Aihe: Mosaik (kamariprogea?) : Kirotut tuulimyllyt
1 2 3
Demostudio
14.03.2004 14:16:52
Bändin nimi: Mosaik (kamariprogea?)
Kappaleen nimi: Kirotut tuulimyllyt

URL: http://www.terrasolid.fi/~sinappi/kirotuttuulimyllyt.mp3 (Mp3)

Kamariprogea, koska kaikki äänet löytyvät makuuhuoneestani (oikeita soittimia myöten) ja koska ainakin pyrin välttämään vanhoja popkaavoja. Mosaik sisältää kitaroita, puhaltimia, pianoa, kirjoituskonetta ja erilaisia naksahduksia ja kohinoita. Lisää biisejä osoitteessa http://kotva.blogspot.com.
lalliw
14.03.2004 14:20:52

Osoite on siis http://kotva.blogspot.com
Jostain syystä ylempi linkki ei toiminut. Tai sitten se oli tuo piste tuossa lopussa...
Wiitala
15.03.2004 18:15:52 (muokattu 15.03.2004 18:17:33)
Varsin mukavaa taustamusiikkia. Ehkäpä tämän voisi ympätä johonkin suurempaan proge-eepokseen introksi? Itsekseen ei oikeen toimi, liian vähän vaihtelua? (toisaalta se on kai myös tarkoituksenmukaista?)

Varsin hyvin toteutettua Pink Floydimäistä kolistelua. (Joku kuvasi tälläistä "Pink Floydimaiseksi kiveksiin puhalteluksi", se voisi kuvata tätä aika hyvin. Täysin myönteiseltä kannalta, siis...) Lopun LP-soittimen kohina toimi hyvin, olisi saanut olla pitempikin pätkä. Kaikki tämmöiset narinajutut iskevät minuun, sillä on mukavaa sulkea silmät ja kuvitella mitähän tuossa "oikeasti" voisi tapahtua. Se tarina on joka kerralla erilainen. Tuossa about minuutin kohdalla alkaa naksahduksista muotoutua komppi taustalle. (Liekö saanut vaikutteita PF:n Moneystä?) Se toimii!

Kokonaisuudessaan mielenkiintoinen ja mukava pläjäys. Kyllä tämmöistä esim. emännän kanssa nysvätessä voisi kuunnella. (Se vasta huima kunnianosoitus onkin!!)
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Nuuskamuikkunen
16.03.2004 23:02:06
Tällainen on kivaa. Wiitalan kanssa aikalailla samoilla linjoilla. Sitä kohinaa, pauketta ja epämääräisiä ääniä lisää! Toivottavasti tämä pätkä kuuluu kokonaisuuteen, johon saamme jatkoa piakoin.
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
lxi
16.03.2004 23:49:38 (muokattu 17.03.2004 13:48:53)
Mahdottoman kaunis teema, ja loppua kohden kasvaa upeasti. Aika suomiprogehtava fiilis tuli välillä. Osa noista kolinoista ja kahinoista ei kylläkään oikein sovi kokonaisuuteen.

Hyvin tehty!
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
Wiitala
17.03.2004 00:22:40 (muokattu 17.03.2004 00:24:13)
Täytyy kyllä tulla vielä se kertomaan, että tässä meinaa oikeasti tulla (liian) surullinen olo. Noh, eipä olisi ensimmäinen kerta kun pelkästään biisin vaikuttavuuden vuoksi kyyneleen vieräyttäisin... :) Kiitos tästä, minä pidän.

Edit: Mielestäni ehdottomasti Demostudion parhaimmistoa.
zapster
17.03.2004 15:43:20
Kuuntelin mieluusti, tosi hyvä.
Wiitala
17.03.2004 19:31:35
hei, kiitoksia kommenteista! käykää toki kuuntelemassa tosiaan myös ne muut biisit tuolla sivuillani (kotva.blogspot.com). ja lisäähän on tulossa varmaankin jo tässä kevään kuluessa...

Käyty on jo... :)
Brian May jr.
17.03.2004 21:50:34
Jees, todella jees, hieno biisi. Kaunis kappale, mutta ehkä siihen olisi toivonut enemmän kasvua ennen sitä loppua? Siis koko biisissä ylipäätään? No hieno on joka tapauksessa.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Snowblind
19.03.2004 00:45:58

Hieno biisi, alusta tuli kovasti Ulver mieleen.
Yllekirjoitus
Keskellekirjoitus
Allekirjoitus
paranoid android
20.03.2004 19:55:15
Teet todella hienoa musiikkia. Tuli mieleen tuollainen Matmos kohtaa Silver mt. Zionin...
Loistavaa, jatka samaan malliin!
PekKampela
20.03.2004 22:47:38

Yhdyn aiempiin kommentteihin.

Sopii apeanmieliselle(=lue minulle) mainiosti. Hienoja fiiviksiä ja äänimaailma on sopivan...ööh...kamari ;).
Kuuntelin myös muita Mosaikkeja. Saatan antaa jotain palautetta myöhemmin.
lalliw
22.03.2004 18:24:27

tehän pidätte tästä! aloin jo itse asiassa suunnitella vinyylijulkaisua - tai jotain muuta julkaisua. vinyyli vain jotenkin sopisi mosaikin henkeen... nyt kiiruhdan bänditreeneihin.
Wiitala
22.03.2004 21:16:55
tehän pidätte tästä! aloin jo itse asiassa suunnitella vinyylijulkaisua - tai jotain muuta julkaisua. vinyyli vain jotenkin sopisi mosaikin henkeen... nyt kiiruhdan bänditreeneihin.

Jos vinyylin teet, niin minä ostan!!
Nuuskamuikkunen
22.03.2004 22:00:38

Kuin myös.
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
lalliw
23.03.2004 00:24:06

eli ainakin kolmen kappaleen painos kannattaa ottaa! (oletan siis, että myös itse haluan pitää yhden kappaleen...) pitääpä ottaa selvää hinnoista. joskus olen katsellutkin ja tullut siihen tulokseen, että ei se niin kamalan kalliiksi tule. ja vinyylien arvohan aina vain nousee... ;)
Jucciz
23.03.2004 00:36:56 (muokattu 23.03.2004 00:37:25)
Mukavia äänimaisemia, erittäin "elävän" kuuloista ilman mitään joutavia konesurinoita ja -pörinöitä. Ehkä hieman liian paljon sitä epämääräistä kolinaa ja sihinää, mutta ei missään nimessä niin paljon, että se kokonaisuutta suorastaan pilaisi. Biisi kasvaa kivasti koko ajan kohti loppua. Saatanpa tutustua muihinkin tuotoksiin.

Mukavan virkistävä tapaus ainaisen hevin ja tilutuksen seassa! :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Definhel
23.03.2004 13:28:06

Minäkin tilaan yhen.
Menin melkein sanattomaksi, niin kaunista oli.
A-A-A-A-H-H-H-H-C-C-C-... Ei mitä hemulia? C#? Ny men kyl yli hilseen.
herb
24.03.2004 06:32:09
Mainio, pidin kovasti. Onko Godspeed You! Black Emperor -miesten sivuprojekti Set Fire to Flames tuttu bändi? Tuli erittäin vahvasti tästä "herkkiä melodioita/taustakolistelua/puheensorinaa" -meiningistä se mieleen. Pitääpä laittaa modeemi laulamaan, ja imuroida nuo muutkin mitä on tarjolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt