Aihe: Mallintava luureihin soittamiseen
1 2
TTV
13.08.2010 14:40:29
Tami: Niin tai sitte tuosta torilta pod xt, jossa on se usb liitäntä jo valmiina.... Toisaalta joka tietokoneessa on jonkinmoinen audio-input ja äänisoftia netti pullollaan..... tai käyttää vaikka sitä ääninauhuria.. Heh!! Tai sitte me-25.....

Pod2 vs me-50 soundeista olen kyllä erimieltä, mutta mutta nämä ovat makuasioita ja niissä pitää antaa korvan päättää...

Tämmöisen mallintavan valinta on aikas vaikea juttu kun kaikilla on hiukan eri tarpeet, erimäärä oheiskalustoa käytössä jne jne jne.....ja tietysti oma mielipide. Ite se pitää kokeilla. Kuitenkaan noissa halpislaitteissa ei mitäänäärettömän järisyttäviä eroja ole, joten valkkaa jonkun ja sillä mennään...

Korvahan sen lopulta päättää :-) Noi olikin vaan mun omia tottumuksia/mieltymyksiä muutaman mallintavan kokeilleena ja niitä edelleen käyttävänä.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
trih
13.08.2010 15:00:10
jniska: ME-50:sen omistin. Luureihin soittaen lievästi sanoen kamala. Kaiut todella suppeat. trankkuvahvarin edessä saundas joltakin, mutta ei muuten. En suosittele.
GT-6, GT-8 akselilla on jo ihan hyvä.
Pocket POD on tuossa, eipä kyllä kehuja ansaitse. Muovinen härpäke, liittimet pätkii välillä, rutisee yms. Ja saundipolitiikka lievästi sanottuna surkea.

Voxia kehuttu, paremmat podit, Boss GT jne

No näin olen käsittänytkin, että ME-50 on digitaalinen versio särö- ym pedaaleista. Säröpedaali suoraan luuriin kuulostaa ainakin niin kirskuvalta ja härskiltä, että troooeevil-blackmetalliin voisi sopia.

Miksi täällä ihmiset suosittelevat laitetta joka ei käy kysyjän tarkoitukseen? Minäkin voin suositella luureihin metallisoundeihin Bossin Metal Zonea :D.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
trih
13.08.2010 15:07:32
illi: Moi

Etsin mallintavaa vahvaria/soudi boxia kitaran soittoon.Tallennus mahdollisuus olis kans hyvä olla omille riffeille.
oisko tämä mitään? http://www.thomann.de/fi/line6_pocket_pod.htm
Tällä ei vissiin voi tallntaa mutta vaikuttaa muuten oivalta peliltä eikä ole hinnallakaan pilattu.
Kokemuksia / vaihtoehtoja.

Sellanen vinkki, että mene niillä omilla luureilla liikkeeseen testaamaan vaihtoehtoja, niitä on paljon. VOXin VT:t, Rolandin Micro Cube jne pikkucombot. Ei sillä ole väliä onko koko combo vai se pelkkä mallintaja vaan soundit ratkaisee. Tallennusta löytyy ainakin Ibanezin Mimx tms laitoksesta ja Peaveyn Vypyristä lisäpedaalilla lisähintaan.

Itse kyllä suosittelen tallennukseen perus-pc:tä. ja kevyttä äänisoftaa ja kevyttä äänikorttia. Perus-pc ja perus-äänikortti maksavat kympin pari jos joku kehtaa niistä rahaa pyytää.
TTV
13.08.2010 16:47:45 (muokattu 13.08.2010 16:49:33)
trih: No näin olen käsittänytkin, että ME-50 on digitaalinen versio särö- ym pedaaleista. Säröpedaali suoraan luuriin kuulostaa ainakin niin kirskuvalta ja härskiltä, että troooeevil-blackmetalliin voisi sopia.

Miksi täällä ihmiset suosittelevat laitetta joka ei käy kysyjän tarkoitukseen? Minäkin voin suositella luureihin metallisoundeihin Bossin Metal Zonea :D.

No jos nyt taas palataan asiaan ja oikeisiin kokemuksiin, niin ei se ME-50 kyllä todellakaan vastaa perinteistä säröpedaalia suoraan kuulokkeisiin tuuttuna, ei edes vahvistimen kuulokeliitäntää vaan parempaa. Vaikka ME-50:stä löytyykin MT-2 mallinnos, niin se ei meinaa saamaa kuin että säröpurkki + luurit. Multiefekti on rakennettu monipuolisempaan käyttöön ja liitäntään, joten erotkin kyllä huomaa. Jos säröpedaalissasi olisi kuulokeliitäntä, niin se saundikin voisi olla jotain muuta kuin kuvailemaasi kirskuntaa.

Särösaundia haettaessa tuosta ME-50:stä saa ihan mukavat saundit niin Deicideen kuin Bodomiinkin ja onnistuu jopa Nothing Else Matterskin. Eli, valitaan joku lukuisistä säröefekteistä päälle ja säädetään siitä mieluinen. Sitten päälle vähän Chorusta ja menoksi. Pointti on se, että saundi säädetään kohdilleen luurien kanssa ja sellaiseksi, että se luureilla kuulostaa hyvältä. Setupista se riippuen se saattaa kuulostaa hyvältä myös vahvarin kautta, muttei kannata säikähtää, jos näin ei käy. Kuuloke antaa ihan erilaisen äänenpaineen korvaan kuin jokin vahvisin. Eli, siis säädetään saundi hyväksi sillä setupilla millä soitetaankin, niin ei tule yllätyksiä.
trih
13.08.2010 17:07:11
TTV: No jos nyt taas palataan asiaan ja oikeisiin kokemuksiin, niin ei se ME-50 kyllä todellakaan vastaa perinteistä säröpedaalia suoraan kuulokkeisiin tuuttuna, ei edes vahvistimen kuulokeliitäntää vaan parempaa. Vaikka ME-50:stä löytyykin MT-2 mallinnos, niin se ei meinaa saamaa kuin että säröpurkki + luurit. Multiefekti on rakennettu monipuolisempaan käyttöön ja liitäntään, joten erotkin kyllä huomaa. Jos säröpedaalissasi olisi kuulokeliitäntä, niin se saundikin voisi olla jotain muuta kuin kuvailemaasi kirskuntaa.

Särösaundia haettaessa tuosta ME-50:stä saa ihan mukavat saundit niin Deicideen kuin Bodomiinkin ja onnistuu jopa Nothing Else Matterskin. Eli, valitaan joku lukuisistä säröefekteistä päälle ja säädetään siitä mieluinen. Sitten päälle vähän Chorusta ja menoksi. Pointti on se, että saundi säädetään kohdilleen luurien kanssa ja sellaiseksi, että se luureilla kuulostaa hyvältä. Setupista se riippuen se saattaa kuulostaa hyvältä myös vahvarin kautta, muttei kannata säikähtää, jos näin ei käy. Kuuloke antaa ihan erilaisen äänenpaineen korvaan kuin jokin vahvisin. Eli, siis säädetään saundi hyväksi sillä setupilla millä soitetaankin, niin ei tule yllätyksiä.

Mielenkiintoista. Kysyjä haluaa soundin luureihin ja sä suosittelet vehkeitä jotka laitetaan vahvarin eteen tai efektilooppiin livekäyttöön kaiuttimien kanssa mikitettynä. Suosittelet juuri päinvastaista. Mielenkiintoista. Mielenkiintoista.

No kyllä nuo mun säröpedaalit kuulostaa joltain kun isken niitä suoraan mikseriin mutta paskahan se soundi on kun se on luotu käytettäväksi kaiuttimien kautta eikä luurien.

No, mun ehdotus luureihin on näistä vaihtoehdoista pod-leikki. ME-50 mallintaa pelkkään korvakarkkiin livekäytössä, ei suoraan luureihin.

Olisiko autoanalogia paikallaan :D?

Kysyjä haluaa sopivan auton. TTV:n mielestä siihen hyvä vaihtoehto on neljä rengasta.

Jatketaan toki :D.
TTV
13.08.2010 17:14:14 (muokattu 13.08.2010 17:15:41)
trih: Mielenkiintoista. Kysyjä haluaa soundin luureihin ja sä suosittelet vehkeitä jotka laitetaan vahvarin eteen tai efektilooppiin livekäyttöön kaiuttimien kanssa mikitettynä. Suosittelet juuri päinvastaista. Mielenkiintoista. Mielenkiintoista.

No kyllä nuo mun säröpedaalit kuulostaa joltain kun isken niitä suoraan mikseriin mutta paskahan se soundi on kun se on luotu käytettäväksi kaiuttimien kautta eikä luurien.

No, mun ehdotus luureihin on näistä vaihtoehdoista pod-leikki. ME-50 mallintaa pelkkään korvakarkkiin livekäytössä, ei suoraan luureihin.

Kysyjä haluaa sopivan auton. TTV:n mielestä siihen hyvä vaihtoehto on neljä rengasta.

Mielenkiintoista, jatketaan vaan. Se ettei ME-50:ssä ole vahvistinmallinnoksia ei todellakaan tarkoita etteikö siitä saisi kysyjän kaipaamia särösaundeja hyvin kuulokkseilla. Mulla on (ja on ollut) sekä PocketPOD, ME-50, GT-8, Zoom G2, Tonelab ST ja ElevenRack, eli luulen tietäväni miltä särösaundi luureihin kuulostaa. Se, että mieltymyksiä on monia, ei poista sitä faktaa, etteikö ME-50 olisi vallan mainio etuaste suoraan kuulokkeille soitettaessa. Tokihan sitä voi käyttää vahvistimenkin kanssa mutta niin taitaa voida käyttää PODejakin? Eli, mikä tuossa edellisessä postissani vei asian mielestäsi hakoteille?
mattim
13.08.2010 17:27:44

trih: Mielenkiintoista. Kysyjä haluaa soundin luureihin ja sä suosittelet vehkeitä jotka laitetaan vahvarin eteen tai efektilooppiin livekäyttöön kaiuttimien kanssa mikitettynä. Suosittelet juuri päinvastaista. Mielenkiintoista. Mielenkiintoista.

Pätkä ME-50 pikaopppaasta:

Use the ME-50s stereo LINE/PHONES output if you want to hear it through headphones, a PA system, a hard disk or multi-track recorders inputs, or any other line-level device.

Matti
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
Krice
13.08.2010 17:36:18 (muokattu 13.08.2010 17:36:43)

Tonelab ST on efektien osalta melko rajoittunut, mutta siinä on se hieno juttu, että laitteesta on lähes mahdoton saada ulos huonoa soundia. Yleensä se on toisinpäin eli mallintavista saa kirveellä hakea hyvää soundia ja sittenkin jää aina jotain puuttumaan, mutta Tonelabin vahvistinmallinnus on vaan niin helkkarin laadukas. Varmaan hintaluokassaan paras.
TTV
13.08.2010 17:38:59
Krice: Tonelab ST on efektien osalta melko rajoittunut, mutta siinä on se hieno juttu, että laitteesta on lähes mahdoton saada ulos huonoa soundia. Yleensä se on toisinpäin eli mallintavista saa kirveellä hakea hyvää soundia ja sittenkin jää aina jotain puuttumaan, mutta Tonelabin vahvistinmallinnus on vaan niin helkkarin laadukas. Varmaan hintaluokassaan paras.

Samaa mieltä ja lisänä tuossa ST:ssä on paljon ns. HighGain-vahvistimia, jotka taasen antavat aloittajan kaipaamaa säröä. Tosin, ite laitoin vielä boosteria (mallinnettua) eteen tiukkuutta tuomaan.
Music_Fighter
13.08.2010 17:49:02

Niin tosiaan, jos pistät kuulokkeet ME-50:sen Guitar Amp outiin, niin eihän se hyvältä kuulosta, mutta Line outissa on jonkinsorttinen kaiutinmallinnus ja kuulostaa erittäin hyvältä kuulokkeilla. Tämä juttu selviää laitetta kokeilemalla, mutta eihän nettiekspertti tarvitse mitään kokeilla ennen kuin tuomio tulee.
trih
13.08.2010 18:04:36
Ok ME-50. Eli kuulokkeisiin saa kaappimallinnuksen. Tämä selvä.
kloppis
13.08.2010 18:12:30
Miten ois ihan Line 6 GX ja siihen Pod Farm -sovellus?
ZipLed
13.08.2010 18:40:13
Zoom G2.1Nu olisi kanssa yksi vaihtoehto. Tallennus onnistuu usbin kautta. Itse olen soitellut Zoom G2.1u versiolla ja ihan pätevästi ajaa asiansa kuulokkeiden kera.
nakedzen
13.08.2010 21:27:24 (muokattu 13.08.2010 21:28:28)
Henk. koht. Podeihin ja Sansampeihin kyllästyneenä suosittelen lämpimästi ilmaisia vst-plugareita, kuten LePou ja TSE 30X. Noihin sitten vielä kaappimallinnukseksi LePoun LeCab ja impulsseja siihen vaikka multa:

https://docs.google.com/leaf?id=0B- … OTIw&hl=en&authkey=CIX04aIG

Tuohon tarvit jonkinlaisen daw:n vielä, Reaper on ilmainen ja loistava. Sieltä kytket haluamasi plugarit raidalle, monitor input päälle ja arm track niin alkaa kuulua.
illi
13.08.2010 22:14:50 (muokattu 13.08.2010 22:21:44)
mattim: Pätkä ME-50 pikaopppaasta:

Use the ME-50s stereo LINE/PHONES output if you want to hear it through headphones, a PA system, a hard disk or multi-track recorders inputs, or any other line-level device.

Matti

No olisko tämä me50 mulle se sopivin peli koska käyttö vaikuttaa helpohkolta.
Torilta saan laitteen 115e joka on maksanut uutena noin 300e.
Tälläkin vissiin saa tallennettua omaa soittoa jonku äänikortin kautta mikä maksaa muutaman kympin?
Jos toinen vaihtoehto line6 pod 2.0 uusi 140e ja käytetty 100e ,helppo tallentaa omaa musaa mutta käyttö sekavampaa?

TUlihan tossa tosiaan paljon uusiakin vaihtoehtoja mitkä pitää köydä läpi ennen ostopäätöstä.

Kiitos kaikille jo nyt rakentavasta vertailusta.Asioita on tullu ilmi mitä ei olisi itse osannut arvioida.
500E for shit
msormune
14.08.2010 08:44:37 (muokattu 14.08.2010 08:45:04)
Pannaan vettä myllyyn. Itse käytän luurikotihommissa VOX Amplug AC30 ja Metal -härpättimiä, jotka eivät ole tosin mallintavia vaan ihan analogipelejä. Hinta 45-50 euroa tsipale.

Itse asiassa tuo AC30-malli kuulostaa aika pirun hyvältä vaikka tietokonekajareiden läpi soitettuna. Ja mikä vielä tärkeämpää, soittotatsi on hyvin "putkivahvistin"-tyylinen.

http://www.voxamps.com/amplug/
gunner
14.08.2010 16:24:32
illi: No olisko tämä me50 mulle se sopivin peli koska käyttö vaikuttaa helpohkolta.
Torilta saan laitteen 115e joka on maksanut uutena noin 300e.
Tälläkin vissiin saa tallennettua omaa soittoa jonku äänikortin kautta mikä maksaa muutaman kympin?
Jos toinen vaihtoehto line6 pod 2.0 uusi 140e ja käytetty 100e ,helppo tallentaa omaa musaa mutta käyttö sekavampaa?

TUlihan tossa tosiaan paljon uusiakin vaihtoehtoja mitkä pitää köydä läpi ennen ostopäätöstä.

Kiitos kaikille jo nyt rakentavasta vertailusta.Asioita on tullu ilmi mitä ei olisi itse osannut arvioida.

Pod 2.0:lla ei ole sen helpompi tallentaa soittoa kuin tuolla bossillakaan. Jos helppoa tallennusta kaipaat, joudut ostamaan pod xt:n tai x3:n. Äänikortin ollessa kyseessä tolla muutamalla kympillä tarkotetaan todennäkösesti n. 100 euron vehkeitä, esim. http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track.htm

Tossa kannattaa siis ottaa huomioon, että erikseen ostettava äänikortti tuplaa hinnan.
Vauhti korjaa virheet
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)