Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran mono-signaali stereoksi?
1
MauCer
12.08.2010 02:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisella laitteella onnistuu kitaran mono-signaalin jakaminen kahdeksi ilman ettei signaali heikkene liikaa? Tarkoitus on siis rakentaa balanssi-jalkapedaali ennen multiefektipreamppia. Hommahan varmaankin siis tarvitsee pre-preampin. Multiefeltin jälkeenhän härpäke olisi helppo tehdä, mutta tällöin laite ei toimisi äänittäessä USB:llä.

Kiitos.
 
aristoteles666
12.08.2010 04:58:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku chorus tai delay pedaali siihen.
 
spedu ray
12.08.2010 06:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: joku chorus tai delay pedaali siihen.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=441030
 
"Isn't it weird that some small pets make doo doos that look just like the food they eat? I wish I had that talent. Put it back together just the way you found it - incredible." -John Mayer
tommiot
12.08.2010 11:49:02 (muokattu 12.08.2010 11:49:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MauCer: Millaisella laitteella onnistuu kitaran mono-signaalin jakaminen kahdeksi ilman ettei signaali heikkene liikaa? Tarkoitus on siis rakentaa balanssi-jalkapedaali ennen multiefektipreamppia. Hommahan varmaankin siis tarvitsee pre-preampin. Multiefeltin jälkeenhän härpäke olisi helppo tehdä, mutta tällöin laite ei toimisi äänittäessä USB:llä.

Kiitos.

 
Kitaran voi kyllä passiivisesti splitata kahteen ilman että signaali heikkenee. Kannattaa ehkä joku bufferoiva pedaali olla ennen splittausta kuitenkin, jos tulee paljon piuhaa.
 
MauCer
12.08.2010 16:21:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos. Kitaran aktiivimikit varmaan auttavat jonkin verran myös.
 
Durty
15.08.2010 15:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss LS-2 Line Selector.
 
Tuommaa
17.08.2010 07:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin. Miksi mä oon jostain kuullu, että nimenomaan signaali heikkenee sen 6 dB:tä jaettaessa, jos ei ole erillistä vahvistusta? Ja tän olen todennu kyl ihan itsekin passiivi-splitterillä.
 
Noi chorus-pedaalit ja delayt toimii, kunhan vaan saa efektin kokonaan pois.
 
aristoteles666
17.08.2010 08:02:08 (muokattu 17.08.2010 08:02:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuommaa: Moridin. Miksi mä oon jostain kuullu, että nimenomaan signaali heikkenee sen 6 dB:tä jaettaessa, jos ei ole erillistä vahvistusta? Ja tän olen todennu kyl ihan itsekin passiivi-splitterillä.
 
Noi chorus-pedaalit ja delayt toimii, kunhan vaan saa efektin kokonaan pois.

 
kyllä se signaali heikkenee y-johdolla, olet oikeassa, ei paljoa mutta kuitenkin.
noiden pedaalien bufferit auttaa kompensoimaan sitä.
 
tommiot
17.08.2010 09:10:29 (muokattu 17.08.2010 09:21:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuommaa: Moridin. Miksi mä oon jostain kuullu, että nimenomaan signaali heikkenee sen 6 dB:tä jaettaessa, jos ei ole erillistä vahvistusta? Ja tän olen todennu kyl ihan itsekin passiivi-splitterillä.
 
Noi chorus-pedaalit ja delayt toimii, kunhan vaan saa efektin kokonaan pois.

 
En usko että mainittavaa signaalihäviötä tulee jos splittaa bufferoidusta lähdöstä. Kitaramikin korkealla lähtöimpedanssilla ero varmaan kuuluu, kun tuloimpedanssi puolittuu ja kuormittaa mikkiä. Mut bufferien lähtöimpedanssit on niin pienet, ettei enää pitäis vaikuttaa.
 
Mikkisignaalikin on ihan tavallista splitata kahteen keikoilla, kun käytetään lavan päässä monitoritiskiä, tai jos halutaan etupäässä esimerkiks lead-laulu kahteen eri kanavaan, että voidaan toisesta ajaa monitoreita.
 
Katon löydänkö jostain Y-piuhan niin voin mitata signaalieron mikkietuasteen instrumenttitulossa.
 
aristoteles666
17.08.2010 09:22:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: En usko että mainittavaa signaalihäviötä tulee jos splittaa bufferoidusta lähdöstä. Kitaramikin korkealla lähtöimpedanssilla ero varmaan kuuluu. Sekin johtuu vaan siitä että sisääntuloimpedanssi puolittuu.
 
Mikkisignaalikin on ihan tavallista splitata kahteen keikoilla, kun käytetään lavan päässä monitoritiskiä, tai jos halutaan etupäässä esimerkiks lead-laulu kahteen eri kanavaan, että voidaan toisesta ajaa monitoreita.
 
Katon löydänkö jostain Y-piuhan niin voin mitata signaalieron mikkietuasteen instrumenttitulossa.

 
no tossa mun ehdotuksessa on juuri se että siinä on bufferi ja y piuha samassa boxissa, ja sitä voi käyttää lisäksi omituiseen häröilyyn.
 
RHirvela
17.08.2010 16:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ite kans pohtinu tota, että heikkeneekö signaali, jos tekee jonku tollasen passiivisen signal splitterin. Ja entä jos signaalit kuitenki yhdistää jossain vaiheessa taas takaisin yhdeksi?
Mietin, että miten toimis paremmin kasassa pysyvää fuzz-soundia ajatellen esim. tällanen kyhäelmä: kitara-> joku hyvällä bufferilla varustettu pedaali->splitter. Splitteristä sitte vetäis piuhat rinnakkain pörinäfuzzille ja jolleki iisille overdrivelle, joista sitte taas yhdistäs signaalit toisella splittilootalla yhteen ja sitä myöten lopulta vahvarille.
 
annie mall on ihan kiva bändi.
erty
17.08.2010 16:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RHirvela: Oon ite kans pohtinu tota, että heikkeneekö signaali, jos tekee jonku tollasen passiivisen signal splitterin. Ja entä jos signaalit kuitenki yhdistää jossain vaiheessa taas takaisin yhdeksi?
Mietin, että miten toimis paremmin kasassa pysyvää fuzz-soundia ajatellen esim. tällanen kyhäelmä: kitara-> joku hyvällä bufferilla varustettu pedaali->splitter. Splitteristä sitte vetäis piuhat rinnakkain pörinäfuzzille ja jolleki iisille overdrivelle, joista sitte taas yhdistäs signaalit toisella splittilootalla yhteen ja sitä myöten lopulta vahvarille.

 
Toi onnistuu varmaan helpoiten Boss LS-2:lla, http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/ls-2.xml
 
MauCer
30.08.2010 18:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin:
 
Katon löydänkö jostain Y-piuhan niin voin mitata signaalieron mikkietuasteen instrumenttitulossa.


Pientä bumppausta. Tuliko mitattua?
 
Mistäs muuten saisi edullisesti balanssin säätöön sopivan potikan? Lineaarisen tai pyörivän.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «