Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EMG: aktiivimikkeihin liittyviä kysymyksiä
1
Hurja
07.08.2010 13:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakennan Explorer-mallista kitaraa ja alunperin suunnitelin laittavani siihen passiivi-elektroniikan, mutta nyt tässä parin päivän sisällä olen ruvennut harkitsemaan EMG:n aktiivimikkejä.
Itse en oikein tiedä aktiivi-mikkien elektroniikoista, sillä olen tähän mennessä käyttänyt vain passiivi-mikkejä projekteissani.
 
Jos jollakulla olisi tietämystä aktiivimikeistä, tai olisi itse semmoiset joskus johonkin kitaraan laittanut, niin voisitko hieman avata näitten aktiivimikkien saloja.
 
Muutama kysymys:
 
Onko aktiivi-mikeissä enemmän ja/tai vaikeampia juotoksia, kuin passiiveissa?
 
Mites se patteri-boxi, pitääkö sille tehdä oma kolo, vai voiko sen kenties heittää muittenkin elektroniikkojen kanssa samaan koloon?
 
Minkä kokoista patteria EMG käyttää mikeissään?
 
Jos laitan kaksi aktiivihumpparia, niin tarvitsenko molemmille omat patterit vai toimivatko ne yhdellä samalla patterilla?
 
ReBeat
07.08.2010 14:17:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko aktiivi-mikeissä enemmän ja/tai vaikeampia juotoksia, kuin passiiveissa?
 
Ei oo yhtään sen vaikeampia. Samanlaiset hommat käytännössä. EMG:n sivuilta löytyy paljon erilaisia kytkentäkaavioita.
 
Mites se patteri-boxi, pitääkö sille tehdä oma kolo, vai voiko sen kenties heittää muittenkin elektroniikkojen kanssa samaan koloon?
 
Jos paristo mahtuu muun elektroniikan sekaan niin voi sen sinnekin laittaa. Kannattaa sijoittaa se kuitenkin niin että sen pystyy vaihtamaan ilman että esim kieliä tarvii irrottaa.
 
Minkä kokoista patteria EMG käyttää mikeissään?
 
Normaali 9V. Niitä voi laittaa kaksi tai kolmekin jos haluaa käyttää isommilla volteilla.
 
Jos laitan kaksi aktiivihumpparia, niin tarvitsenko molemmille omat patterit vai toimivatko ne yhdellä samalla patterilla?
 
Yksi riittää.
 
Hurja
12.08.2010 14:46:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedoista
 
Twinkle
12.08.2010 22:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurja:
Mites se patteri-boxi, pitääkö sille tehdä oma kolo, vai voiko sen kenties heittää muittenkin elektroniikkojen kanssa samaan koloon?

 
voit laittaa minne se sopii, vaikka vähän vaikeampaankin paikkaan. patteri kestää parhaimmillaan vuositolkulla.
 
Jos laitat elektroniikkojen koloon sinne sekaan vain, niin huomaa että se patteri kannattaa kiertää muoviseen sähköteippiin ettei se aiheuta oikareita tai muuta tylsää siellä kolossa irrallaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «