Aihe: Iron Maiden, Vol II | |
---|
|
Jatketaanpas täällä. The Final Frontierista nyt vielä sen verran, että Mother Of Mercy on erittäin kova biisi. Niin on kyllä kaikki biisit ja loppua kohden vain paranee. Levy alkaa avautumaan aina vaan paremmin useampien kuuntelujen jälkeen. Up The Irons! |
|
EddieTheHead: Jatketaanpas täällä. The Final Frontierista nyt vielä sen verran, että Mother Of Mercy on erittäin kova biisi. Niin on kyllä kaikki biisit ja loppua kohden vain paranee. Levy alkaa avautumaan aina vaan paremmin useampien kuuntelujen jälkeen. Up The Irons! Mother Of Mercyssä on ärsyttävää se että sen kertsi jää aina soimaan päähän. Muuten todella hyvä biisi. Levyn parhaita. En ole aina itsekkään samaa mieltä kirjoituksieni kanssa. |
|
Aika surullista että minulla ei ole vielä uutta rieskaa. Minähän voin vaikka kuolla huomenna. Pääsin sentään hyväilemään vinyylipainosta tänään Joensuun Levy Eskoilla. "You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni |
|
Aluksi äärimmäisen kovalta vaikuttanut lätty alkaa paljastaa vikojaan kuuntelun myötä. Hieno levy silti, vaikka välillä vähän eksytään. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
|
Ei kuulosta lainkaan hassumalta tämä uusi rieska. Mother of Mercy ja Coming Home ovat jääneet tähän mennessä päällimäisinä mieleen ennestään tutun El Doradon kanssa. Muut kappaleet - etenkin Starblind, Isle of Avalon ja The Man Who Would Be King - aiheuttavat jo kummallisia säväreitä, joten uskon tulevien lisäkuunteluiden tuottavan allekirjoittanelle vielä huikeita Ahaa!-elämyksiä. |
|
Levy ei ole Maidenin viimeinen. (?) http://www.rockradio.co.uk/rock-new … ier-isnt-maidens-last-act/bh7dqxvg/ if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
|
Toivotaan ettei olisi. Toivottavasti näkisi livenäkin vielä pariin kertaan. |
|
Ei helvetti, miten hieno biisi tuo Starblind. Paras Iron Maiden-biisi sitten kultaisen 80-luvun. Kattavampaa analyysia tulevaisuudessa. |
|
On muuten eka Maiden-levy joka ei auennut 1. kuuntelukerralla;). Nyt vasta kun on about 10 kertaa takana alkaa homma hahmoittua. Pientä jippoa siellä täällä koko ajan... Joka kuuntelulla löytyy uusia koukkuja;). Varmasti progehtavin Maiden-levy tähän mennessä. Starblindin tahtilaji säkeistöissä muuten aika "proge" näin Maiden-mittapuussa. |
|
Regalis Apertura: Starblindin tahtilaji säkeistöissä muuten aika "proge" näin Maiden-mittapuussa. Ai neljä neljäsosaa vai. Mä kun luulin sitä aika yleiseksi ihan Maidenillakin. En ole aina itsekkään samaa mieltä kirjoituksieni kanssa. |
Rahkonen 15.08.2010 20:44:23 (muokattu 15.08.2010 20:44:47) | |
|
3-4 kuuntelua takana ja voi veljet miten hieno levy! Ainoastaan nimikkobiisi tekee mieli skipata, tällä hetkellä parhaiten toimii Isle of Avalon, Talisman ja Coming Home. |
|
JIRPPI: Ai neljä neljäsosaa vai. Mä kun luulin sitä aika yleiseksi ihan Maidenillakin. Säkeistössä on kyllä 4/4, mutta eikös saman piisin loppupuolella ole joku 7/4 tai vastaava? Hieno piisi silti. |
JIRPPI 15.08.2010 21:09:49 (muokattu 15.08.2010 21:11:47) | |
|
Sakmongkol: Säkeistössä on kyllä 4/4, mutta eikös saman piisin loppupuolella ole joku 7/4 tai vastaava? Hieno piisi silti. Voi ollakkin, mutta tossa viestissä oli säkeistöstä nimenomaan puhe. Hieno biisi silti tosiaan. Juu siinä yhessä kohdassa taitaa olla 7/4 En ole aina itsekkään samaa mieltä kirjoituksieni kanssa. |
|
Tän Iron Maiden, Vol II-triidinhän olisi voinut siirtää tuonne "ETNO, PROGE, LATIN"-puolelle,tai ainakin sinne olisi voinut pistää pystyyn Iron Maiden-The Final Frontier-triidin...:D Aika kaukana ollaan debyytti albumista ja "kultaisista vuosista" niin ajallisesti musiikillisesti. Tykkäsin edellisestä levysta kovastikin,bändi oli kehittynyt hieman progressiivisempaan suuntaan säilyttäen kuitenkin ne tutut Maiden-elementit. Uutukaisessa on pistetty sitten romukoppaan kaikki entinen lukuunottamatta Where the wild wind blows-biisiä. Onko se sitten hyvä vai huono asia,olkoon kuulijan korvassa... |
|
horsepower: Tän Iron Maiden, Vol II-triidinhän olisi voinut siirtää tuonne "ETNO, PROGE, LATIN"-puolelle,tai ainakin sinne olisi voinut pistää pystyyn Iron Maiden-The Final Frontier-triidin...:D Aika kaukana ollaan debyytti albumista ja "kultaisista vuosista" niin ajallisesti musiikillisesti. Tykkäsin edellisestä levysta kovastikin,bändi oli kehittynyt hieman progressiivisempaan suuntaan säilyttäen kuitenkin ne tutut Maiden-elementit. Uutukaisessa on pistetty sitten romukoppaan kaikki entinen lukuunottamatta Where the wild wind blows-biisiä. Onko se sitten hyvä vai huono asia,olkoon kuulijan korvassa... Jäi tästä viestistä hyvin epäselväksi tykkäsitkö vai et. No itse joka tapauksessa tykkään helvetisti. Varmaan ainakin Maidenin top 5:een pääsee tämä levy mun mielestä. En ole aina itsekkään samaa mieltä kirjoituksieni kanssa. |
|
horsepower: Uutukaisessa on pistetty sitten romukoppaan kaikki entinen lukuunottamatta Where the wild wind blows-biisiä. Onko se sitten hyvä vai huono asia,olkoon kuulijan korvassa... Olet tainnut kuunnella eri levyä kuin me muut. |
|
En mä tätä levyä halua verrata Maidenin aikaisemiin, ennemminkin muihin levyihin jota nykyaikana julkaistaan. Ja ei moni levy viime aikoina ole näin hyvin iskenyt, että kyllä tämä loistava levy on ;) |
|
Meadow: Olet tainnut kuunnella eri levyä kuin me muut. Noh,en mä ainakaan noista biiseistä kuin (paitsi wtwwb:stä) löydä Maiden-trademarkattuja,helposti mukana laulettavia twinlead-kitaraharmonioita,tai E C G D-sointukiertoa tai tarttuvia kertsejä. AMOLAD:illa bändi mielestäni osasi erinomaisesti yhdistää nyky maidenin siihen klassiseen maideniin. En väitä että uusi levy olisi huono,hyviä biisejä löytyy esim.Starblind,The Talisman,WTWWB mutta yhtään sellaista 5:n tähden-maiden veisua ei kyllä ole mitä löytyy kaikilta muilta levyiltä. Ja kyllähän tuo Isle of avalon on aikas kaukana siitä musiikista mitä opin kuuntelemaan ja tykkäämään kun ekaa kertaa kuulin Live after deathin 80-luvun puolessa välissä... En sano sitä ettäkö ei saisi bändi kehittyä musiikillisesti jne mutta nyt mentiin ehkä jo yksi kynnys yli siitä että ainakaan suuri yleisö ei enää ymmärrä. |
bfoc 16.08.2010 09:57:50 (muokattu 16.08.2010 10:16:16) | |
|
Mukavastihan uusi levy aukeaa kun pääsi sisätiloihin kuuntelemaan. Kolme ekaa kierrosta autossa ei oikein avannut peliä. Hauskasti siellä on yhdistely ihan uusia elementtejä Maideniin, en ole kuulut ennen nopeassa veisussa akkaria taustalla (taisi olla FF:n alussa), ja jossain taisi olla ihan intervalli-efektoitua sooloa (e-> Avalon 5 min jälkeen). Peruselementit ovat kutienkin sieltä Maidenin 2000-luvun osastolta. Muuten kyllä on homma hyvin hanskassa ja kolmelle kitaralle löytyy kivasti käyttöä, mutta yhdestä jutusta on nyt pakko rutista. Mikä ihmeen järki on siinä, että kun bändissä on kolme kitaristia, basisti laitetaan myös hakkaamaan sointuja? Varsinkin Harrisin tyyppinen sormivelho, joka voisi kantaa biisiä oivaltavilla bassolinjoilla, mutta ei. Ei vaan mee jakeluun. Tuon sointujutun ymmärtää jossain Lemmyn hommissa kun on vain yksi kitaristi, niin basostakin tarvitsee läskiä siihen komppiin, mutta kolme kitaraa ja kosketinsoittimet kyllä tuo jo ihan tarpeeksi kamaa raidoille, eli STEEEEVEEEEEE! Kuunteles 80-luvun levyt ja laita vähän koppoti-koppotia kehiin. Nii! sutiojrikellA |
|
No nyt on minullakin The Final Frontier soittimessa. Ekalla kuuntelulla mieleen jäivät tietysti entuudestaan tuttu El Dorado, Isle Of Avalon, The Man Who Would Be King ja upea When The Wild Wind Blows. Täytyy sanoa että kovasti on taas tuhistu henkisiin progeviiksiin tällä levyllä. Itse olisin toivonut lyhyempiä ja iskevämpiä biisejä, mutta näillä mennään. On tää onneksi hieman helpommin lähestyttävä albyymi kuin AMOLAD. "You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|