Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 576 77 78 79 80122 123 124 125 126
moderndrummer88
10.08.2010 20:12:08
jazzmies: Bassari ei kuulu lainkaan, ja pellit puolestaan helvetisti.

Tämä ei johdu välttämättä pelkästä soittotatsista, miksaus ja nauhoituskin voi olla aika isossa roolissa balanssia kuunneltaessa, ihan mallikkaasti siinä toisessa rokkipätkässä basari kuului ja näytti polkevankin ihan jämäkästi.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
jazzmies
10.08.2010 20:26:33
moderndrummer88: Tämä ei johdu välttämättä pelkästä soittotatsista, miksaus ja nauhoituskin voi olla aika isossa roolissa balanssia kuunneltaessa, ihan mallikkaasti siinä toisessa rokkipätkässä basari kuului ja näytti polkevankin ihan jämäkästi.

Kyllä hän tässäkin pätkässä introssa polkee sitä tenhokkaasti, mutta sitten ei enää jalka liiku samaan malliin. PHX-setin bassari on kaiken lisäksi todella äänekäs. Tuo koko bändin taimihapuilu johtuu kyllä siitä, että 1 ja 2 ei ole balanssissa, eikä sen jälkeen ole paljoa tehtävissä tässä musiikinlajissa. Silloin kaikki menettää merkityksensä.
Pottery Is Gay!
jussimi
10.08.2010 20:51:17
moderndrummer88: Tämä ei johdu välttämättä pelkästä soittotatsista, miksaus ja nauhoituskin voi olla aika isossa roolissa balanssia kuunneltaessa, ihan mallikkaasti siinä toisessa rokkipätkässä basari kuului ja näytti polkevankin ihan jämäkästi.

Joo.. Kuulostais, kun ääni ois taltioitu videokameran mikillä.. Eli voipi balanssit olla todellisuudessa eri. Mut mitäpä tuolla väliä, kun tuo muu bändi kuulostaa aikasten karmeelta. Mut ei muuta ku you go girl!
Vallu-Veke
10.08.2010 21:02:24
En minä kyllä alkaisi arvostelemaan tuota lasta ainakaan huonoksi rumpaliksi.
Kyllä kait siitä kuulee sen, että vielä on hiukka parannettavaa, mutta silti meno on erittäin laadukasta jo nyt. Tämän jälkeen ihan hävettää aikuisena miehenä tässä enää itseään kutsua rumpaliksi. Täytyy keksiä joku muu. Rumpujen kolistelija, rumpujen häpäisijä,...
Tyttö saattoi vaan vetää vähän överiksi. Halusi ehkä peittää korviltaan koko muun bändin? Lapsen luontaista ja normaalia itsesuojeluvaistoa tuo on pelkästään. Lastensuojeluviranomaisten olisi pitänyt hakea tyttö kotiin tuosta kaameasta mekkalasta. Tyttö oli ainoa asia, miksi voisin tuonkin katsella uudelleen. Puhumattakaan niistä edellisistä videoista. Jos siinä olisi ollut tavallaan muka kovempi rumpali, niin tuota bändiä ei pirukaan kuuntele siltikään. Netti on pullollaan vähän tasokkaampaa juttua. Tauski laulamassa rokkia tartu mikkiin-ohjelmassa sarjaan menee. Sillä erotuksella, että sen ohjelman bändi on tasokas. Tässä oli vain rumpali.
Koska tyttö on pikkutyttö ja veteli tuonkin noin hyvin, niin uudestaanhan tuon videon voi vielä joskus katsoa :)
jussimi
10.08.2010 21:08:17
Paras naisrumpali, joka on tullut Japanista on kuitenkin Ikue Mori. Tuossa klipissä on kiteytynyt afroamerikkalaisen rytmimusiikin kaikki parhaat puolet.

http://www.youtube.com/watch?v=ZctJ3xhNFlw
ostany
10.08.2010 21:13:53 (muokattu 10.08.2010 21:43:59)
jazzmies: Ennustan, että tämä tytsy katoaa 16 vuoden iässä julkisuudesta, jolloin hänen on viimeistään alettava töihin, jos hän aikoo vielä sitten joskus ylittää uutiskynnyksen suurena rumpalina.
Oikeesti??? Noh, pessimisti ei pety.
Kenenään ei siis kannata aloittaa soittamista, jos ei halua kehittyä oman instrumenttinsa legendaksi. Ja ennenkö on sillä tasolla, ei kannata esiintyä missään julkisesti?
Vai oliko vaan huono päivä ja piti päästä haukkumaan joku? Tässä tapauksessa nuori tyttö, joka selkeästi nauttii rumpujensoitosta.
Tankero
10.08.2010 21:27:45
Pahintahan tuossa oli tuon basistin otekorkeus. Ei bassoa saa nykyään noin ylhäällä pitää.
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon
jazzmies
10.08.2010 21:57:18
ostany: Vai oliko vaan huono päivä ja piti päästä haukkumaan joku?

Korttitalo alkoi repsottaa parista kulmasta livetaltioinnin kuultuani, ja se ei ole pelkästään muun bändin vika. Sanotaanko että, tyttö on varsin hyvä ikäisekseen :)
Pottery Is Gay!
ostany
10.08.2010 22:57:21
jazzmies: Korttitalo alkoi repsottaa parista kulmasta livetaltioinnin kuultuani, ja se ei ole pelkästään muun bändin vika. Sanotaanko että, tyttö on varsin hyvä ikäisekseen :)
Eikö tullutkin heti parempi mieli, kun sai sanottua jotain positiivista ;)
Minusta positiivisuus voittaa "kaikki on paskaa, paitsi kusi"-menttaliteetin, tässäkin asiassa.
Eikö kehitystä soittajana tapahdu silloin, kun vastaan tulee vaikeampaa/erilaista musaa kuin mihin on tottunut ja kun on halu ja näkemys kehittää omaa soittoaan eteenpäin? Halu kehittyä saattaisi olla aika vähissä, jos palaute olisi aina negatiivista.
OPJ1974
10.08.2010 22:58:25

jazzmies: Korttitalo alkoi repsottaa parista kulmasta livetaltioinnin kuultuani, ja se ei ole pelkästään muun bändin vika. Sanotaanko että, tyttö on varsin hyvä ikäisekseen :)

Olihan tuo... minun puukorvillani kuunneltuna ei tuo rumpalityttö sitä pahinta satsia kyllä ollut tuossa kokoonpanossa.

Ihan kuin kuin tyttö olisi yrittänyt koko ajan vähän laittaa suitsia muun bändin menoon, kun meinasi mennä nokilleen koko ajan...?

(Mitäs sitä toisaalla äskettäin joku kertoikaan kiipparisiten ja kitaristien "nokilleen menemisestä"?)

Mutta saatan kyllä kuulla tämän väärinkin.

Olisinpa itse ollut tuon ikäisenä ja tämänkin ikäisenä yhtä hyvä :D
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
Olly
11.08.2010 02:44:18
Jep, soitti biisin suunnilleen titmalleen samalla tavalla kuin Paice livenä.

Muu bändi antoi itselleen enemmän vapauksia...
Too stupid for science? Try religion!
Kailis
11.08.2010 13:31:24

Hei posetiivari, ota plussa =D (Pääasiassa viimeisesta lauseesta).
VeKrio
14.08.2010 02:30:08

tito: hyvin pläjähtää
http://www.youtube.com/watch?v=4JTy1ib1kvc&feature=related
Ja tykkään tosta läskistä kakkosvirvelistä verrattuna tyypilliseen 10-12 tuumaseen popkorninapinaan. Oon miettiny että tekis sellasen "kasariäsähdys"kakkosvirpan 14" lattiatomista, onnituiskohan...

Kiitti tosta jätkästä. Rento grippi ja jäpäkän cool flow.

Jauhaa purkkaa soittaessaan. Pitäis varmaan itsekin, sillä mä narsktan soittaessa hampaita siihen pisteeseen asti, että 800 ibupforeenia ei vie päänsärkyä pois. Jos antais suulle jotain muuta tekemistä, ettei narskuis vuan. Matti Oiling, rauha sielulleen, tais vedellä lihapullia virvelin päältä. En tiä onko legenda mutta näin on sanottu. Anyone?
passe
14.08.2010 14:18:31
Ja tykkään tosta läskistä kakkosvirvelistä verrattuna tyypilliseen 10-12 tuumaseen popkorninapinaan. Oon miettiny että tekis sellasen "kasariläsähdys"kakkosvirpan 14" lattiatomista, onnituiskohan...

Rumpusoolot on mulle ylipäätään vähän yhdentekeviä, mutta tällaisesta tatsista ja meiningistä tykkään!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
mukis
14.08.2010 15:29:17 (muokattu 14.08.2010 15:32:23)

Ja tykkään tosta läskistä kakkosvirvelistä verrattuna tyypilliseen 10-12 tuumaseen popkorninapinaan. Oon miettiny että tekis sellasen "kasariläsähdys"kakkosvirpan 14" lattiatomista, onnituiskohan...

Ajattelin ensin, että hyi stana, tilutushelvetti. Kolme asiaa teki kuitenkin tästä videosta hienon 1. sopivan lyhyet tilutuspätkät (todella virtuoosi!), 2. dynamiikka ja 3. soiton riemu, joka paistoi kauas youtuubin tällekin puolen!

Edit: lisättäköön vielä tempon muutokset, jotka on aina plussaa verrattuna tylsyyteen asti ihannoituun metronomiapatiaan.
VeKrio
14.08.2010 23:46:19 (muokattu 14.08.2010 23:46:26)

passe: Rumpusoolot on mulle ylipäätään vähän yhdentekeviä, mutta tällaisesta tatsista ja meiningistä tykkään!

On ihan pakko panna rinnakkain noi Colemanin alussa olevat tomihudlat, sekä Colaiutan Buddy Rich memorial scholarship -pt. 2 Colaiutan vastaavat. :) Hauska pikku juttu. Sama tunnelma ja samat likit.

Coleman, kohta 0:46 ja siitä 5 sekuntia: http://www.youtube.com/watch?v=aSOq9SBc7Os&feature=related

Colaiuta, kohta 0:55 ja siitä sama: http://www.youtube.com/watch?v=z-8c … p;playnext=1&videos=baR0X5GHDAk

Toi Colaiutan soolo on mun yks kaikkien aikojen suosikeista ikinä. Joku siinä toimii.
pushead
15.08.2010 17:25:20
Tässä on vähän vaihtelua tuohon perinteiseen jazzhiplailuun. Tässä on varmaan yksi miehekkäimmistä rumpaleista ja yksi miehekkäimmistä sooloista ikinä.
http://www.youtube.com/watch?v=aWKuA-ZXKQI
Älkää käsittäkö väärin itse en enää hurraa tuollaiselle tuplabasari heviblast rumpaloinnille (Mario Duplantier pois lukien) mutta tässä on mahtimeininki. Taisin olla jotain 12- vuotias kun faija kännipäissään esitteli tän rumpalin minulle ja se kyllä iski.
Bobana
15.08.2010 20:54:50
VeKrio:

Colaiuta, kohta 0:55 ja siitä sama: http://www.youtube.com/watch?v=z-8c … p;playnext=1&videos=baR0X5GHDAk

Toi Colaiutan soolo on mun yks kaikkien aikojen suosikeista ikinä. Joku siinä toimii.

Ja voi helvetti! Silläkin on dubla bedaalit!
Kuinkas nyt suu pannaan?
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bobana
15.08.2010 20:57:57
pushead: Tässä on vähän vaihtelua tuohon perinteiseen jazzhiplailuun. Tässä on varmaan yksi miehekkäimmistä rumpaleista ja yksi miehekkäimmistä sooloista ikinä.
http://www.youtube.com/watch?v=aWKuA-ZXKQI
Älkää käsittäkö väärin itse en enää hurraa tuollaiselle tuplabasari heviblast rumpaloinnille (Mario Duplantier pois lukien) mutta tässä on mahtimeininki. Taisin olla jotain 12- vuotias kun faija kännipäissään esitteli tän rumpalin minulle ja se kyllä iski.

Yaaaawn!
Joskus noi oli muotia mut ei onneks enää.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)