Aihe: Spotify
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Tuomoo
13.08.2010 10:38:33
Mua alko jurppimaan Spotify toissailtana ihan älyttömästi. Nimittäin se, miten se järjestelee levyjä. Laitoin hakuun Deep Purple, ja sietähän syöksähti 8 miljoonaa livelevyä ja kokoelma-albumia, ja kun mää olisin halunnu kuulla studioversioita. Olis uskomattoman hienoa, jos nuo kokoelma-albumit ja livealbumit vois jättää pois noista hauista, ja hakea esim. vain studiotuotantoa.

Ite oon ratkaissu oman koneen kirjastoissa ongelman sillä lailla esim Iron Maidenin kohdalla, että oon tagannu tiettyihin levyihin artistin kohdan esim. "Iron Maiden - Live". Kun siis hakee kirjastosta, tulee eri kansion alle studiolevyt ja eri kansion alle livelevyt. Pysyy paljon paremmin mielenrauha kun kaikki ei oo sekaisin. Sitten kun tähän on tottunut, ja hakee Deep Purplea, niin sieltähän ei löydy mitään muuta kuin livelevyjä! Raah!
>< (((((*>
Borlag
13.08.2010 11:50:48

Tuomoo: Mua alko jurppimaan Spotify toissailtana ihan älyttömästi. Nimittäin se, miten se järjestelee levyjä. Laitoin hakuun Deep Purple, ja sietähän syöksähti 8 miljoonaa livelevyä ja kokoelma-albumia, ja kun mää olisin halunnu kuulla studioversioita. Olis uskomattoman hienoa, jos nuo kokoelma-albumit ja livealbumit vois jättää pois noista hauista, ja hakea esim. vain studiotuotantoa.

Ite oon ratkaissu oman koneen kirjastoissa ongelman sillä lailla esim Iron Maidenin kohdalla, että oon tagannu tiettyihin levyihin artistin kohdan esim. "Iron Maiden - Live". Kun siis hakee kirjastosta, tulee eri kansion alle studiolevyt ja eri kansion alle livelevyt. Pysyy paljon paremmin mielenrauha kun kaikki ei oo sekaisin. Sitten kun tähän on tottunut, ja hakee Deep Purplea, niin sieltähän ei löydy mitään muuta kuin livelevyjä! Raah!

Samaa tyyliä käytän itsekin. Kaikella live materiaalilla on tagina "live". Winampissa näkymät niin että näyttää joko kaiken audion (oletus), vain livet, vain studiot, lisäksi vielä mahdolliset kokoelmatkin on eritelty täysin muista. Vien tosin tuon vielä vähän pidemmälle, eli kaikkeen live materiaaliin olen ympännyt päivänmäärät mukaan joka kappaleelle erikseen jolloin kronologinen järjestys pitää albumit entistä järkevämmässä järjestyksessä. Eli ei enää vuonna 70 soitettua keikkaa joka julkaistu 2010 listattuna uusimmaksi tms. Tällä iso merkitys erityisesti Deep Purplen kanssa, kuin myös Gov't Mulen jolta omistan toista sataa live keikkaa, he kun myyvät jokaikisestä keikasta FLAC kopsuja.
Borlag
15.08.2010 21:14:35

Tuomoo: Mulla on jokaikisen albumin kohdalla vähintään julkaisuvuosi tagattuna. Esim. kun Iron Maidenilta jotakin etsii, levyt ovat kronologisessa järjestyksessä, ja sen perusteella on helppoa etsiä studiolevyiltäkin tavaraa. Ja on kivaa minkä tahansa bändin kohdalla kuunnella levyjä aikajärjestyksessä, ja kuunnella miten bändi ja muusikot ovat kehittyneet ja muuttuneet.

Itse laitan aina kaikki perus tagit (levyn artisti, biisin artisti, levyn nimi, biisin nimi, kiekon numero, biisin numero, julkaisu/esitysvuosi, genre, kommentissa pvm ja kaupunki jos live...). Helppoa kun itse rippaa jokaikisen levyn omasta levyhyllystä. Ei tarvitse kaikenmaailman piraatti tampioiden rippauksia korjailla kun tekee sen itse suoraan kunnolla. Ja laatuhan on toki FLAC :)

Samaa harrastan myöskin, eli tuota kronologisessa järjestyksessä kuuntelua. Tästä muutama viikko kun viimeksi noin tehnyt, silloin oli vuorossa Ozzy Osbourne aikainen Black Sabbath.
zekeode
16.08.2010 17:54:15

Tänään lisätty joku 300k biisiä.

Hakusanalla year:0-9999 pitäisi löytyä: Tracks: (8565262)

Jos jää reippaasti alle, niin sulje Spotify ja käynnistä uudetaan, niin uudet biisit tulee haettaviksi. :)
vpjarvi
16.08.2010 19:16:41

Spotifyyn on tullut jonkin verran Johanna Kustannuksen levyjä takaisin. Hakusanoilla label:"johanna kustannus" löytyy.
Kuuntele enemmän. Puhu vähemmän.
SirElwood
16.08.2010 20:01:40
vpjarvi: Spotifyyn on tullut jonkin verran Johanna Kustannuksen levyjä takaisin. Hakusanoilla label:"johanna kustannus" löytyy.

Uuuuu... On nimittäin palijo nyt hyvää. Leskistäkin kosolti. Kiitos tiedosta. Nyt vaan toivotaan että nuo pysyvät tuolla.
Tuomoo
16.08.2010 20:09:37
Borlag: Itse laitan aina kaikki perus tagit (levyn artisti, biisin artisti, levyn nimi, biisin nimi, kiekon numero, biisin numero, julkaisu/esitysvuosi, genre, kommentissa pvm ja kaupunki jos live...). Helppoa kun itse rippaa jokaikisen levyn omasta levyhyllystä. Ei tarvitse kaikenmaailman piraatti tampioiden rippauksia korjailla kun tekee sen itse suoraan kunnolla. Ja laatuhan on toki FLAC :)

Samaa harrastan myöskin, eli tuota kronologisessa järjestyksessä kuuntelua. Tästä muutama viikko kun viimeksi noin tehnyt, silloin oli vuorossa Ozzy Osbourne aikainen Black Sabbath.

Mä kuuntelin viime kesänä koko AC/DC:n tuotannon läpi, syksyllä koko Osbournen soolotuotannon ja keväällä koko Lynyrd Skynyrdin tuotannon kronologisessa järjestyksessä läpi. Mun mielestä se on paras tapa kuunnella bändejä.
>< (((((*>
Jokapaikanapina
16.08.2010 22:20:12
Tuomoo: Mä kuuntelin viime kesänä koko AC/DC:n tuotannon läpi, syksyllä koko Osbournen soolotuotannon ja keväällä koko Lynyrd Skynyrdin tuotannon kronologisessa järjestyksessä läpi. Mun mielestä se on paras tapa kuunnella bändejä.

Taidat olla aika kova jätkä! ;)
Henkka370
22.08.2010 14:15:12
"Browsing failed. Please try again."

Tätä heittää vähä väliä, iha kuraa
NY RILLATAAN!
Bongowing
22.08.2010 14:29:27
Ostin (hätäpäissäni testaamatta) tommoset edulliset Senheiser HD 465 -kuulokkeet ku entiset hajos lopullisesti. Onko niissä valmistusvirhe vai kuuluuko ominaisuuksiin/paskuuteen se, että särisevät kuin vietävät 'hiljaista' diskanttivoittoista musaa kuunnellessa suurella volyymillä? Särinä häipyy/peityy kun äänimassa ja jytke nousee. Spotifysta vasta tämä havainto, täytyy myöh. testata josko cd/vinyylillä sama.

Lainaan itseäni tuolta jelppikerhosta. Ongelma näkyy olevan ainoastaan spotifyssä ja koskee vain tiettyjä taajuuksia (enemmänkin matalia tosin). Youtuubit, omat mp3:set ja vastaavat kuuluu suht normaalisti. On voinu olla aikasemminkin tämä, mutta nyt vasta noteerasin. Onko kekään muu huomannu vastaavaa?
But where the heck is magenta?
Tuomoo
22.08.2010 22:34:28
Bongowing: Lainaan itseäni tuolta jelppikerhosta. Ongelma näkyy olevan ainoastaan spotifyssä ja koskee vain tiettyjä taajuuksia (enemmänkin matalia tosin). Youtuubit, omat mp3:set ja vastaavat kuuluu suht normaalisti. On voinu olla aikasemminkin tämä, mutta nyt vasta noteerasin. Onko kekään muu huomannu vastaavaa?

Itsellänikin on juuri tälläkin hetkellä päässä samanlaiset Sennheiserin luurit, ja piti oikein kokeilla että siriseekö nämä. En ole ikinä ennen huomannut mitään sirinöitä, ja aika laadukkailta luureilta nämä kyllä muutenkin ovat tuntuneet. Noh, kun Spotifystä heitti reilusti volyymiä lisää ja otti jonkun vähän enemmän ylätaajuuksia sisältävän biisin, niin kyllähän nämä alkoivat vähän siristä. Mutta volyymiä piti olla jo sen verran paljon, että ainakaan meikäläisen korvat eivät sellaista kestä. Omilla mp3:lla ei mitään samanlaista ole havaittavissa. Johtuneeko siitä, että rippaan kaikki omat musiikit hyvällä laadulla koneelle, eikä Spotifyssä jokainen biisi ole äänenlaadultaan paras mahdollinen. Itse asiassa jopa sellaistakin olen huomannut, että saman albumin kaksi perättäistä biisiä ovat äänenlaadultaan kuin yö ja päivä; toinen kuulostaa hyvältä ja hyvälaatuiselta, toinen biisi suhisee ja on selvästi ladattu palveluun paljon huonompilaatuisena.
>< (((((*>
carnation
25.08.2010 13:38:59
Mitä ne vieläkin mainostaa tuota Musen The Resistancea, vaikka se on jo vuoden vanha levy. "Uusi albumi, nyt kaupoissa."
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
M4ss3 m/
25.08.2010 18:35:28
Windows 7 käyttäjät hoi! Onko muillakin sama ongelma tullut uuden päivityksen myötä, ettei tuota Spotify ikkunaa voi enää pienentää painamalla sitä Spotify logoa tuossa tehtäväpalkissa?
slipkorn
25.08.2010 20:43:17
M4ss3 m/: Windows 7 käyttäjät hoi! Onko muillakin sama ongelma tullut uuden päivityksen myötä, ettei tuota Spotify ikkunaa voi enää pienentää painamalla sitä Spotify logoa tuossa tehtäväpalkissa?

Ei ole kyseistä ongelmaa, en kylläkään tuosta päivityksestä tiedä.
M.A.C.H.O. # 4 "Come on Bennett, lets party!"
I see you using an old style, I wondered where you had learned it from
Tuomoo
25.08.2010 23:16:58
M4ss3 m/: Windows 7 käyttäjät hoi! Onko muillakin sama ongelma tullut uuden päivityksen myötä, ettei tuota Spotify ikkunaa voi enää pienentää painamalla sitä Spotify logoa tuossa tehtäväpalkissa?

En oo koko kesänä käyttäny omaa konettani, missä on seiska, mutta tällä toisella koneella missä on XP on jonkinlaista ongelmaa ollu parin päivän ajan tuon Spotifyn pienentämisnappulan kans. En oo saanut tuota ollenkaan pienennettyä tehtäväpalkkiin, mutta nyt näköjään taas menee. Koneen vai ohjelman vika, kuka tietää, pääasia että musiikki kuuluu,
>< (((((*>
Akitus
26.08.2010 15:05:32

Täällä sama vika näköjään, nyt kun päivitys tuli.
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
Mistö
27.08.2010 07:31:19
Sama virhe esiintyy myös Vistassa.
Ronttu
27.08.2010 12:14:33 (muokattu 28.08.2010 20:33:20)
"Oletko kyllästynyt p*skoihin soittolistoihin? Anna digsterin tehdä soittolista puolestasi"

hoho
Johnny Buzz
31.08.2010 18:51:13

Onkos kukaan iPhone-käyttäjä huomannut pätkimistä Spotifyssä moniajon ollessa käytössä? Itse olin juuri lenkillä ja matkaa oli mittaamassa Runkeeper-applikaatio, joka määrittää juostun matkan GPS:n avulla. Runkeeperin ja Spotifyn ollessa yhtä aikaa käytössä, Spotify pätki about 10-15 sekunnin välein. Epäilen, että GPS otti aina pätkimisen kohdalla yhteyttä ja sen vuoksi tehot loppui. Puhelimena iPhone 3Gs, johon päivitetty iOS4.

Eli jotain kiinnostaa testata samaa jonkin GPS-sovelluksen kanssa, niin olisi mielenkiintoista testata onko syynä tuo nimenomainen applikaatiokombo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)