Blasphemer 13.08.2010 06:34:20 (muokattu 13.08.2010 06:37:48) | |
---|
thaav: Onhan tuo, kaksi niistä kun on raamatullisia satuolentoja. En viestilläni tarkoittanut, etteikö Si Monumentum - Fas, Ite - Kénôse -kolmikon teema olisi uskonnollinen, sitähän se juuri on. Tarkoitin, etten ainakaan itse ole tietoinen, että tuollainen ylempänä mainittu tyylisuunta olisi yhtäkkiä jostain ilmestynyt. Ainakaan en ole juurikaan havaitsevinani Deathspell Omegan moiseen "liikkeeseen" kuuluvan. Noh, eihän tuo minun bändi ole, mistäs sitä tietää mihin äijät itse ajattelevat kuuluvansa. Varsin makoisaa musiikkia on, oli miten oli. Si Monumentumin luukutin taas tänään autossa läpi, ja on se vaan kova. Omaan korvaan varsin loistava sekoitus nopeita ja aggressiivisia biisejä ja hyviin paikkoihin pudoteltuja suvantokohtia. Aaaaameeeenn!!! Kyseessä on tosiaan tämä ns. religious black metal (typerä termi muuten). Joka tapauksessa se on tuonut mukanaan hirveän määrän paskaa kuten trendeillä usein tapana onkin. Se, mikä minua siinä vituttaa, on se, että nämä peräkammarin pöytälaatikkosatanistit luulevat saavaansa homman näyttämään paljon uskottavammalta kun runoilevat tekstejä, joista kolmannes on lainattu joltain Johannes Nefastosilta, kolmannes Crowleylta ja loput raamatusta kääntelemällä. Niin helvetin ikävystyttävää. Ja tämä ilmiö on ollut tässäkin maassa esillä jo hyvän aikaa. Ei siinä, minä olen itsekin kiinnostunut okkultismista hyvinkin paljon ja ko.suuntauksen alle laskettavista orkestereista moni (kuten hyvin suuresti arvostamani DsO ja Funeral Mist) ovat kerrassaan loistavia enkä näe siinä mitään väärää, että monet pikkunaskalit harjoittavat hommiaan yllämainitulla tavalla, mutta minusta siinä paistaa niin monella niin paljon se epäaitous ja toisto läpi. Meni hyvä juttu pilalle siinäkin kohtaa. Tulipahan avauduttua. Plague upon Plague |
Super-Jari 13.08.2010 15:03:57 | |
---|
Heroin: Bathory? Se on kyllä bändi joka odottaa edelleen tutustumista. "Oikeampaa" voisi olla ehkä sanoa, että Norjan touhut toi Black Metalille ensimmäisenä media/markkina-arvoa. Eli tekivät siitä sitä mitä se nyt on. Pari esimerkkiä; Necrovore: http://www.youtube.com/watch?v=NVL0fsJi4Z4 Von: http://www.youtube.com/watch?v=1v6bmQE3o_4&feature=related Blasphemy: http://www.youtube.com/watch?v=o6e0Nrlr_jg Kyllähän mitä tahansa noista mieluummin kuuntelee kuin Venomia, mutta en varmaan levyä hyllyyn silti ostaisi. VON on aina kuulostanut kyllä vähän poikien hassuttelulta. Ehkä tiesitkin? Onhan sitten vielä tietty esim. jo mainitut Celtic Frost (ja edeltäjä Hellhammer), Bathory yms. oikeasti kovaa paskaa. Ei tartte kuunnella kälystä Venomia. Jenkkilässä oli paljonkin kasarilla synkkää kamaa, etenkin jos aletaan vielä luettelemaan thrash/BM bändejä. Mayhem oli kyllä EP:nsä kanssa ajoissa, mutta ompahan Euronymouskin kuulemma kertonut fanittavansa esimerkiksi Necrovorea, joten ihan pelkästään Norjan asettaminen koko touhun pioneeriksi ei tunnu mielekkäältä. Helposti sen niin toki mieltää, kun tekivät asiasta ison, mutta musiikillinen alkutyö täytyy kyllä "kreditoida" vähän useammalle taholle. Kyse taisi olla enemmänkin siitä että ketää pitää arvostaa siksi-ja-siksi. En minä ainakaan koe että esim. sinä vaikutat ihan hyvältä tyypiltä näin internetin kautta luettuna että minun pitäisi nyt sinun vanhempia arvostaa sen vuoksi että ovat sinut tehneet. EDIT: Tätä muurahaispesää on sohittu ennenkin, mutta mikä BM:stä tekee noin niinkun soundillisesti niin yhteneväistä, että aina genren perään huudellaan? Siinäpä se. Se on vaan se tietty määrittelemätön soundi ja maailma. Mahdoton sitä on varmaan purkaa joksikin kompiksi, kitarasaundiksi tai riffiksi. |
Morphia 13.08.2010 15:22:22 (muokattu 13.08.2010 15:25:06) | |
---|
Vasara: Se on vaan se tietty määrittelemätön soundi ja maailma. Mahdoton sitä on varmaan purkaa joksikin kompiksi, kitarasaundiksi tai riffiksi. Näin on, kokonaisuus ratkaisee. Ja tietenkin se, millä vakavuudella sitä omaa asiaa viedään eteenpäin. Kärkkäimmät puristit tahtovat helposti sanella, mitä black metallin tulee olla, mutta jokainen varmasti kohdallaan tiedä onko bm vai ei. Jos on epävarma tai pelle, niin vastaus on aina automaattisesti ei. SINÄ JOKA OLET LAITTANUT KUVIASI INTERNETIIN NIMIMERKILLÄ MORPHIA, OLE HYVÄ JA VAIHDA NIMIMERKKISI SEKAANNUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI! |
M!Xu 16.08.2010 21:13:50 | |
---|
Loco happy: Bändit Skagos ja Alda on kolahtanu kovasti ... edit: Skagos - Blossoms Will Sprout From the Carcass: http://www.youtube.com/watch?v=MTVlQ1p3f84 Kävin piruuttani kuuntelemassa Skagosia. Näin tunnelmallista musiikkia en ole kuullut aikoihin. Kävin kysäisemässä KVLTissa näiden levyjä, mutta yhtä albumia ja splittiä lukuunottamatta mitään eivät ole saattaneet maailmalle, eikä kumpaakaan lättyä kaupasta löytynyt. Epätoivossani tulin ladanneeksi laittomasti musiikkia ensimmäistä kertaa elämässäni, omatunnon kolkutamatta. Olen tehnyt syntiä. Täytyy odottaa kunnes saavat levyn rahdattua tänne merten taakse. Lämmin kiitos hyvästä vinkistä. Many hours of music / Many drops of blood |
jarkkkk 16.08.2010 23:51:10 | |
---|
M!Xu: Kävin piruuttani kuuntelemassa Skagosia. Näin tunnelmallista musiikkia en ole kuullut aikoihin. Kävin kysäisemässä KVLTissa näiden levyjä, mutta yhtä albumia ja splittiä lukuunottamatta mitään eivät ole saattaneet maailmalle, eikä kumpaakaan lättyä kaupasta löytynyt. Epätoivossani tulin ladanneeksi laittomasti musiikkia ensimmäistä kertaa elämässäni, omatunnon kolkutamatta. Olen tehnyt syntiä. Täytyy odottaa kunnes saavat levyn rahdattua tänne merten taakse. Lämmin kiitos hyvästä vinkistä. Heh, ei kestä. Tää jenkkibläkkis alkaa pikkuhiljaa meikällä syrjäyttämään nuita vanhoja turvallisia klassikoita. Wittr -> Alda -> Skagos -> repeat. Välillä vähän Altar of plaguesia, vaikkei ny jenkki ookkaan. Yks kiintoisa löytö on Echtra. miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski |
Heitin pitkästä aikaa Mardukin panssari divisioonan soittimeen ja tämähän olikin ihan vitun kova. |
Påskägg 22.08.2010 16:48:32 | |
---|
Hornan coveri "Oi Kallis Kotimaa"-veisusta on kyllä rautaa. Samaa ei voi sanoa "Killed By Death"-väännöksestä.. "Ruotsalaiset ovat viikinkien jälkeläisiä, me emme sitä valitettavasti ole, mutta tällä hetkellä me olemme viikinkejä" |
BoyOfSatanus 22.08.2010 17:17:36 | |
---|
mä rakastan black metallia koska siinä on oikeasti maailman parhaat bändit esimerkiksi burzum emperor ja immortal on tosi kovia melkein aina kuuntelen vaan noita katu uskottavia bändejä mutta silti vaikka cradle of filthilläkin on mun mielestä joitakin hyviä biisejä vaikka se onkin liian suosittua musiikkia |
Morphia 22.08.2010 18:28:12 | |
---|
BoyOfSatanus: melkein aina kuuntelen vaan noita katu uskottavia bändejä mutta silti vaikka cradle of filthilläkin on mun mielestä joitakin hyviä biisejä vaikka se onkin liian suosittua musiikkia En nyt oikein osaa päättää oletko tosissasi kirjoituksesi kanssa vai et, mutta black metal ei tunne käsitteitä true tai katu - uskottavuus. Ainakaan siinä määrin, että sitä pitäisi tuoda jotenkin korostetusti esiin. En kohdista kirjoitustani yksinomaan sinuun, vaan pidemmän aikaa seuranneena muusikoiden.netin keskusteluja, aina välillä nousee esiin black metallin uskottavuus. Ei ole olemassa mitään "true - bändejä", koko termi on ylipäätään aika vitun naurettava. Uskottavuus lähtee siitä, että ihminen on aito, eikä yritä esittää muuta kuin on. Uskottavuus katoaa, kun siitä tulee itse tarkoitus tai päämäärä johon tulee pyrkiä. Tällä tavalla ihminen tekee itsestään naurettavan pellen.
Ps. Cradle of Filthin vanhempi tuotanto on muuten ihan vitun hyvää. Levyhyllystä löytyy kaikki levyt Damnation and a Day:hin asti, sen jälkeistä materiaalia en ole juurikaan kuullut. Np. Astral Projection - Ambient galaxy SINÄ JOKA OLET LAITTANUT KUVIASI INTERNETIIN NIMIMERKILLÄ MORPHIA, OLE HYVÄ JA VAIHDA NIMIMERKKISI SEKAANNUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI! |
Nefegoth 22.08.2010 20:24:11 | |
---|
Pidän joo, suosikki musiikkilajejani. Tosin lyriikat ovat monesti liian... jotain... En muuten tiedä että onko Cradle of filth edes blackmetallia mutta paskalta se kuulostaa mun mielestä varsinki danin ääni... tästä voi tietenki olla montaa mieltä. Barathrum,Immortal,Dimmu Borgir... ja tälläset menee |
Super-Jari 22.08.2010 20:36:50 | |
---|
Nefegoth: Pidän joo, suosikki musiikkilajejani. Tosin lyriikat ovat monesti liian... jotain... En muuten tiedä että onko Cradle of filth edes blackmetallia mutta paskalta se kuulostaa mun mielestä varsinki danin ääni... tästä voi tietenki olla montaa mieltä. Barathrum,Immortal,Dimmu Borgir... ja tälläset menee Miksi Immortal olisi yhtään enemmän black metallia kuin Cradle of Filth? |
Nefegoth 22.08.2010 20:54:53 | |
---|
Vasara: Miksi Immortal olisi yhtään enemmän black metallia kuin Cradle of Filth? Riffejen ja laulun takia, tämä on minun mielipide. |
Morphia 22.08.2010 20:57:28 | |
---|
Nefegoth: Tosin lyriikat ovat monesti liian... jotain... Liian mitä...? Nefegoth: En muuten tiedä että onko Cradle of filth edes blackmetallia mutta paskalta se kuulostaa mun mielestä varsinki danin ääni.. Sillä, onko CoF black metallia vai ei ole mitään merkitystä; he tekevät omaa juttuaan ja se riittää. Kaikesta ei tietenkään tarvitse pitää, eikä sen pitäisi vaikuttaa sinuun ihmisenä millään tavalla. SINÄ JOKA OLET LAITTANUT KUVIASI INTERNETIIN NIMIMERKILLÄ MORPHIA, OLE HYVÄ JA VAIHDA NIMIMERKKISI SEKAANNUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI! |
Nefegoth 22.08.2010 21:01:29 | |
---|
Lyriikat on monesti liian "vittu stna nyt poltetaan ja tapetaan" |
Morphia 22.08.2010 21:03:58 | |
---|
Nefegoth: Lyriikat on monesti liian "vittu stna nyt poltetaan ja tapetaan" Mitä lyriikoiden sitten pitäisi olla? SINÄ JOKA OLET LAITTANUT KUVIASI INTERNETIIN NIMIMERKILLÄ MORPHIA, OLE HYVÄ JA VAIHDA NIMIMERKKISI SEKAANNUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI! |
Nefegoth 22.08.2010 21:09:00 (muokattu 22.08.2010 21:10:42) | |
---|
Morphia: Mitä lyriikoiden sitten pitäisi olla? No eikai sitä voi määrätä että mitä niiden pitää olla, kuhan kerron omia mielipiteitäni, lyriikoista missä on joku mielenkiintoinen tarina tai muu viehätys pidän. Eikä vain sitä perus mitä black/death metallissa on "burn,die,sixsixsix" Ja tässä ketjussa on merkitystä sillä onko CoF black metallia, otin puheeksikun siitä oltiin puhutta ja en ole varma onko se edes blackmetallia. |
qak 22.08.2010 21:28:34 | |
---|
BoyOfSatanus Ai katos, tää mikserin peikko eksy tännekin. :P __
Ostetaan romua, myydään antiikkia. |
Quru 22.08.2010 21:36:17 | |
---|
qak: Ai katos, tää mikserin peikko eksy tännekin. :P Heh, heikki Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen. |
Morphia 22.08.2010 21:45:22 (muokattu 22.08.2010 22:09:27) | |
---|
Nefegoth: No eikai sitä voi määrätä että mitä niiden pitää olla, kuhan kerron omia mielipiteitäni Se on hyvä, että uskaltaa tuoda mielipiteensä julki. Nefegoth: Ja tässä ketjussa on merkitystä sillä onko CoF black metallia, otin puheeksikun siitä oltiin puhutta ja en ole varma onko se edes blackmetallia. No, jos minulta kysytään, niin vastaus on ei. Se ei silti tuota minulle minkäänlaita häpeän tunnetta, että pidän bändin vanhemmista levyistä. Nefegoth: Lyriikoista missä on joku mielenkiintoinen tarina tai muu viehätys pidän. Eikä vain sitä perus mitä black/death metallissa on "burn,die,sixsixsix" Black metal lyriikat on pimeyytä, vihaa ja ennen kaikkea Saatanaa. On täysin absurdi ajatus, että black metal olisi jotain muuta kuin Saatanallista. Tämän toki voisi joissain tapauksissa tehdä vähän nerokkaammin, mutta monelle BM bändille on pääasia, että sanoma tulee selväksi mahdollisimman yksinkertaisesti. http://www.youtube.com/watch?v=S6S-zxbaJuo http://www.youtube.com/watch?v=-IykHu47u4I&feature=relatedSiinä teille black metallia. E: Joku taisi mainita topicissa Absun aiemminkin. SINÄ JOKA OLET LAITTANUT KUVIASI INTERNETIIN NIMIMERKILLÄ MORPHIA, OLE HYVÄ JA VAIHDA NIMIMERKKISI SEKAANNUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI! |
Sir Henri 22.08.2010 23:07:03 | |
---|
Morphia:http://www.youtube.com/watch?v=S6S-zxbaJuo Siinä teille black metallia. Hoho! Kiitos tästä! "Director William Hell". Eisss.... Ei kiinnosta mikä on bläk medalia mutta Burzumin Filosofem on yksi parhaista levyistä ikinä. |