Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Micro Cubelle korvaaja?
1
kloppis
12.08.2010 20:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vaihtaa kolme vuotta palvelleen Pikku Cuben pois, kun aloin vähän kyllästymään siihen. Toki se on hyvä vahvistin, mutta silti. Vääntöä ei tarvitse olla enempää, kun tuostakin irtoaa kotikäytössä aivan liiaksi :). Toki paremmat soundit lähtee ilmeisesti, jos ostaa isomman vahvistimen, ilmeisesti suurempien elementtien ansiosta.
 
Minulta löytyy myös Line 6 GX, jolla soittelen myös tietokoneen kautta POD Farmilla, muttei sillä kuitenkaan aivan aina jaksa säätää. Hintaraja on häilyvä, mutten nyt mitään kovin kauheasti ajatellut käyttäväni.
 
Haussa olisi melko perus vahvistin, jolla lähtisi sopivasti säröä ja puhdasta ääntä. Olen hankkimassa luultavasti Fenderin Teleä, luultavasti Bajaa. Aika voisi olla hyvä siirtyä Fenderin putkivahvariin. http://www.youtube.com/watch?v=-aGMTrL0pGg Tämä ainakin kuulostaa aika messevältä.
 
Vai ajavatko esim. Voxin tai Orangen combot saman asian halvemmassa hintaluokassa?
 
Tommittaja
12.08.2010 21:35:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itte ostin microcuben jälkeen VOXin VT30:nen.. todella hyvä vahvistin, ja varmasti VT15 pärjäisin, sillä aina säädän VT30:nen tehotason 15 wattiin ettei huuda liikaa. paljon ihan hyödyllisiä ja toimivia efektejä, todella laaja suondivalikoima yms. päätä siis itse vaan, mutta itte oon ollu tyytyväinen.
 
http://www.mikseri.net/tommirossi/
Simo78
12.08.2010 21:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/marshall_ms2.htm
Kulkee hyvin mukana kitaralaukussa:-D
 
Isar
14.08.2010 07:12:22 (muokattu 14.08.2010 07:13:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsiskelin tässä taannoin ystävälleni pientä comboa kotisoitteluun, mm. Popedan tyyliseen musaan. Kokeilin sitten Tech 21:n pienintä versiota, jossa on siis tämä 10 tuumainen kaiutin. En tiedä kylläkään, minkä tasoisia nämä jo ketjussa mainutut vehkeet ovat, mutta tämä Tech oli kyllä soudeiltaan käsittämättömän hyvä; ihmeellisen botnekkaita ja pehmeä lämpöisiä säröjä, heleitä cleansoudeja.
 
Ostin härvelin, ja ystävä sai hyvän vehkeen. Kannattaa siis pitää mielessään myös Tech 21, jossa on myös kuulokemahdolllisuus.
 
Itse en ole edes tiedä, löytyykö sellaista pientä putkihärveliä, jolla voisi hyvällä omatunnolla soitella rivi- ja kerrostaloissa. Oma käsitys vielä on, että Tech 21 :n soudi oli tasoltaaan sellainen, ettei halvempiin putkivehkeisiin verrattuna ole edes tulossa mitään soundillista lisäarvoa.
 
Victor Helldriver
14.08.2010 12:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/marshall_class_5.htm
 
totahan ny on kehuttu ja soundiklipit kuulostaa oikein kivalta...
putkivahvistin ja marshall...ja varmana toi 5 wattia saa aikamoisen mölyn aikaan kun on putkari
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Shakata
14.08.2010 13:24:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotikäytössä itselläni on ainakin parhaiten toiminut Voxin Valvetronix sarjan vehkeet. En ainakaan itse keksi parempia vehkeitä maltillisella voluumilla soitteluun. Suosittelen!
 
Kalamies #?
antnis
14.08.2010 13:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: http://www.thomann.de/fi/marshall_class_5.htm
 
totahan ny on kehuttu ja soundiklipit kuulostaa oikein kivalta...
putkivahvistin ja marshall...ja varmana toi 5 wattia saa aikamoisen mölyn aikaan kun on putkari

 
Jos tuntuu siltä, että Microcubestakin lähtee melkein liikaa, niin Marsu on jo kaiken järjellisen tuolla puolen.
 
SkittaBöy
17.08.2010 14:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voxin Valvetronix saa myös oman ääneni. Laadukkaat soundit ja niitä on enemmän kuin mitä itse olen ehtinyt edes kokeilemaan. Hyvät säädöt ja ominaisuudet. Itselläni siis VT50.
 
Phelin
26.08.2010 23:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan vähän tätä ketjua koska kaipailisin lisää ehdotuksia. Aloitusviesti voisi olla suoraan minun kirjoittamani. Mulla tosin on se toinen pikkuvahvistin eli Vox DA5. Se on ok, mutta soundi on ehkä hieman ohut ja honottava. Oon myös huomannut että en juurikaan ikinä vaihda noita mallinnoksia/efektejä ja haluaisinkin seuraavaksi jotain simppeliä. Toisin sanoen ois kiva, jos vahvistimesta sais kauniin puhtaan ja hyvän särön muttei välttämättä mitään miljoonaa tyystin erilaista ääntä. Mihinkään hirmumetalliin sen ei tarvitse myöskään pystyä.
 
Noita pikkuputkikomboja on tarjolla paljon mutta suurimmassa osassa tuntuu olevan vain yksi kanava eli säröä pitää hakea huudattamalla ja se ei kerrostalossa tuu kyseeseen. Pari poikkeusta oon löytänyt: Blackstar HT-5:n ja tuon Fender Super Champ XD:n. Tuleeko mieleen muita?
Onko esim. 15 wattinen Laney VC15 niin kovaääninen että häätölappu roikkuu ovessa kun vähän katsoo päin?
 
Entä nuo trankkuvehkeet sitte? Mallintava Vox ei välttämättä huvittais. Onko muita hyviä kuin Tech21?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «