Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: prkln pörinä
1 2
oopee-
10.08.2010 23:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joooooo mulla, oikeestaan bassollani on ongelma. Antaa tuota vittumaista pörinää kun soittaa kovalla otteella. Niin ja bassonihan on http://www.thomann.de/fi/schecter_stiletto_extreme_4_bch.htm
 
Jotkut sanoo että tuo aktiivi eq sen saisi aikaan kun lähettää jotain signaalia päläpäläpälä liian kovaa. ja olen kokeillut mikkien ruuvaamista alemmas mutta pörinä ei häivy kokonaan pois. Bassosta kun volaa laittaa matalemmas niin pörinä häipyy. En tiiä mikä tässä auttaa. Voinko repiä ton active eq:n bassostani fidduun? jos se pörinä sillä lähtee.
 
Huh tulipas sotkua. Toivottavasti jotkut tästä nyt selvää saa.
 
JaS
11.08.2010 01:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruuvaa vahvistimen gainia pienemmälle tai käytä aktiivibassoa varten tarkoitettua reikää. Jos volaa tiputtamalla pörinä katoo, niin vaikuttais siltä, että signaali tulee liian kuumana vahvistimeen, ja menee ruvelle vahvistimen etuasteessa. Minkälaisella mööpelillä tuuttailet?
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Visakoivu
11.08.2010 08:07:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oopee-: Joooooo mulla, oikeestaan bassollani on ongelma. Antaa tuota vittumaista pörinää kun soittaa kovalla otteella. Niin ja bassonihan on http://www.thomann.de/fi/schecter_stiletto_extreme_4_bch.htm
 
Jotkut sanoo että tuo aktiivi eq sen saisi aikaan kun lähettää jotain signaalia päläpäläpälä liian kovaa. ja olen kokeillut mikkien ruuvaamista alemmas mutta pörinä ei häivy kokonaan pois. Bassosta kun volaa laittaa matalemmas niin pörinä häipyy. En tiiä mikä tässä auttaa. Voinko repiä ton active eq:n bassostani fidduun? jos se pörinä sillä lähtee.
 
Huh tulipas sotkua. Toivottavasti jotkut tästä nyt selvää saa.

 
Ja patteri on vaihdettu tuoreeseen?
 
"Hamster on overdrive."
oopee-
11.08.2010 12:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkäs GK backline sarjan nuppi on. Joo ja patterin vaihto on kokeiltu mutta pörinä ei häviä. Sen olen myös huomannut että nupissa oleva ''clip'' valo räiskyy aika komeasti kun luukuttaa.
 
Etvi
11.08.2010 13:03:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa enemmän basson ominaisuudelta, kuin varsinaiselta vialta. Onkohan aktiivi-eq:lla korostettu bassopuolta liiaksi? Ainakin omalla $$:lla vahvistin clippaa, kun bassopotikaa kääntää kokonaan auki. Jos kyse on tästä, pörinä lakkaa kun käännät eq-potikat flat-asentoon.
 
"We put the sex in dyslexia."
Jooba
11.08.2010 14:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oopee-: Joo elikkäs GK backline sarjan nuppi on. Joo ja patterin vaihto on kokeiltu mutta pörinä ei häviä. Sen olen myös huomannut että nupissa oleva ''clip'' valo räiskyy aika komeasti kun luukuttaa.
 
gainia pienemmälle ja heti. Siinä se ongelma piilee. Etunen menee ruvelle, aivan kuten aikaisemmin joku jo epäilikin.
 
Volle
11.08.2010 14:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oopee-: Joo elikkäs GK backline sarjan nuppi on. Joo ja patterin vaihto on kokeiltu mutta pörinä ei häviä. Sen olen myös huomannut että nupissa oleva ''clip'' valo räiskyy aika komeasti kun luukuttaa.
 
Paina se inputin vieressä 10 dB pad nappi pohjaan, jos et ole jo painanut.
 
oopee-
11.08.2010 15:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eipä toi nuppi muulla pörise ku tällä sekteeerillä. Tosiaan joo toi 10 db nappi hiljentääki tuota pörinää niin ettei sitä juurikaan kuullu. Kiitosta vaivautuneille.
 
Eiköhän tämän ongelman kanssa elämään pysty.
 
JartZA
11.08.2010 18:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on se särö.
 
Apinametallia helsingistä! Rope Too Tight. Ulul!
oopee-
11.08.2010 22:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai ettei autowah?
 
JartZA
12.08.2010 01:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oopee-: Vai ettei autowah?
 
Sitä ei tainnut Backlinessa olla.
 
Mutta aiheeseen: mulla on samaa ongelmaa Yamahan RBX-375:n kanssa jossa on myös halpa aktiivietunen. Kun kovaa röytää kieliä, niin murolle se vaan menee vaikka mitään ei olisi korostettuna. Kävi myös aikoinaan pajalla jossa mikkejä "vaimennettiin" jollain mysteerisellä menetelmällä niin, että output laski olemattomaksi. Ei kuulu juuri mitään soitettaessa, mutta eipä pöristelekään. Lienee paskojen etusten ominaisuus, modaa passiiviksi! :)
 
Apinametallia helsingistä! Rope Too Tight. Ulul!
TeBass
12.08.2010 10:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Lienee paskojen etusten ominaisuus, modaa passiiviksi! )

 
Ai Yamaha RBX passiiviksi?
 
Kerro mullekin miten teknisesti hoidetaan. Uudet mikit vaiko etunen vaan pois?
 
Muuten hyvä basso mutta mäkin oon kyllästynyt ainaiseen paristonvaihtoon ja hienoiseen säröytymiseen.
 
JartZA
12.08.2010 12:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TeBass: (Lienee paskojen etusten ominaisuus, modaa passiiviksi! )

 
Ai Yamaha RBX passiiviksi?
 
Kerro mullekin miten teknisesti hoidetaan. Uudet mikit vaiko etunen vaan pois?
 
Muuten hyvä basso mutta mäkin oon kyllästynyt ainaiseen paristonvaihtoon ja hienoiseen säröytymiseen.

 
Mikkejä ei tarvitse vaihtaa, etunen pois ja potikoille täytyy tehdä myös jotain. Itse en ole modannut passiiviksi, mutta jos jollain on tarkkoja ohjeita heittää, niin teen sen myös.
 
Apinametallia helsingistä! Rope Too Tight. Ulul!
JKH
13.08.2010 09:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=189991&co=150
 
Ei lahaa, ei huolia! -Vanha Kiinalainen viisaus
MPU
13.08.2010 10:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JartZA: Mikkejä ei tarvitse vaihtaa, etunen pois ja potikoille täytyy tehdä myös jotain. Itse en ole modannut passiiviksi, mutta jos jollain on tarkkoja ohjeita heittää, niin teen sen myös.
 
Etunen pois, patteri pois, vaihda potikat 250Kohm tai 500kOhm riippuen mikeistä ja halutusta soundista. Jos on yksi mikki niin Presarin kytkiksellä,
http://www.stewmac.com/freeinfo/Ele … tronics/Wiring_diagrams/i-0139.html
jos kaksi niin Jazzarin kytkiksellä.
http://www.stewmac.com/freeinfo/Ele … tronics/Wiring_diagrams/i-0032.html
Noin niinku yksinkertaisimmillaan.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
oopee-
13.08.2010 13:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos. Kyllä taidan itsekkin modauksen suorittaa.
 
Maisteri
14.08.2010 11:37:32 (muokattu 14.08.2010 11:39:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Passiivibassoa hommaamaan vaan ja saundi siten kuntoon. Tollasten aktiivietusella varustettujen sarjatuotantobassojen valmistus voitaisiin vaikka lailla kieltää, kun fakta vaan on lähes poikkeuksetta niin, että paljon selkeämpää, parempaa, luonteikkaampaa ja bändin kokonaissaundin kannalta parempaa lähtösignaalia saa ulos akustisilta ominaisuuksiltaan samantasoisesta passiivielektroniikalla varustetusta pelistä. Ja tällä tavalla kärjistäen nyt tarkoitan toki vain suht halpoja aktiivipelejä. Onhan ne monen tonnin aktiivihifihimmelit sitten erikseen, joista kyllä saa sitten jo todella monipuolisesti makeita loistosaundeja ulos.
 
Mutta... Harmittavan usein tuppaa olemaan jopa niin, että about 500e hintaluokassakin pyörivistä aktiivipeleistä ei tule kovinkaan kummoista ulosantia. Etenkin jos vertaa saman hintaluokan hyviin passiivipeleihin. Jos nyt kuviteltaisiin vaikka tilanne, että otetaan studiosessioon saundisampletestiin 2 bassoa: joku noin 400-500e hintaluokan Ibanez SR (aktiivi) ja noin 350e perus Squierin Classic Vibe Jazz tai Classic Vibe Precision. Jos sama soittaja vetää saman linjan näytteeksi sekä Iballa että Squierilla, luulen vahvasti ison valtaosan äänittäjistä pyytävän basistia tekemään varsinaisen äänityksen sitten passiivi-Squierilla. Etenkin jos musa ei ole mitään alaviremättöheviä tms.
 
http://www.myspace.com/thegeorgedoubleuse http://www.thegeorgedoubleuse.com
MPU
14.08.2010 15:47:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noinhan se vähän kärjistäen on. Kunnon etuset maksavat yleisesti päälle 100e. Ei sellaisia laiteta 400-500e bassoihin.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
UncleFester
14.08.2010 17:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Noinhan se vähän kärjistäen on. Kunnon etuset maksavat yleisesti päälle 100e. Ei sellaisia laiteta 400-500e bassoihin.
Marko

 
Mulla on ollut joskus käytössä ESP Ltd 5-kielinen aktiivietusella varustettu basso. Saundi oli ihan hirveä, ei mitään erottuvuutta bändin kanssa vaikka etusta ruuvasi miten. Sittemmin olen ollut tosi skeptinen noitten aktiivielektroniikoiden suhteen.
Hintaa taisi olla jotain 600€, tästä aikaa n. 5-6 vuotta.
 
Sitten myöhemmin hommasin G&L Tribute L-2000 basson ja huomasin kuinka iso ero on hyvällä ja huonolla aktiivietusella. Siinä aktiivietunen lisäsi kyllä outputtia ja tiettyjä taajuuksia, mutta saundi ei samalla mennyt huonommaksi. Bassolla hintaa uutena abaut 700€
 
Jos siis aktiivipelillä haluaa vetää niin voin suositella G&L:ää. Hifiä saundiahan siitä saa ulos tarkoittaen että puskee aika laajalta kaistalta ääntä.
 
Jos ei ole varmaa kumpaa haluaa tai jos haluaa kumpaakin niin suosittelen semmoista missä saa basson halutessaan kytkimellä passiiviksi, näin esim G&L:ssä.
 
Passiivibassoissa taitaa se saundi pysyä kiltimmin omalla taajuuskaistallaan näin kärjistettynä. Aktiivit tuuttaavat sitten laajemmin vähän kaikkea eikä välttämättä sitten erotu niin bändikontekstissa. Toki niissä on ne equt millä saa ruuvattua haluttuun suuntaan jos jaksaa, itte en jaksa oikein ja pidän passiivia luonnollisemman kuuloisena.
 
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
Basismi
14.08.2010 18:42:14 (muokattu 14.08.2010 18:42:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Noinhan se vähän kärjistäen on. Kunnon etuset maksavat yleisesti päälle 100e. Ei sellaisia laiteta 400-500e bassoihin.
Marko

 
Ehkä 100e kaupasta ostettuna, mutta ei bassovalmistajat likikään sitä maksa. Aktiivietusen komponentit maksaa about potikan hinnan.
 
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «