Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland TD-3KW, TD-4KX vai TD-6K?
1
samumaster
03.08.2010 19:19:19 (muokattu 04.08.2010 00:07:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen siis hankkimassa hyvää mutta ei kauhean kallista sähkörumpusettiä harjoiteltavaksi. Asun kerrostalossa ja setin pitää olla hiljainen. Budjetti on 600€. Siihenkään ei ole varaa mutta kohta saan vähän lisää rahaa.
Noi kolme on siis vaihtoehtoina. Mun mielestä kivoin on toi halvin eli TD-3KW. Siinä on samat pädit (ja räkki?) kuin TD-6KW:ssa mutta eri moduuli. Mitä huonoja puolia td-3 moduulissa on verrattuna noihin kahteen muuhun? Jos moduuli kelpaa niin ostan varmaan td-3kw:n, mutta mua houkuttaa myös tuo td-4kx kun siinä on kaikki mesh pädit, ja parempi moduuli. kertokaa mielipiteenne.
 
edit: tämä kirjoitus on julkaistu 19:19:19 :)
edit edit: muokkasin taas aihetta paljon lyhyemmäksi, muuten ei tulisi vastauksia.
edit edit edit: otsikko on väärä! TD-6K sijasta pitäisi olla TD-6KW!!!
 
samumaster
03.08.2010 19:27:20 (muokattu 04.08.2010 00:09:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mielipiteitä? joku kirjoittakaa?
 
Mr. Johnny
15.08.2010 08:12:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä td-3. Noista itse ottaisin td-4kx:n juuri niiden meshpadien takia. Siinä myös toimii kolmialueinen ride sekä oikeamman oloinen poljettava haikka joka käsittääkseni ei kolmosessa ja kutosessa toimi. Soundien puolesta en usko että hirveitä eroja on, td-4 tosin uusin jonka johdosta varmaankin on näissäkin hieman parempi. Td-4:n miinus mun mielestä kun kaupoissa on käyny soittelemassa on sen moduulin huono paikka siellä keskellä tomien välissä. Varmaan sopii jollekin muulle erittäin hyvin. Ei taida vaan 600 euroa riittää ihan kx-malliin, vai oletko jossain nähnyt tohon hintaan myytävän?
 
Antti1
15.08.2010 12:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Johnny: ...poljettava haikka joka käsittääkseni ei kolmosessa ja kutosessa toimi.
 
Kolmosesta en tiedä, mutta kutosen aivolla toimii.
 
Td-4:n miinus mun mielestä kun kaupoissa on käyny soittelemassa on sen moduulin huono paikka siellä keskellä tomien välissä.
 
Senkun ottaa putket irti ja siirtää clampin toiseen paikkaan. Eihän sitä settiä sellaisena ole pakko käyttää miten sen musakaupan setä on ajatellut.
 
Age quod ages.
Jeltz
15.08.2010 12:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä TD-4KX:n hyöty verrattuna TD-4K -perusmalliin on vähän kyseenalainen. 6- ja 9-sarjassa X-malliin sisältyy parempi ride (CY-12), mutta nelossarjassa X-mallissa maksaa 300 euroa lisähintaa pelkästään kolmesta kalvollisesta tomipadista, joista kaksi on vieläpä epäinhimillisen pieniä. Enemmin ostaisin TD-4K:n ja panostaisin kaveriksi vaikkapa Yamaha PCY-155:n rideksi. Itse kuitenkin pidän symbaaleja huomattavasti olennaisempina kuin tomipadeja.
 
600 euron budjettiin saa tosin kyttäillä hyviä tarjouksia jonkin aikaa. TD-4 on vielä sen verta uusi juttu, ettei siihen aivoon pohjautuvia settejä juuri käytettyinä näy, ja hinnat ovat vielä korkeammalla.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Antti1
15.08.2010 12:32:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: Mun mielestä TD-4KX:n hyöty verrattuna TD-4K -perusmalliin on vähän kyseenalainen. 6- ja 9-sarjassa X-malliin sisältyy parempi ride (CY-12), mutta nelossarjassa X-mallissa maksaa 300 euroa lisähintaa pelkästään kolmesta kalvollisesta tomipadista, joista kaksi on vieläpä epäinhimillisen pieniä.
 
Ihan hyvä pointti. Melkeinpä mieluummin ostaa sen halvemman setin, myy padit hittoon ja ostaa käytetyt mesh-lätkät tilalle. Jos hyvin käy, niin selviää halvemmalla ja saa isommat padit. Olettaen tietty, että ne meshit tuntuu olennaiselta. Mä en havainnut omassa kokeilussani TD-9 settiä ostaessa riittävää parannusta oikeuttamaan sitä massiivista lisähintaa, mutta se nyt on jokaisen henkilökohtainen juttu.
 
Age quod ages.
Narcosynthesis
17.08.2010 15:32:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kolmosesta en tiedä, mutta kutosen aivolla toimii.
 

 
Senkun ottaa putket irti ja siirtää clampin toiseen paikkaan. Eihän sitä settiä sellaisena ole pakko käyttää miten sen musakaupan setä on ajatellut.

 
Toimii kolmosessakin, mutta ei se mikään maailman tarkin ole.
Suosittelisin td-kutosia - meshiä ja paremmat aivot. Ei nuo td-3:setkaan ihan läpipaskat ole himakäyttöön (mulla on kanssa ihan kerrostaloreenin vuoks), mutta kyllä mesh aina muoviläpän voittaa. Oon mä noilla td-kolmosillakin yhden ep:n rummut nauhotellu ja kyllähän sekin onnistui, vaikka ei tietty mikään ihan ultimate experience ollutkaan.
 
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
Vallu-Veke
18.08.2010 11:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtisin ehkä halvimmasta ja vieläpä käytetyistä.
TD3 tai TD6 kumilätyillä ja kalvollisella virvelillä.
 
Se mitä siltä sähkikseltä hakee on munsta se juju. Musiikkityyli ja se, haluaako nimenomaan simuloida akustisia, vaikkapa kotona niillä sitten, kun akustiset on treeniksellä. Tuntumaa lähinnä tarkoitan.
Ihan juttuna heitän sellaisen, että metallimiehethän laittaa akustisiin hyvin matalat vireet, paksut kalvot,... Reboundi ei ole yhtään mitään esim. kumilättyihin verrattuna. Kumilätyissä on reboundia. Nehän simuloi tatsiltaan hieman akustisten jazz-virettä ja ja erittäin kireitä, ohuita kalvoja. Mesh-kalvoihin saa löysän tuntuman, mutta varmaan moni vetää niillä kalvot piukalla, jotta ne kepit lentää oikein kunnolla siitä kalvosta.
Näkisin, että kumilätyt on ihan ok juttuja tatsiltaan ja niillä on mukava soitella. Itse tykkään just sen takia niistä, että ne ei sekoita jo opittua tekniikkaa, mitä tulee akustisiin rumpuihin. Pysyy soittimet selkeesti erilaisina. Akustiset on akustiset ja kumilätyillä kikkaillaan omia juttuja. Asettelunkin olen laittanut erilailla.
Mutta jos haluaa tosiaan vaikkapa simuloida metallimiehen akustisia rumpuja, tuntumaltaan, niin se menee ehkä näin: kalvolliset pädit, kalvot löysälle ja halkaisijaltaan isot pädit,....
Jos tykkää reboundista, niin ottaisin suoraan ne halvat kumilätyt, jos kalvollisia ei saa mäihällä jostain erityisen halvalla. Tuntumaltaan kumilätyt simuloi jazz-rumpuja kait lähinnä. Niillähän on helppo tehdä nopeita juttuja, mutta voi samalla säätää aivoista vaikka hevimäiskeen päälle. Kumibasarissa on myös rankasti sitä reboundia mun mielest ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «