velipesonen 30.07.2010 07:46:09 | |
---|
ukko idänmies: Huom, huom! Journey ei ole junttimusiikkia vaan ns. hyvää musiikkia. :) Eikös se pysty olemaan tarvittaessa hyvää junttimusiikkia? |
tsugaru 30.07.2010 07:55:47 | |
---|
velipesonen: Eikös se pysty olemaan tarvittaessa hyvää junttimusiikkia? Niinkuin Vivaldin Vuodenajat. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
velipesonen 30.07.2010 08:45:01 | |
---|
Silloin kun speed metal yleistyi, yleistyi myös ilmiö josta ainakin meillä päin käytettiin nimeä junttikuoro. Junttikuoro ei esitä stemmalaulantaa eikä yksiäänistä laulua vaan rytmikästä puhehuutoa matalalta. Mieskuoro Huutajien jotkin kappaleet muistuttavat junttikuorotyyliä. Junttikuoroharrastuksen toivoisin taas elpyvän. |
Sergei Fallinen 30.07.2010 11:52:21 | |
---|
tsugaru: Niinkuin Vivaldin Vuodenajat. hyvin vastaavasti |
DJKaaos 30.07.2010 13:44:22 | |
---|
sikki-six: Jonen kesäpojat "äijäilyä" kuunnellessa oma reaktio oli lähinnä hämmästynyt... Uskovatko nämä äijäilijät itsekin noihin stereotyyppisiin mieskuviin mitä esittivät? Jonen teennäisen juntti pullistelu tuntuu tarttuneen Wirtaseen, 69:iin ja kumppaneihin. Tähän päälle Jim ja vastaavat äijä-ilmiöt, niin sanoisin suomalaisen miehuuden olevan kriisitilassa. Erittäin hyvin kiteytetty. Plussan sait! Minä olen minä. |
zepeteus 30.07.2010 19:22:22 | |
---|
Teijo K.: Sit tietty se, että onko junttius sinänsä hyvä vai huono asia? Mulle se on nykyään aika neutraali käsite. Niinpä. Minulle se on ollut aina enemmän negatiivissävyinen sana, juurikin kuten; http://fi.wiktionary.org/wiki/junttiOlen valitettavasti saanut kuulla tuon maalaiselämäni aikana riittävän monta kertaa etten vaihda omia määritteitäni siitä. Kun on ollut saappaanvarret paskassa töikseen ja saa palkaksi paskaa niskaan, ei myöhempi mukakuulius muuta sitä muuksi. Kaupunkilaisten ja muuten vain ymmärtämättömien vouhotusta, sanon minä. Juntit, hähä. |
markku jokela 31.07.2010 07:52:35 | |
---|
Radio Rock ja kaikki musa mitä sen soittolistoilla on! Amisjuntit (juurikin ne samat, joiden soittimissa pyöri ennen mm. Aarne Tenkanen, Reetu, Klamydia, Bat ja Ryyd jne.) höröttää ihan innoissaan lippis takaraivolla kun joku portto testailee jotain surisevia vempaimia suorassa aamu-shöyssä ja sitten iltapäivällä ilmoittavat kavereitaan homo vai hetero-kisaan ja nauravat "partaansa". Illalla kaljapäissään soitellaan sitten korporaation puhelinvastaajaan, että "vittu Heikelä sä oot kova jätkä". Sitten kuunnellaankin vähän Kotiteollisuutta sekä Kotiteollisuutta ja ehkä vielä sen päälle vähän Kotiteollisuutta. Klaus Flamingin ohjelmia lukuunottamatta, aika ala-arvoinen koko kanava. Aaaah, kylläpä tekikin hyvää vähän päästää paineita ;) |
Funkånaut 31.07.2010 12:31:46 | |
---|
markku jokela: Radio Rock ja kaikki musa mitä sen soittolistoilla on! Amisjuntit (juurikin ne samat, joiden soittimissa pyöri ennen mm. Aarne Tenkanen, Reetu, Klamydia, Bat ja Ryyd jne.) höröttää ihan innoissaan lippis takaraivolla kun joku portto testailee jotain surisevia vempaimia suorassa aamu-shöyssä ja sitten iltapäivällä ilmoittavat kavereitaan homo vai hetero-kisaan ja nauravat "partaansa". Illalla kaljapäissään soitellaan sitten korporaation puhelinvastaajaan, että "vittu Heikelä sä oot kova jätkä". Sitten kuunnellaankin vähän Kotiteollisuutta sekä Kotiteollisuutta ja ehkä vielä sen päälle vähän Kotiteollisuutta. Klaus Flamingin ohjelmia lukuunottamatta, aika ala-arvoinen koko kanava. Masentavan totta. I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered. - George Best |
velipesonen 15.08.2010 14:43:22 | |
---|
Peruskoulukeskustelu huomio! Niille teistä eli melkein kaikille joille peruskoulun ideologisuus on jokin uutinen, on Ylen Arkistossa näemmä erinomainen dokumentti keväältä 1969. http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s … p;g=1&ag=4&t=295&a=2309 Samalla itse kukin voi arvioida, mikä osuus puhutusta asiasta on realismia, mikä hurskasta toiveajattelua ja mikä silkkaa propagandaa. Paikalla olevilta musiikinopettajilta kysyisin, onko peruskoulu tuottanut normaaliluokilla (ei-musiikkiluokilla) yhtäkään niin hyvin laulavaa luokkaa kuin mikä dokumentissa esiintyy? |
JIRPPI 15.08.2010 18:34:26 | |
---|
Funkonaut: Masentavan totta. Totta. Kyllä sieltä joskus soitetaan ihan hyviäkin biisejä, mutta suurin osa on kyllä sitä perus Kotiteollisuutta. En ole aina itsekkään samaa mieltä kirjoituksieni kanssa. |
Rhesus 15.08.2010 18:38:41 | |
---|
Mä oon huomannut että Radio Rockia kun kuuntelee yöllä, silloin kun kaikki nukkuu. Yhtenä aamuna 5 aikoihin kun ajoin töihin tuli Type O Negativea ja Toolia peräkkäin ja melkein perään vielä Alice in chains, niin ei voinut kuin myhäillä tyytyväisyyttään :) |
padaa@dadaa! 15.08.2010 19:42:34 | |
---|
Mitäs mieltä jazzmies on Hurriganesista? Olis mielenkiintoista kuulla. |
Lennu 15.08.2010 20:15:43 | |
---|
padaa@dadaa!: Mitäs mieltä jazzmies on Hurriganesista? Olis mielenkiintoista kuulla. Muistaakseni sen mielestä Remu on toistaseksi alkuperäisen Hurriganesin kovin rumpali. My life is like an Opel-highway. |
padaa@dadaa!: Mitäs mieltä jazzmies on Hurriganesista? Olis mielenkiintoista kuulla. Hurriganesien musiikki tuli hieman jälkijunassa trendeihin nähden, mutta bändin musiikissa on paljon positiivista. Tekemisen meiningissä he olivat kovin paljon muita aikalaisiaan edellä, joten he joutuivat tekemään paljon pioneerityötä kriittisissä hankkeissaan epäonnistuen, koska ei ollut maillia heillä maailmanvalloitukseen. En pidä bändiä missään tapauksessa junttimusiikkina, vaan stadilaisena sen ajan trendimusiikkina. Kekkoslovakiassa ei ollut helppoa ei! Pottery Is Gay! |
Anonymous-jazz 15.08.2010 23:20:51 | |
---|
Frederik koska hän on myös junttidiskon kuningas. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Linnunlaulupuu 15.08.2010 23:48:21 | |
---|
Rhesus: Mä oon huomannut että Radio Rockia kun kuuntelee yöllä, silloin kun kaikki nukkuu. Yhtenä aamuna 5 aikoihin kun ajoin töihin tuli Type O Negativea ja Toolia peräkkäin ja melkein perään vielä Alice in chains, niin ei voinut kuin myhäillä tyytyväisyyttään :) Mä en nyt ymmärrä. Onko toi hyvä vai huono asia? Huonoa toi on kaiken järjen mukaan, siis bändien osalta, mutta kaikessa tajuttomuudessaan tämä kaikki o tosi mystillistä. "Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |
hapan 16.08.2010 00:12:23 | |
---|
Linnunlaulupuu: Mä en nyt ymmärrä. Onko toi hyvä vai huono asia? Huonoa toi on kaiken järjen mukaan, siis bändien osalta, mutta kaikessa tajuttomuudessaan tämä kaikki o tosi mystillistä. Jos tommosta musaa soittaisi klo 7-10 välisen ajan arkena, niin Heikelä olis paska jätkä ja koko kanava olis ihan perseestä ku ei Koti teolli suus soi. |
antnis 17.08.2010 23:26:07 | |
---|
velipesonen: Peruskoulukeskustelu huomio! Niille teistä eli melkein kaikille joille peruskoulun ideologisuus on jokin uutinen, on Ylen Arkistossa näemmä erinomainen dokumentti keväältä 1969. http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s … p;g=1&ag=4&t=295&a=2309 Samalla itse kukin voi arvioida, mikä osuus puhutusta asiasta on realismia, mikä hurskasta toiveajattelua ja mikä silkkaa propagandaa. Paikalla olevilta musiikinopettajilta kysyisin, onko peruskoulu tuottanut normaaliluokilla (ei-musiikkiluokilla) yhtäkään niin hyvin laulavaa luokkaa kuin mikä dokumentissa esiintyy? Mielenkiintoinen dokumentti, etenkin kun itse menin kansakoulun ekalle vuonna 1970. Musiikkiluokkakysymyksestäsi, eihän tuokaan ollut mikään normaaliluokka, joten miksi pitäisi tuottaa yhtä hyvä? Vai ymmärsinkö kysymyksesi (taas) väärin. |
velipesonen 18.08.2010 07:45:23 | |
---|
antnis: Musiikkiluokkakysymyksestäsi, eihän tuokaan ollut mikään normaaliluokka, joten miksi pitäisi tuottaa yhtä hyvä? Vai ymmärsinkö kysymyksesi (taas) väärin. Et ymmärtänyt väärin. |
Kampela77 19.08.2010 14:36:22 | |
---|
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |