Aihe: Mikä kaappi?
1 2 3
jussimus
13.08.2010 01:19:09
Osteri: Kyllä, just näin. HB 2x12 Vintage on hyvin saatavilla ja myy hyvin eteenpäin jos ei miellytä. Yleisesti vaikuttaa hyväksi tunnustetulta kaapilta. Kannattaa ostaa ja kokeilla. Hyvä myyntiarvo ja helposti lähtee käsistä.
nim. "ihan jees, vaikkei v30 soundi miellyttänytkään"

Sen takia Harlikoita ei torilla näy, koska ensinnäkin jengi ei halua luopua niistä koska ne ovat niin hyviä, ja myytäessä niistä saa aivan liian vähän rahaa niiden hyvyyteen nähden.

Ja jos joku jostain syystä päättää Harlikasta luopua, niin yleensä sellainen on torilla niin vähän aikaa ettei moni edes ehdi huomata sitä.

Framuksia sen sijaan on tori pullollaan koko ajan, vaikka niistä saa käytettynä keskimäärin VAIN viiskybää enemmän kuin Harlikasta. Että eipä niilläkään rahoiksi lyö, mut silti jengi haluaa niistä eroon vaikka puoliväkisin ;)
duc
13.08.2010 01:23:44
Jep, tuo Framus on aika paska oikeasti. Ohut ja kireä soundi.
novo
13.08.2010 02:32:10
duc: Jep, tuo Framus on aika paska oikeasti. Ohut ja kireä soundi.

Koska näinhän se menee kaikkien nuppien kanssa ja kaikki vetää Engleillä ja silti joistakin se silti kuulostaa ihan toimivalta. Kaikki on VMP.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Jeszse
13.08.2010 08:57:20 (muokattu 13.08.2010 10:24:44)
240e behringer BG412H. Ja omasta mielestä perkeleen hyvä sointi.

e: Thomannilla näemmä halvempi... http://www.thomann.de/fi/behringer_bg412h_cabinet.htm

e: Otetaanpa lainaus pois ku se aiheuttaa närää.
Teistä ei ole mihinkään, jos siihenkään. -Kapt. Leinonen, PsPionK 2007.
Mr. Speed
13.08.2010 09:07:21
Jeszse: 240e behringer BG412H. Ja omasta mielestä perkeleen hyvä sointi.

e: Thomannilla näemmä halvempi... http://www.thomann.de/fi/behringer_bg412h_cabinet.htm

Moneenkos kaappiin olet tuota "perkeleen hyvällä" soinnilla olevaa Behkua verrannut? Mulla oli joskus joku Behku, ja ei se nyt susipaska ollut. Aika tumma soundiltaan. framus 212 on aika kova pieremään kovilla volyymeilla, muuten "ihan jees" soundeiltaan.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Jeszse
13.08.2010 09:23:23 (muokattu 13.08.2010 09:23:51)
Mr. Speed: Moneenkos kaappiin olet tuota "perkeleen hyvällä" soinnilla olevaa Behkua verrannut? Mulla oli joskus joku Behku, ja ei se nyt susipaska ollut. Aika tumma soundiltaan. framus 212 on aika kova pieremään kovilla volyymeilla, muuten "ihan jees" soundeiltaan.

Lisättäköön "omaan käyttöön" -teksti, ennen sitä kuvausta. Turha mun on sun kanssa alkaa väitteleenkään tästä, ku mitä oon aiemmista teksteistä ymmärtäny ni sun mielestä kaikki alle puoltoistatonnia maksavat kamat on perseestä. Voin olla väärässäkin, mut kovasti sä näin arvostelet.

Että pahoittelen jos oon mainostanu "paskaa" kaappia. Mä tykkään.
Mr. Speed
13.08.2010 09:34:00
Jeszse: Lisättäköön "omaan käyttöön" -teksti, ennen sitä kuvausta. Turha mun on sun kanssa alkaa väitteleenkään tästä, ku mitä oon aiemmista teksteistä ymmärtäny ni sun mielestä kaikki alle puoltoistatonnia maksavat kamat on perseestä. Voin olla väärässäkin, mut kovasti sä näin arvostelet.

No onhan halvat kamat paskaa, kun tottuu parempaan.

Onhan Behku ihan jeppiskamaa tohon pariin sataan, jos se 412 on pakko saada. Itte kuitenkin lähtisin hakemaan esim. Framuksen kaappiia ihan bändikäyttöön V30:sen erottuvuuden takia.

Enkä mä lähde sun kanssas vääntää asiasta. lähinnä hain perspektiiviä asiaan. Behkun suurin ongelma on IMO tosi tumma soundi, joka ei ainakaan auta bändin seassa. Lisäksi se kaikista tiukin jytky jää puuttumaan. Eihän tota kannata verrata Mesan kaappeihin tjsp, mutta Framus 212 on musta tolle oikein hyvä kilpakumppani.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Mr. Speed
13.08.2010 09:40:18
Jeszse: Mjuum, en mäkään sano etten usko tota. Enhän oo kokeillu. Toisella kitaristilla on peavey windsor, ja siinä on meidän molempien mielestä melko tukkonen saundi. En tiä sit tuleeko muutosta ku mies sai eilen hommattua uudet putket viimesiään vetävien tilalle. Kahtotaa.

Peaveyn halpiskaapit ovat sellasia mihin en kyllä itse sekaantuisi. Ovat "kalliita" ollakseen halpiksia, mutta silti ovat soundillisesti ihan samaa kuraa oikeasti halpojen kanssa. Kannattaa vertailla kanssa kunnolliseen kaappiin. kaappi nimittäin tekee soundiin tosi paljon lisää. Tietysti, ei paskasta nupista saa hyvää hyvällä kaapilla. korkeintaan enemmän paskan :D
Volle
13.08.2010 09:40:40
Jeszse: Lisättäköön "omaan käyttöön" -teksti, ennen sitä kuvausta. Turha mun on sun kanssa alkaa väitteleenkään tästä, ku mitä oon aiemmista teksteistä ymmärtäny ni sun mielestä kaikki alle puoltoistatonnia maksavat kamat on perseestä. Voin olla väärässäkin, mut kovasti sä näin arvostelet.

Ei kai tossa kukaan haukkunu sun kaappias tai ylipäänsä alle 1500 euron kaappeja tai muuten vaan halpoja kaappeja. Kysyttiin vaan ootko vertaillu omaa behringeriäsi muihin kaappeihin, kun väität, että sun behringer pieksee V30:illä ladatun harley bentonin.

Mä en osaa sanoa, kumpi on parempi, koska en ole HB:ta koklannut. Parilla Behringerillä olen keikat soittanut. Ei jäänyt mieleen hyvässä eikä oikeastaan pahassakaan.
Jeszse
13.08.2010 09:54:03
Volle: väität, että sun behringer pieksee V30:illä ladatun harley bentonin.

Enkä väittäny näin. Mainostin vaan pienihintasta behkua johon ite oon päätyny. Jos näit jossain tommosen väitöksen mun osalta, niin pliis, näytä se mullekkin.
Volle
13.08.2010 10:01:05
Jeszse: Enkä väittäny näin. Mainostin vaan pienihintasta behkua johon ite oon päätyny. Jos näit jossain tommosen väitöksen mun osalta, niin pliis, näytä se mullekkin.

Lainasit omassa viestissäs seuraavaa:

joku muu sikko: Ihmettelen jos saat paremmat soundit muulla alle 350e kaapilla. .

ja vastasit siihen:

Jeszse: 240e behringer BG412H. Ja omasta mielestä perkeleen hyvä sointi.

Mun mielestä tossa väität saavas paremmat saundit muulla alle 350 € kaapilla.
darrell
13.08.2010 10:20:39 (muokattu 13.08.2010 10:24:23)
Mikä 2x12 kaappi menisi hyvin Tiny Terrorille?

Mulla on ollut laiskuuttani siinä alla toisesta kombosta orjuutettuna 1x12, ja tarttisin nyt TT:lle oman kaapin. Aika monet näyttää käyttävän juurikin tuota Framuksen 212:sta. Hyvin tod.näk. ostan käytetyn, mutta tuossa osviitaksi Tompan listaa alle 300e jäävistä kaapeista.

Terroriin menee siis 8 ohm, 16 ohm tai stereona 2x16 ohm.

HARLEY BENTON G212
Harley Benton G212 guitar cabinet, 200W RMS into 8 Ohms, 2x 12" speakers, large bin handles, jack connection, plywood construction, closed back. Max. SPL: 123dB, mono/stereo switch (8 Ohm mono, 16 Ohm stereo). Colour: Black. Dimensions: 520 x 742 x 300mm. Weight: 25kg

BUGERA 212V-BK
Bugera 412F-BK Guitar Cabinet, 2x12" original Bugera speakers, 140W/16ohms (mono) or 2x 70W/8ohms (stereo).

LANEY CUB-CAB
Laney Cub-Cab Guitar Cabinet, 100 Watt, 2x12" Celestion Speaker 8 Ohm, Open Backed

HARLEY BENTON G212 VINTAGE
Harley Benton G212 Vintage guitar cabinet - 2x 12" Celestion Vintage 30 speakers, 120watts/8ohm, 2x 60watts/16ohm, mono/stereo (switchable). Manufactured from 16mm plywood, black Tolex trim strip. Dimensions: 520 x 742 x 300mm. Weight: 25kg.

LANEY GS212IE
Laney GS212IE Guitar Cabinet 2x 12" Celestion Seventy 80's speaker, 160W/16ohm (mono), 2x 80W/8ohm (stereo). Dimensions: 715 x 358 x 455mm (WxHxD).

FRAMUS FR212 CB
Framus FR212CB guitar cabinet - 2x 12" Celestion Vintage 30 speakers, 100 W mono into 8 Ohms, open or closed back via removable rear panel, 2 Celestion Vintage 30 Speakers, tolex covering. Dimension 76 x 47 x 28 cm. Weight: 22 kg, Color: Black

FENDER BAND-MASTER 212 VM
Fender Band-Master 212 VM Guitar Cabinet - 2x12" Celestion G12P-80 speakers.160 Watt, 8 Ohm, Dimension WHD: 81,3 x 54,6 x 30,5 cm, Weight 22 kg
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Jeszse
13.08.2010 10:23:28 (muokattu 13.08.2010 10:27:19)
Volle: Mun mielestä tossa väität saavas paremmat saundit muulla alle 350 € kaapilla.

Sanonpahan vaan siihen että mulla nyt sattuu oleen tommonen ja siinä on mun käyttöön hyvät saundit. En väitä paremmaks kokeilematta.

e: Oon väsyny ja vittuuntunu mnetistä riippumattomista syistä. Pahoittelut.
Mr. Speed
13.08.2010 10:27:19
Jeszse: Vitun tampio, et vaan tajua. Sanonpahan vaan siihen että mulla nyt sattuu oleen tommonen ja siinä on mun käyttöön hyvät saundit. En väitä paremmaks kokeilematta.

Taidan siirtyä kokonaan tonne muuhun yleiseen keskusteluun, täällä ei voi näemmä mitään sanoo saamatta paskaa palautetta.

Sinne juum kannattaa siirtyä, kun täällä ei tuo ajatuksenluku luonnistu samalla tavalla. Kannattaa kanssa miettiä mitä kirjoittaa, ja miten, ettei väärinkäsitykselle tule mahdollisuutta. Täällä kun jengi ei tosiaan osaa lukea ajatuksia.
Jeszse
13.08.2010 10:28:46
Mr. Speed: Sinne juum kannattaa siirtyä, kun täällä ei tuo ajatuksenluku luonnistu samalla tavalla. Kannattaa kanssa miettiä mitä kirjoittaa, ja miten, ettei väärinkäsitykselle tule mahdollisuutta. Täällä kun jengi ei tosiaan osaa lukea ajatuksia.

Niin. Mut missään vaiheessa en esmes kirjottanu "Tää on parempi" tohon omaan mainokseeni. Mun mielestä siinä kohin ei tarvi hirveesti ajatuksenlukua.
Volle
13.08.2010 10:31:54
Jeszse: Niin. Mut missään vaiheessa en esmes kirjottanu "Tää on parempi" tohon omaan mainokseeni. Mun mielestä siinä kohin ei tarvi hirveesti ajatuksenlukua.

Joo, ei siinä ihan suoraan niin kyllä lukenut, se on totta. Mä tein tulkinnan, joka meni ilmeisesti sit persiilleen. Niin käy välillä intternettikeskusteluissa.
Jeszse
13.08.2010 10:32:16
Volle: Joo, ei siinä ihan suoraan niin kyllä lukenut, se on totta. Mä tein tulkinnan, joka meni ilmeisesti sit persiilleen. Niin käy välillä intternettikeskusteluissa.

Näin kävi. Ei muisteta pahalla.
DZN
15.08.2010 01:15:18
Mr. Speed: No onhan halvat kamat paskaa, kun tottuu parempaan.

Onhan Behku ihan jeppiskamaa tohon pariin sataan, jos se 412 on pakko saada. Itte kuitenkin lähtisin hakemaan esim. Framuksen kaappiia ihan bändikäyttöön V30:sen erottuvuuden takia.

Eihän tota kannata verrata Mesan kaappeihin tjsp, mutta Framus 212 on musta tolle oikein hyvä kilpakumppani.

Huoh, vähän aikaa sitten asiasta oli jo konsensus, ettei Framus oikein toimi kovemmalla volyymillä. Ja ei se Mesakaan ihan mikään maailmanpelastaja ole. Voin senkin kokemuksesta kertoa.

No, en ala enempää hämmentämään tätä soppaa minäkään. Totean vain, että voi se halpakin olla hyvä ja kallis huono.
Aka. Dino and 6077dino
Mr. Speed
15.08.2010 08:20:05
DZN: Huoh, vähän aikaa sitten asiasta oli jo konsensus, ettei Framus oikein toimi kovemmalla volyymillä. Ja ei se Mesakaan ihan mikään maailmanpelastaja ole. Voin senkin kokemuksesta kertoa.

No, en ala enempää hämmentämään tätä soppaa minäkään. Totean vain, että voi se halpakin olla hyvä ja kallis huono.

Juu, ja sama kyllä jatkuu. Tarkoitin tuossa, että tuo Framuksen komero on oikein hyvä kilpailija tuolle Behrinkelille. Behku soundasi aika alapäävoittoiselta, ja vähän tumpulta itselläni, kaikki chung chung oli siinä ennemmin "hum hum".

Ja ihan oikeassa olet, ettei hinta kerro mitään muuta kuin, että paljonko se kaappi maksaa. Kovin usein nuo halvemmat kaapit häviävät siinä rakenteessa, ja tämän takia sitten esim. alakerta ei pysy niin hyvin kasassa. Tämä siis jos elementit ovat vielä ihan kunnolliset. Huonoilla elementeillä taas on taipumusta juurikin tuohon tumppuuteen yms.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)