaa laitetta vanhoihin podeihin ja niiden ikivanhoihin mainospuheisiin. Huoh, sisälukutaito taas hallussa, ja varsinkin ilman omakohtaista kokemusta näiden henkilöiden kommentit ovat välillä suorastaan surkuhupaisaa luettavaa.

Tätä minäkin toitotin taannoin, mutta se dumattiin silkaksi paskapuheeksi heti kättelyssä ja jatkettiin muturölötyksellä.
MASTEROID ~~ doomy stoner & sludgy heavy metal ~~
PJS
19.08.2010 11:57:35 (muokattu 19.08.2010 11:59:23)

MoreK: Keskustelu on huljahtanut viihteen puolelle, mutta mikäs siinä. Tarjoudun lisäämään homman viihdearvoa, eli voidaan järjestää toinenkin testi:

1. Jos sinulla on joku Axen simuloima vahvistin, voit osallistua. Axe-vahvistimet löytyy tästä täältä:
http://axefxwiki.guitarlogic.org/in … x.php?title=List_of_amp_simulations
2. Äänitä ensin vapaavalintainen riffi/soolo käyttäen vain vahvistinta, kaappia ja mikrofonia, sellaisilla soundeilla ja säädöillä jotka miellyttää. Ei ulkoisia lisälaitteita. Äänitä sama riffi/soolo myös "kuivana" ts. suoraan kitaran piuhasta narulle. Parasta olisi, jos pystyt äänittämään juuri tuon samaisen vedon samanaikaisesti kahtena versiona - siis jollain haaroittimella tai mikserillä tms.
3. Laita minulle kyseiset clipit linkkinä pikaviestillä (ei tähän ketjuun!). Kerro viestissä perustiedot äänitteistä (vahvistin, vahvistimen säädöt, kaappi, mikrofoni, mikrofonin sijainti/etäisyys).
4. Seuraavaksi prosessoin kuivan clipin Axen läpi niin, että lopputulos on mahdollisimman lähellä "aitoa".
5. Laitan clipit sopivalle saitille ja järjestän tähän ketjuun sokkotestin:
- Kumpi on Axe?
- Kumpi miellyttää enemmän?

Lopputuloksesta en ole itsekään ihan varma, mutta hauskaa tästä saattaa tulla. :D

Hitto kuulostaa hauskalta. Ei sulla sattuis olemaan pk-seudulla vaikuttavan ihmisenä sopivaa mestaa missä tää saatais järjestettyä? Voisin osallistua vähän vintagemman styrkkarin verran kantamalla Hiwattini mestoille. Samaan syssyynhän voisi järjestää myös herrojen heka ja mr speed testaus session, tarjoutuisi useammalle kiinnostuneelle tilaisuus testata useampaa erityyppistä styrkkaria ja AxeFX:ää. Treeniksen puutteessa allekirjoittanut pystyy kyllä järkkäämään helsingissä testailusession omalle kimppatreenikselle, joskin se on tosi pieni ja ihan täynnä kaikkea kamaa niin vähän isompi tila vois olla monessa mielessä mielekkäämpi. Voin myös toimittaa jotain vahvarin äänittämiseen kurantteja mikkejä. Kaiken kaikkiaan homma olisi melkoisen iso Win-Win tyyppinen tapahtuma sekä putkipuritanisteille että digipioneereille.

Ja jos on jotain isompaa tilaa käytössä niin samaan syssyyn voisi testailla kaikenlaista muutakin mielenkiintosta kitarakamaa.
Peace!
PJS
19.08.2010 12:03:21

Sen verran voisin itse asiaan osallistua, että bongasin Axe Fx ää ja ilmeisesti sen hiwatt mallinnosta viljalti käyttävän Pink Floyd coverbändin keikkatallenteita netistä eilen, ja ainakaan mä en löytänyt mitään moitittavaa bändin skebasaundeista. Jos en omistaisi jo "sitä" styrkkaria varmaan voisin harkita jopa investoivani Axe Fx:n, joksin se on mun mielestä vähän tylsän oloinen laite kun ei oo semmoista "aidon" vahvarin tuntua muuten ku saundeissa. Mä kaipaan sitä kevyesti käryävien putkivahvistinten mojoa myös muista kuin saundillisista syistä.
Peace!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)