Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä kaappi?
1 2 3
Invidia
10.07.2010 12:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nyt oon homamnnu kitaranupin, ja nyt on tullu palkkaa nii olis tarkotus ostaa jokin budjettikaappi kotisoittoa varten. Kaapin kaks vaatimusta on että se on halpa, ja että sopisi metallimusaan. Anyone?
 
Migo
10.07.2010 13:17:51 (muokattu 10.07.2010 13:19:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invidia: Eli nyt oon homamnnu kitaranupin, ja nyt on tullu palkkaa nii olis tarkotus ostaa jokin budjettikaappi kotisoittoa varten. Kaapin kaks vaatimusta on että se on halpa, ja että sopisi metallimusaan. Anyone?
 
Halpa ja elementteinä V30:t. Ihan toimiva laatikko, ei paras, mutta hintakin aika alhainen. Käytettynä saattaa löytyä myös torilta.
 
E: tai sitten edullista Framusta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=431752
 
Tööttään tuuttiin.
kimurantti1
10.07.2010 13:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invidia: Eli nyt oon homamnnu kitaranupin, ja nyt on tullu palkkaa nii olis tarkotus ostaa jokin budjettikaappi kotisoittoa varten. Kaapin kaks vaatimusta on että se on halpa, ja että sopisi metallimusaan. Anyone?
 
Kaappi elementteineen on lähestulkoon puolet koko vahvistimen soundista. Jos sulla on vähänkään parempi nuppi, niin on aikamoista haaskausta laittaa sen alle huono kaappi, nuppiin investoidut rahat menee yksinkertaisesti hukkaan.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
bfoc
10.07.2010 17:43:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa. Pitäis tietää kai mikä on nuppi, niin menis edes impedanssit nurkille.
 
sutiojrikellA
joku muu sikko
10.07.2010 18:21:50 (muokattu 10.07.2010 18:22:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invidia: Eli nyt oon homamnnu kitaranupin, ja nyt on tullu palkkaa nii olis tarkotus ostaa jokin budjettikaappi kotisoittoa varten. Kaapin kaks vaatimusta on että se on halpa, ja että sopisi metallimusaan. Anyone?
 
Harley Benton 412 vintage. Ihmettelen jos saat paremmat soundit muulla alle 350e kaapilla. Ja on iso soundi vaikka vetää hiljaisellakin volumella.
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
jussi1976
10.07.2010 18:23:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kanssa ymmärtänyt että toi on hyvä. Toinen voisi olla Laney, ainakin mä olen tykänny, umpikaappi.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Invidia
10.07.2010 20:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä nuppi on Marsun valvestate VS100
 
gator
10.07.2010 23:46:19 (muokattu 10.07.2010 23:50:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HB:n 2x12"-kaappi on varmasti hyvä laatikko kotisoittoon ja ton saa hyvin myytyä, jos ei vaikka miellytäkkään.
Kandee kattoo vanerista tehty kaappi laadukkailla ämyreillä ja lähtee siitä liikenteeseen.
v30 on hyvä ämyri noin yleisesti ottaen, ellet sit o hippi?
 
Edit: Tolle marsulle varmasti passeleita kumppaneita.
 
pekurides
11.07.2010 00:02:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invidia: Elikkä nuppi on Marsun valvestate VS100
 
taitaapi kuolla ketju ennenaikojaan:=)
 
tarkoitan että jos aletaan puhua oikeasti kunnon kaapeista ne maksavat vähintään viisikertaisesti mitä kyseinen nuppi... tai no onneksi kaikki musaan liittyvä on loppujen lopuksi makuasioita.
 
They see me rollin, they hatin.
gator
11.07.2010 00:48:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hah, osa porukasta tempoo kyllä semmosella ryssäsaundilla et huh. Siis vaikka nuppi maksais mitä. Onneks on makuasioita.
Raha ei näköjään tuo onnee näissä asioissa. Varsinkin vanhemmat Vs100.nupit on hyviä kapistuksia. Uudemmista ei mulla o kokemusta.
 
K_A
12.08.2010 21:28:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin kaappia etsiskelen. Framuksen 2x12 melkein ehdin jo ostaa mutta se meni juuri nenän alta. Tuo HB:n 412 Vintage on iteki ollu mielessä, bändin toinen kitaristi sano että Framus olis parempi.. Tiedä häntä.. Kumpikin on kuitenkin vaneribokseja, Framus muistaakseni millimetrin paksumpaa, ja molemmissa V30-elementit. Framuksessa olisi se etu että niitä saisi torilta käytettynä, benttoneita ei näy yhtään. Kumpi pitäisi ottaa? Treenikämpälle menee, ja sen verran voin sanoa että kovaa soitetaan.
 
K_A
koponen
12.08.2010 21:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K_A: Minäkin kaappia etsiskelen. Framuksen 2x12 melkein ehdin jo ostaa mutta se meni juuri nenän alta. Tuo HB:n 412 Vintage on iteki ollu mielessä, bändin toinen kitaristi sano että Framus olis parempi.. Tiedä häntä.. Kumpikin on kuitenkin vaneribokseja, Framus muistaakseni millimetrin paksumpaa, ja molemmissa V30-elementit. Framuksessa olisi se etu että niitä saisi torilta käytettynä, benttoneita ei näy yhtään. Kumpi pitäisi ottaa? Treenikämpälle menee, ja sen verran voin sanoa että kovaa soitetaan.
 
Framuksen kaappi on hyvä pienitehoisten nuppien kanssa. Isompitehoisen vahvarin alle ja kovaan soittoon suosittelen ihan jotain muuta.
 
I'm endorsed by Marshall
antnis
12.08.2010 22:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kohtaa onkin sopivaa kysyä, että kumpi olisi parempi Fenderin perässä, Voxin avoin 112NT vai suljettu 112TV? Elementtinä Eminencen Texas Heat.
 
jussimus
12.08.2010 23:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K_A: Framuksessa olisi se etu että niitä saisi torilta käytettynä, benttoneita ei näy yhtään.
 
Niin, Framukset ovat torilla, Harilkat eivät. Aika jännä juttu...
 
;)
 
novo
12.08.2010 23:27:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus: Niin, Framukset ovat torilla, Harilkat eivät. Aika jännä juttu...
 
;)

 
Framukset ei oo viel lahonnu pystyyn, Harlikat... ;)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
McNulty
12.08.2010 23:29:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus: Niin, Framukset ovat torilla, Harilkat eivät. Aika jännä juttu...
 
;)

 
Siinä se syy tulikin. Framuksen vielä kehtaa ja pystyy myymään etiäpäin käytettynä. Harleytä ei kuitenkaan kukaan osta jollei saa ihan ilimatteeks. On siis sama jättää se nurkkaan lojumaan kuin hukata parilla kympillä. Tiedä vaikka tulis samasta tehtaasta, mutta merkillä on omituinen voima. Siksi Mersusta saa vaihdossa enempi kuin Nissanista.
 
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
hevikukko
12.08.2010 23:35:52 (muokattu 12.08.2010 23:36:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HB itselläni ainakin toisti hyvin keskiäänen, jossei liikaakin ja kuulosti Marshallin kaapilta. Alapäätoisto "basso" oli noin yleiseltään melko 60% Boutique "kallis kaapeista" ja ihan ok basson toistoltaan. Treble ja kirkkaus HB:ssä on melko terävä, mutta ei liian kirkas säädettäväksi pois laitteistolla jota käyttää. Vaneriset rungot ovat melko kevyet, mutta antavat hintaluokassaan ihan kelvon tärinän. Ei huono vaihtoehto, kunhan säätää yläpäätä eli kirkkautta pois. Kyseessä siis 2x12 HB V30 "Vintage 30 ämyreillä oleva" edukas kaappi.
 
Miikathebest
12.08.2010 23:49:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuteen Harley Bentoniin saat 3 vuoden takuun - käytettyyn et välttämättä saa.
 
Liikaa säröä!
jussimus
13.08.2010 00:27:05 (muokattu 13.08.2010 00:59:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh. Te ootte tyhmiä, lihavia ja huonoja ihmisiä ettekä vaan osaa.
 
Mulla on ollu 2x12" vintage-Harlikka ja nyt mulla on 4x12"-versio. Molemmat ovat olleet helvetin hyviä kaappeja.
 
Osteri
13.08.2010 01:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vintage-Harlikka ja nyt mulla on 4x12"-versio. Molemmat ovat olleet helvetin hyviä kaappeja.
 
Kyllä, just näin. HB 2x12 Vintage on hyvin saatavilla ja myy hyvin eteenpäin jos ei miellytä. Yleisesti vaikuttaa hyväksi tunnustetulta kaapilta. Kannattaa ostaa ja kokeilla. Hyvä myyntiarvo ja helposti lähtee käsistä.
nim. "ihan jees, vaikkei v30 soundi miellyttänytkään"
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «