Aihe: Paul McCartney - Loistava laulaja 1 2 | |
---|---|
![]() 16.10.2004 19:15:46 | |
Kukas eleanor rigbyn ja norwegian woodin laulaa? Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face!
-Tony Clifton | |
![]() 16.10.2004 23:43:56 | |
Kukas eleanor rigbyn ja norwegian woodin laulaa? Eleanor Rigby - Paul Norwegian Wood (This Bird Has Flown) - John, Paul ylempi ääni Hey Bungalow Bill, what did you kill? | |
![]() 28.10.2004 16:28:17 | |
ja kyllä Elvis oli tunnetuin energiastaan ja hyvästä tulkinnasta biiseissä eikö?? ja mitä tekniikkaan ja tulkintaan tulee niin ilmeisesti et itse ole laulaja??? nämähän juuri tukevat toisiaan...mietippä mitä tarkoitan tällä? ;) No joo, kyllähän Elviksen suosio ainakin alkuaikoina perustui yhtälailla nättiin naamaan ja pahennusta vanhemmissa ikäluokissa herättäneisiin lavaliikkeisiin kuin laulutaitoon. Osasihan Elvis toki rokkia laulaa, ei siinä mitään, mutta aika pitkälti Elviksen rokki on blueskaavaan pohjautuvaa eli suhteellisen samantyyppistä. Maccan rokkibiisit ovat selkeästi monipuolisempia, mistä Helter Skelter hyvä (ääri)esimerkki. Luonnollisesti tekniikka ja tulkinta liittyvät toisiinsa, laulaminenhan on tietyssä mielessä monen osatekijän summa. Toisaalta joku kappale ei vain toimi jollakulla laulajalla, oli hänen tekniikkansa tai tulkintansa kuinka hyvää tahansa. No olihan Elvis hyvä balladeissakin mutta ilmeisesti et ole Elvikseltä kuullut muuta kuin "Love me tenderin" ? jos vain rajaat hänen taitonsa niihin? olen Palea itse kyllä kuullut joskus paljonkin mutta edelleen jos näitä kahta pitää verrata niin Elviksellä oli "miehen" ääni ja Pale on edelleen hänen rinnallaan vain "normaali" laulaja...Hmm jos jäi epäselväksi tämä "miehen" ääni niin vertaappa vaikka Tom Jonesia ja Paulia niin ymmärrät :) Eiköhän kaikki länsimaisessa yhteiskunnassa eläneet ole kuulleet Elvikseltä muutakin kuin Love me tenderin... Luulen, että ymmärrän mitä haet tuolla "miehen" äänellä. Toisaalta olen varma, että jos Tom Jones laulaisi tai Elvis olisi laulanut samoista sävellajeista Paulin kanssa, ei herrojen ääni enää niin miehekäs olisikaan. Sen verran korkeella mennään. No okei okei, tietenkin asian voi kääntää toisinpäinkin.. | |
![]() 30.10.2004 00:29:54 (muokattu 30.10.2004 00:30:51) | |
Joo, kyllähän se siellä kuulosti mahtavalta. Mutta kun kuuntelee summer tour 04:sen bootlegejä niin on miehen ääni paikoin aika karun kuuloista. Mutta joka tapauksessa hyvin säilynyt ääni. Pakko kommentoida. Oon just hankkinut Abbey Roadiin asti koko tuotannon. Hassua, kasvoin perheessä, jossa kuunneltiin Beatlesin musaa radiosta joka viikonloppu Jake Nymanin DiiJeiäämänä. No, sitten myöhemmin opiskelin musanmaikaksi. Noin vuosi sitten mun kaveri antoi mulle lainaan Paul McCartneyn Back in the U.S DVD:n. Ristus että olin myyty. Menin ihan sekaisin. Ostin levyn hyvin nopeasti ja oon sen jälkeen kuunnellut kyseistä tuotosta tosi usein, mut harvemmin ilman kyyneleitä?! Nii-in. Se on ihan käsittämätöntä mä itken onnesta kun mä kuulen Beatlesiltä jotain tosi mahtavaa juttua. Muuten oon tosi skarppi kaveri ;-), mut tää bändi saa jotenkin maljan vuotamaan ylitse. Kävin just Briteissä ja ostin "the First U.S. Visit" -levyn ja siin on ihan sama efekti. Toisaalta mahtavaa, että on jotain bändiä kohtaan oikein kunnon faniasenne, luulen että saan siitä irti enemmän! They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit. | |
![]() 30.10.2004 14:15:29 | |
Pakko kommentoida. Oon just hankkinut Abbey Roadiin asti koko tuotannon. Hassua, kasvoin perheessä, jossa kuunneltiin Beatlesin musaa radiosta joka viikonloppu Jake Nymanin DiiJeiäämänä. No, sitten myöhemmin opiskelin musanmaikaksi. Noin vuosi sitten mun kaveri antoi mulle lainaan Paul McCartneyn Back in the U.S DVD:n. Ristus että olin myyty. Menin ihan sekaisin. Ostin levyn hyvin nopeasti ja oon sen jälkeen kuunnellut kyseistä tuotosta tosi usein, mut harvemmin ilman kyyneleitä?! Nii-in. Se on ihan käsittämätöntä mä itken onnesta kun mä kuulen Beatlesiltä jotain tosi mahtavaa juttua. Muuten oon tosi skarppi kaveri ;-), mut tää bändi saa jotenkin maljan vuotamaan ylitse. Kävin just Briteissä ja ostin "the First U.S. Visit" -levyn ja siin on ihan sama efekti. Toisaalta mahtavaa, että on jotain bändiä kohtaan oikein kunnon faniasenne, luulen että saan siitä irti enemmän! Suosittelen todellakin tutustumaan Paulin soolotuotantoon. On aliarvostettua. Flaming Pie on uusin aluevaltaukseni, Beatiful Night, Wolrd Tonight, Young Boy, Heaven on Sunday Off The Ground on hyvä levy myös, Golden Earth Girl, C´mon People, Off The Ground, I Owe It all to you. Wingsin kama on mahtavaa. Kuuntele vain suosiolla kaikki Paulin kama. Löytyy monia biisejä, jotka ylittää Beatlesinkin. Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran. | |
![]() 07.08.2010 11:50:53 | |
Kuuntelin "Memory almost full" ja mielestäni Paulin ääni on paikoitellen aika karun kuuloista. Sitten vielä joissain kappaleissa alkaa "röhkiä", en osaa paremmin tuollaista pitkitettyä rykimistä laulajalla kuvailla. Kuitenkin mielestäni kun laulaja turvautuu "röhkimiseen" on laulajalla asiat kehenosti. Näitä röhkijöitä on muitakin; Suomessa Maarit, Little Feat'in muuten loistava laulaja Lowell George harrasti jonkun verran, ei tuu tähän hätään muita mieleen. Mielipiteitä? "Your mind makes a promise that your body can't fill" | |
![]() 09.08.2010 20:37:02 | |
Nalle Puh - mitä Elviksen tuotantoa (kappaletta) pitäisi kuunnella jotta pääsisi kuuntelemaan tuota miehen ääntä? Mielestäni Elviksellä on kuitekin vähän "onneton" tuotanto ajatellen nykypäivää ja sen mittapuuta - se ei mielestäni ole säilynyt ihan "vihreänä"... IMO. Se vähän verottaa tuota äänimateriaalia. Andy Willams oli mielestäni aikoinaan aika kova laulamaan jos tuosta aikakaudesta puhutaan. (se herra muuten taitaa vieläkin laulaa) | |
![]() 11.08.2010 15:18:12 | |
Kaikki kunnia Elviksen taidoille, mutta hänen "kuninkuutensa" perustui siihen että hän oli rasistisessa 50-luvun USA:ssa ensimmäinen valkoinen rock-tähti, jolla oli näköä ja rahkeita. Little Richard oli tuohon aikaan vielä satakertaisesti liikaa maailman valkoiselle väestölle. Ajatelkaa nyt, aluksi Beatlejäkin pidettiin epämusikaalisina rääkyjinä. Vuoden 68 comeback-live studiokonsertissa saa käsityksen siitä, kuinka hyvä esiintyjä hän oli, ja mikä oli hänen vetovoimansa ydintä...mutta myös kuinka melodramaattisen teennäinen hän kovin usein oli. Ei Elviksessä missään vaiheessa ollut mielestäni kunnolla verta, hikeä eikä kyyneleitä, ja hänen rajuin kautensa oli tosi lyhyt, minkä jälkeen hän valjasti kusipäisen managerieverstinsä harhauttamana kykynsä B-luokan elokuviin ja Matti ja Teppo-tyylin Las Vegaspullisteluviihteelle. Laulajantaitoja hänellä oli valtavasti, mutta mielestäni hänen koko uransa osoittaa, että hänen ominta aluettaan olivat imelähköt ja mahtipontiset balladit ja iskelmä, ei rock'n'roll. Ja tuosta Maccasta...Mielestäni hän on kaikkien aikojen monipuolisimpia pop/rock- laulajia. Kun pistää rinnakkain vaikka Yesterdayn ja Kansas Cityn tai Twist and shoutin, ja Eleanor Rigbyn ja Oh Darling! :in niin on se kylmää kyytiä. Arvostan myös tapaa, millä Macca taitonsa ja kannuksensa hankki: Teinistä lähtien 4-6 tunnin rokkikeikkoja safkapalkalla räkäisissä kellareissa , joissa ei ollut ilmanvaihtoa eikä pukeutumishuoneita. Se on rock'n'rollin korkeakoulua, vaikkei poika slummien kasvatti olekaan. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. | |
![]() 11.08.2010 20:08:04 | |
Ei lisättävää Kalmon mielipiteeseen! Mutta senverran, että "Twist and Shout'in" lauloi Lennon. "Your mind makes a promise that your body can't fill" | |
![]() 17.08.2010 22:36:53 | |
Mun lempparibiisi Paulin laulamana lienee Oh, Darling!, sillä siinä tulee hyvin esiin sekä hento että rokki laulutapa. Ja ne korkeet nuotit huhhuu.. Lisäks se, että biisi on äänitetty Paulin heti herättyä, ilman siis äänenavausta, on aika kova juttu. Siinähän kuuleekin ku ääni alkaa lopussa lähtee. | |
![]() 21.08.2010 06:12:04 | |
jostain syystä the beatles ei ole koskaan napannut, mutta pauli on kyllä asia erikseen =) | |
![]() 21.08.2010 08:55:49 | |
MacGyverfan: Suosittelen todellakin tutustumaan Paulin soolotuotantoon. On aliarvostettua. Suosittelen kuuntelemaan "Ram'in". Todella mukavaa Beatles-tyylistä poppia ja laulu kulkee. Linda metkan kuuloinen taustoissa. "Your mind makes a promise that your body can't fill" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)