![]() 16.08.2010 10:45:50 | |
---|---|
Mr. Speed: Eiks mallintavat aivot ois kaikist parhaat? Ei paljon tarvis miettiä, ku ois joka tilanteeseen sopiva mallinnus? Ja sitten kun tulee oikeasti liian vaikeaa, niin voisi hakea netistä fiksumman päivityksen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) | |
![]() 16.08.2010 10:50:52 | |
TTV: Ja sitten kun tulee oikeasti liian vaikeaa, niin voisi hakea netistä fiksumman päivityksen :-) Jepjep. Paskaahan se kyl olis, jos sattus menee softa sekasin :( Sitä mä odotan, että Windows valtaa mallintavat, ja sit ne vast alkaakin kusee. Hähää! Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 16.08.2010 11:23:22 | |
Mr. Speed: En vaan oo vieläkään kuullut vahvaria, joka loisi yhtä omaan korvaan miellyttävän soundin kuin putkivahvistin, jossa ei olisi putkia sisällä. Oletko testannut Axe-FX:n jo? | |
![]() 16.08.2010 11:38:46 | |
Kontiak: Oletko testannut Axe-FX:n jo? Enpä ole kyllä testannut. Kenen vehjettä pääsen käpistelemään(pun inteded). Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 17.08.2010 13:23:55 | |
Hieman off-topic, mutta "Omat kamat on parhaat" -keskusteluun on pakko päästä pätemään. Itse ainakin ostan aina sen omasta mielestäni parhaan vaihtoehdon omassa hintaluokassaan. Oli kyseessä sitten kitara tai vaikka pistolapio. Axe-FX:tä taas sanoakseni sen, että kaverin vehjettä paristi testanneena ja nauhoituksia kymmenet kerran kuunnelleena väittäisin sitä kyllä loistavaksi laitteeksi studiokäytössä. Livekäytössä mulla ei taas ole hajuakaan FX:n toimivuudesta. ps. Parasta on kirjoittaa teksti uusiksi yhteysongelman takia. quit the rat race | |
![]() 18.08.2010 10:53:29 | |
Sain ensimmäisen kerran täysin positiivista palautetta live-kitarasoundista kun käytin Axea suoraan line-in meiningillä. Kysyin miksaajalta että mitä se teki sille soundille niin väitti ettei tehnyt mitään. Se oli hyvä jo ihan suorilta. Mainittakoon että ennen Axea olen omistanut Mesa Boogie Mark 3:n ja kaksi kappaletta Mark 4:ia. Mesan Roadsterin. Orangen comboja. Marshallia yms. ja aina palaute on aina ollut sama että kitara ei oikein leikkaa basson ja rumpujen alta. Nauhoitushommissahan tämä on selkeästi aivan ehdoton. Ei mulla ole tarvetta vääntää täällä mitään myyntipuhetta. En mä siitä mitään palkkaa saa. Pointti vaan on että käykää tsekkaamassa Axe jos yhtään kiinnostaa. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. | |
![]() 18.08.2010 10:56:41 | |
Mikko L: Sain ensimmäisen kerran täysin positiivista palautetta live-kitarasoundista kun käytin Axea suoraan line-in meiningillä. Kysyin miksaajalta että mitä se teki sille soundille niin väitti ettei tehnyt mitään. Se oli hyvä jo ihan suorilta. Mainittakoon että ennen Axea olen omistanut Mesa Boogie Mark 3:n ja kaksi kappaletta Mark 4:ia. Mesan Roadsterin. Orangen comboja. Marshallia yms. ja aina palaute on aina ollut sama että kitara ei oikein leikkaa basson ja rumpujen alta. Nauhoitushommissahan tämä on selkeästi aivan ehdoton. Ei mulla ole tarvetta vääntää täällä mitään myyntipuhetta. En mä siitä mitään palkkaa saa. Pointti vaan on että käykää tsekkaamassa Axe jos yhtään kiinnostaa. Tota noin.. On kyllä vähän säätäjässäkin vikaa, jossei saa kitaraa leikkaamaan basson ja rumpujen alta. Älä kuoppaa sitä keskialuetta niin kovasti :) Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 18.08.2010 11:43:23 | |
Mr. Speed: Enpä ole kyllä testannut. Kenen vehjettä pääsen käpistelemään(pun inteded). Aina sulla on vaan pillu mielessä. Jos et saa lainaan, niin tilaa sellainen ja palauta, jos ei innosta. Olisi vaan mukava kuulla mielipide. | |
![]() 18.08.2010 11:43:34 | |
Mr. Speed: Tota noin.. On kyllä vähän säätäjässäkin vikaa, jossei saa kitaraa leikkaamaan basson ja rumpujen alta. Älä kuoppaa sitä keskialuetta niin kovasti :) Ehkä vähän genreriippuvainen juttu. Vois kuvitella että jossain alaviremetallissa onkin vaikeuksia saada skebulaattoria kuulumaan basson ja rumpujen alta kun kaikki pelaa saman hiekkalaatikon samassa reunassa rekisterin suhteen ja vieläpä niin että kitaroista on leikattu ne olennaiset taajuudet pois. Esim. itsellä ei ole ikinä ollut moisia ongelmia kun se soitettu musa on aina ollut kallellaan perinteisempään rytmimusiikkiin. Enemmän muodostuu ongelmaksi keksiä relevantteja kitaraarreja niin ettei kitarat ja kiipparit syö toisiltaan tilaa. Ja sillä ei sitten oo saundin kanssa niinkään tekemistä kuin soiton. Peace! | |
![]() 18.08.2010 11:52:29 | |
PJS: Ehkä vähän genreriippuvainen juttu. Vois kuvitella että jossain alaviremetallissa onkin vaikeuksia saada skebulaattoria kuulumaan basson ja rumpujen alta kun kaikki pelaa saman hiekkalaatikon samassa reunassa rekisterin suhteen ja vieläpä niin että kitaroista on leikattu ne olennaiset taajuudet pois. Esim. itsellä ei ole ikinä ollut moisia ongelmia kun se soitettu musa on aina ollut kallellaan perinteisempään rytmimusiikkiin. Enemmän muodostuu ongelmaksi keksiä relevantteja kitaraarreja niin ettei kitarat ja kiipparit syö toisiltaan tilaa. Ja sillä ei sitten oo saundin kanssa niinkään tekemistä kuin soiton. Niin no.. Mielestäni jo siinä mennää metsään, jos tehdään sellasia juttuja, että kitarat ja synat syö toistensa paikat. Samoin, että soundit rakennetaan yksin, ja kokonaissoundi onkin kovin puuroista. Tokihan kitaran saa kuuluviin, kun signaali tulee suoraan. Kovin helppo se volatasapaino on löytää tässä vaiheessa. Tuntuu siltä, että jengi ei osaa säätää vahvareitaan, jos ei saada esim. Mark IV:llä leikkaavaa soundia aikaan. Jollain Roadsterilla se nyt vielä on suht helppoa, kun kyseessä on käytännössä Dual Recto. Kontiak: Kovin paljon ei innosta tilata ihan "kokeilumielessä", ja laittaa siihen paria kiloa kiinni, kun sillä vois saada jonkun oikeankin vahvistimen. Sellasen minkä skeemoja tuo jäljittelee. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 18.08.2010 12:01:32 | |
Mr. Speed: Niin no.. Mielestäni jo siinä mennää metsään, jos tehdään sellasia juttuja, että kitarat ja synat syö toistensa paikat. Samoin, että soundit rakennetaan yksin, ja kokonaissoundi onkin kovin puuroista. Tokihan kitaran saa kuuluviin, kun signaali tulee suoraan. Kovin helppo se volatasapaino on löytää tässä vaiheessa.. Tätäpä juuri hainkin takaa. Jotenkin mulla on semmoinen, varmaan virheellinen näkemys, että iso osa näistä bändin seasta kuulumattomuusongelmista johtuu siitä että ei ole nähty tarpeeksi vaivaa sellaisen sovituksen eteen ettei eri instrumentit syö toisiaan. Peace! | |
![]() 18.08.2010 12:09:38 | |
PJS: Ehkä vähän genreriippuvainen juttu. Vois kuvitella että jossain alaviremetallissa onkin vaikeuksia saada skebulaattoria kuulumaan basson ja rumpujen alta kun kaikki pelaa saman hiekkalaatikon samassa reunassa rekisterin suhteen ja vieläpä niin että kitaroista on leikattu ne olennaiset taajuudet pois. Kyyl. Näin taannoin Meshuggahin keikan Jurassic Rockissa ja mielestäni käyttävät AxeFX:ia. Soundit oli ehkäpä selkeimmät ja ehkä jopa parhaat mitä ko. musiikkityylin edustajalta olen kuunaan livenä kuullut; joka ikinen nuotti kuului, mikä on aika harvinaista kahden kitaran alavireismöyrintäbändille (vrt. esim. Cannibal Corpse Rectoineen josta ei saa introja lukuunottamatta hevonpersettäkään selvää. Melkein sama kuin mikittäis lavalla jauhavaa betonimyllyä :D). Stonella oli samalla festarilla mielestäni paskemmat ja sekavammat soundit, sekä myös mikitysongelmia kun melkein puoli keikkaa kuului vain Roopen kitara, kunnes roudari kävi siirtämässä mikin oikean kaapin eteen ja senkin jälkeen meni tovi ennen kuin saivat tasot ja soundit kohdilleen... Mutta tuo nyt oli majormoka... Hieman offarina: Testattiin tuossa männäviikolla kaverin POD liveä (vaimikäselattiamallinytoli) mun SLO:n persiiseen reeniksellä ja saakelin hyvältähän sekin kuulosti kun vähän ruuvaili ja equtti, vaikkei nyt ihan samaa dynamiikkaa kieltämättä ollut kuin SLO:n omassa etusessa... Hyvältä kuulosti myös Crate Powerblockin (150 w trankkuvahvistin, joka on mun backup) kautta; semmoinen raaempi ja nopeampiatakkinen, loistavaa dödösoundia. Mutta erittäin käyttökelpoista soundia kuitennii. Itse en vaan jaksa ruuvailla niitä. MASTEROID ~~ doomy stoner & sludgy heavy metal ~~ | |
![]() 18.08.2010 12:23:52 | |
Mr. Speed: Kovin paljon ei innosta tilata ihan "kokeilumielessä", ja laittaa siihen paria kiloa kiinni, kun sillä vois saada jonkun oikeankin vahvistimen. Sellasen minkä skeemoja tuo jäljittelee. Vois ja vois. Riippuu ihan, mitä oikealla vahvistimella tarkoittaa. http://www.tonemerchants.com/produc … wn%20eye%20-%20by%20rack%20systems/ http://www.tonemerchants.com/products/amplifiers/suhr1/pt100/ http://www.tonemerchants.com/produc … ctal-atomic1/fractal-atomic/axe-fx/ | |
![]() 18.08.2010 12:29:47 | |
Kontiak: Vois ja vois. Riippuu ihan, mitä oikealla vahvistimella tarkoittaa. http://www.tonemerchants.com/produc … wn%20eye%20-%20by%20rack%20systems/ http://www.tonemerchants.com/products/amplifiers/suhr1/pt100/ http://www.tonemerchants.com/produc … ctal-atomic1/fractal-atomic/axe-fx/ Niin noh.. En tiedä sitten kuin moni rootsimpaa kamaa soitteleva haluaa Axeen rahansa tuhlata, kun siinä kamassa juurikin dynamiikka ja soittotuntuma näyttelee niin isoa roolia. Jos perus hi-gainereita haetaan, niin varsinkin käytettynä saa kyllä tuohon hintaan jo vaikka mitä. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 18.08.2010 13:09:04 (muokattu 18.08.2010 13:09:33) | |
Mr. Speed: Niin noh.. Jos perus hi-gainereita haetaan, niin varsinkin käytettynä saa kyllä tuohon hintaan jo vaikka mitä. Kyllähän noita erilaisia vahvistimia Axe-Fx:n hinnalla saa, mutta miksi ostaa yksi käytetty, kun tällä saa (useammat) paremmat soundit ja helpommin.... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... | |
![]() 18.08.2010 13:11:53 | |
h.e.k.a: Kyllähän noita erilaisia vahvistimia Axe-Fx:n hinnalla saa, mutta miksi ostaa yksi käytetty, kun tällä saa (useammat) paremmat soundit ja helpommin.... Miten itse vedät johtopäätöksen, että tuolla saa paremmat soundit kuin putkistyrkkareilla? Tokihan soundeja saa enempi, mutta se taitaa olla vähän makukysymys, että tarvitseeko livetilanteeseen Überschall, VH4, Recto, Mark V, 5150 yms. soundeja? Studiostahan nuo löytyykin jo, joten miksi hankkia ne himaan? Lisäksi kunnon putkistyge on kyllä monipuolinen. Harvoin vaan jengi tarvii 7 eri mättösäröä yms. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 18.08.2010 13:14:11 | |
Ei oo elämä helppoo... MASTEROID ~~ doomy stoner & sludgy heavy metal ~~ | |
![]() 18.08.2010 13:33:17 | |
Mr. Speed: Miten itse vedät johtopäätöksen, että tuolla saa paremmat soundit kuin putkistyrkkareilla? Tokihan soundeja saa enempi, mutta se taitaa olla vähän makukysymys, että tarvitseeko livetilanteeseen Überschall, VH4, Recto, Mark V, 5150 yms. soundeja? Studiostahan nuo löytyykin jo, joten miksi hankkia ne himaan? Lisäksi kunnon putkistyge on kyllä monipuolinen. Harvoin vaan jengi tarvii 7 eri mättösäröä yms. Kovin yksipuolisesti ajattelet tuota musiikkityylien vaihtelua ainakin päätellen vahvistinlistauksestasi. Ei, en tosiaan tarvitse seitsemää erilaista mättösäröä, yksi hyvä soundi (variaatioineen sis. esim. eri delayt, wahin, jne) siltä osastolta riittää. Itse perustan oman mielipiteeni omiin kokemuksiini sekä putkivahvistimien että axe-fx:n saralla, ja tässä kohtaa lienee paikallaan, että kokeilisit itse hieman enemmän tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa ennenkuin alat näin monen postauksen verran dumaamaan tuotetta jota et ole edes kokeillut. Sinänsä tämä on valitettavan usein m.netin tapa, mutta moinen toimintamalli ei kuitenkaan ole ehkä se eniten arvostusta herättävä. Mutta toki jokainen valitsee mieleiset laitteet itselleen, eikä näistä kannata liikaa stressiä ottaa. Kunhan nautitaan soittelustakin välillä.... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... | |
![]() 18.08.2010 13:38:48 | |
h.e.k.a: Kovin yksipuolisesti ajattelet tuota musiikkityylien vaihtelua ainakin päätellen vahvistinlistauksestasi. Ei, en tosiaan tarvitse seitsemää erilaista mättösäröä, yksi hyvä soundi (variaatioineen sis. esim. eri delayt, wahin, jne) siltä osastolta riittää. Itse perustan oman mielipiteeni omiin kokemuksiini sekä putkivahvistimien että axe-fx:n saralla, ja tässä kohtaa lienee paikallaan, että kokeilisit itse hieman enemmän tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa ennenkuin alat näin monen postauksen verran dumaamaan tuotetta jota et ole edes kokeillut. Sinänsä tämä on valitettavan usein m.netin tapa, mutta moinen toimintamalli ei kuitenkaan ole ehkä se eniten arvostusta herättävä. Mutta toki jokainen valitsee mieleiset laitteet itselleen, eikä näistä kannata liikaa stressiä ottaa. Kunhan nautitaan soittelustakin välillä.... Toki mä kokeilisin mielelläni, jos johonkin testimään pääsisin. Esimerkit olivat vain hatusta vedettyjä metallisäröä. Kunnollisella tuubivatkaimella kyllä vedellään aika monenlaisia soundeja, vaikkakin itse käytän lähinnä puhdasta, ja sitten isoa säröä. Kuitenkaan Axe FX vain jäljittelee alkuperäisiä. Se voi tehdä sen hyvin kyllä, enkä tiedä kuinka tuohon on "mallinnettu" dynamiikkaa, joka on keveämmässä särössä enemmän paikallaan. Kuitenkin mallinnus on aina mallinnus, eikä the real deal. Anyway.. Jos joku päästää mut testaamaan laitettaan, niin mielelläni otan testiin. Mitkään esimerkkipätkät, mitä täällä on postattu erinomaisina, ei ole kuitenkaan vakuuttanut millään tavalla. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 18.08.2010 13:42:31 | |
Kontiak: http://www.tonemerchants.com/produc … ctal-atomic1/fractal-atomic/axe-fx/ kuuntelitko tuota, kyllä se esittelee ihan "roots" soundeja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)