Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digimikserit (live)
1 2 3 4 547 48 49 50 51
pitk
15.08.2010 11:33:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä kun monissa viestiketjuissa keskustellaan, niin perustetaan ny ihan oma hiekkalaatikko. Sellaista yleistä jupinaa digimiksereiden toiminnasta, käytöstä, eroista, käytettävyydestä etc. Koitetaan pysyä aiheessa ja muistetaan vähän tiskejä vertaillessa budjettikymysys.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Terttu
15.08.2010 14:20:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidetäänkö tää ketju siis budjettiluokan (LS9, Roland, A&H) taskulaskimissa?
Eli emme mainitse sanaakaan esim. Digicosta/Midaksesta? Onnistuuko?
 
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
Lapinharju
15.08.2010 16:55:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oishan se kiva kuulla käyttökokemuksia noista isojen poikien laudoista kun niitä alkaa tod. näk. itsellekin hiljakseen tulemaan vastaan. Mutta jos ollaan realisteja niin noi "järkevän" hintaiset tiskit koskettaa kuitenkin suurempaa osaa ihmisistä.
 
pitk
15.08.2010 17:43:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terttu: Pidetäänkö tää ketju siis budjettiluokan (LS9, Roland, A&H) taskulaskimissa?
Eli emme mainitse sanaakaan esim. Digicosta/Midaksesta? Onnistuuko?

 
Mun puolesta keskustellaan kaikista digi-esoista. Kunhan vertaillessa muistetaan budjettinäkökohta.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Sami_T
15.08.2010 18:31:22 (muokattu 15.08.2010 19:15:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tohon Digicoon tulee niin kyllähän SD9 on ihan samoissa hinnoissa kuin esim. iLive.
 
No joka tapauksessa: omaa keikkakokemusta on tähän asti ollut ainoastaan Yamahoista (01V/DM1000/LS9/M7CL). Omassa kalustossa on tällä hetkellä digivehkeitä LS9-32 sekä 01V96VCM (+M-Audio Profire 2626-ADAT-etunen).
 
Oon iLive-T:ta hiplannu muutamassa demossa ja tykänny kovasti. Viime viikonloppuna pääsin vetään sillä pari bändiä ja pitää kyllä sanoa että ton kokemuksen perusteella mun silmissä se vehje hakkaa jammut ihan joka asiassa 100-0.
 
En lukenu manuaalia sivuakaan, suoraan vaan keikalle ja soundcheck käyntiin.
 
Sen jälkeen kun vehje oli patchattu en vilkaissu näyttöön kertaakaan koko loppukeikan aikana. Eli tossa vehkeessähän on surfacessa yhden kanavan kaikki kontrollit oikeilla käsinkosketeltavilla nappuloilla. Ja suoraan nappulan vieressä mittarointi.
 
Keikka oli pihalla ja aurinko paistoi suoraan mikseriin mutta kaikesta sai täysin kirkkaasti selvää eikä tarvinnu yhtään tihrustaa.
 
Eli ei tarvi kuin valita säädettävä kanava selectilla ja sitten vaan kääntelemään. Helppoa kuin heinän teko. Ja mitään ei tarvi tosiaan osata eikä ihmetellä kun kaikki on suoraan siinä naamataulussa.
 
Tossa kuva: http://www.ilive-digital.com/Images/iLive_112/112%20front.jpg
 
Neljä täysparametrista eq:ta per kanava, laidoissa olevat muuttuu napin painalluksella filsuksi tai hyllykorjaimeksi. Kun tarttu esim. taajuusnappulasta ja rupesi kääntämään niin nappula toimi prikulleen samalla tavalla kuin analogimikserissä.
 
Se mikä yllätti mut oli se että esim. gaten sidechain-säädötkin löyty suoraan naamataulusta.
 
Basaria lukuuottamatta mulla oli kompurat automaatilla. Paria asiaa jouduin lyttäämään oikein kunnolla niin kyllä mun nähdäkseni kompura teki just sitä mitä pitääkin. Ja aika rankoillakin asetuksilla pääsi luonnollisen kuuloiseen lopputulokseen.
 
Mikserin soundista nyt on yhden keikan perusteella paha sanoa mitään, etenkin kun PA ei ollu tuttu.
 
Efekteissä en tarvinnu kuin ihan perus halli-, plate- ja delay-juttuja. Vetelin suoraan pöydän preseteillä ja kun vaan sääti ajat haluamakseen niin oltiin jo heti paljon paremmin tonteilla kuin esim. jammujen preseteillä. Näytön oikealla puolella on kahdeksan vapaasti määriteltävää nappulaa ja sain muutamassa sekunnissa räpelöityä delayn tapin sinne yhden nappulan taakse. Ja muutenkin se mitä kerkesin mielenkiinnosta siellä valikoissa ihmetellä niin kaikki asiat oli selkeästi esillä ja loogisissa paikoissa.
 
Faderit voi määritellä täysin vapaasti että mihin niitä käytetään. Tossa 112-surfacessa faderit oli jaettu kolmeen ryhmään ja jokaisen ryhmän vieressä on layer-nappulat yhdestä neljään. Eli siihen pääsivulle saa vaikka haluamansa sekoituksen kanavia, DCA:ta ja efektipaluita ja sitten jos ne 28 liukua loppuu kesken niin yhteen tai useampaan layeriin voi sitten pistää tavarat siinä järjestyksessä kuin huvittaa. Eli kun painaa sitä layer-nappulaa niin ainoastaan yhden yksittäisen liukuryhmän liu'ut vaihtaa käyttötarkoitusta eikä niin että koko pöytä heilahtaa uusiksi.
 
Eli esim. isomman bändin kanssa mä varmaan tekisin niin että pitäisin koko ajan siinä esillä vaikka 20 liu'ussa kaikki tärkeät asiat ja laittaisin loput kamat niihin viimeiseen kahdeksaan liukuun muutamaan eri layeriin. Eli tolla tavalla saa vaikka pidettyä lead-laulun faderin aina sormien ulottuvilla. Mikä ei ihan kaikilla vehkeillä onnistu.
 
Jokaisen faderin yläpuolella on näyttö mihin voi kirjoitella mitä huvittaa (5 merkkiä per kanava eli riittävästi) ja valita taustavärin kuudesta eri väristä. Eli teipin ja tussin voi heittää olan yli. Jos ei huvita käyttää kosketusnäytön näppäimistöä niin tohon voi törkätä USB-näppiksen kiinni. Ja samalla kun jonkun faderin tarkoitus muuttuu niin se näyttö seuraa (luonnollisesti) mukana.
 
Niin tälläisen pikaisen tutustumisen perusteella toi iLive on ehdottomasti kova peli. Kaikki on just niinkuin pitää, vehje on todella nopea käyttää ja oppimiskynnys hipoo nollaa. Mä väittäisin että vaikka olisi sellainen seppä joka ei oo koskenu digimikseriin ikinä niin se pystyy minimaalisella avustuksella vetämään keikan tolla iLivella ja vielä hymyilee vedellessään. Surface on pieni ja kevyt. Lavarasia on räkkikokoa ja jotain 10U luokkaa ja sekään ei painanu juurikaan mitään.
 
Hintaahan tolla laitoksella on jonkin verran mutta se pitää muistaa että siihen samaan rahaan poistuu kaukokaapelin tarve.
 
Aina välillä on sellaisia kisoja missä ei haluta etupäätä saliin. Niin ton iLiven kanssa onnistuu se että tekee soundcheckin sen pöydän kanssa ja sen jälkeen purkaa sen kokonaan pois ja kääntelee sitten pelkällä läppärillä vedon aikana sen mitä tarvii. Softaa en kerenny ihmettelemään mutta talon seppä väitti että on hyvä.
 
Eräänlaisena huonona puolena mä näen sen että käsittääkseni ainakaan nykyisellä softalla tohon lavarasiaan ei voi liittää kahta surfacea (eli siis niin että on yksi lavarasia ja sitten kun vaan hankkii toisen surfacen niin siinä olisi sekä lava- että etupää samassa purkissa)
 
samitorvinen.blogspot.com
pitk
15.08.2010 21:35:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T:
Oon iLive-T:ta hiplannu muutamassa demossa ja tykänny kovasti. Viime viikonloppuna pääsin vetään sillä pari bändiä ja pitää kyllä sanoa että ton kokemuksen perusteella mun silmissä se vehje hakkaa jammut ihan joka asiassa 100-0.

 
MEillä on Menkkareissa sellaset molemmissa päissä. 112T keulassa ja 80T lavalla. KAT5:lla linkkiin (vaatii M-ACE lisäkortit Mixengineihin), piuhat kiinni, varmistetaan ekalla kerralla, että synkka on kohdallaan, kaukokaapeli KAT5:sta ja pots lojo.
 
En lukenu manuaalia sivuakaan, suoraan vaan keikalle ja soundcheck käyntiin.
 
Me on jopa luettu manuaalia. Alkuun pääsee kyllä analogimaisesti ilmankin, mutta kojeesta löytyy kaikkea lisäkivaa. Lisäksi manuaali on pöydän sisällä; painaa truudussa olevaa kysymysmerkkiä
 
Sen jälkeen kun vehje oli patchattu en vilkaissu näyttöön kertaakaan koko loppukeikan aikana. Eli tossa vehkeessähän on surfacessa yhden kanavan kaikki kontrollit oikeilla käsinkosketeltavilla nappuloilla. Ja suoraan nappulan vieressä mittarointi.
 
Kasikymppisessä ei oo pinnassa kuin Pre-amp ja eq. Loput joutuu säätämään screeniltä. Aika joutuisasti sekin menee. Uudessa räkkimallissa R72 ei ole kuin yksi pyöritettävä pinnassa, eli kaiken joutuu tekemään kosketusnäytöltä. En usko senkään olevan kovin paha rasti. Koskee parametriin, johon haluaa kajota ja alkaa ruuvata.
 
Mikserin soundista nyt on yhden keikan perusteella paha sanoa mitään, etenkin kun PA ei ollu tuttu.
 
LAite on varsin musikaalisen kuulloinen. Menee soundisa kyllä Jamahoista laulaen (vireessä) ohi.
 
Efekteissä en tarvinnu kuin ihan perus halli-, plate- ja delay-juttuja. Vetelin suoraan pöydän preseteillä ja kun vaan sääti ajat haluamakseen niin oltiin jo heti paljon paremmin tonteilla kuin esim. jammujen preseteillä.
 
Ja säätäjä löytyy, kun kilautta expert moden päälle. Lisäksi efekteissä on suoraan ulostulossa parametrinen eq + dynamiikanhallinta; voi tehdä es mes 2290 tyyppistä dynaamista delayta
 
Eli esim. isomman bändin kanssa mä varmaan tekisin niin että pitäisin koko ajan siinä esillä vaikka 20 liu'ussa kaikki tärkeät asiat ja laittaisin loput kamat niihin viimeiseen kahdeksaan liukuun muutamaan eri layeriin. Eli tolla tavalla saa vaikka pidettyä lead-laulun faderin aina sormien ulottuvilla. Mikä ei ihan kaikilla vehkeillä onnistu.
 
Tohon voi käyttää myös Freeze on layers -toimintoa: kanava pysyy pinnassa vaikka layeria vaihtaisikin. PAinaa Freeze on layers napin pohjaan ja mix-napilla valitsee, mitkä jäädytetään. Puretaan samalla tavalla.
 
Lavarasia on räkkikokoa ja jotain 10U luokkaa ja sekään ei painanu juurikaan mitään.
 
Rasioitahan on T-sarjassa kokoonpanoilla 16in/8 out, 32/16, 48/24 ja 64/32. RÄkkejä voi pistää 2 jonoon, eli 108/64 on mahdollista. Siinä saa jo pinnan kanssa vähän miettiä. R72 tukee 72 kanavaa, T80 80:ntä ja silleen. Mixenginet on kaikissa samat. Kaikki pinnat toimii kaikkien räkkien kanssa. Myös "isot" iLivet ja modulaarinen Mix-rack iDr10, johon sitten saa jo jonkinlaiset kortit (ADAT, MADI, ACE, (tulossa) Dante....)
 
Lisäksi T-version pöydässä on lija sisään-ulos plugeilla, yhet RCA:lla ja S/PDIT RCA:lla. Suht jees ominaisuus on, että kuulokelähtö on sekä 6,3mm että 3,5mm plugeille.
 
Hintaahan tolla laitoksella on jonkin verran mutta se pitää muistaa että siihen samaan rahaan poistuu kaukokaapelin tarve.
 
Juu, aika nopee laskea, mitä maksaa esim 48/24 kuparikaapeli haaroituksineen, liittimineen etc.
 
Aina välillä on sellaisia kisoja missä ei haluta etupäätä saliin. Niin ton iLiven kanssa onnistuu se että tekee soundcheckin sen pöydän kanssa ja sen jälkeen purkaa sen kokonaan pois ja kääntelee sitten pelkällä läppärillä vedon aikana sen mitä tarvii.
 
Ja Firmware 1.70 mukana tuli myös iPhone app, iLive Tweak. Voi miksata puhelimella. Langaton tukiasema räkin kylkeen ja näppäilemään.
 
Eräänlaisena huonona puolena mä näen sen että käsittääkseni ainakaan nykyisellä softalla tohon lavarasiaan ei voi liittää kahta surfacea (eli siis niin että on yksi lavarasia ja sitten kun vaan hankkii toisen surfacen niin siinä olisi sekä lava- että etupää samassa purkissa)
 
Toi on kuulem teoriassa mahdollista. Palikat homman hoitamiseen tosin maksaa enemmän kuin toinen rasia, homma on epävarmempaa ja ilmeisen hankalaa. Eivät suositelleet.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
NeliX4
15.08.2010 22:50:47 (muokattu 15.08.2010 22:50:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa fiksummat, kun mulle ei oikein auennut tuosta iLivestä, että jos ostaa tuon IDR32 tai 48 moninapakaapelin, niin mihin enää sitä surffilautaa tarvii 8000€ hinnalla?
 
Kasaksi moottoriliukuja, ja muutamaksi pyöritettäväksi nappulaksi, pieneksi tietokoneeksi ja touchscreeniksi aika kova hinta.
 
Sinänsä tuolla näkyy vedettävän aika nimekkäidenkin bändien settejä, joten varmasti kelpo peli.
 
pitk
15.08.2010 23:17:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Kertokaa fiksummat, kun mulle ei oikein auennut tuosta iLivestä, että jos ostaa tuon IDR32 tai 48 moninapakaapelin, niin mihin enää sitä surffilautaa tarvii 8000€ hinnalla?
 
Kasaksi moottoriliukuja, ja muutamaksi pyöritettäväksi nappulaksi, pieneksi tietokoneeksi ja touchscreeniksi aika kova hinta.
 
Sinänsä tuolla näkyy vedettävän aika nimekkäidenkin bändien settejä, joten varmasti kelpo peli.

 
Voihan sitä vetää läppärillä tai iPhonella. Jos haluu. Mä en ainakaan haluu. Mieluummin fyysinen pinta.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
stnprkl
16.08.2010 04:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyberavaruus kadotti kaik mielentuotteet ennen julkaisua, mut lyhennettynä nyt siis.
 
Meitsi ei diggaa tuosta iLivesta yhtn enkä kyl Craftin digituotoksistakaan sen puoleen.
Digico kautta linjan on tehny laitteit mun makuun (paitsi se viimesin SD9, mis on liian vähän liukuja)
Digidesign on kans osunu aika hyvin paitsi ton viimesimmän SC48:n kanssa.
Jammulla suurin huti on LS-9, mut muuten KOKO mallisto on ainakin käytettävyydeltään ihan oikean työkalun oloisia laitteita.
 
Viltsu audiokantaja
dewil
16.08.2010 12:55:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä digitiskien paras puoli on siinä, että kunnollisia analogipulpetteja saa nykyään käytettynä pilkkahintaan ;)
Mut sit toisaalta mä reissaankin bändien kans, enkä ole laitetoimittajan pallilla, kuin äärimmäisen harvoin, nykyisellään.
 
Kyllähän noista kaikista nykyajan digitiskeistä saa ihan kelpo laudan, kun niitä aikansa ruuvaa. Oma hommansa siinä kyllä aina on, kun pitää funtsia koffaukset uusiksi eri järjestelmien kanssa, että miksausflow olis sitten illalla saavutettavissa.
Mut mä kyllä tiedostan senkin, että mun miksaustavat poikkeaa perustarpeista, painottuen reggae-psyke-roots-elekro yms. oudompaan kamaan, jolloin efektointia yms. käytetään ihan eri tavalla, kuin perusrokissa. Ja turha sitä on marmattaa kauheesti. Ei se kamoista saa olla loppupeleistä kiinni. Ne on vain työkaluja.
 
Viime viikonloppuna törmäsin keikalla ekaa kertaa Rolandin digimikseriin, jonka omaksuminen oli kyllä ihan sairaan helppoa. Toisaalta taas numiskoiden tuntuma oli melko lelumainen ja ainakin pleittikaiut kuulosti joltain pläkkipelliltä. Ihan kelpo peliltä se silti näin yhden keikan perusteella vaikutti.
 
LS9:t on mitä on. Kyllä niillä vetää, vaikka ne soundaakin enmmän laboratoriovehkeiltä, kuin musiikkilaitteilta, mutta siksipä mä olenkin ostamassa paraikaa Tertulta kanavalohkoa, jotta sais edes siihen lauluun hädän tullen henkevyyttä.
 
iLivestä oon kyllä kuullut paljon hyvää. Ite en oo joutunu vielä puikkoihin, mutta se täytyy sanoa, että kuvien perusteella se on ihan uskomattoman ruma tiski :D
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Kallekorvola
16.08.2010 13:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi perse. Bittiavaruuteen hävis munkin piiitkä kirjailu Midaksen Pro6:sta... No, toisen kerran sit...
 
aimotuska
16.08.2010 14:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niillä digitiskeilläkö te muusikoiden.netissä surffaatte? ;)
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
stnprkl
17.08.2010 04:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Niillä digitiskeilläkö te muusikoiden.netissä surffaatte? ;)
 
Millään noist ei pääse nettiin, harmi :)
 
Viltsu audiokantaja
ragol
17.08.2010 08:08:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Niillä digitiskeilläkö te muusikoiden.netissä surffaatte? ;)
 
Digitiskeillä se ei kai vielä kauhean usein onnistu, mutta bitti kyllä kulkee digikaukojen läpi ihan kivuttomasti: http://srforums.prosoundweb.com/index.php/mv/tree/59673/572469/6014/
 
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com
Sami_T
17.08.2010 12:08:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne ketkä ootte jo kerenny tolla SD9:lla vetämään niin viitsiskö joku kirjoittaa siitä jotain.
 
samitorvinen.blogspot.com
miffe
17.08.2010 12:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Meitsi ei diggaa tuosta iLivesta yhtn enkä kyl Craftin digituotoksistakaan sen puoleen.
 
Vahvasti huutaa perusteluja täs kohtaa, kun Craftillakin on useempia erilaisia. Mulla on ns. omat issuet Si3-lautaa kohtaan, mutta kyseessä oli eka Suomeen saapunut yksilö ja softa vielä beta-version tasolla.
 
Toisaalta olen minä nähnyt sekä SD9, että SD8 kaatuvan myös, joten ei mitään uutta tämän taivaan alla.
 
Digico kautta linjan on tehny laitteit mun makuun (paitsi se viimesin SD9, mis on liian vähän liukuja)
 
Eli SD8-24 on ok, mutta SD9 taas ei?
 
Enemmän mua haittais noiden kesken fyysisten kontrollien löytyminen eri paikoista.
 
Digidesign on kans osunu aika hyvin paitsi ton viimesimmän SC48:n kanssa.
 
Täsä kohtaa on pakko olla eri mieltä, koska "tattien" kerralla kontrolloimien parametrien määrää ja loogisuutta on parannettu esim. Profileen verrattuna. Tän huomaa parhaiten just sillon, kun molemmat pulpetit on rinnakkain.
 
Jammulla suurin huti on LS-9, mut muuten KOKO mallisto on ainakin käytettävyydeltään ihan oikean työkalun oloisia laitteita.
 
LS9 on ihan ok käyttää, jos siihen vaan tutustuu riittävästi. Käytettävyyttä enemmän mua ketuttaa luotettavuus, lastentaudit, äänenlaatu (yhteistä M7CL:n kanssa)...
 
Mut miks helvetis ne jätti ylipäästösuotimen taajuusnupin pois lysistä? Miksei voi olla edes phantom-namiskaa (joo, mullon user definedeissa set by sel daadaa)..?
 
Jasse (dewil) mainitsi LS9:n soundaavan laboratorikojeelta. Toi ehkä pätee moneen muuhun Yamahaan, mutta ei kyl LS9/M7CL, koska labravehkeet ei vääristä ääntä toisin kuin nää aparaatit.
 
Monet legendaariset äänipöydät vääristävät omalla tavallaan ja se on "se soundi", josta joko tykkää tai ei. Kuuluisimmat tapaukset tunnetaan nimellä "Midas". Seuraavana lienevät Amek ja Soundcraft (molemmat, Ruupertti ja Graahami, osaavat äänen vääristelyn - hyvin).
 
Monet ei tykkää esim. Yamahan PM-sarjasta, koska se on neutraali - siinä ei ole sitä tunnistettavaa "soundia". Mua tollanen ei haittaa, päinvastoin, mutta kyseisissä laudoissa on muita ongelmia, jotka kärjistyvät lyhyehkön ja keskivartaloltaan ylikehittyneen henkilön kohdalla.
 
Monet kehuu Digidesignin (Focusrite) etareita, mutta mittausten perusteella halpa Presonus vääristää vähemmän. Tottakai pitkän kuparinarun perässä diskanttikorostus voi palauttaa matkalla kadonnutta heleyttä, mutta kiintee bottneleikkuri ei kyl mun mieltä ylennä.
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toi LS9-armada, joka varastossani on, saa riittää ja täydennykseksi tulee joko Digico- tai A&H iLive-tuotteita - varsin pian. Jos pelkäätte törmäävänne, niin vaikuttakaa valintaan nyt, ettei tartte ruikuttaa jälkikäteen.
 
turkulainen
miffe
17.08.2010 12:29:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Millään noist ei pääse nettiin, harmi :)
 
Aika monel lampputiskil pääsee...
 
turkulainen
Danko
17.08.2010 12:45:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Ne ketkä ootte jo kerenny tolla SD9:lla vetämään niin viitsiskö joku kirjoittaa siitä jotain.
 
Liuhulta saattais irrota ainakin toisen käden tietoa, kun Buun etupäässä näkyi tuommoinen olevan.
 
keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS)
puusormi
17.08.2010 12:59:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Liuhulta saattais irrota ainakin toisen käden tietoa, kun Buun etupäässä näkyi tuommoinen olevan.
 
Vetääkse sillä vaan toisella kädellä?
 
Saapiko lähettää terveisiä?
miffe
17.08.2010 12:59:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Liuhulta saattais irrota ainakin toisen käden tietoa, kun Buun etupäässä näkyi tuommoinen olevan.
 
Miksei kysy suoraan Pyryltä?
 
Lahden Karikin osaa varmaan antaa mietteensä, kun (vesi)vahingon takia sai Ysin (SD9) Kasin (SD8) tilalle Putroon (Samuli).
 
turkulainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «