Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 522 23 24 25 26122 123 124 125 126
Antti1
18.08.2010 19:13:41
kimurantti1: Kuuntelinpas ton Pete Thornin pätkän. En tiedä kumpi on kumpi, mutta noi ei todellakaan soundaa samalta. Sama viba niissä toki on ja varmasti fuulaa taviksia, niin että jossain cover keikalla toimii ihan kympillä. Mutta musta toi jälkimmäinen pätkä oli ohuempaa pörinää ja aika huonoa soundia verrattuna ekaan, body puuttui. Toki, jos eka oli Axe ja jälkimmäinen Mursu, niin siinä tapauksessa mä ainakin oon ihan vakuuttunut tosta testistä. Eli, kumpi on kumpi?

Mä en oo ihan samaa mieltä, molemmista löytyy mun mielestä hyviä juttuja. Ykkönen on kiinteämpi ja siinä on keskiäänet "kotona" melko paljon paremmin. Ainakaan Genelecien kautta ei eroa tarvinnut juuri arpoa. Siltikin siinä toisessa pätkässä oli sellaista pientä jännää "thumpia" alakerrassa, jota eka olis kaivannut snadisti.

Mun mielestä jokatapauksessa se eka pätkä oli paremman kuuloinen ja kirkaisi kivasti ylämiddlestä. En kuitenkaan osaa sanoa kumpi on kumpi, mutta kakkosessa joku vaan oli hiukan hassusti.
Age quod ages.
Kontiak
18.08.2010 19:18:53
kimurantti1: Toki, jos eka oli Axe ja jälkimmäinen Mursu, niin siinä tapauksessa mä ainakin oon ihan vakuuttunut tosta testistä. Eli, kumpi on kumpi?

Eka on Axe ja sen jälkeen Mursu.

http://www.thegearpage.net/board/sh … ost.php?p=8555601&postcount=261
Antti1
18.08.2010 19:47:44
Kontiak: Eka on Axe ja sen jälkeen Mursu.

http://www.thegearpage.net/board/sh … ost.php?p=8555601&postcount=261

Eipä oikeastaan yllättänyt. Tossa ekassa näytteessä on sellainen hiukan ts-tyylistä poljinta muistuttava puraisu ylemmillä taajuuksilla, joka ei mun käsitykseni mukaan vahvarista itsestään lähde ihan tuollaisena. Täytyy kuitenkin todeta, että onhan ne nyt totuuden nimissä kuitenkin melko hämäävän samankaltaiset. Muun mölyn joukossa vois olla jo vaikeuksia tunnistaa ja kuten totesin, se ensimmäinen (ilmeisesti axe siis) oli imo paree.
Age quod ages.
Mikko L
18.08.2010 21:37:50

Tuo on täysin henkistä scheissea jos väittää nuita kahta soundia erilaiseksi. Tehkääpä silmät kiinni testi ja ette varmasti erota niitä toisistaan. Onneksi kuitenkin nykäsitte itsenne jojoon ja kehuitte jo Axea paremmaksi. Miettikää nyt rehellisesti jätkät. Jos mikitätte ite kaapin niin 1cm tekee paaaaljon isomman eron ku mikä näiden soundien välillä on. Niinjoo ja Axella voi vaikuttaa siihen soittofiilinkiin niin että sen saa sellaseksi kuin haluaa.

Fakta on tämä: Osa teistä on jo lyönyt mielipiteenne lukkoon että putkivahvari on parempi kuin Axe-Fx, eikä sitä voi mikään kääntää. Tämä johtuu siitä että "aina oma verme on parempi" ja monella on paska maku digitaalihärpäkkeistä.

Ei Axe oo kaikkien juttu. Kotisoittocombon kyllä ymmärrän vielä, mutta jos on nuppi+kaappi niin tuo on nii helkkarin paljo parempi nuppi ku mikään maailmassa että suosittelen sen harkintaa. Sitten taas jos ei osaa tweakata ollenkaan niin ehkä se on turvallinen valinta olla se Marshall/Fender jossa vähemmän voi mennä pieleen.

Niin ja PRS on todellakin parempi ku LP tai Fenkku. Tämä nyt on aika makuasia mutta omistan näistä kaikki ja kyllä se PRS vaan keikoille lähtee. :)
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Oan
18.08.2010 21:48:22
Mikko L: Tuo on täysin henkistä scheissea jos väittää nuita kahta soundia erilaiseksi.

Tai sitten joillakin on vaan paremmat kajarit.
"I asked for a peppermint, I asked for her to get one."
Kuha
18.08.2010 21:51:25

Mikko L: Ei Axe oo kaikkien juttu.
Just näin.

Niin ja PRS on todellakin parempi ku LP tai Fenkku.
Tuo on täysin henkistä scheissea.
Ziggy Bubba
18.08.2010 22:06:07 (muokattu 18.08.2010 22:25:17)

Mikko L: Tuo on täysin henkistä scheissea jos väittää nuita kahta soundia erilaiseksi. Tehkääpä silmät kiinni testi ja ette varmasti erota niitä toisistaan.

Jaaha. Kyllä minä ainakin erotin nuo soundit helposti toisistaan. Jälkimmäisessä oli keskialue vähän kateissa ja bassossa vähän kummaa kuminaa. Ekassa taas oli pikkasen ilkeet treblet, mutta parempi potku middleissä. Veikkaan yhdeksi mahdolliseksi kakkosklipin parannuskeinoksi seuraavaa:

Jos mikitätte ite kaapin niin 1cm tekee paaaaljon isomman eron ku mikä näiden soundien välillä on.

...

Kotisoittocombon kyllä ymmärrän vielä, mutta jos on nuppi+kaappi niin tuo on nii helkkarin paljo parempi nuppi ku mikään maailmassa että suosittelen sen harkintaa.

"Helkkarin paljon parempi nuppi kuin mikään maailmassa"? Minä en tommosta kehtaisi sanoa mistään laitteesta... Sitä paitti, tuo ei ole nuppia nähnytkään :P Koti-combon tilalle tuo voiskin olla hyvä, mutta kyllä keikkahommiin ja treeneihin ne kitaroille tarkoitetut nupit ja kaapit istuvat vaan kovin vaivattomasti.

Tuon hintaan tosiaan saa laittaa aina sen kovan luokan monitorien ym. hinnan perään. Päästään aika koviin lukemiin - joilla muuten sais kanssa pirun hyvän nupin ja kaapin... Suosittelen ehdottomasti tommosen kattauksen harkitsemista :)
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Mr. Speed
18.08.2010 22:23:37
Mikko L: Fakta on tämä: Osa teistä on jo lyönyt mielipiteenne lukkoon että putkivahvari on parempi kuin Axe-Fx, eikä sitä voi mikään kääntää. Tämä johtuu siitä että "aina oma verme on parempi" ja monella on paska maku digitaalihärpäkkeistä.

Vähän niinkuin itse olet päättänyt, että Axe FX pesee kaikki, tai ainakin kuulostaa samalta, ja muu on henkistä paskaa?
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
aristoteles666
18.08.2010 22:48:08

kokeilkaa ensin
Lennu
18.08.2010 22:59:59

Mr. Speed: Vähän niinkuin itse olet päättänyt, että Axe FX pesee kaikki, tai ainakin kuulostaa samalta, ja muu on henkistä paskaa?

Hehe. No kyllähän sen ymmärtää, kun on kalliskin ja kaikkea. Kohta noita on tori pullollaan ku Spidereita aikanaan. Epiphonen LP:tkin on yhtä hyviä ku Lespaulin, ne on vaan halvempia.
My life is like an Opel-highway.
Terry Pantheras
18.08.2010 23:06:57
aristoteles666: kokeilkaa ensin

Mut eihän se ole m.netin pointti... ;)
MASTEROID ~~ doomy stoner & sludgy heavy metal ~~
Kontiak
18.08.2010 23:40:30 (muokattu 18.08.2010 23:41:23)
sikki-six: Koti-combon tilalle tuo voiskin olla hyvä, mutta kyllä keikkahommiin ja treeneihin ne kitaroille tarkoitetut nupit ja kaapit istuvat vaan kovin vaivattomasti.

Omituinen väite. Axea kun on totuttu juuri tuon helppouden käyttämään juuri toisinpäin. Tai no, onhan se yhtä mukava kotonakin.

Heitäs vähän noita laskelmia kehiin siitä, että mitä nuppeja ja kaappeja saa Axen ja sen monitoreiden hinnalla.
Shredator
18.08.2010 23:41:26

No nyt on tullut kuunneltua kasapäin klippejä ja sen perusteella uskallan sanoa, että ei tämä nyt aidolle tavaralle vedä vertoja. Axeakin tuntuu häiritsevän muitakin mallintavia vaivaavat seikat, kuten soundien asteittainen suttuisuus ja elottomuus. Täytyy kuitenkin myöntää, että kyseessä on kerrassaan huima harppaus mallintavien saralla. En tiedä sitten, minkälainen vehje on soittotatsiltaan livenä.

Epäilemättä kuitenkin roudausystävällinen ja yleisesti helppokäyttöinen. Mutta kuka sanoi, että rokin soittamisen pitäisikään olla helppoa?

It's a long way to the top ja sitä rataa...
Nomen est omen.
Mr. Speed
18.08.2010 23:56:33
Shredator: No nyt on tullut kuunneltua kasapäin klippejä ja sen perusteella uskallan sanoa, että ei tämä nyt aidolle tavaralle vedä vertoja. Axeakin tuntuu häiritsevän muitakin mallintavia vaivaavat seikat, kuten soundien asteittainen suttuisuus ja elottomuus. Täytyy kuitenkin myöntää, että kyseessä on kerrassaan huima harppaus mallintavien saralla. En tiedä sitten, minkälainen vehje on soittotatsiltaan livenä.

Epäilemättä kuitenkin roudausystävällinen ja yleisesti helppokäyttöinen. Mutta kuka sanoi, että rokin soittamisen pitäisikään olla helppoa?

It's a long way to the top ja sitä rataa...

Roudattavuus on vähän kanssa niin ja näin, kun kovasti jengi tykkää parittaa tota putkipäätteisiin (jostain kumman syystä) ;), ja kunnon kaappeihin. Tässä vaiheessa perus nuppi + kaappi, tai räkki + kaappi on ihan yhtä vittumainen roudata.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Ziggy Bubba
18.08.2010 23:57:33 (muokattu 19.08.2010 00:01:45)

Kontiak: Omituinen väite. Axea kun on totuttu juuri tuon helppouden käyttämään juuri toisinpäin. Tai no, onhan se yhtä mukava kotonakin.

Kitarakaapit puskevat yleensä hyvin soittimelle sopivaa taajuuskäyrää valmiiksi. Esim. hyvällä putkinupilla ei just eri säätöjä eri ympäristöihin tartte... Digilaitteilla on ainakin itelle tullut lukuisia yllätyksiä, kun ne himassa monitoreilla säädetyt soundit eivät ole PA:sta sinne päinkään kohillaan. Voi olla, että Axen kanssa tämä ei päde - kertokaa jos olen ihan metässä.

Heitäs vähän noita laskelmia kehiin siitä, että mitä nuppeja ja kaappeja saa Axen ja sen monitoreiden hinnalla.

Jos Axe huutaa n. 1700e ja hyvät monitorit vaikka 700-1000e, niin kyllä tuolla rahalla saa jo vaikka mitä nuppi+kaappi -settiä. Puhumattakaan, että laitetta haluaa käyttää vaikkapa treenikämpällä, jossa ei ole PA:ta tai kehno sellainen. Vai pitääkö se Atomic -vahvari tai vastaava raijata aina mukana - eipä vähene roudaus yhtään ;)

Axen vertaaminen suoraan nuppeihin on rankasti harhaanjohtavaa, sillä kyseessähän on etuaste. Jollain ilveellä pitää aina se ääni saada vahvistettua sekä jostain lootasta ulos. Noista voi muodostua pihille Axe-jannulle rankka pullonkaula hyvien soundien kannalta.

E: hra Vauhti tuossa edellisessä viestissä just toikin tätä roudauspointtia jo esille...
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Shredator
19.08.2010 00:04:42

Twinkle: Tämä on m.nettiä parhaimmillaan. Kuulin kirkolla ja vähän tossa esitettä luin niin kyllähän se ihan vitusta oli. Mutta jos joku todentaa että putkivahvarit on paskoja kuuntelemalla klippejä, niin aijjai kun täällä tulee heti turpaan.

Niin no kuten sanoin, kuulemieni klippien perusteella en hankkisi. Totesin myös, että livenä voi olla eri asia...Ja kyllä, olen kuullut myös runsaasti paskoja putkivahvareita.
Nomen est omen.
Kontiak
19.08.2010 00:19:57 (muokattu 19.08.2010 00:22:44)
sikki-six: 1700e ja 700-1000e, niin kyllä tuolla rahalla saa jo vaikka mitä nuppi+kaappi -settiä.

No, tuohan ei kyllä ole totta. Jos oikein vertailemaan aletaan, niin Axessahan on monta nuppia sisällä. Esim. Marshan hintatietoja postasinkin jo yhteen aikaisempaan viestiini.

Axen vertaaminen suoraan nuppeihin on rankasti harhaanjohtavaa, sillä kyseessähän on etuaste...

ja efektiloota. Mania huutaa sekin.
Borlag
19.08.2010 00:23:07

Mikko L: Tuo on täysin henkistä scheissea jos väittää nuita kahta soundia erilaiseksi. Tehkääpä silmät kiinni testi ja ette varmasti erota niitä toisistaan.

Johan tuossa jokaikinen sanoi että huomasi eron...
Onneksi kuitenkin nykäsitte itsenne jojoon ja kehuitte jo Axea paremmaksi.

Eikös tämä ole todiste myöskin siitä että ero on huomattu? Loput on mielipiteestä kiinni...

Miettikää nyt rehellisesti jätkät. Jos mikitätte ite kaapin niin 1cm tekee paaaaljon isomman eron ku mikä näiden soundien välillä on. Niinjoo ja Axella voi vaikuttaa siihen soittofiilinkiin niin että sen saa sellaseksi kuin haluaa.

Mikin sijoitus vaikuttaa asiaan tottakai. Mutta että Axella nappula mistä säätämällä fiilis kohoaa? Onkos ihan nimetty vitutuskäyräksi tuo namiskuukkeli vai mitä häh?

Fakta on tämä: Osa teistä on jo lyönyt mielipiteenne lukkoon että putkivahvari on parempi kuin Axe-Fx, eikä sitä voi mikään kääntää. Tämä johtuu siitä että "aina oma verme on parempi" ja monella on paska maku digitaalihärpäkkeistä.

Faktaa on myöskin tämä: sinä olet jo lyönyt mielipiteesi lukkoon että tuo on parempi kuin mikään muu, eikä sitä voi mikään kääntää. Tämä johtuu siitä että "aina oma verme on parempi" ja monella on paska maku bluesjäärien digihärpäkkeiden dissauksesta.

Tämä nyt on aika makuasia mutta omistan näistä kaikki ja kyllä se PRS vaan keikoille lähtee. :)

Vihdionkin jotain missä on järkeä. Tämä on todellakin makuasia, aivan kuten trankkuvahvarin, putkivahvarin, combon, nupin tai vaikkapa helvetti puupöydän/ikkunan käyttäminen äänenvahvistukseen. Käytä mistä itse tykkäät, äläkä saarnaa muille jos he eivät tätä halua käyttää. Se ei ole sinulta pois.

Itse käyttäisin jos sellainen olisi, toisaalta jos tuon vaatima raha olisi kourassa ja sille ei muuta käyttötarkoitusta olisi kuin kitarahommat, niin kyllä se putkari kaupasta mukaan lähtisi. Niillä kun on monta vuosikymmentä käyttöhistoriaa takana ja suht hyvä historia onkin, luotettavuuden suhteen meinaan.
Mikko L
19.08.2010 00:30:35

Mielenkiintoista on se että jos kerta olette nuin putkivahvistinmiehiä niin silti kiinnostaa seurata Axe-Fx ketjua ja haukkua Axe-Fx:ää kun pojat ei ole käynyt 100km lähempänä koko laitetta. Anteeksi nyt vaan mutta tämä vaikuttaa vain siltä että koette Axe-Fx:n uhkana ja saatte itsellenne paremman mielen toteamalla tyyliin: "se on ihan yhtä paska ku line6". Mistä te voitte tietää?

Keksinpä hyvän vertauskohteen joka saa pointin läpi. SINÄ olet parisuhteessa jossa nainen ei suostu anaaliseksiin. Kuulet jossain että anaaliseksi on aivan mahtavaa. Koska sinä et ole kokenut sitä ja et todennäköisesti ikinä pääsekään kokemaan sitä, päätät että anaaliseksi on huonompaa kuin normaali seksi. Tyyliin: "no kyllä se peppumeno kuitenkin alkaa kyllästyttään ja sitten sitä ollaan taas pesän perässä" Mistä helvetistä sä voit tietää jos et ole ikinä kokeillut sitä?

Digitaalisuuden ivaaminen ei ehkä ole kovin nohevaa, kun eletään aikaa jolloin on DVD:t, BluRay:t ja digitaalikamerat. Varmasti on niitä kuvaajia jotka pitää parempana vanhaa kunnon Leica-optiikkaa ja Nikonin järkkäriä, mutta siltikin suurin osa nykyajan ammattivalokuvaajista käyttää digijärkkärikameraa. Se on nykyaikaa kuten Axe-Fx.

Axe-Fx:n hinnasta: jos haluaa että Axe vastaa normaalia nuppia niin tarvit Axe-Fx:n ja ART SLA-2:sen, jotka minulla on. Yhteensä alta kahden tonnin, joka on pienempi hinta kuin yhdenkään hyvän putkinupin hinta. Ei tarvi ostaa eri genreä varten eri vahvistinta. Ei tarvi ostaa efektipedaaleita/pedaalilankkua. Midilankulla toimii. http://www.youtube.com/watch?v=YqkO2DsnALo

Itsellä on nimenomaan se tilanne että soitan metallibändissä ja poprockbändissä ja indiebändissä ja progebändissä. Mikäli haluaisin toteuttaa jokaista bändiä täydellisesti tarvisin joka bändille oman vahvistimen. Sitten kun haluaa kokeilla eri vahvistinta esim. metallibändissä niin ei maksa mitään vaihtaa Recto Mark sarjalaiseksi tai vaikka Bogneriksi.

Mä oon kyllä valmis pistään haasteen pystyyn. Nauhoittakaapa teidän "oikeilla" vahvistimilla joku soundi ja katotaan pystynkö pieksämään sen soundin alle vuorokauden värkkäämisellä.

Ei enää mitään turhanpäiväistä vikinää. SINÄ ET TIEDÄ!
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)