Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratoon custom kytkentä
1
bimbi
17.08.2010 12:54:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on strato jossa tallassa humppari ja keski/kaulamikit yksikelaiset.
 
Volumepotikka on poistettu ja siirretty keskireikään, alimmassa on master-tone, tallamikki ei ole "tonetettu".
 
Haluaisin kytkennän missä mikkivalitsimen kakkosasento (talla/middle) kytkisikin neck/middle mikit in phase-tilaan. Ideana on että middle ja neckkimikit olisi kuin humppari, kelat vain kauempana toisistaan.
 
Yhym, selitinkö asian selkeästi..
 
mitään pull/push potikota en kaipaa, tuo viritys onnistunee pelkästään piuhojen siirtelyllä, luulen.
 
Kits etukäteen, arvon tekniikan ihmemiehet.
 
Wespa
17.08.2010 13:07:04 (muokattu 17.08.2010 13:21:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bimbi: mitään pull/push potikota en kaipaa, tuo viritys onnistunee pelkästään piuhojen siirtelyllä, luulen.
 
Jos nyt yhtään oikein muistan niin ei kyllä onnaa mitenkään ilman jonkinlaista kytkintä, pitäähän se humpparin toinen kela saada in-phase-kytkentää varten maihin jotenkin.
 
Edith. Paitti että luinpa taas huolimattomasti, et halunnutkaan siihen kytkentään humpparin toista kelaa vaan ne yksikelaiset, my bad. Eli pitäis juum onnistua ilman kytkintäkin.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Sukkis
17.08.2010 13:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee vähän asian vierestä, mutta itselläni on stratossa kytkentä, jossa saa toisen tone potikan avulla kytkettyä talla- ja keskimikin tai kaula- ja keskimikin sarjaan, eli niistä tulis tällöin yhdessä ikäänkuin humppari. Ainakin teho nousee selvästi ja soundi "paksuuntuu".
 
Kytkentä toimii niin, että kun toisen tone-potikan vääntää ääriasentoon, tämä sarjakytkentä astuu voimaan ja valitsemalla kaula tai tallamikin, valitset itseasiassa kaula- tai talla"humpparin".
 
Tonen toisessa ääripäässä mikit on normaalitilassa. Itsellä on kaulassa minihumppari, joten periaatteessa mikkejä olisi parhaimillaan kaulassa ikäänkuin 3 (minhumppari + keskimikki) ja silti toimii kyllä ihan ok. Toinen tone toimii master potikkana, joten myös tallamikin kirkkautta voi säätää siitä.
 
Tähän kytkentään ei tarvi mitään push-n-pull potikoita, muutamien johtojen paikkaa pitää vähän muutella. En tiedä löytyiskö toi kaavio jostain. Muusikoiden netistä sen aikoinaan löysin. Omasta mielestä tosi jees modaus..
 
aristoteles666
17.08.2010 13:37:08 (muokattu 17.08.2010 14:48:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukkis: Menee vähän asian vierestä, mutta itselläni on stratossa kytkentä, jossa saa toisen tone potikan avulla kytkettyä talla- ja keskimikin tai kaula- ja keskimikin sarjaan, eli niistä tulis tällöin yhdessä ikäänkuin humppari. Ainakin teho nousee selvästi ja soundi "paksuuntuu".
 
Kytkentä toimii niin, että kun toisen tone-potikan vääntää ääriasentoon, tämä sarjakytkentä astuu voimaan ja valitsemalla kaula tai tallamikin, valitset itseasiassa kaula- tai talla"humpparin".
 
Tonen toisessa ääripäässä mikit on normaalitilassa. Itsellä on kaulassa minihumppari, joten periaatteessa mikkejä olisi parhaimillaan kaulassa ikäänkuin 3 (minhumppari + keskimikki) ja silti toimii kyllä ihan ok. Toinen tone toimii master potikkana, joten myös tallamikin kirkkautta voi säätää siitä.
 
Tähän kytkentään ei tarvi mitään push-n-pull potikoita, muutamien johtojen paikkaa pitää vähän muutella. En tiedä löytyiskö toi kaavio jostain. Muusikoiden netistä sen aikoinaan löysin. Omasta mielestä tosi jees modaus..

 
mulla samanlainen kytkentä, muutin sen noin 13 vuotta sitten ja jaoin ihmisille lappuja joihin olin monistanut sen kytkennän, täytyy katsoa löydänkö sellaisen vielä.
 
edit lisäsin kytkennästä äkkiä ottamani kuvan omaan profiiliin.( eli paina vain tosta aristoteles666 kuvan kohdalta)
 
se on kirjoitettu henkilölle joka ei ole koskaan tehnyt kitara remonttia, mutta kuvaa seuraamalla ei voi mennä pieleen.
 
bimbi
17.08.2010 19:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: mulla samanlainen kytkentä, muutin sen noin 13 vuotta sitten ja jaoin ihmisille lappuja joihin olin monistanut sen kytkennän, täytyy katsoa löydänkö sellaisen vielä.
 
edit lisäsin kytkennästä äkkiä ottamani kuvan omaan profiiliin.( eli paina vain tosta aristoteles666 kuvan kohdalta)
 
se on kirjoitettu henkilölle joka ei ole koskaan tehnyt kitara remonttia, mutta kuvaa seuraamalla ei voi mennä pieleen.

 
Mielenkiintoinen kytkentä, saatan kokeilla sitä joskus.
 
Nyt on vain niin että mulla on vain yksi vol ja yksi tone ihan sen takia että se volapotikka on tiellä kun soittaa, siksi siirsin alemmas ja poistin toisen tonen.
 
Eli vielä ei ole ihan sitä kytkentää tarjolla mitä etsin.
 
Ehdotuksia...
 
wuchi
21.08.2010 23:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: mulla samanlainen kytkentä, muutin sen noin 13 vuotta sitten ja jaoin ihmisille lappuja joihin olin monistanut sen kytkennän, täytyy katsoa löydänkö sellaisen vielä.
 
edit lisäsin kytkennästä äkkiä ottamani kuvan omaan profiiliin.( eli paina vain tosta aristoteles666 kuvan kohdalta)
 
se on kirjoitettu henkilölle joka ei ole koskaan tehnyt kitara remonttia, mutta kuvaa seuraamalla ei voi mennä pieleen.

 
Suosittelen muuten jokaisen paatuneimmankin stratomiehen kokeilemaan tätä kytkentää. Lisää saundipalettia aika mukavasti.
 
aristoteles666
22.08.2010 15:54:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wuchi: Suosittelen muuten jokaisen paatuneimmankin stratomiehen kokeilemaan tätä kytkentää. Lisää saundipalettia aika mukavasti.
 
tossa ei tarvitse kuin lisätä kaksi lyhyttä piuhan pätkää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «